وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

نقش پیچیده ژابی آلونسو در بایرن مونیخ

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، بایرن مونیخ با جذب ژابى آلونسو بار دیگر بازیکنى را از فوتبال اسپانیا به خدمت گرفت، اما پپ گواردیولا بى تردید نقشى پیچیده براى این هافبک مستحکم در نظر گرفته است.


در نگاه اول انتقال ژابى آلونسوى 32 ساله به بایرن مونیخ، انتقالى پر انتقاد به نظر مى رسد که پرسش هاى فراوانى به همراه دارد،‌ ژابى آلونسو بازیکن بى حاشیه اى است که تنها در زمین بازى تاثیرخود را نشان مى دهد،‌ بازیکن درگیرى که براى تصاحب توپ در میانه میدان بسیار ساعى است و با پاس هاى بلند و عمقى خود مى تواند به ناگاه روند بازى را تغییر دهد. اما هنگامى که در یورو 2008 دوران طلایى تیم ملى اسپانیا آغاز شد،‌آلونسو بیشتر بازیکنى نیمکت نشین بود، چون جایى در میانه میدان براى او وجود نداشت. اما او صبور و پرتلاش بود به طورى که شش سال بعد به یکى از بهترین هافبک هاى دنیا تبدیل شده است.

آلونسو بازیکن با کیفیت و استراتژیستى باهوش است که دقت پاس هاى او  خیره کننده هستند. هنگامى که در سال 2009 او از لیورپول به رئال مادرید پیوست، مى بایست فضاى خالى بوجود آمده بین خطوط حمله و دفاعى مادریدى ها را پوشش مى داد، موضوعى که یکى از دلایل اصلى ناکامى رئال مادرید در آن دوران به حساب مى آمد، ژابى آلونسو با پیوستنش به جمع مادریدى ها بلافاصله نظم و ترتیب را به تیم برگرداند. ودر فصل هاى اخیر با لوکا مودریچ هماهنگى و استحکام زبانزدى را به خط میانى رئال مادرید بخشیده بود که پیامد آن یک قهرمانى در لالیگا، دو قهرمانى در Copa del Rey و فتح لیگ قهرمانان اروپا براى دهمین مرتبه، در فصل گذشته بود.

هیچ تعجبى ندارد که آلونسو از جایگاه خاصى در بین هم تیمى هاى خود برخوردار است، به عنوان بازیکن او به صورت تمام و کمال در خدمت تیم است، او تنها پخش کننده دقیق توپ در میانه میدان نیست، بلکه بازیکنى درگیر و جنگجویى جدى در میانه میدان نیز مى باشد. مدافعین با حضور آلونسو مى توانند آسوده خاطر باشند و مهاجمین نیز مى توانند با ریسک بیشترى به سمت دروازه حریف یورش ببرند.

حال چنین بازیکنى با چنین مشخصه هایى با 32 سال سن و در اوج پختگى با بایرن مونیخ مى پیوندد. با این حال این انتقال تا حدود بسیار زیادى تعجب برانگیز است، چون در حال حاضر بایرن مونیخ از هافبک ها متعدد و با کیفیتى برخردار است و شاید تنها یک دلیل و توضیح منطقى براى چنین انتقالى مى توان متصور بود. پپ گواردیولا مى خواهد ژابى آلونسو را همانند روزهاى اول فوتبال حرفه اى اش به مدافعى سخت گیر تبدیل نماید.

دلایل چنین ادعایى کاملا روشن و واضح هستند، بعد از آسیب دیدگى سنگین خاوى مارتینز در سوپر کاپ آلمان، پرسش مهمى که مطرح شد این بود که چه کسى می بایست تا بازگشت مارتینز، در پست میانى دفاع زنجیره سه نفره بایرن مونیخ قرار گیرد؟ پپ گواردیولا در فصل جدید چنین پستى را براى خاوى مارتینز پیش بینى نموده بود و حال به نظر چنین پستى به ژابى آلونسو واگذار خواهد شد و به نظر او نیز با بازى در چنین پستى مشکلى نخواهد داشت.

با توجه به سن و سال او تعویض پست بازى آلونسو به خط دفاعى مى تواند باعث افزایش کارآیى او شود،‌ او با قرار گرفتن در عمق خط دفاعى با پاس هاى عرضى سرعتى و دقیق و همچنین پاس هاى بلند طولى مى تواند آغاز کننده خوبى براى فاز تهاجمى تیم باشد، در خط میانى پپ گواردیولا بیشتر مایل به استفاده از بازیکنانى است که در پی یافتن کوتاه ترین راه براى رسیدن به مهاجمین  و یا دروزاه حریف باشند. به همین دلیل بازیکنانى نظیر باستین شواین اشتایگر،‌ فیلیپ لام و تیاگو آلکانتارا نباید نگران جایگاه خود در خط میانى بایرن مونیخ با اضافه شدن ژابى آلونسو باشند.

این نقل و انتقال شاید پر خطر به نظر آید، اما براى بایرن مونیخ مى تواند بهره هایى نیز به همراه داشته باشد، مونیخى ها تنها ده میلیون یورو براى جذب ستاره اى از مادرید هزینه نموده اند که براى بازیکنى در این سطح مبلغ بالایى به نظر نمى رسد و از طرفى شهرت و نام ژابى آلونسو مى تواند براى برند و مارکتینگ باشگاه گزینه اى مناسب باشد.

ژابى آلونسو در طول دوران حرفه اى خود به تمامى عناوین قهرمانى در سطح ملى و باشگاهى رسیده است و آمدن او به بایرن مونیخ نشان از انگیزه و میل بالاى او به موفقیت دارد. ژابى آونسو مى توانست بعد از رئال مادرید فوتبال خود را در آرامش کامل با دستمزده هاى نجومى در آمریکا، روسیه و کشورهاى حاشیه خلیج فارس دنبال نماید، اما او با پیوستن به مونیخ چالشى جدید را براى خود به وجود آورده است.

پپ گواردیولا براى جذب آلونسو بى تردید ایده ها و تفکرات خاصى داشته است و به خوبى مى داند که چه از آلونسو مى خواهد، اما اگر آلونسو نتواند انتظارات پپ گواردیولا را برآورده سازد، شرایط بسیار دشوارى را در مونیخ پیش روى او خواهد بود،‌ چون این هافبک اسپانیایى دیگر همانند سال 2008 که لوئیز آراگونس سرمربى وقت تیم ملى اسپانیا او را روى نیمکت نشاند، دیگر صبر و علاقه اى به نیمکت نشین شدن ندارد. 
 

By Thomas Hilzsperger / 11Freunde.de 

 

منبع

نظرات 5 + ارسال نظر
Ariya1900 دوشنبه 10 شهریور 1393 ساعت 01:38

دیشب رئال 4 تا خورد.. نوش جونش..

اله اله الهههههههههههه

ali دوشنبه 10 شهریور 1393 ساعت 01:50

من واقعا نمی فهمم دلیل این همه تنفر دوستان از اسپانیا یی ها چیه؟بازی با شالکه همین آلونسو بهترین بازیکن بایرن بود واقعا چشم نواز بازی کرد چند تا پاس خیلی قشنگ هم داد که شقیری و گوتزه ی بی مصرف هدرشون دادن.مطمین باشین با بازگشت ریبری و روبن جای این دو تا تیم عالی میشه.منم دوست دارم بازیکن آلمانی توتیم زیاد بشه ولی نمی شه که همش دورتموند بدبختو بدوشیم!ولی با خرید شورله برای جانشینی ریبری موافقم برای روبنم باید یه جانشین جوون آلمانی پیدا کنن.

نیک دوشنبه 10 شهریور 1393 ساعت 10:24

علی جان ، گوتزه بی مصرف نیست.
آینده بایرن دست امثال گوتزه ست.

ali دوشنبه 10 شهریور 1393 ساعت 14:39

باور کنید منم گوتزه رو دوست دارم هرچی باشه گل جام جهانی رو زد.ولی باید قبول کرد که خیلی افت کرده و هیچ تلاشی هم نمی کنه.کاش همون دورتموند می موندو زیر نظر کلوپ به پیشرفتش ادامه می داد.آخه خیلی زور داره بازیکنی که به خاطرش این همه تیکه و دزد و.... از طرفدارای دیگه شنیدیم اینجوری بازی می کنه.به هر حال اگه کسی ناراحت شد من عذر می خوام.

ریبرو دوشنبه 10 شهریور 1393 ساعت 20:34

برید خدا رو شکر کنید که مثل ریال انقدر بد نباختیم تازه نباختیم مساوی کردیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد