وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مقایسه کوتاه آماری دو فصل گذشته بایرن مونیخ

 
شاگردان گواردیولا نسبت به تیمی که فصل گذشته دو گانه را فتح کرد چه تفاوتی کرده اند؟

بایرن مونیخ بعد از شکست 2-0 خانگی مقابل گلادباخ، در حال حاضر می تواند در تعطیلات بازی های ملی زخم خود را التیام بخشد. صرف نظر از این اتفاق، تمام چیزها باب میل گواردیولا و شاگردانش پیش رفته است.

در واقع، این ثبات در بوندس لیگا و لیگ قهرمانان مقایسه ای خوب برای بایرن نسبت به فصل گذشته به وجود آورده است. شاگردان گواردیولا نسبت به تیمی که فصل گذشته دو گانه را فتح کرد چه تفاوتی کرده اند؟

با چیزی شروع می کنیم که باید مهمترین آمار برای هر تیمی و در هر فصلی در فوتبال تلقی شود؛ چند بازی را برده اند؟

ترکیب گواردیولا همانند فصل گذشته امتیازات لازم برای فتح عناوین را به دست می آورد. پیروزی های او در فصل جاری کمی کمتر از پیروزی های فصل گذشته آن ها است. غول های باواریایی شاید فصل گذشته در نیمه نهایی لیگ قهرمانان از دور رقابت ها کنار رفته باشند، اما در ماه می میزان 78 درصد بازی های خود را برده بودند. در این فصل تا به اینجا فقط 76 درصد بازی های خود را پیروز بوده اند.

این رقم به نظر خیلی بد نمی رسد اما چیزی که باید در نظر بگیریم این است که شرایط در باقی فصل فقط برای گواردیولا سخت تر خواهد شد. اروپا به شدت سخت تر می شود و طبیعتا رقابت برای فتح متوالی بوندسلیگا هم فشرده تر می شود. با این تفاسیر ما باید انتظار کاهش این درصد را در ماه های پیش رو داشته باشیم.

همین الگو برای میزان گل های بایرن در مقایسه با گل هایی که فصل گذشته به ثمر رساندند نیز صادق است. مجموع گل های بایرن در لیگ قهرمانان و بوندسلیگا در این فصل 93 گل بوده که در مقابل 95 گل فصل گذشته رقم پایینتری است. دوباره به نظر این آمار برابر است اما باید در نظر بگیریم که دو نتیجه 7-1 مقابل رم و 7-0 مقابل شاختار، بخش عظیمی از این گل ها را تشکیل داده اند. این یعنی این که بایرن فقط مقابل تیم هایی که ضعیف تر هستند نتایج خوبی گرفته است.

در فصل 2014-2013 ماریو مانژوکیچ به راحتی به عنوان منبع کلیدی در گل های تیم گواردیولا به حساب می آمد. او رقم 0.8 گل یا پاس گل در هر بازی را به نام خود ثبت کرده بود، در حالیکه توماس مولر و آرین روبن با 0.77 و 0.6 در هر بازی در تعقیب او بودند.

با فروش مانژوکیچ و آمدن روبرت لواندوفسکی، دیده ایم که هافبک های مذکور، میزان گل و پاس گل های شان را افزایش داده اند. در این فصل، لواندوفسکی با 0.75 گل و پاس گل در هر بازی در بوندس لیگا آمار خوبی از خود بر جای گذاشته است اما 0.05 کم تر از مانژوکیچ بوده است. در سوی دیگر به صورت تصادفی، روبن به رقم 1.19 رسیده است و مولر رقم 0.96 را از خود ثبت کرده است؛ به این معنا که تیم موفق به ثبت مجموع گل مساوی شده اما افراد زننده ان فرق کرده اند.

همان طور که انتظار می رفت، اختلاف زیادی بین این فصل و فصل گذشته گواردیولا نیست. این همان تیمی است که گواردیولا پس از فتح سه گانه تحویل گرفت و هنوز هم غول های باواریایی غیر قابل پیش بینی اند. این تیم می تواند امید به فتح تمام عناوین تا ماه می را داشته باشد.

  

به قلم اشتفان بینکوفسکی از وبسایت Bleacherreport 

 

منبع

نظرات 3 + ارسال نظر
باستین جمعه 7 فروردین 1394 ساعت 08:18

من که به این یارو اطمینان ندارم بایرنم با ایشون به هیج جا نمیرسه

Ali-Ballack جمعه 7 فروردین 1394 ساعت 18:23

لعنت به پپ و مافیا کثیف اسپانیایی که تیم محبوبمون رو میخواد نابود کنه. تیم هانکس کبیر انقدر قدرتمند بود که میتونست سالیان دراز مثل تیم دهه ٧٠ تو اروپا آقایی کنه. ایشالله شر این پپ از سر تیم هرچی زودتر کم بشه تا بتونیم بازم فوتبال آلمانی از بایرن ببینیم و هم از شر طرفدار های بارسا که حالا اومدن بایرنی شدن خلاص باشیم.

مهرداد شنبه 8 فروردین 1394 ساعت 00:26

امیدوارم مدت طولانی تو بایرن بمونه چون مربی ای بهتر از پپ وجود نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد