وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

لوو در مورد ماجرای دوپینگ: در فوتبال هم گوسفند سیاه هست

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، یواخیم لوو مربی تیم ملی آلمان تایید کرد در دوران فوتبالش با دکتر آرمین کلامپر که متهم به انجام دوپینگ سیستماتیک در آلمان در دهه 70 و 80 شده، دیدار کرده. کلامپر در تسهیل استفاده از استرویید‌ها در دوچرخه‌سواری همکاری کرده اما در دو باشگاه اشتوتگارت و فرایبورگ که لوو در آنها بازی کرده، نیز فعالیت داشته است.

در حالی که لوو به گرفتن مشاوره از کلامپر به خاطر مصدومیت اعتراف دارد، می گوید او هرگز درگیر دوپینگ نبوده است. مربی تیم قهرمان جام جهانی به ZDFگفت:«خیلی‌ها از من چند بار سوال کرده‌اند که آیا دکتر کلامپر که اعتبارش را از دست داده، را دیده‌ام. البته من با او ملاقات داشتم اما اعتمادم به این حرفه‌ وجود داشته و دارد. واقعا اعتماد دارم. به عنوان یک بازیکن 18 یا 19 ساله جرات اینکه سوال کنم یا بگویم می خواهم چیزی که  تجویز کرده را در یک آزمایشگاه دیگر تست کنم، نداشتم. از نظر من تفاوت زیادی هست: آدم سالم، بیمار و مصدوم همه دکتر می روند. دوپینگ با استروییدها یک فرایند سیستماتیک است که باید با پزشک درباره‌اش صحبت کرد. من فقط کمک پزشکی خواستم، این خیلی فرق می کند.»

لوو همچنین گفت دوپینگ در فوتبال آلمان باید بررسی شود اما استروییدها مشکلی جدی در فوتبال به حساب نمی آید:«نمی خواهم این برداشت شود که من قضیه را بی‌اهمیت جلوه می دهم. من طرفدار تحقیقات سریع هستم اما نباید در این باره بزرگ‌نمایی کرد. نام‌هایی مطرح شده در ماجرای دوپینگ که فکر نمی کنم درست باشد. فکر می کنم رسانه‌ها می خواهند جلوه بدهند که دوپینگ در فوتبال وجود دارد. البته در فوتبال گوسفند سیاه هم وجود دارد مثل هر ورزش دیگری. می خواهم بگویم در دهه 70 و 80 وقتی من 18، 19 یا 20 ساله بودم هیچ آگاهی درباره دوپینگ وجود نداشت، هیچ قانونی نبود، کنترلی نبود. شما می توانستید در هواپیما سیگار بکشید، بدون کمربند ایمنی رانندگی کنید. قوانین مبارزه با دوپینگ در فوتبال از سال 1986 شروع شده و می دانم امروز قوانین آنقدر سختگیرانه و دقیق شده که امکان دوپینگ برای هیچ بازیکنی وجود ندارد. در 30 سال گذشته 26 مورد دوپینگ وجود داشته. فوتبال کار زیادی برای مبارزه با این قضیه کرده،‌دوپینگ در ورزش جایی ندارد.» 

 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد