وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چرا گواردیولا، داگلاس کاستا را به عنوان جانشین ریبری انتخاب کرده است؟

 
بایرن با داگلاس کاستا مهاجم گلزن شاختار به توافق رسیده است. بایرن مونیخ همواره پادشاه آلمان بوده است، اما اخیرا سلطه آن ها بر بوندسلیگا کمی کمرنگ تر شده است. با وجود یوپ هاینکس و پس از او پپ گواردیولا، باواریایی ها به قله هایی رسیده اند که پس از گرد مولر و فرانتس بکن باوئر به آن نرسیده بودند.

شاید آن ها در بوندسلیگا اختلاف زیادی با بقیه تیم ها ایجاد کرده باشند با این خاطر که آن ها بسیار قدرتمند هستند، یا این که باقی تیم ها در برخی قسمت ها دچار مشکل هستند. در هر صورت آن ها از سال 2011، 4 عنوان پشت سر هم را کسب کردند و 1 لیگ قهرمانان را به افتخارات خود افزوده اند.

اما تیم در حال پیر شدن است و طبیعی است که بازیکنان نیاز به جانشینی دارند. اولین بازیکنی که نیاز به این اتفاق دارد، فرانک ریبری 32 ساله است. در این سن، او مصدومیت های زیادی را برای خود دید و تنها در 15 بازی بوندس لیگا در فصل گذشته بایرنی ها را همراهی کرد. از زمان ورود او به آلیانز آرنا در سال 2006، او به یک اسطوره باشگاه تبدیل شده است. ریبری نقش پررنگی در سه گانه سال 2013 برای بایرن ایفا کرد و به سومین بازیکن برتر جهان در مراسم توپ طلای سال تبدیل شد. اما در تیم پپ گواردیولا جایگاه او در معرض خطر است زیرا که به نظر می رسد بایرن با شاختار دونتسک برای انتقال داگلاس کاستا به توافق 35 میلیون یورویی رسیده است. (بر اساس ESPNFC)

اینجا تمام چیزهایی که باید درباره او بدانید، آورده شده است.

او چه کسی است؟

داگلاس کاستا از سال 2009 و پس از جدایی از باشگاه خانگی اش، گرمیو تا به امروز در دونباس آرنا بوده است. در آن زمان، کاستا به خاطر نمایش های بی نظیرش با بازیکنانی مثل رونالدینیو مقایسه می شد و از سوی افرادی همچون سر الکس فرگوسن، مورد تعریف و تمجید قرار می گرفت. اما شاختار تیمی بود که به دادن فرصت به برزیلی ها معروف بود. قبل از کاستا، ویلیان، لوییز آدریانو و برنارد برای باشگاه بازی کرده بودند و بعدا شانس حضور در یکی از غول های اروپا را پیدا کردند.

کاستا طبق گزارش مترو، برای پیوستن به تیم رفیق خوبش، ویلیان به چلسی لینک شده بود اما اکنون به نظر می رسد زمان انتقال به بایرن برای او فرا رسیده است. بازیکن 24 ساله تا کنون 8 بار برای تیم ملی برزیل بازی کرده است و تابستان گذشته اولین بازی اش را انجام داد. به نظر می رسد زمان شکوفایی این بازیکن فرا رسیده باشد.

نقاط ضعف و قوت

همانند اغلب بازیکنان خلاق برزیلی، توانایی های دریبل کاستا خیره کننده است. او می تواند توپ را بردارد و از بازیکنان به سادگی عبور کند. او در سیستم گواردیولا که بازی را برای ایجاد فضا باز می کند به خوبی جای خواهد گرفت؛ همانند ماریو گوتسه، روبرت لواندوفسکی، توماس مولر و باقی بازیکنان بایرن. سرعت و توانایی بازی غیرقابل پیش بینی او می تواند نبود ریبری را کمرنگ کند.

قابلیت فضاسازی و پیدا کردن فضا، او را از مهار شدن توسط مدافعان بوندس لیگا مصون می دارد. او علاقه زیادی به شوت دارد، اما تنها یک گل از هشت گلش در لیگ قهرمانان فصل گذشته را از روی شوت از راه دور به ثمر رساند و در تاکتیک های گواردیولا که علاقه به شوت و از دست دادن مالکیت را ندارد، به خوبی جای خواهد گرفت.

او کجا می تواند جا پیدا کند؟

کاستا می تواند به راحتی در سمت چپ سیستم هجومی بایرن که معمولا 3-3-4 است قرار بگیرد. آرین روبن هلندی علاقه مند به بازی در سمت راست است تا با برش های خود به داخل، گل زنی کند، کاستا هم به زیبایی می تواند همانند روبن بازی کند اما تفاوت او این است که او علاقه به دور زدن مدافع کناری رو به رویش از کنار خط را هم دارد. رقیب اصلی او برای قرار گیری در ترکیب اصلی، توماس مولر خواهد بود؛ فوتبالیست مدرنی که پست خاصی واقعا ندارد. او معمولا در سمت راست به کار گرفته می شود زیرا که تمام فاکتورهای یک بازیکن کناری مد نظر گواردیولا که سرعت و تحرک باشد را دارد.

اما کاستا بازیکن منظقی تری برای گورادیولا در آن پست خواهد بود و مولر هم فصل گذشته اغلب به جای روبرت لواندوفسکی در نوک پیکان حمله قرار می گرفت. بنابراین تمام این ها باعث بالانس شدن ترکیب تیم خواهد شد.

آمار خیره کننده

آمار پاس های او در لیگ قهرمانان گذشته، گواردیولا را راضی می کند؛ در مرحله گروهی او 90 درصد پاس های هجومی خود را سالم به مقصد رساند. او همیشه نگاهی به خط حمله دارد و ایجاد کننده تفاوت بین تساوی و پیروزی تیمش است.

لحظه به یاد ماندنی

داگلاس کاستا اخیرا گل برتری تیم ملی کشورش در رقابت های کوپا آمریکا را در پیروزی 2-1 برابر پرو به ثمر رساند. او موفق شد روی پاس عمقی نیمار گل حیاتی تیمش را وارد دروازه پرو کند.

هزینه

طبق گزارش ها بایرن برای جذب این مهاجم برزیلی، 35 میلیون یورو هزینه کرده است که این رقم برای بازیکن فشار زیادی را ایجاد خواهد کرد. اما به خاطر تطبیقی که او با شرایط در اروپا پیدا کرده است، به نظر می رسد فصل آینده در آلیانز آرنا هم مشکل خاصی نداشته باشد.

نتیجه گیری

کاستا شاختار را در زمان مناسبی ترک کرد، زمانی که تقریبا همه کار در اوکراین انجام داده بود. شکی نیست که با تصمیم برای بازی در یکی از غول های اروپا، قدم بزرگی برای آینده برداشته است. این می تواند آخرین فصل گواردیولا در بایرن باشد، اما رونالدینیوی جدید باید مطمئن باشد که می تواند برای بایرن بسیار مفید باشد.  

 

به قلم هری دی کوزمو از وبسایت squawka

 

منبع

نظرات 10 + ارسال نظر
علیرضا حیدریان چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 18:29

خریدی خوب و منطقی به امید خرید یک بال قوی دیگر

محمد حسین چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 18:50

ببینیمو تحریف کنیم :|

کائیچیئو چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 19:24

مبارک

m-bavaria چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 19:48

دقیقا کجای این خرید منطقیه ؟ 35 میلیون یورو واسه یه همچین بازیکن معمولی ؟

محمد چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 21:02

بعد بگید بده .همون بازکنیه که 8 گل زد امسال لیگ قهرمانان ...بازیکن سرعتی تکنیکی چیزی که خیلی بهش نیاز داریم

ارتش سرخ باواریایی چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 21:42

ایشالا خوب باشه

googooli چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 23:02

چرا همش میگید 35 میلیون؟ بابا اعلام کردن زیر 30 تا

painekiller پنج‌شنبه 11 تیر 1394 ساعت 12:37

مولر جایگاهش به خطر می افته لواندوفسکی هم که از تعویض خوشش نمیاد

arvin چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 12:59

من خودم بارسایی هستم و لی تیم دوم من بایرن هست چون به آلمانی علاقه ی زیادی دارم به نظرم این عاقلانه ترین خرید بود بازیکنانی مثل ویدال و کاستا قدرت فیزیکی و سرعتی بالایی دارند وبه بایرن تکنیکی و کند خیلی کمک می کنند

علی اکبر سه‌شنبه 3 شهریور 1394 ساعت 10:18 http://entezami67.blogfa.com

بایرن فصل رویایی خواهد داشت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد