وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

قدرت بیشتر بایرن مونیخ با اتمام بدهی های آلیانس آرنا

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، باشگاه بایرن مونیخ هفته گذشته اعلام نمود که بدهى ها و دیون ناشى از ساخت استادیوم آلیانس آره نا را شانزده سال زودتر از موعد مقرر پرداخت نموده است، اما این مسئله چه پیامدهایى به دنبال خواهد داشت؟

اتمام بدهى هاى بایرن مونیخ در خصوص هزینه هاى ساخت استادیوم آلیانس آره نا، شانزده سال زودتر از زمان برنامه ریزى شده به پایان رسیده است، مسئله اى که با شگفتى بسیارى در فوتبال اروپا به همراه بوده است و سبب خواهد شد که بایرن مونیخ از منابع مالى بیشترى برخوردار گردد. چنین موضوعى تهدیدى براى فوتبال آلمان خواهد بود؟ آیا بایرن مونیخ به تیمى مقدرتر تبدیل خواهد شد؟ این یادداشت سعى خواهد نمود که به مهمترین پرسش ها در این زمینه را پاسخ دهد.

 

چگونه بایرن مونیخ موفق به پرداخت همه دیون و بدهى هاى خود شده است؟

ساخت این استادیوم فوق مدرن بنا بر اطلاعات باشگاه 346 میلیون یورو هزینه در بر داشته است، بایرن مونیخ در فوریه سال جارى میلادى با به فروش رساندن 8.33 درصد از سهام خود در بورس به شرکت بیمه اى آلیانس آلمان بیش 110 میلیون یورو درآمد کسب نمود، در سال هاى قبل نیز همین مقدار از سهام باشگاه به ارزش 90 میلیون یورو به شرکت خودروسازى آئودی واگذار شده بود. چنین قراردادهایى با دو شرکت بزرگ اروپایى کمک بزرگى به بایرن مونیخ براى پرداخت سریع تر دیون خود بوده است.

از سال 2006 نیز بایرن مونیخ تنها مالک آلیانس آره نا به حساب مى آید، چون در آن زمان این باشگاه سهم رقیب همشهرى خود مونیخ 1860 را از این استادیوم خریدارى نموده بود.

 

بعد از این اتفاق چه مقدار به درآمدهاى بایرن مونیخ اضافه مى شود؟

چند ماه پیش اولى هوینس مدیر سابق باشگاه اعلام نموده بود که در صورت پایان بدهى هاى آلیانس آره نا، 25 میلیون یورو به درآمد سالیانه باشگاه افزوده خواهد شد. با چنین مبالغى بایرن مونیخ مى تواند سالیانه و به راحتى بازیکنانى در سطح فرانک ریبرى و آرین روبن را به خدمت گیرد.

 

آیا بایرن مونیخ در آلمان دست نیافتنى تر خواهد شد؟

از لحاظ تئورى بایرن مونیخ تنها باشگاه فوتبال آلمانى محسوب خواهد شد که سالانه توانایى انجام نقل و انتقالاتى بزرگ را خواهد داشت و هیچ تیم دیگرى از بوندسلیگا توان رقابت با تیم هاى چلسى، منچسترسیتى، منچستریونایتد، پاریس سن ژرمن، رئال مادرید و یا باسلونا را بر سر جذب بازیکنان بزرگ را نخواهد داشت.

از طرفى اختلاف بین بایرن مونیخ و تیم هاى دیگر آلمانى بیشتر خواهد شد و از سویى دیگر این تیم خود را به سایر رقباى اروپایى خود در بازار نقل و انتقالات نزدیک تر خواهد نمود. در سال گذشته بایرن مونیخ براى اولین بار درآمدهاى خود را به بیش از 500 میلیون یورو در سال رساند که این مقدار دو برابر باشگاهى نظیر دورتموند بوده است.

بایرن مونیخ در شانزده فصل گذشته بوندسلیگا، ده عنوان قهرمانى را از آن خود نموده است، در آینده اما تعداد فصل هایى که بوندسلیگا شاهد قهرمانى به جزء بایرن مونیخ باشد، بسیار کمتر و نادرتر خواهد بود.

 

بایرن مونیخ با چنین درآمد اضافه اى چه برنامه اى دارد؟

در حال حاضر مهمترین هدف و پروژه مونیخى ها ساخت مرکز و آکادمى فوتبال پایه در شمال مونیخ است که مى بایست تا سال 2017 به اتمام برسد. هزینه دقیق چنین پروژه اى از سوى باشگاه هنوز اعلام نشده است،‌اما باشگاه ردبولز لایپزیک هزینه اى بالغ بر 35 میلیون یورو براى ساخت مرکزى مشابه را متقبل شده است.

 

بایرن مونیخ از یک بازى خانگى چه میزان درآمد کسب خواهد نمود؟

در فصل 2012/13 مجموع درآمدهاى باشگاه بایرن مونیخ از محل فروش بلیط بازى هاى خانگى بالغ بر 87.1 میلیون یورو بوده است، با توجه به انجام 26 بازى خانگى در طول فصل گذشته، این مبلغ براى هر بازى 3.35 میلیون یورو خواهد شد، البته برنامه باشگاه براى توسعه گنجایش آلیانس آره نا به 75000 بازدید کننده، افزایش درآمد از چنین محلى نیز کاملا قابل تصور است.

 

By Pierre Winkler / Sport1.de 

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
PEPETO شنبه 8 آذر 1393 ساعت 10:44

سلام به همه

خداییش از تیم راضی هستم و فکر میکنم همه هوادارای بایر هم از تیم راضی باشن ولی

حلا که بدهی نداریم بیان یکاری کنن چنتا بزیکن دیگه هم تو کلاس جهانی بخرن که هم برای

بقیه بازیکن ها انگیزه بشه و هم اگه آسیب دیدگی پیش اومد ....

فقط و فقط آرزوم قهرمانی توی چمپیونز

یه سه گانه دیگه خیلی حال میده مخصوصا اگه حال رئال و چلسی رو بگیریم که دیگه....


قهرمانی از آن ماست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد