وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

شواین اشتایگر سلامتى خود را قربانى فتح جام جهانى نموده است؟

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، در جام جهانى 2014 باستین شواین اشتایگر با تحمل درد فراوان ‌آلمان را به قهرمانى آن رقابت ها رساند. اما حال مشخص شده است که او از ناحیه زانو به شدت آسیب دیده است و ابنکه چه مدتى او از فوتبال دور خواهد بود، کاملا نامشخص است.


یازده دقیقه هنوز به پایان بازى فینال جام جهانى 2014 در وقت هاى اضافه باقى مانده بود و کماکان در ماراکانا بازى دو تیم آلمان و آرژانتین با نتیجه مساوى بدون گل دنبال مى شد. در این هنگام  باستین شواین اشتایگر با  ضربه آرنج سرخیو آگوئرو از ناحیه صورت زخمى شده و بر روى زمین افتاد. شواینى که تا این لحظه به خوبى تیم را در فینالى نفس گیر و حساس رهبرى نموده بود، براى مداوا به خارج از زمین منتقل شد و کوین گروس کرویتز دورتموندى، آماده جانشینى وى در زمین بود. اما بلافاصله شواینى بعد از درمانى موقتى دوباره براى ورود به بازى و به پایان رساندن فینال ماراکانا، اعلام آمادگى نمود.

هنگامى که شواینى بار دیگر به بازى بازگشت، با دست زدن هاى مداوم و تحریک کردن هم تیمى هاى خود قصد روحیه دادن و ایجاد انگیزه در آنها داشت، این حرکات به نظرتاثیرگذار بود چون تنها پس از چند ثانیه، ماریو گوتزه گل پیروزى بخش آلمان ها را به ثمر رساند. در حقیقت بازگشت شواین اشتایگر به زمین با وجود درد فراوان به نماد اراده بالاى آلمان ها براى قهرمانى در برزیل تبدیل شده است.

بیش از پنج هفته از 13 ژولاى و آن شب فراموش نشدنى براى آلمان ها مى گذرد، جشن قهرمانى به تاریخ پیوسته و تعطیلات فاتحان جام جهانى نیز به پایان رسیده است. در این مدت اعضاى تیم قهرمان جهان به تمرینات تیمى باشگاه هاى خود اضافه شده اند، فیلیپ لام، ‌میروسلاو کلوزه و پر مرته ساکر بازنشستگى خود از تیم ملى آلمان را اعلام نمودند و شواین اشتایگر؟ او در حال حاضر هیچ کارى انجام نمى دهد. در حقیقت اوضاع شواینى 30 ساله در فاصله دو روز مانده به آغاز بوندسلیگا به هیچ وجه رضایت بخش نیست.

روزنامه آلمانى Bild روز دوشنبه گذشته با تیتر"ترس از سلامتى شواینى" نگرانى خود را در خصوص وضعیت سلامتى شواین اشتایگر اعلام نموده بود. وضعیت مصدومیت شواینى بسیار بدتر از آن است که تصور مى شد و مدت زمان دورى او از بوندسلیگا و میادین فوتبال کاملا نا معلوم است. پرسشى که این روزها در مطبوعات آلمان مطرح مى شود این است که آیا شواین اشتایگر براى قهرمانى آلمان در جام جهانى، سلامتى خود را قربانى کرده است؟

هفته گذشته اولین نشانه ها در خصوص وخیم و بحرانى بودن مصدومیت شواینى دیده شد، چون پپ گواردیولا سرمربى بایرن مونیخ اعلام نمود که شواین اشتایگر دیدار افتتاحیه بوندسلیگا مقابل وولفسبورگ را از دست خواهد داد:"باستى مصدوم است، در حال حاضر او کار خاصى انجام نمى دهد و در اوایل فصل نمى توان بر روى او حساب نمود." و علاوه بر این فاش نمود که:"شواینى در فصل گذشته و همینطور در برزیل، با درد و مشکل بازى کرده است."

اوضاع حال حاضر شواینى بیشتر به دلیل فشارهاى شدید ناشى از جام جهانى برزیل است، بیش از همه مصدومیتى که از ناحیه زانو نصیب وى شده است، البته درد از ناحیه زانو مشکلى است که حتى پیش از جام جهانى نیز شواینى از آن شکایت داشته است. در حال حاضر دویدن نیز براى او غیر ممکن است و براى زندگى روزانه نیز وى نیازمند یخ درمانى و انجام فیزیوتراپى هاى خاص است.اما واقعا همه چیز در خصوص سلامتى شواینى تا این حد تعجب برانگیز است؟ شواینى فصل بسیار سختى را پشت سر گذاشته و به ادعاى روزنامه Bild با کمک مسکن هاى قوى توانایى بازى داشته، وى حتى مجبور به انجام دو عمل جراحى نیز بوده است.

شواینى برخى از بازى هاى بایرن مونیخ در فصل گذشته از جمله فینال DFB  Pokal و همچنین اردوى آماده سازى مانشافت براى جام جهانى 2014 را نیز از دست داده است. او حتى در اولین بازى تیمش در جام حهانى نیز حضور نداشت و از اواخر بازى دوم به عنوان یار جانشین وارد میدان شد. شواینى در این خصوص بعد از جام جهانى گفت:"من مى خواستم به هر ترتیب که شده در جام جهانى تاثیرگذار باشم، بسیار مهم بود که ابتدا وضعیت سلامتى خود را به حد مطلوبى برسانم تا بتوانم شرایط حضور در بازى را پیدا کنم."

علاوه بر جام جهانى 2014،‌در رقابت هاى یورو 2012 نیز، شواین اشتایگر با مشکل مصدومیتى مواجه بود که دو ماه قبل از آن گریبانگیر وى شده بود،‌ شواینى قبل از دیدار مقابل ایتالیا از مرحله نیمه نهایى آن رقابت ها گفته بود: "صادقانه بگویم من نگران آسیب دیدگى قوزک پایم هستم." با این وجود وى مقابل ایتالیا به میدان رفت ولى نتوانست براى جلوگیرى از شکست، براى تیمش کارى انجام دهد.

اما در برزیل نسبت به یورو 2012 شرایط کاملا متفاوت بود، شواینى تاره در آخرین بازى از مرحله گروهى و در بازى مقابل آمریکا به ترکیب اصلى تیم از ابتداى بازى اضافه شد و به تدریج تاثیرگذارى خود در هر بازى را افزایش داد به طورى که در فینال ماراکانا‌، وى به یکى از ستون هاى اصلى تیم یوگى لوو یراى براى بردن آرژانتین و کسب عنوان قهرمانى جام جهانى 2014 تبدیل شد.

اما براى کسب چنین عنوانى که تلاش هاى شواین اشتایگر در آن بى تردید موثر بوده است، وى چه هزینه اى پرداخت کرده است؟ او فاتح جام جهانى شده است، اما اوضاع سلامتى او چگونه است؟ میزان دردها به چه اندازه هستند؟

دکتر هانس ویلهلم مولر ولفارت، پزشک باتجربه تیم ملى آلمان و باشگاه بایرن مونیخ، ‌در حین رقابت هاى جام جهانى اعلام نموده بود که شواین اشتایگر بعد از جام جهانى به آرامش نیازمند است و صحبت از چهار تا شش هفته استراحت و دورى از فوتبال بود. اما حال به نظر این مدت زمان بسیار طولانى تر شده و نمى توان پایان دقیقى براى آن متصور بود.

باستین شواین اشتایگر از سال 2002 فوتبال حرفه اى خود را آغاز نموده است و از آن زمان به صورت مداوم در بالاترین سطح فوتبال حضور داشته و همیشه در بازى ها تاثیرگذار بوده است. شواینى در این مدت براى بایرن مونیخ 322 بار در بوندسلیگا، 85 بار در لیگ قهرمانان اروپا، 12 بار در جام یوفا، 45 بار در DFB Pokal و 8 بار در سوپر کاپ به میدان رفته است و 34 بار حضور در تیم آماتورهاى بایرن مونیخ نیز در کارنامه فوتبالى او به چشم مى خورند، در این میان 108 بازى براى مانشافت و 27 بازى براى تیم هاى پایه اى آلمان نیز باید به آمار فوق اضافه نمود.

چنین آمار و ارقامى نشان دهنده میزان اهمیت شواینى براى تیم ملى آلمان و باشگاه بایرن مونیخ مى باشند، پرسشى که هم اکنون مطرح مى شود این است که وى تا چه زمانى مى تواند به فوتبال خود ادامه دهد،‌ پیش از جام جهانى وى گفته بود:"من مى بایست بیشتر مراقب باشم، چون مصدومیت از ناحیه زانو را نباید دست کم گرفت." و اینکه وى مى تواند همچنان بعد از دوران مصدومیت نیز تاثیرگذارى خود را داشته باشد؟

چنین مصدومیتى پیش از این نیز سبب شده بود که برخى از ورزشکاران حرفه اى، به دوران حضور خود در سطح بالاى رشته تخصصى خود زودتر از موعد خاتمه دهند، براى مثال اشتفى گراف اسطوره تنیس زنان آلمان در سال 1997 به دلیل چنین مصدومیتى، زانوى خود را به تیغ جراحان سپرد و بعد ار یک سال استراحت،‌در سال 1999 مجبور به کناره گیرى از دنیاى تنیس حرفه اى شد. کریس رونالدو نیز با شدت کمترى نسبت به شواینى با چنین مصدومیتى مواجه است و به همین دلیل این ستاره پرتغالى در جام جهانى 2014 از فرم خوب خود دور بوده است.

چنین مشکلى با توجه به توقف و تغییر مداوم مسیر حرکت  بازیکنان در حین بازى، از آسیب دیدگى هاى رایج بین بازیکنان فوتبال و تنیسورها است و موثرترین راه براى درمان آن استراحت و آرامش است، درمانى که هم اکنون براى شواین اشتایگر نیز تجویز شده است. 

 

By Christoph Cöln / Die Welt Deutschland

نظرات 13 + ارسال نظر
Ariya1900 چهارشنبه 29 مرداد 1393 ساعت 22:08

ستاره غیرت فوتبال آلمان و جهان..شواین اشتایگر ... درود بر تو پسر ژرمنی

Fereshteh چهارشنبه 29 مرداد 1393 ساعت 22:28

bastian eshghe ghorboonesh beram

MERSAD33 چهارشنبه 29 مرداد 1393 ساعت 23:16

ما به یواخیم لوو میگفتیم چرا شواینی رو بازی نمیده
ولی نمیدونستیم که مصدومه
آخه چطوری تونستی با وضع مصدوم بازی کنی؟؟؟

آریا چهارشنبه 29 مرداد 1393 ساعت 23:24

جون مادرت تو هم از تیم ملی خداحافظی نکنی

بایرن 5 ستاره پنج‌شنبه 30 مرداد 1393 ساعت 00:24

ازاون اول میدونستم ستاره تکرار نشدتی فوتبال آلمانی

دین و دنیام بایرن و شواینی (Killerboy) پنج‌شنبه 30 مرداد 1393 ساعت 00:59

نمی تونم چیزی بگم... آخه چرا خدایااااااا....؟!!!!

محمد پنج‌شنبه 30 مرداد 1393 ساعت 01:17

واقعا کروس سالها کنار چنین بازیکنی بازی کرده بعد این شدش
ایول با کاپیتان واقعی آلمان

mohammad پنج‌شنبه 30 مرداد 1393 ساعت 09:07 http://bayern.blogsky.com

ما همچنان امیدواریم که سلامتیت را زودتر به دست بیاری و در ترکیب بایرن بدرخشی شواینی عزیز.

آلمان پادشاه فوتبال پنج‌شنبه 30 مرداد 1393 ساعت 09:49

شوینی با تعصب سمبل فوتبال نوین آلمان بهترین هافبک جهان امیدوارم هر چه زودتر برگرده و کاپیتان آلمان بشه و جامهای بزرگ رو بالا سرش ببره

ali پنج‌شنبه 30 مرداد 1393 ساعت 12:20

با این مصدومیت ها احتمال داره کاپیتان آلمان نشه چون مربی بازیکنی رو کاپیتان میکنه که تو همه ی بازی ها حاضر باشه و دائم مصدوم نشه بنده خدا شواینی 3 الی 4 ساله یک در میون مصدوم میشه و سالی حداقل 4ماه بازی نمیکنه ... ولی من دوست دارم شواینی کاپیتان اول آلمان بشه،کاپیتان دوم هم از بین نویر و هوملس انتخاب بشه...به نظرم هر 3 تاشون قدرت رهبری و لیاقت کاپیتانی تیم ملی آلمان و دارن

علی پنج‌شنبه 30 مرداد 1393 ساعت 12:56

خیلی دوستش دارم

bastian31 پنج‌شنبه 30 مرداد 1393 ساعت 14:46

من خوشحالم ک بازیکن محبوبم باستین بازیکنی ک حتی برزیلیها هم احترام زیادی براش قائلند تویکی دیگه رودست قیصر زدی درد زانو کجا شکستگی ارنج کجا،من نمیدونم چ دربارت بگم
تواینقدر فوق العاده هستی که واقعا هیچ کلمه برای توصیف تووجود نداره
فقط پسربد باواریا حالا شده رئیس رهبر اسطوره وغیره
فصل قبل هفته زیادی رسیده بود دیگه بازیهای بایرن برام جذاب نبود چونکه باستی نبودش
ازبازی ک سه بردومنچستردر تئاتر رویاها بردیم بعدازسوت پایان اولین نفری بودی ک دستت ب نشان پیروزی بردی بالا
ازبازی اسپانیا2010ک دقایق اخر ذوخطا برویت نگرفتن باغروراومدی جلو تماشاگران دست زدی
ازبازی بادورتمند ک پنج تا خوردیم هرکی می رسید باتعصب خشونت میزدیش
ازفینال چلسی که دیگه فقط خدا میتونست تورو اززمین بلند کنه
ازبازی بارئال تو سانتیاگو ک توپ محکم شوت کردی تو صورت تماشاگرهای مادرید
ازکجا توازکجا دیگه خاطره نداری
دلم میخواهد یک کتاب دربارت باشه وبارها بارها بخونمش
فقط برگرد زود برگرد هرچه صلاحت بشه فقط برگرد ک بدون تنها انگارنصف کلمه بایرنمونیخ وجودنداره

دین و دنیام بایرن و شواینی (Killerboy) جمعه 31 مرداد 1393 ساعت 06:57

bastian31 عاشقتم چون عاشق شواینی هستی و دقیقاً در مورد کتاب منم بارها بهش فک کردم. به امید اینکه باستی عزیزمون با سلامتی کامل تا سالهای سال تو بایرن بازی کنه چون خدایش منم بدونه باستی بازیهای بایرن زیاد برام جذابیت نداره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد