وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

رئال - کروس، بایرن - ژابی؛ معادله یا معامله؟

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، غول های اسپانیایی پس از مدت ها از همتای آلمانی خود بازیکنی به خدمت گرفتند و مطابق توقع بازیکنی بزرگ را به کلکسیون کهکشانی خود اضافه کردند. اما مونیخی ها هم بیکار ننشستند و در پاتکی شوکه کننده، مهره ای تاثیر گذار را از پایتخت نشینان اسپانیایی ربودند.


پس از جام جهانی برزیل و قهرمانی آلمان، بالاخره تونی کروس پس از کش و قوس ها و گمانه زنی های فراوان در مورد آینده اش و تیم های خواهان او به رئال مادرید پیوست. با وجود گذشت هفته ها از این انتقال، هنوز بحث های زیادی پیرامون آن وجود دارد. تونی کروس در مصاحبه ای اعلام کرد که همیشه اولویتش بایرن مونیخ بوده است و تنها زمانی که برای تمدید قرارداد به توافق نرسیدند شروع به مذاکره با تیم های دیگر و بررسی پیشنهادات کرده است و اذعان کرد که هرگز مسائل مالی دلیل جدایی او از باواریایی ها نبوده است. گزارش ها حکایت از پیشنهاد دستمز سالیانه 8 میلیون یورویی از سوی بایرن مونیخ به این هافبک خلاق را حکایت می کنند و از طرفی ارقام متفاوت از دسمزد او در اسپانیا تا کنون منتشر شده است. برخی نشریات آلمانی و اسپانیایی دستمزد او در قهرمان اروپا را از 7 تا 11 میلیون یورو اعلام کرده اند که با توجه به اختلاف زیاد این دو رقم نمی توان قضاوت درستی درباره این موضوع داشت.

تونی کروس که در دوران حضورش در آلمان به الماس باواریا ملقب شده بود در سال 2011 پس از سپری کردن دوره ای قرضی در بایر لورکوزن به همراه یوپ هینکس به مونیخ بازگشت تا دورانی طلایی را آغاز کند. اما اوج گیری او زمانی آغاز شد که به پست اصلی اش، یعنی هافبک پشت مهاجم منتقل شد و این مهم تنها زمانی اتفاق افتاد که بایرن توانست با خرید خاوی مارتینز در تابستان سال 2012 مشکل حاد خود در پست هافبک دفاعی را برطرف کند تا دیگر نیازی به استفاده از او در کنار شواین اشتایگر نباشد.

بایرن در زمان هینکس با روش 1-3-2-4 بازی می کرد و در فصل 12-2011 یار مکمل شواینی در پست هافبک دفاعی لوئیز گوستاوو و آناتولی تیموشچوک بودند، در بازی هایی که این دو بازیکن مصدوم یا محروم بودند هینکس مجبور به یک خط عقب کشیدن کروس و بازی دادن به او در کنار رئیس می شد و این مسئله تا حدود زیادی از کارایی او در زمین می کاست. نمونه بارز این مسئله در فینال 2012 مونیخ نمود پیدا کرد، جایی که محرومیت آلابا، گوستاوو و باداشتوبر سرمربی کهنه کار بایرن را ناچار کرد تا از تیموشچوک در خط دفاعی استفاده کند و کروس را در کنار شواین اشتایگر قرار دهد و در نتیجه از زهر مونیخی ها در موقعیت سازی و گل زنی کاسته شود و در نهایت بازی و جام را به چلسی واگذار کند.

قطعا بایرن مونیخ با واگذار کردن یکی از بهترین هافبک های طراح دنیا به رئال مادرید بازیکن بزرگی را از دست داده است اما این که آیا این انتقال در بازی این تیم خصوصا با وجود خط هافبک پر ترافیک بایرن تداخلی ایجاد خواهد کرد یا نه سوالی است که تنها مرور زمان به آن پاسخ می دهد.

ژابی آلونسو

اما سوی دیگر این معادله به خدمت گیری ژابی آلونسو، هافبک با تجربه رئال مادرید بود. انتقالی که آن قدر سریع و غافل گیر کننده اتفاق افتاد که برای هواداران هر دو تیم شوکه کننده بود. نیمه روشن این انتقال، مصدومیت خاویر مارتینز و یافتن سریع جایگزینی برای او است. اما نیمه تاریک این خرید را می توان از لا به لای صحبت های ژابی آلونسو استخراج کرد.

آلونسو در نخستین صحبت های خود پس از پیوستن به بایرن مونیخ به این نکته اشاره کرد که باشگاه اسپانیایی قصد فروش او را نداشته و او به محض رسیدن پیشنهاد از تیم آلمانی تصمیم به ترک مادرید گرفته است. بایرن مونیخ در وهله اول برای پر کردن خلا مارتینز و در وهله دوم برای تضعیف خطرناک ترین رقیب خود در اروپا به عنوان تیری در تاریکی به بازیکنی که به تازگی قرارداد خود را با تیم تمدید کرده پیشنهاد داد و با پاسخ مثبت او مواجه شد.

این جدایی از این جهت باعث تضعیف رئال مادرید خواهد شد که این تیم در پست آلونسو به جز سامی خدیرا بازیکن تخصصی ندارد. استفاده از مودریچ و تونی کروس در پست هافبک دفاعی پتانسیل و کارایی آن ها را به شدت کاهش خواهد داد و در صورت مصدومیت یا محرومیت خدیرا آن ها باید شاهرگ حیاتی تیمشان را به ایارامندی بسپارند که در بازی هایی که برای این تیم بازی کرده است بسیار ضعیف ظاهر شده است.

از طرف دیگر شایعاتی مبنی بر علاقه رئال مادرید برای به خدمت گیری لوئیز گوستاوو در نشریات به چاپ رسیده است.  در صورت حقیقت داشتن این علاقه رئال مادرید به سمت خرید بازیکنی می رود که بایرن مونیخ برای جدا نشدن او از تیم کوچک ترین تلاشی نکرد و او را در کالیبر پر کردن خلا و جانشینی بازیکنانی نظیر خاوی مارتینز و شواین اشتایگر ندانست.

بسیاری سن ژابی آلونسو و بازی های ضعیف او در جام جهانی را دلایلی کافی برای موافقت رئال مادرید با این انتقال می دانند اما باید به این نکات توجه داشت که در سال های اخیر و به خصوص در مسیر کسب دسیمای افسانه ای مادریدی ها، تکل ها، کارت های زرد، پاس های قطری و قطع پاس های بازیکنان حریف از سوی ژابی آلونسو کم تاثیر تر از درخشش و گل زنی های کریستیانو رونالدو برای رئال مادرید نبوده است. در سال 2002 و پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برای نهمین بار باز هم مادریدی ها دست به خرید های بزرگ می زدند و تیم هر روز بیشتر از قبل مملو از ستاره های بزرگ می شد، اما به زعم بسیاری از کارشناسان جدایی کلود ماکلله، هافبک دفاعی فرانسوی وقت رئال مادرید از این تیم باعث آغاز دوران افت این تیم شد و رئال هرگز نتوانست با بازیکنانی نظیر گراوسن، دیارا، گوتی، گاگو و امرسون این خلا را پر کند.

ژابی آلونسو

بایرن مونیخ با وجود باستین شواین اشتایگر و ژابی آلونسو تا پیش از آماده شدن مجدد خاوی مارتینز هم دو بازیکن با کلاس جهانی در یک پست خواهد داشت و این نیاز بایرن را برای فصلی سخت و طولانی براورده خواهد کرد. پیوستن تونی کروس به رئال مادرید (و به خصوص در صورت بازی کردن ثابت او به عنوان هافبک پشت مهاجم) قطعا به قدرت تهاجمی قو ها سپید خواهد افزود، اما با توجه به نیمکت قوی و تعداد زیاد هافبک های بایرن بعید به نظر می رسد که جای خالی او چندان در مونیخ احساس شود.

باید تا پایان فصلی پر فراز و نشیب و علی الخصوص پس از جام جهانی صبر کرد و دید که آیا جدا شدن تونی کروس بیشتر به ضرر بایرن است یا جدایی ژابی آلونسو از رئال مادرید؟ یا حتی باید این سوال را طور دیگری مطرح کرد و پرسید که آیا بایرن از خرید ریش قرمز بیشتر سود برده است یا رئال با ربودن الماس باواریا از چنگال شیاطین سرخ؟ 

 

منبع

نظرات 5 + ارسال نظر
محمد حسین دوشنبه 10 شهریور 1393 ساعت 01:53

مربی و بازیکن اسپانیایی برای تیمی مثل بایرن که سالهاست به سبک شاداب و پر شور آلمانی بازی میکنه بدرد نمیخوره !
خرید گواردیولا برای بایرن،از ابتدا تصمیم اشتباهی بود
گواردیولا مربی فوقالعاده ایه و این رو در دوران درخشان حضورش در بارسا ثابت کرد
ولی سبک بازیش با بازیکنای آلمانی بایرن همخوانی نداره،این مسئله این قدر واضح هست که می‌شه از مقایسه بایرن امروز با تیم یوپ هاینکس و فان خال به عینه دید.
سیاست های اشتباه در خرید بازیکن و تغیر کلی سبک بازی باعث شده که متاسفانه بایرن از روزهای اوجش خیلی فاصله بگیره!

ARMAN دوشنبه 10 شهریور 1393 ساعت 03:11

درسته خبر خرید آلونسو ی کمی پیر! و اسپانیایی برای بعضی از ماها تا حدودی ناراحت کننده بود اما هیچ کس منکر توانایی های آلونسوی فیزیکی و پاسور نیست و فکر میکنم هممون متفق القولیم که این فصل و حتی فصل بعد خیلی بدرمون میخوره در ضمن نکته ی مثبت اینه که بایرن امسال علاوه بر خرید های خوب دو تا جوون آلمانی فوق العاده به نام گائودینو و کورت هم به تیم اضافه کرده که تا چند مدت دیگه تبدیل به ستاره های تیم میشن این نشون میده مدیرای باشگاه هنوز به سیاست های قبلی باشگاه در مورد استفاده از بازیکنای بومی پایبنده و این قطعا برای ما خیلی خوشحال کنندست
دوستان به ترکیب زیر نگاه کنید بایرن مونیخ امسال تو تمام خطوط فوق العادست
از الان به بعد و بعد از یکسال کسب تجربه دیگه پپ هیچ بهانه ای برای قهرمان نشدن تو اروپا نداره
نویر
آلابا بن عطیه بواتنگ لام
شواینی آلونسو
ریبری (گوتزه) مولر روبن
لواندوفسکی

عقاب سفید دوشنبه 10 شهریور 1393 ساعت 08:29

سلام ، یکی از دلالیل قهرمانی آلمانها در جام جهانی بازی دادن به بازیکنان آلمانی در تیم های بزرگ به خصوص بایرن است ولی با حضور گواردیولا وفلسفه بازی این مربی و اوردن بازیکنان غیر
آلمانی این خطر احساس میشود که در آینده نزدیک به فوتبال ملی ضربه وارد شود ضمنا این بایرن شور و نشاط وشادابی بازی های قبل راندارد.

بهمن دوشنبه 10 شهریور 1393 ساعت 09:17

حالا معامله بود یا معادله مهم نیست مهم اینه که سرمون بدجور کلاه رفت

اخه کروس جوون و اینده دار کجا الونسو کجا

محمد دوشنبه 10 شهریور 1393 ساعت 19:55

چه کلاهی؟مگه چی شده؟مگه اینو نخوندین؟ما بازیکنانی داریم که میتونیم جای خالی کروس رو پر کنیم اما رئال بازیکنی جانشین برای آلونسو نداره.دیشب در بازی رئال که برابر سوسیه داد تحقیر شد هممون دیدیم که با اینکه ستاره ها همشون بازی میکردن ولی رئال در زمین سر در گم بود چون آلونسو دیگه نبود که هم برای تیم عقب زمین رو نگه داره و هم با پاس های چند متری تیم رو فوری به فاز تهاجم ببره. سرمون کلاه نرفته که هیچ بلکه با این خرید رئال را هم سردرگم کرده ایم.آفرین به هوشیاری مسئولان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد