وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بزرگترین اشتباه زندگی ام!

 

گواردیولا چطور توانست این همه اشتباه را با هم مرتکب شود. کتاب جدید مارتی پرارنائو پشت پرده شکست تحقیر آمیز مونیخی ها را فاش می کند.

مونیخ، 29 آوریل 2014، " تو ارنج اشتباه کردم ، تو همه چیز اشتباه کردم! لعنت بهش این چیز از یاد نرفتی ایه ! یه آشفتگی کامل، بزرگترین اشتباه لعنتی زندگی مه! "

پپ  وارد دفترش در آلیانز آرنا می شود، چنانچه قبل از آن در اتاق کنفرانس حاضر شده بود و در آنجا مسئولیت شکست فاجعه بار را برعهده گرفته بود. رئال بایرن را در خانه خُرد کرده بود، بازی که همیشه در یاد گواردیولا خواهد ماند. شکست 4-0 خانگی بدترین شکست دوران حرفه ای اش و بدترین شکست بایرن در تمام ادوار جام های اروپایی . تیم او تحقیر شده و درمانده شده بود آنهم در استادیوم خانگی اش.

 برای بررسی دقیق تر  نیاز است تا تصویری کلی از آنچه بر پپ رفته است ارائه کنیم، بدین منظور نیاز است به صبح پنجشنبه هفته قبل از بازی برگردیم  تا ریشه همه مشکلات را کاملاً درک کنیم. صحنه اتاق شخصی پپ در هتل بین المللی مادرید است، جایی که بایرنی ها از مراسم شام پس از بازی خود لذت می بردند. شام تمام شده بود اما هنوز سه میز خالی مانده بود، میزهای خالی به ترتیب متعلق به اعضای گروه مطبوعاتی باشگاه، گروهی از اسپانسرهای تیم و میز سوم که به پپ و دستیارانش تعلق داشت. این گروه در حال تجسس بیشتر در مورد  ریشه های شکست 1-0 برنابئو بودند و مفتخر  از اینکه بازیکنان شان چطور توانسته اند سیستم بازی مورد نظر مربیان را به حریف تحمیل کنند. ساعت سه صبح پنجشنبه، 24 آوریل، پپ تصریح می کند که حقیقتاً آشکار است که رئال در آلیانز درهم خواهد شکست، چنانچه به همان حربه های بازی گذشته دست بزند. حاصل تأمل های بامدادی این است که تیمش با سیستم 3-4-3  بازی کند. با سه مدافع میانی، دو هافبک دفاعی برای حمایت از یک هافبک خلاق جلوتر از آن دو  و استفاده از گوتزه به عنوان یکی از دو مهاجم. برای برتری عددی درمیانه میدان و همچنین کمک به دفاع ،  این سیستم همچنین با اندک تغییری توانایی تبدیل شدن به 3-5-2 را نیز خواهد داشت. تاکتیکی خوب برای دفاع در برابر ضدحملات حریف؛ چیزی که پپ معتقد است از ویژگی عمده ی بازی مادریدی هاست. البته تیمش نیز باید در نبرد های میانه میدان پیروز شود تا توپ را حفظ کند و کم کم به محوطه جریمه حریف نزدیک شود. این چیزی ست که شنیدم گواردیولا به دستیارش (دومنیک) تورنت می گوید" دومی نذار نظرمو عوض کنم، این تنها راه حله"

بعد از آن در پرواز به مونیخ، پپ نظرش را عوض می کند. با این  فکر که تیم برای آخرین بار دفاع سه نفره را  در دسامبر آزموده،  او متقاعد می شود که زمان خیلی کمی برای آماده کردن بازیکنانش برای سیستم جدید دارد. پپ تصمیم می گیرد ایده اجرای سیستم 3-4-3 را برای فصل آینده  بگذارد و به سیستم 4-2-3-1 بازگردد.

جمعه،25  آوریل، به اعضای تیمش مختصراً یادآوری می کند" برای همیشه از آنچه در برنابئو انجام دادید، سپاسگذارتان خواهم بود. شماها شجاعت بودید و بازی را به نمایش گذاشتید که می خواستم. بهتان افتخار می کنم"

آن روز البته روزی بود که تیتو ویلانوا از دنیا رفت، یک روز به شدت غم انگیز برای خانواده اش، بارسلونا ، هوادارانش و تمام دوستانش. دنیای فوتبال خود را در غم و اندوه؛ پپ، تورنت، پلانچارت، ایشتارته و بوناونتورا- کسی که جزئی مهم  از زندگی تیتو بود- سهیم می داند. و این ضربه ی مهلکی بود. آن شب مربی با دوستانش شام خورد اما فکر و ذهنش جای دیگری بود، بارها و بارها  عکس های خودش و تیتو را نگاه کرد، عکس مورد علاقه اش، همانی که در رختکن ویسنته کالدرون-اتلتیکو- با هم گرفته بودند. در آن عکس دو نفرشان دارند به شدت بحث می کنند. عصر و شب  غریبی برای پپ بود، همه به سلامتی تیتو نوشیده بودند و در مورد هر چیزی جز فوتبال حرف زده بودند، و در آن حال پپ چیزهای دیگری در مخیله اش می پروراند. تا دوشنبه که بازیکنانش مشتاقانه منتظر انتقام از مادریدی ها بودند، حسی که در آن جنبه های حماسی نیز وجود داشت. شواهد نشان می دهد،  او آن روز کاملاً خونسرد نبود، حتی در کنفرانس خبری آن شخصیت همیشگی نبود. و بعد از آن است که او آن اشتباه بزرگ را مرتکب می شود، با بازیکنانش صحبت می کند، به آنها اجازه می دهد از احساساتشان و استعداد ژرمن ها در بازگشت های حماسی حرف بزنند. و این همان سم مهلک بود. بازیکنانش را با قلب و احساس شان راهی آلیانز آرنا کند تا  از ثانیه اول حریف را زیر آماج حملات خود بگیرند. دوباره نظر پپ تغییر می کند. پیشتر3-4-3 به 4-2-3-1 تغییر کرده بود حالا او می خواهد4-2-4 بازی کند. سیستمی که فقط در جولای گذشته برابر دورتموند به کار برده بود.در اولین بازی اش، در آن حال تصمیماتش باصبر و تحمل آغاز و با شور وشوق تمام می شد، آن سیستم در مورد دورتموندی ها جواب نداده بود و حالا هم جواب نمی داد. عمده تمرینات آنروز؛ شامل یک بازی تمرینی-محتملاً برای امتحان قدرت تخریبی و ویرانگری حملات-  به مدت 10 دقیقه  و 20 دقیقه هم سانتر و ضربه به سمت دروازه می شود، با تحلیلی کلی از آنچه فردا شب باید انجام شود . آلابا و ریبری  مشکلاتی دارند؛ هر کدام به ترتیب مشکل تب خفیف و درد گلو دارند و البته زانوی خاوی مارتینز نیز اذیتش می کند. با تمام این اوصاف سرانجام بعد از تمرین ترکیب مشخص می شود، پپ ریبری را به گوشه ای می کشاند و به او می گوید که فردا از ابتدا بازی خواهد کرد. صحبت های قبل از بازی در سوئیت ریاست جمهوری هتل چارلز، خوش بینانه است، احساسات در  مونیخ چنین است" بچه ها ما برای تفریح نمی رویم، برای خطر کردن می رویم! برای جدال می رویم، ماها آلمانی هستید پس آلمانی باشیم و حمله کنیم"

اما سرانجام داستان حماسی شان چیزی جز فاجعه نیست. پپ همه تقصیرها را به گردن می گیرد، هیچ یک از بازیکنانش را مقصر نمی داند فقط خودش را چون خائنی خباثت کار می پندارد و از این موضوع به شدت رنج می برد.

بعد از بازی پپ تا بعد از نیمه ی شب پشت درهای بسته دفترش به همراه دومنیک تورنت، کارلس پلانچارت و مانل اشتاریته  می مانند. ظاهراً آنها آنجا برای تجزیه و تحلیل بازی دور هم جمع شده اند، اما حقیقت این است که دستیارانش سعی می کنند به پپ روحیه دهند چرا که پپ امشب، پپی در هم شکسته و درمانده است.

"تمام فصل از سیستم 4-2-4 طفره رفتم، همه فصل و بلاخره تصمیم گرفتم امشب از اون استفاده کنم. مهمترین شب سال، یک فاجعه کامل"

کتاب «رازهای پپ»داستان اولین فصل حضور پپ گواردیولا در بایرن مونیخ. اکنون در دو نسخه کاغذی و الکترونیکی به وسیله انتشارات BackPage Press / Arena Sport منتشر شده است. 

 

منبع

نظرات 8 + ارسال نظر
بایرن مونیخ یکشنبه 27 مهر 1393 ساعت 16:22

اگه بایرن رو این فصل قهرمان کردی ک شکست 4-0 فدا سرت ولی اگه نتونستی همیشه (فقط در اون مورد) فش کش دار میخوری....شوخی کردم ...ولی تو رو به خدایی ک میپرستی بایرن رو قهرمان کن نابغه

bastian31 یکشنبه 27 مهر 1393 ساعت 18:30

خودمان کردیم که لعنت بر خودمان
فوتبال المان مشهوره ک هرچی بشه تیم المان روی منطق بازی میکنه ن احساس
هاینکس برگرد دوست داشتنی ترین سرمربی تاریخ بایرن برگرد
حتی به زور

alireza یکشنبه 27 مهر 1393 ساعت 20:09

یک احمق می تونه جلوی رئال از سیستم 4-2-4 اونم در حالی که یکی از اون 2 تا کروسه استفاده کنه که متاسفانه تو اون مقطع پپ بیش از یک احمق نبوده

افن برگ یکشنبه 27 مهر 1393 ساعت 21:00

اگه امسال بهشون بخوریم و نابودشون کنیم اون شکستو فراموش میکنیم....البته بایرن در سالهای نه چندان دور چپ و راست رئالو 4تایی میکرد...به یاد اولیور کان و افن برگ و البر و ....

محمد یکشنبه 27 مهر 1393 ساعت 21:45

آقایون خودتونه کنترل کنید.وقتی نابغه ترین مربی دنیا دست به چنین کاری میزند مطمئن باشید علتی وجود داشته.اگه شما هم خدایی نکرده بهترین دوست تمام عمرتون رو در یک شب حساس از دست بدید مطمئن باشید که در هم خواهید شکست.غم چیزی است که بزرگ و کوچیک نمیشناسه.پس به پپ نباید خرده گرفت چون او ذهنش آنروز در فوتبال نبود بلکه در یاد دوست تکرار نشدنیش بود. پس خودتونو یک لحظه جای پپ بزارین تا ببینین چه دردناکه در اون وضعیت قرار گرفتن.ما همیشه پپ را با افکار طلایی اش میشناسیم .کسی که در یک لحظه میتواند تاکتیکی ویران کننده ابداع کند اما آنروز پپ همان پپ دست نیافتنی نبود.از مسئولان وبلاگ تقاضا دارم تا خاطره ی مربوط که در مورد بازی سوپر کاپ بین بایرن و چلسی بود رو هم اینجا قرار بدن تا همه ببینن پپ چطوری تو پنالتی ها مچ ژوزه را خواباند.از یکی از بخش های همین کتاب هست.

اکبرماتئوس یکشنبه 27 مهر 1393 ساعت 22:17 http://ABUALISINA

سلام
به نظر من پپ در سال های فرد بختش باز میشه
نگاه کنید به قهرمانی بارسلونا در 2009 و 2011 در لیگ قهرمانان اروپا
ان شاالله که امسال یعنی 2015 هم همان طور خواهد شد.

ح.ر.واقف دوشنبه 28 مهر 1393 ساعت 00:59

واقعا چه شب بدی بود. خیلی احساس حقارت کردم. چیزی که حتی متعصب ترین طرفداران رئال هم تو فکرشون بیش از یه مساوی (اونم تو خوشبینانه ترین حالت) متصور نمیشدند اتفاق افتاد و باعث خجالت همه ما شد. کاش اون شکلی نمیباختیم. ولی خب چه میشه کرد اتفاقیه که افتاده و باید رو به جلو فکر کرد و امیدوارم امسال بتونه جبران کنه.

حسین دوشنبه 28 مهر 1393 ساعت 15:30

من بازی رو با یکی از دو آتیشه های رئال داشتم میدیدم که هیچجوری کم نمیاره اما هزار بار قبل بازی گفت که بایرن صعود میکنه.بعد از اینکه بازی با اون نتیجه تموم شد یه حرف خیلی جالبی زد که باعث تعجب من شد که این همون رئالی هست؟گفت امروز پپ همان پپ همیشگی نبود شاید اصلا به خاطر تیتو بازی رفت را تحلیل نکرده باشد.وقتی یک رئالی این سخن را میگوید یعنی اینکه پپ فراتر از یک مربی است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد