وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

شکست پورتو امکان پذیر، شبیه به فیلم هاى هالیوودى

 

بعد از باخت در بازى رفت مقابل پورتو، حال بایرن مونیخ براى حضور در مرحله نیمه نهایى لیگ قهرمانان نیز به یک پیروزى 2:0 خواهد داشت. پیش از بازى برگشت دو خبر خوب و یک خبر بد از اردوگاه مونیخى ها به گوش مى رسد.

هواداران مونیخى پیش از بازى مقابل پورتو در مرحله یک چهارم نهایى لیگ قهرمانان اروپا از تکرار فاجعه سال گذشته و شکست 0:4 مقابل رئال مادرید به هراس افتاده اند، توماس مولر بازیکن بایرن مونیخ نیز نسبت به این مسئله به هم تیمى هاى خود هشدار داده است":نباید اتفاقات سال گذشته براى ما تکرار شود، باید هوشمندانه و متفکرانه در زمین حاضر شویم و تنها احساسى به فکر حمله و بازى رو به جلو نباشیم. شرایط مناسبى پیش روى ما قرار ندارد، اما چالشى هیجان انگیز در انتظار ما است و پیروزى 2:0 خانگى براى بایرن مونیخ معجزه محسوب نمى شود."

حدود یک سال بعد از شکست عجیب و دور از ذهن 0:4 مقابل رئال مادرید، مى بایست در یکصدمین بازى رسمى بایرن مونیخ با هدایت پپ گواردیولا، از روى دادن فاجعه فوتبال مونیخى دیگر جلوگیرى شود. پپ گواردیولا خود نیز به خوبى نسبت به این موضوع آگاه است:"من مى دانم که تنها قهرمانى در آلمان براى ما کافى نیست، در تیم هاى بزرگ همانند بایرن مونیخ که انتظارات بالایى وجود دارد، تنها فتح سه گانه حائز اهمیت است."

شرایط بایرن مونیخ در هفته گذشته و پس از نزاع پپ گواردیولا با دکتر مولر ولفارت پزشک تیم، بحرانى شده و نتیجه بازى سه شنبه شب مقابل پورتو مى تواند تاثیر به سزایى در بهبود و یا شدت گرفتن چنین شرایطى داشته باشد، توماس مولر در این باره معتقد است:"هر کسى مى داند که این دیدار چه تاثیرى بر بایرن مونیخ در هفته هاى آتى مى تواند داشته باشد."

از درخشش و اهمیت قهرمانى بایرن مونیخ در بوندسلیگا که از آن همواره از سوى سران مونیخى به عنوان مهمترین عنوان یاد مى شود نیز در صورت حذف زود هنگام از لیگ قهرمانان به شدت کاسته خواهد شد و بلافاصله در هفته آینده یک بازى حیاتى دیگر، رویارویى با دورتموند در نیمه نهایى رقابت هاى DFB Pokal در انتظار شاگردان پپ گواردیولا خواهد بود. پپ گواردیولا نیز از فشار زیاد موجود با خبر است اما مایل است از تاثیر آن بر خود بکاهد:"حضور در لیگ قهرمانان اروپا یکى از دلالیلى است که یک مربى عهده دار هدایت تیمى بزرگ مى شود و این شرایط از نظر من فوق العاده است." گواردیولا نسبت به برترى مقابل پورتو با اختلاف مورد نیاز خوش بین بوده و شانس بایرن مونیخ براى حضور در چهار تیم برتر اروپا را واقعى ارزیابى مى نماید.

سه اشتباه بچه گانه در بازى رفت مقابل پورتو سبب شد که بایرن مونیخ براى پنجمین بار در تاریخ حضور خود در رقابت هاى لیگ قهرمانان،  براى صعود به مرحله بعد نیاز به زدن دو گل در بازى برگشت خانگى داشته باشد. در چهار مرتبه گذشته بایرن مونیخ موفق به صعود نشده اند، اما این بار نتایج بایرن مونیخ در دیدارهاى خانگى خود در لیگ قهرمانان این فصل با انجام چهار بازى، چهار برد، سیزده گل زده و بدون گل خورده براى آنها دلگرم کننده است.

فیلیپ لام کاپیتان تیم نیز نسبت به صعود اظهارات خوش بینانه اى داشته است:"ما در خانه بازى مى کنیم و شانس خوبى داریم، البته از شرایط خوبى برخوردار نیستیم ولى در فوتبال هیچ چیز غیر ممکن نیست. در بازى مقابل پورتو نباید استرس بر ما تاثیر گذار باشد، چون نود دقیقه براى تغییر نتیجه فرصت داریم." بعد از حضور در دو فینال در سال هاى 2010 و 2012، ‌قهرمانى در سال 2013 و حضور در مرحله نیمه نهایى سال 2014، نباید همانند سال 2011 که حضور در مرحله یک هشتم نهایى بهترین دستاورد مونیخى ها در سطح اروپا بود، در سال جارى نیز مرحله یک چهارم نهایى به دور پایانى حضور بایرن مونیخ در اروپا تبدیل شود، چون در این صورت دریافت مبلغ 4.9 میلیون یوروى یوفا به خطر خواهد افتاد.

فیلیپ لام بر طبق انتظار مشکلى براى حضور در این دیدار ندارد، اما استفاده از باستین شواین اشتایگر بعد از مصدومیتى دو هفته اى در این دیدار  با ریسک به همراه خواهد بود. پپ گواردیولا باید براى این دیدار با وجود مصدومان فراوان، بالانس و تعدلى مناسب بیابد، هر چند که این مسئله آسان به نظر نمى رسد:" ما باید بازى ریسک پذیر اما متفکرانه اى به نمایش گذاریم که این موضوع با توجه به نتیجه بازى رفت طبیعى است." شواین اشتایگر در آخرین جلسه تمرینى تیم حضور داشته، اما فرانک ریبرى و خوان برنات این تمرینات را از دست داده اند، مدافع اسپانیایى بایرن مونیخ در بازى شنبه مقابل هوفنهایم دچار مصدومیت شد، اما به نظر براى رویارویى با پورتو مشکل خاصى نخواهد داشت.

به احتمال زیاد هولگر بداشتوبر در خط دفاعى جانشین دانه پر اشتباه خواهد شد و گواردیولا بر روى فرانک ریبرى بر روى حضور در بازى سه شنبه شب نمى تواند حساب کند. آرین روبن، خاوى مارتینز، داوید الابا و مهدى بن عطیه نیز در این دیدار همچنان غایب خواهند بود. توماس مولر تعبیر بسیار جالبى از رویارویى مقابل پورتو داشته است:"احساسى همانند فیلم هاى هالیوودى به انسان دست مى دهد، همه دوستان و همراهان کشته شده و از بین رفته اند و انسان مجبور است باز هم در جنگ بر حریف خود غلبه نماید." سه سال پیش بایرن مونیخ براى آخرین بار توانسته بود نتیجه شکست در بازى خارج از خانه را با پیروزى تغیر دهد، در آن زمان مونیخى ها توانسته بودند شکست 0:1 مقابل بازل سوئیس را با نتیجه پر گل 7:0 به خوبى جبران نمایند.

مانوئل نویر سنگربان تیم از این دیدار به عنوان"مهمترین بازى فصل" یاد نموده و نسبت به صعود به مرحله بعد خوشبین است:"ما تیم هاى زیادى را با اختلاف بیش از یک گل در مونیخ شکست داده یم و البته نباید تنها بر اساس بازى مقابل پورتو و  نتیجه آن، کل فصل را قضاوت نمود."پپ گواردیولا سرمربى تیم اما براى شکست پورتو به بازیکنان خود اعتماد زیادى دارد:"هر اتفاقى که در این دیدار رخ دهد،‌بازیکنان قهرمانان من باقى خواهند ماند."  

 

از وب سایت روزنامه آلمانى Frankfurter Allgemeine Zeitung

 

منبع

نظرات 8 + ارسال نظر
امیر مونیخی سه‌شنبه 1 اردیبهشت 1394 ساعت 14:44

ﺑﺒﺨﺶ ﻧﻴﻮﺗﻮﻥ،ﭼﻮﻥ ﺑﺎیرن ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺮﺍ ﺟﺬﺏ ﻣﻴﮑﻨﺪ
ﺑﺒﺨﺶ ﺩﮐﺎﺭﺕ،ﭼﻮﻥ ﺑﺎیرنی ﻫﺴﺘﻢ،ﭘﺲ ﻫﺴﺘﻢ
ﺑﺒﺨﺶ ﺍﺩﻳﺴﻮﻥ،ﭼﻮﻥ ﺑﺎیرن ﺭﻭﺷﻨﺎﻳﯽ ﺑﺨﺶ ﺟﻬﺎﻥ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ
ﺑﺒﺨﺶ ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ،ﭼﻮﻥ ﭼﻮ بایرن ﻧﺒﺎﺷﺪ ﺗﻦ ﻣﻦ ﻣﺒﺎﺩ!
ﺑﻪ رنگ ﭘﯿﺮﺍﻫﻨﺖ ﻗﺴﻢ ﺑﺎ ﻫﺮ ﻣﻘﺎﻡ ﻭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺍﯼ

تا ابد

فرید روبن سه‌شنبه 1 اردیبهشت 1394 ساعت 15:03

من کار به پپ و افکارش ندارم خوداییش دوست دارم یوپ برگرده ولی بی انصاف نباشیم بازی رفت مدافعان اشتباه کردند رو کار تاکتیکی نباختیم پس همه یکدل امشب برای صعود بایرن دعا کنیم سخته تو این مرحله حذف بشیم دیگه نه قهرمانی لیگ و نه جام حذفی مزه داره فقط اروپا اروپا. توکل به خدا

امیر آلمانی بایرنی سه‌شنبه 1 اردیبهشت 1394 ساعت 17:48

ایشالا حداقل 0-2 برنده ایم تو این ماه پر برکت رجب من دعا کردم برنده بشیم و ایشالا که خدا کمکمون میکنه.ایشالا

بایرن کبیر و دیگر هیچ سه‌شنبه 1 اردیبهشت 1394 ساعت 20:05

پپ عاشقتم

بایرن کبیرودیگرهیچ سه‌شنبه 1 اردیبهشت 1394 ساعت 21:21

آهای بی شعور چرا به جای من نظرمیدی.دوستان پرچم کنار اسم من درتمام پست ها ایرانه ولی این آدم رذل داره ازقول من حرف میزنه.اگه پست های قبل رو نگاه کنین متوجه میشین.من عاشق گوتزه وفیلیپ لام وتوماس عزیزم.زنده باد بایرن

بایرن سه‌شنبه 1 اردیبهشت 1394 ساعت 23:59

پپ عاشقتمممممم

عیسی داداش و همه منتقدین حالا منتظرم بیاین ببینم به چی گیر میدین

ich liben liben dutchland چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 03:11

خدایا شکرت که کشوری به اسم آلمان بوجود آوردی
و ممنون که بایرن را برایمان آفریدی
و ممنون تر که همیشه سربلندیم...

*DaPhNe چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 14:56

دیشب خیلی کیف داد
خداروشکر که این جوری صعود کردیم
تن خیلیا به لرزه افتاد
با بازیکنامون حال کردممممممممممم خدایی


عاشق این جمله پپ شدم ...... هر اتفاقى که در این دیدار رخ دهد،‌بازیکنان قهرمانان من باقى خواهند ماند."

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد