وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

اگر آرین روبن به بایرن مونیخ نیامده بود...

 

بازنویسى و توصیف دوباره برخى وقایع فوتبالى با در نظر گرفتن برخى اما و اگر ها مى تواند به موضوعى بسیار جالب براى دوستداران فوتبال بدل گردد، بازنویسى سناریوى بایرن مونیخ بدون آرین روبن نیز از این قاعده مستثنى نیست.

این روزها بازار نقل و انتقالات بازیکن در فوتبال اروپا بسیار داغ بوده و هر روز شایعاتى در خصوص جذب یکى از این ستارگان پرطرفدار توسط باشگاه هاى اروپایى در مطبوعات و رسانه ها منتشر مى شود و دوستداران فوتبال نیز به شدت این اخبار را دنبال نموده و منتظر جذب ستاره اى از سوى تیم محبوب خود هستند.

سیاست نقل و انتقالات در دنیاى مدرن و حرفه اى فوتبال بسیار دقیق، پیچیده و حساس بوده، به طورى که خرید یک بازیکن فوتبال مى تواند تاثیر به سزا و انکار ناپذیرى در سرنوشت این تیم داشته باشد، جذب آرین روبن توسط بایرن مونیخ را مى توان از این نوع خریدهاى هوشمندانه و منطقى محسوب نمود.

در پنج سال اخیر بایرن مونیخ خود را به یکى از بزرگان فوتبال اروپا بدل نموده است، به طورى که در ابتداى هر فصل از رقابت هاى فوتبال اروپا از این تیم در کنار دو غول اسپانیایى رئال مادرید و بارسلونا به عنوان مدعیان اصلى فتح لیگ قهرمانان اروپا نام برده مى شود. فتح سه گانه توسط مونیخى ها در سال 2013 نیز به نوعى جایگاه این تیم آلمانى را در قله فوتبال اروپا مستحکم تر نموده است. علاوه بر این در همین سال پیشنهاد مربى گرى این تیم توسط پپ گواردیولا یکى از بزرگترین و پرطرفدارترین مربیان فوتبال مدرن پذیرفته شد، اتفاقى که در ده سال قبل از آن با توجه به فاصله زیاد بایرن مونیخ با بزرگان فوتبال اروپا و شیوه نه چندان مدرن بازى این تیم، هرگز قابل تصور نبود.

بایرن مونیخ امروز به یکى از قدرت هاى بزرگ فوتبال اروپا بدل گردیده، اما چه اتفاقى مى افتاد اگر چهره اى تعیین کننده که تاثیر فراوانى بر این پروسه داشته، آن را به جلو رانده و با گل خود در ویمبلى آن را به تکامل رساند،‌ هرگز پیراهن بایرن مونیخ را به تن نمى کرد؟ چه جایگاهى براى بایرن مونیخ در سال 2015 مى توان متصور بود، اگر آرین روبن در سال 2009 به این باشگاه منتقل نمى شد؟

در آوگوست سال 2009 بعد از پایان فصلى کابوس وار و بسیار دشوار براى بایرن مونیخ که اخراج یورگن کلینزمن از سمت مربى گرى این تیم پیامد منطقى آن بود، اولى هوینس رئیس باشگاه هدایت بایرن مونیخ را به لوئیز فن خال جاه طلب، مغرور و نابغه سپرد و از این ژنرال هلندى به عنوان "استاد فوتبال" نام برد. در آن زمان دوران آماده سازى تیم به بهترین صورت ممکن سپرى شد و پیروزى 4:1 مقابل میلان در دیدارى دوستانه خوش خیالى خاصى را در بین طرفداران این تیم براى پیش رو داشتن فصلى موفق ایجاد نموده بود.

اما با شروع رقابت هاى بوندسلیگا شرایط کاملا متفاوت شد به طورى که کسب دو نتیجه تساوى مقابل هوفنهایم و وردربرمن و شکست مقابل ماینتس در هفته سوم رقابت هاى بوندسلیگاى فصل 2009/10 تردیدهایى را در زمینه "انقلاب" لوئیز فن خال در بین هواداران مونیخى و مطبوعات آلمانى برانگیخت. انتظار از بایرن مونیخ و لوئیز فن خال بسیار زیاد بود اما در بیشتر پست ها این سرمربى هلندى از بازیکنانى با کیفیت برخوردار نبود، براى نمونه در درون دروازه میشائیل رنزینگ حضور داشت که هرگز نتوانست جاى خالى الیورکان اسطوره باشگاه را که در فصل قبل آن از فوتبال کناره گیرى کرده بود، پر نماید. در پست هافبک دفاعى حضور حمید آلتین تاپ نقطعه ضعف مونیخى ها بود و باستین شواین اشتایگر در پست بال هجومى سمت راست، هرگز کارآیى لازم را نداشت، عملکرد ماریو گومز نیز در خط حمله هیچ تطابقى با تاکتیک هاى تیمى نداشت. به همین دلیل رابطه بین بایرن مونیخ و فن خال پیش از اینکه این سرمربى هلندى بتواند ایده ها و فلسفه خود را در مونیخ پیاده نماید، شکست خورده به نظر مى رسید.

در 28 آوگوست 2009 سران مونیخى آرین روبن هلندى را به مبلغ بیست و پنج میلیون یورو از رئال مادرید خریدارى نمودند و تنها یک روز بعد، در بازى خانگى مقابل وولفسبورگ آرین روبن بعد از ورود به بازى در نیمه دوم موفق به ثمر رساندن دو گل شد و هشت ماه بعد از جذب روبن، بایرن مونیخ با پیروزى 3:0 در بازى برگشت از مرحله نیمه نهایى لیگ قهرمانان مقابل لیون فرانسه، به فینال لیگ قهرمانان در شهر مادرید راه یافت.

آرین روبن در این مدت به فاکتورى تعیین کننده براى صعود به فینال مادرید بدل گردید و در پیروزى 4:1 مقابل یوونتوس در مرحله گروهى رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا و پیروزى مقابل فیورنتینا، منچستریونایتد و لیون در مراحل حذفى این رقابت ها مهره اى بسیار ارزشمند براى لوئیز فن خال بود و بى تردید هنوز گل زیباى او در استادیوم الوتردافورد مقابل شیاطین سرخ که از روى ضربه کرنر ارسالى فرانک ریبرى به ثمر رسید، در ذهن هواداران بایرن مونیخ باقى مانده است.

در فینال مادرید مقابل اینتر ژوزه مورینیو، آرین روبن اما به دلیل محرومیت غایب بود تا مونیخى ها بازى را واگذار نمایند، اما این شکست چندان ناراحت کننده نبود، چون مونیخى ها بعد از گذشت یک دهه باز هم در اروپا موفق به مطرح نمودن خود شدند و توانستند به طور شگفت انگیزى شیوه جدید و مدرنى از فوتبال آلمان را به نمایش گذارند و علاوه بر این تیم آنها سرانجام از وجود سوپر استارى به نام آرین روبن برخوردار بود.

در رقابت هاى بوندسلیگا نیز روبن با به ثمر رساندن شانزده گل و ارسال هفت پاس منجر به گل نقش موثرى در قهرمانى مونیخى ها داشت، در رقابت DFB Pokal نیز درخشش و گل زنى او در بازى نیمه نهایى مقابل شالکه، بایرن مونیخ را به فینال رساند و در فینال برلین این تیم با گل زنى هاى آرین روبن به پیروزى 4:0 مقابل وردربرمن رسید. تا میانه هاى فصل 2009/10 بایرن مونیخ از دوران اوج خود به دور بود، اما در پایان فصل آنها تنها یک پیروزى با کسب یک سه گانه تاریخى فاصله داشتد، پروسه و پیشرفتى که جاى تامل و تعمق فراوان دارد.

چنین موفقیتى همچنین سبب شد تا فرانک ریبرى دیگر ستاره تیم نیز قرارداد خود را به مدت پنج سال دیگر تمدید نماید، این هافبک فرانسوى پیش از این در نظر داشت بایرن مونیخ را به مقصد رئال مادرید ترک نماید، چون تا قبل از جذب آرین روبن هلندى، فرانک ریبرى در مونیخ براى خود شانسى براى کسب عنوانى بین المللى قائل نبود.

بى تردید بدون حضور آرین روبن، لوئیز فن خال اولین فصل حضور خود در مونیخ را نمى توانست به صورت موفقیت آمیزى به پایان رساند، در فصل بعد اما فن خال به دلیل برخى اختلاف نظرات با سران بایرن مونیخ و برخى بازیکنان این تیم کنار گذاشته شد، اما لوئیز فن خال فلسفه “Totaalvoetbal”  (توتال فوتبال) هلندى را به نوعى در بایرن مونیخ پایه ریزى کرد که در فصل هاى بعد نیز الهام بخش موفقیت هاى مونیخى ها گردید.

در کنار تاکتیک هاى تیمى بایرن مونیخ از اسلحه اى دیگر نیز براى رسیدن به موفقیت برخوردار بود که در رساندن این تیم به قله فوتبال اروپا نقشى غیر قابل انکار داشت، مونیخى ها با حضور زوج فرانک ریبرى و آرین روبن معروف به “Robbery” از سال 2009 خطرناک ترین بازیکنان و زوج کنارى فوتبال جهان را در اختیار داشتند و در واقع بدون جذب آررین روبن، احتمال موفقیت سران مونیخى به حفظ فرانک ریبرى بسیار کاهش مى یافت. اهمیت این دو بازیکن در فصل 2012/13 که بایرن مونیخ موفق به کسب یک سه گانه تاریخى شد، بیشتر از گذشته به اثبات رسید، در فصل اخیر نیز با وجود حضور پپ گواردیولا و فلسفه  و تاکتیک هاى فوتبالى پیچیده او، غیبت این دو ستاره تاثیرى بسیار مشخص در عدم موفقیت و ناکامى بایرن مونیخ داشته است.

بى تردید اگر تغییرات بزرگ در بایرن مونیخ سال 2009 اتفاق نیفتاده بود، هنوز قهرمانى در فینال میلان در سال 2001 آخرین افتخار اروپایى این تیم محسوب مى شد و به احتمال زیاد مانشافت نیز در سال 2014 بدون تجربه فراوان بازیکنان مونیخى خود از حضور در رقابت هاى بین المللى و فاتحان فینال ویمبلى در سال 2013 نظیر مانوئل نویر، ژروم بوآتینگ، فیلیپ لام، باستین شواین اشتایگر، تونى کروس و توماس مولر نمى توانست براى چهارمین مرتبه فاتح جام جهانى گردد.

در حقیقت آرین روبن همانند کاتالیزروى براى موفقیت و درخشش بایرن مونیخ عمل نموده و نمى توان از تاثیر بى نظیر او در پیشرفت عملکرد این تیم در شش ماهه نخست سال 2010 صرف نظر نمود و شاید تصور موقعیت کنونى بایرن مونیخ در فوتبال اروپا بدون آرین روبن کمى دشوار باشد، در واقع مى توان ادعا نمودکه شروع ناموفق و نا امیدکننده در فصل 2009/10  به نقطه عطف و رحمتى براى بایرن مونیخ تبدیل گردید. 

 

از وب سایت آلمانى Inside11
 

منبع

نظرات 15 + ارسال نظر
افن برگ سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 16:07

البته این را هم اضافه کنید که اگر روبن به بایرن نمیومد، خودش هم نمیتونست اینقدر پیشرفت کنه و به بالاترین میزان آمادگیش برسه..این انتقال دو سر برد بود..هم برای بایرن و هم برای روبن

m-bavaria سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 16:12

بازی با اینتر که ریبری غایب بود
بازی با یونتوسم که هم ریبری نبود هم روبن

محمد جواد سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 16:54

خیلی وقت بود دیگه دلم نمی خواست پیامی بزارم چون بعضی از دوستان بایرنی اونقدر نسبت به روبن قدر نشناس بودند و متعصبانه از بازیکنای آلمانی تعریف می کردند که آدم متاثر می شد از اینکه همچین طرفدارای فوتبالی هم وجود داره،اما با خوندن این واقعیت بزرگ دلم نیومد که چیزی نگم،این نوشته فوق العاده واقعیت بایرن بزرگ رو در این چند سال خلاصه کرد و نشون داد که اهمیت آرین یعنی چی؟آرینی که 2010 هلند را تا فینال رسوند و در فینال هم تنها بازیکنی از هلند بود که دو بار با دروازه اسپانیا تک به تک شد و فقط هم همون دوبار کل هلند در 90دقیقه موقعیت داشت! و همین ارین در 2014به تنهایی و به تنهایی و به تنهایی هلند رو سوم جام کرد چیزی که خود هلندی ها هم فکرش رو نمی کردند و آخرش هم به خاطر کمپانی بازی مس بهترین بازیکن شد که خودشم می دونست هیچ ارزشی نداره چون واقعی نیست،برای بایرن هم که همه چیز رو در بالا خوندید
و این یعنی یک واقعیت بزرگ به نام آرین روبن.
بهترین بازیکن این چند سال دنیا بدون شک!!!

استقلالی ام ( لطفا بخونید ) سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 18:12

روبن عشقی به والله

روبن از سال 2010 موجب موفقیت سه تیم
هلند
بایرن مونیخ
و المان
شده باید بشینه و تماشا کنه که با نامردی و رند خواری توپ طلا رو میدن به رونالدو .

ولی من گفتم و بازم میگم روبن لایق توپ طلا نیست
چون خودش طلاس

مولر سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 19:06

محمدجواد حق با توءه راستی چن سالته فضولی نباشه ولی برام آشنا اومدی چون از روبن خیلی خوشت میاد من 12 سالمه و تو مدرسه ثنا میاندوآب درس میخونم توهم اونجایی؟

بایرن مونیخ سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 19:45

قشنگ بود

میرو سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 20:58

محمد جواد سلام
حرفت حقه منم معتقدم شاکله بایرن باید آلمانی باقی بمونه ولی این بدین معنی نیست که بازیکنانی مانند روبن-ریبری- آلابا- لوا و ...... را فراموش کنیم
با وجودی که کلوزه را خیلی دوست دارم ولی واقعا روبن عالیه

DaPhNe سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 21:15

اینکه ما از بازیکنان المانی تعریف میکنیم و دوست داریم فضا بااونا پر بشه دلیل به قدرنشناسی و یا دوست نداشتن یا اشکال وارد کردن به غیرالمانی هامون نیست
هرکس که بایرنی باشه قطعا کسی مثل آرین روبنو دوس داره ......
ما مثل بعضی از تیما با اسطوره هامون رفتار نمیکنیم ...
مثل رئال نمک نشناس نیستیم

بایرن کبیر ودیگرهیچ سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 22:05

اگه آرین روبن به بایرن مونیخ نیامده بود...
ماالان قهرمان چمپیونز لیگ 2012 بودیم.(بااون پنالتی مسخرش)

germany سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 22:47

بایرن کبیر و دیگر هیچ این چه حرفیه....ینی روبن به خاطر اینکه اون پنالتی رو خراب کرد بایرن قهرمان نشد...روبن این همه واسه بایرن زحمت کشیده تو فقط همون پنالتی رو به حساب میاری.. روبن یه خرید ارزشمند واسه بایرن بوده و بایرن بهترین گزینه واسه روبن بوده...روبن اگه تو رعال میموند شاید فوتبالش خراب میشد...چون رعال استاد خراب کردن بازیکناس..روبن باید تو همین بایرن از فوتبال خداحافظی کنه و امیدوارم تا چند سال دیگه در بالاترین سطح بازى کنه..کچل دوس داشتنیه خودمونه!!

ROBBERY سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 23:16

واقعا جالبه بعضیا فراموش کردن فینال 2012 ماریو گومز ملعون چه فرصت های رو که خراب نکرد
اگر این اقای لاشخور یک دونه فقط یک دونه از اون فرصت هاشو تبدیل به گل میکرد اونوقت بازی به وقت اضافه هم کشیده نمیشد و اون پنالتی هم بدست نمیومد که روبن خرابش کنه

googooli چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 00:52

الان تمام افتخارات بایرن به نام شخص زده شد؟ درسته که روبن به همراه مسی بهترین فوتبالیستهایی هستن که تا حالا دیدم ولی اینجوری ارزشهای بایرن رو پایین نیارید. اگه همچین مقاله ای در مورد مسی و بارسا نوشته بشه کاملا درسته ولی بایرن نه. اگه روبن به بایرن نیامده بود خوب یکی دیگه میوند و بایرن بازم افتخار افرینی میکرد

toli fc چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 01:16

عالیی روبن من از سمت هرکس که این پیام رو لایک کنه از تو تشکر میکنم
ممنون

محمد جواد چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 08:47

سلام مولر،خوشحالم که به فوتبال و همینطور روبن علاقمندی و با وجود سن کمت درک بالایی از فوتبال داری،من 32سالمه و از آشنایی با شما خوشوقتم،همیشه موفق و شاد باشی.

germany چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 15:37

چقد طرفدار کم سن و سال و البته طرفدارای کم سن و سالی که طرفدار بایرن باشن کم پیدا میشه...متاسفانه بیشتریا میرن طرفدار رعال و بارسا میشن و اونم مطمعنم فقط به خاطر رونالدو و مسی من خودم دوستم طرفدار رعاله بهم گفت اگه رونالدو به تیم دیگه ای میرفت شاید من طرفدار اون تیم میشدم افسوس میخورم طرفدارای بایرن که چقد کمن به خصوص کم سن و سال ها از جمله خودم که 15 سالمه...دلم برات میسوزه بایرن عزیزم تو هم مثل خودمی!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد