وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

تیاگو، آلابا؟ ؛ وارث تونى کروس در بایرن مونیخ کیست

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، تونی کروس با رفتن خود خلا بسیار بزرگی را در بایرن مونیخ بر جای گذاشته است، چه کسی حال می تواند جایگزینی مناسب برای تونی کروس در این تیم باشد.


از توانایی های تونی کروس در زمین فوتبال در روزهای اخیر مطالب زیادی در مطبوعات به چشم می خورد و خود او نیز با درخشش در جام جهانی 2014 و فتح این رقابت ها، همه ایت قابلیت ها و توانایی ها را ثابت کرده است، با این وجود بایرن مونیخ تمایلی به تمدید قرارداد این هافبک خلاق خود، بعد از سال 2015 را نداشت و او را به رئال مادرید، تیمی که کمتر از سه ماه پیش، در مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان شکست سنگینی از این تیم دریافت نموده بود، واگذار کرد.

بایرن مونیخ رکوردار قهرمانی در بوندسلیگا حاضر به ارتقا دستمزد تونی کروس و رساندن آن به سطح دستمزد سایر ملی پوشان آلمانی این تیم نشد و از طرفی مانعی بر سر جدایی بازیکنی که ریتم دهنده اصلی تیم بود، قرار نداد. البته عملکرد تونی کروس در بایرن مونیخ با انتقاداتی نظیر ایستا بودن، کند کردن سرعت بازی، عدم مسئولیت پذیری در تیم و گم شدن در بازی های بزرگ نیز به همراه بوده است. اما تونی کروس در جام جهانی 2014 با عملکرد درخشان و فتح جام جهانی جواب تمامی این انتقادات را داده است.

تونی کروس با 24 سال سن از پتانسیل بالایی برای تبدیل به یک ستاره در دنیای فوتبال برخوردار است و سران باشگاه رئال مادرید با علم به این موضوع، قراردادی شش ساله تا سال 2020 با وی منعقد نمودند. اما سران باشگاه بایرن مونیخ نیز معتقدند که با بازیکنانی که در اختیار دارند به خوبی می توانند جای خالی او را پر کنند، در این یادداشت به بررسی پنج کاندیدای جایگزینی، تونی کروس پرداخته می شود:

 

1- تیاگو آلکانتارا (24 ساله)،‌مدعی اصلی

تیاگو تابستان گذشته به آلیانس آره نا آمد و به گران ترین بازیکن نیمکت نشین این تیم تبدیل شد، البته در این میان او دچار مصدومیت سنگینی نیز شد و این موضوع سبب شد تا پپ گواردیولا سرمربی بایرن مونیخ که قصد داشت تا از این هافبک اسپانیایی به عنوان ضرباهنگ دهنده تیم خود استفاده نماید، مجبور شود در میانه میدان به فیلیپ لام و در ادامه فصل به باستین شواین اشتایگر اعتماد نماید.

به نظر می رسد آینده پست هافبک دفاعی در تیم بایرن مونیخ تا آمادگی کامل تیاگو چندانت مشخص نباشد، اما تیاگو از لحاظ قابلیت ها تا حدودی شبیه به تونی کروس است و می تواند هم به عنوان هافبک هجومی و هم دفاعی به بازی گرفته شود و حتی توانایی بازی در پست های شماره هشت و ده را نیز دارد. با حضور این اسپانیایی پویا، قدرت پاس دهی بایرن مونیخ افزایش خواهد یافت ولیاستفاده ازاو در پست هافبک هجومی با تجه به نا مشخص بودن وضعیت پست هتفبک دفاعی بایرن مونیخ با ریسک بالایی به همراه خواهد بود.

 

2- داوید آلابا (22 ساله)، پرنشاط و محرک

داوید آلابای اتریشی پیش از این نیز گفته بود که تمایل دارد در میانه میدان بازی کند، او با جسارت و میل بازی رو به جلوی خود در سال های اخیر به یکی از بهترین مدافعین کناری سمت چپ دنیا تبدیل شده است، در این منطقه او بی رقیب و غیر قابل چشم پوشی است ولی با پیوستن خوان برناتس و جدایی تونی کروس، شرایط دچار تغییراتی شده است.

با این تغییر تحولات امکانی مبنی بر بازی آلابا در میانه میدان فراهم شده است و ماتیاس سامر مدیر ورزشی بایرن مونیخ نیز گفته است که امکان دارد از آلابا در نقاط دیگر زمین نیز استفاده شود. البته آلابا در تیم ملی اتریش در پست هافبک تهاجمی بازی های درخشانی داشته است و با خونسردی و سرعت بالایی که دارد، می تواند برای بایرن مونیخ نیز مهره ای قابل اتکا در این منطقه باشد.

 

3- پیر امیل هویبرگ (18 ساله)، کروس اشتایگر

این استعداد دانمارکی قابلیت های فراوانی دارد، او در میانه زمین همانند شواین اشتایگر بوده و لی در حمله جسارت بیشتری از شواینی دارد و در فاز دفاعی نیز قوی تر از تونی کروس می باشد و با توجه به شباهت استیل بازی او به این دو بازیکن، مطبوعات آلمانی لقب "کروس اشتایگر" را به او داده اند، با این تفاوت که او نسبت به هر دوی اینها چالاک تر و پویاتر است. در بازی نهایی جام حذفی آلمان در مقابل دورتموند نیز هویبیرگ عملکرد فوق العاده ای داشت، به طوری که مورد تمجید پپ گواردیولا قرار گرفت.

در این فصل هویبیرگ می تواند امیدوار باشد که بازی های بیشتری به او برسد، غیبت تیاگو و خستگی بازیکنان تیم ناشی از رقابت های جام جهانی،‌ فرصت خوبی را در اختیار  این جوان دانمارکی قرار خواهد داد. او در صورت درخشش در پست هافبک تهاجمی با وجود سن کمش می تواند رقابت درون تیمی برای این پست را بالا برد.

 

4- سباستین روده (23 ساله)، ناشناخته

سباستین روده ورودی جدید بایرن مونیخ از آینتراخت فرانکفورت برای بسیاری ناشناخته است، هنگامی که او تصمیم گرفت که بایرن مونیخ بپیوندد، این پرسش برای رسانه های آلمانی مطرح شد که او در بایرن مونیخ چه می خواهد؟ او نه همانند تیاگو بازیکن پا به توپی است و نه همانند کروس از قابلیت پاس دهی و بازی سازی بالایی برخوردار است و از طرفی به نظر بازیکن مورد علاقه پپ گواردیولا نیز نمی باشد، با این وجود ماتیاس سامر اطمینان دارد که روده بسیار با ارزش است. وی توانایی بازی در پست های مختلف را دارد اما بیشتر ترجیح می دهد در میانه میدان بازی کند.

ماتیاس سامر معتقد است که او از آن دسته بازیکنانی است که تیم به آن احتیاج پیدا خواهد کرد. البته در ابتدا به نظر می رسید که او بیشتر به عنوان بازیکنی برای پست هافبک دفاعی در نظر گرفته شده باشد. با این حال شاید پپ گواردیولا متقاعد شود که به او برای بازی در پست هافبک تهاجمی میدان دهد.

 

5- خاوی مارتینز (25 ساله)، نا محبوب

زیر نظر یوپ هاینکس، خاوی مارتنز پیشرفت قابل ملاحظه ای داشت و به یکی از بازیکنان موثر بایرن مونیخ در فصل فتح سه گانه تبدیل شد. اما با آمدن پپ گواردیولا او به بازیکنی نیمکت نشین بدل شد و در فصل گذشته بیشتر از او به عنوان بازیکن جانشین در پست مدافع میانی استفاده می شد.

البته هرگاه به او اعتماد شده است، خاوی مارتینز به خوبی جواب این اعتماد را داده است که برای مثال در بازی نهایی جام حذفی آلمان، پپ گواردیولا از او به عنوان یک لیبرو استفاده نمود که مارتینز در این پست خوش درخشید. بی تردید خاوی مارتینز مشخصه های تونی کروس را برای پر کردن جای خالی او ندارد و برای استفاده بهتر از توان این بازیکن، پپ گواردیولا مجبور به تعویض سیستم بازی تیم خود خواهد بود. او در پست هافبک دفاعی کلاسیک که بتواند فضاهای جلوی مدافعین را به خوبی پوشش دهد، بسیار قابل است که البته بعید به نظر می رسد که گواردیولا بخواخد چنین پستی را در بایرن مونیخ فعال سازد و شاید نامحتمل ترین گزینه بایرن مونیخ برای جایگزینی تونی کروس همین هافبک 25 ساله اسپانیایی باشد.

نظرات 2 + ارسال نظر
آرین(سپ مایر سابق) چهارشنبه 1 مرداد 1393 ساعت 18:12

پس حتما جای خالی کروس حس نخواهد شد با این همه بازیکنی که می توانند جای خالیه اونو پر کنن

جاوید چهارشنبه 1 مرداد 1393 ساعت 19:56

همه این گزینه ها منفیه چون قراره بایرن 4-2-3-1 بازی کنه که لوا میره مهاجم نوک و جای کروس مولر بازی میکنه.مثل ترکیب یوپ بزرگ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد