وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

سامى خدیرا وارث فیلیپ لام در مانشافت؟

 

بعد از کناره گیرى فیلیپ لام از بازى هاى ملى، بازوبند کاپیتانى مانشافت به چه کسى واگذار خواهد شد؟ شواین اشتایگر، مولر، هوملس، نویر و خدیرا ازکاندیداهاى اصلى به حساب مى آیند، اما سرانجام بوگى لوو به کدامیک اعتماد خواهد نمود.


چیزى که قطعى به نظر مى رسد این است که در دیدار تکرارى فینال جام جهانى 2014 بین دو تیم آلمان و آرژانتین،‌ شواین اشتایگر بازوبند کاپیتانى آلمان ها را بر بازو نخواهد بست، چون در حال حاضر وى دچار آسیب دیدگى سنگینى مى باشد و زمان بازگشت او به میادین نیز مشخص نمى باشد، البته کمتر بازیکن ملى پوش آلمانى وجود دارد که همانند شواینى بازى هاى ملى زیادى را به علت مصدومیت از دست داده باشد.

البته از نظر برخى کارشناسان،‌انتخاب شواین اشتایگر به سمت کاپیتانى مانشافت به دلیل آسیب دیدگى هاى متعدد چندان موجه و منطقى به نظر نمى رسد، البته بر طبق نتیجه بسیارى از نظر سنجى هاى اخیر در رسانه هاى آلمانى، افکار عمومى این کشور بیشتر خواهان دیدن بازوبند کاپیتانى تیم فوتبال کشورشان بر بازوى شواینى مى باشند که این موضوع بیشتر به دلیل حضور خیره کننده و متعصبانه بازیکن شماره 7 آلمان ها در جام جهانى 2014 و به خصوص عملکرد فراموش نشدنى او در فینال ماراکانا مى باشد.

در واقع باستین شواین اشتایگر الگوى مناسبى براى بازى تیمى و همچنین نمادى براى رهبرى و هدایت تیم مى باشد که از جایگاه خاصى نیز در بین هم تیمى هاى خود برخوردار است، اما انتخاب وى براى این سمت راه حلى مناسب براى آینده به حساب نمى آید.

یوگى لوو مى بایست براى انتخاب جانشین بزرگانى همچون لوتار ماتئوس،‌الیور کان، میشائیل بالاک و فیلیپ لام بیشتر به بازیکنان جوان تر تیم اعتماد نماید، که با توجه به میزان مقبولیت و محبوبیتى که دارند بازیکنانى نظیر توماس مولر، متس هوملس، مانوئل نویر و سامى خدیرا مى توانند از نامزدهاى این سمت باشند. البته توماس مولر در هفته گذشته در گفتگویى اعلام نمود که هیچ علاقه اى به عهده دار شدن کاپیتانى تیم ملى آلمان ندارد.

در صورت تلاش براى معرفى متس هوملس به عنوان کاپیتان جدید تیم ملى آلمان، نا خود آگاه خاطرات اختلافات و مشاجرات یوگى لوو با متس هوملس در سال گذشته زنده مى شود که البته ریشه این اختلاف هرگز فنى نبوده و بیشتر به مسائل حاشیه اى و رفتار این مدافع دورتموندى مربوط مى شده است، البته اعتماد به هوملس از سوى یوگى لوو با توجه به درخشش این مدافع در جام جهانى 2014 مى تواند تغییر جهتى قابل توجه و قابل تامل باشد.

مانوئل نویر در مقایسه با متس هوملس در رقابت بر سر کاپیتانى از مزیت مونیخى بودن برخوردار است،‌چون بایرن مونیخ با وجود اسپانیایى شدن در فصل جدید همچنان تاثیر بسیار مهمى بر مانشافت خواهد داشت. البته مانوئل نویر سنگربان است و از اتفاقات میانه میدان به دور مى باشد، موضوعى که براى برخى از سرمربیان در انتخاب کاپیتان تیم بى تاثیر نیست، هانسى فلیک دستیار سابق یوگى در تیم ملى آلمان پیش از این گفته بود هرگز مایل به واگذارى بازوبند کاپیتانى تیم به یک سنگربان نیست.

گزینه دیگر براى تصدى این پست سامى خدیرا است، البته نه به این دلیل که تنها گزینه باقى مانده او است، بلکه به این دلیل که او قابلیت و کیفیت هاى زیادى دارد و مى تواند به خوبى در رختکن،‌داخل زمین و حتى در بیرون از زمین تیم را هدایت نماید. او به عنوان کاپیتان تیم جوانان آلمان در سال 2009، فاتح رقابت هاى یورو شده است و در حقیقت کاپیتان نسلى از فوتبال آلمان بوده که در سال هاى بعد، فوتبال ملى آلمان را تحت تاثیر قرار داده اند.

اگر سامى خدیرا از کاندیداهاى یوگى لوو براى کاپیتانى مانشافت باشد، سرمربى تیم ملى آلمان باید تنها امیدوار باشد که این هافبک در باشگاه خود رئال مادرید نیز به طور مرتب به میدان رود، به هر حال خدیرا نیز مى تواند انتخابى منطقى برای این پست باشد. 

 

By Christian Kamp / Frankfurter Allgemeine Zeitung 

 

منبع

نظرات 13 + ارسال نظر
افن برگ سه‌شنبه 11 شهریور 1393 ساعت 00:22

همه ی تو ضیحات درسته ولی کاپیتانی بیشتر به شواینی میاد...البته امیدوارم فیلیپ لام برگرده تیم ملی

Ariya 1900 سه‌شنبه 11 شهریور 1393 ساعت 00:26

بابا این بازیها چیه دیگه.. ای..

شواینی تا 10 سال دیگه هم تو اوج هستش و موندگار.. فقط و فقط باستین با غیرت و متعصب

mojtaba سه‌شنبه 11 شهریور 1393 ساعت 00:33

این خدیرا سرود ملی المان رو هم بلد نیست بعدا بیاد کاپتان بشه...لااقل
حالا که کلید کردن شواینی نشه نویر یا هوملس بشه...اخه خدیرا چرا؟

Kahn سه‌شنبه 11 شهریور 1393 ساعت 00:46

من میگم شما میگین نه اگه خدیرا کاپیتان بشه به خدا یه چیزایی به لو میگم که به عقل هیچ بنی بشری نمی رسه ینی هر چی فوحش تو این 28 سال یاد گرفتم رو رو می کنم

مصطفی سه‌شنبه 11 شهریور 1393 ساعت 00:59

یا نویر میشه یا مولر ، غیر این دو نفر شد هر چی میخواین بگین . اصلا هم نگران خدیرا نباشین که نمیشه کاپیتان باید المانی الاصل و در عین حال در بوندسلیگا بازی کنه در غیر این صورت انتخاب نخواهد شد شک نکنید.

اکبر ماتئوس سه‌شنبه 11 شهریور 1393 ساعت 01:12 http://abualisina

من هم دوست ندارم خدیرا کاپیتان بشه.
بعداز اینکه پای غیر آلمانی ها به مانشافت باز شد.یه کم دلم گرفت.چون اصلا" نمی تونستم حضور سیاه پوستان رو با پیراهن آلمان هضم کنم . اولین اونا هم آساموآ بود که بیشتروصله ی تیم فرانسه بود نه آلمان.
البته من به هیچ وجه نژادپرست نیستم.فقط میگم تا وقتی که "مردان مونیخی اصل" هستند-هیچ کس دیگه نباید مدعی بازوبند بشه.

ممد فشفشه سه‌شنبه 11 شهریور 1393 ساعت 01:25

فقط شواینی از اولم قرار بود شواینی باشه که بالاک مصدوم شد و دادن به لام اگه تو 2010 بالاک مصدوم نمی شد الان شواینی کاپیتان بود.اصلا کاش لام خداحافظی نمی کرد

ممد فشفشه سه‌شنبه 11 شهریور 1393 ساعت 01:48

این ورود فرهنگ های مختلف به تیم ملی خوبه
من از خدیرا بدم نمیاد دوست ندارم کاپیتان شه نه به خاطر این که پدرش اهل تونس هست فقط به خاطر این که کاپیتانی رو حق شواینی می دونم و خیلی دوست دارم بازو بندو تو دست شواینی ببینم اصلا تو بایرن هر وقت شواینی کاپیتان میشه بایرن می بره

آیدا سه‌شنبه 11 شهریور 1393 ساعت 08:08

اگه شوانی مصدوم نبود و الان آلمان بازی نداشت دیگه این بحثا نبود و لو بدون فکر شوانی رو کاپیتان می کرد.ولی این بازی های دوستانه فک نکنم انقدر مهم باشه که بخواد کاپیتان اصلی رو معرفی کنه.خدایی حق شوانی هست.

بهمن سه‌شنبه 11 شهریور 1393 ساعت 09:43

به نظر من انتخاب یه کسی که المانی الاصل نیس خیلی کار درستی به نظر نمیاد

اما درمورد نویر که گفتید دروازه بانه و ازش ایراد گرفتید باید این سوال رو بپرسم که مگه الیور کان یکی از کاپیتان های مقتدر المان نبود پس چرا نویر نباشه؟؟؟؟>؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من خودم نظرم روی شواینی و نویره و به هیچ وجه نمیتونم انتخاب سامی خدیرایی رو که المانی الاصل نیس رو برای خودم توجیه کنم

امیدوارم شوانی یا نویر به کاپیتانی تیم ملی المان برسن

باواریا سه‌شنبه 11 شهریور 1393 ساعت 10:14

چرا پودولسکی نامزد نیست؟
در ضمن شواینی باید کاپیتان بشه اگه نشه هوملس بشه چون قدرت رهبری قوی داره مولر هم که نمیخواد نویر چون تو وسط نیست خیلی گزینه خوبی نیست ولی خدیرا نباید بشه چون رهبر بدی هست و مگه تو ریال کاپیتان چندمه ؟

mohammad سه‌شنبه 11 شهریور 1393 ساعت 12:01 http://bayern.blogsky.com

هر کس کاپیتان بشه مهم نیست مهم موفقیت مانشافت هست. به نظر من شواینی و هوملس از بقیه شایسته تر هستند برای کاپیتانی

فرید سه‌شنبه 11 شهریور 1393 ساعت 12:23

اصلاً موضوع ساده و بدون بحثیه حالا نمی دونم چرا رسانه ای شده، بازوبند متعلق به شواینی وبس.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد