وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آیا بایرن مونیخ یکشنبه قهرمان خواهد شد؟

روز یکشنبه بازى بزرگ بوندسلیگا بین دو تیم بایرن مونیخ و دورتموند برگزار خواهد شد، دیدارى که بر خلاف ادعاى بسیارى از مطبوعات و کارشناسان فوتبال آلمان چندان تاثیرى در مشخص نمودن تکلیف قهرمان بوندسلیگا نخواهد داشت.  

Kicker  هفته نامه تخصصى آلمانى فوتبال، پیش از بازى بزرگ بوندسلیگا بین بایرن مونیخ و دورتموند در وب سایت خود این پرسش را مطرح نموده بود که "آیا بایرن مونیخ یکشنبه قهرمان خواهد شد؟"، چون در صورت پیروزى بایرن مونیخ در این دیدار و ایجاد فاصله اى هفت امتیازى بین این تیم و دورتموند، شانس مونیخى ها براى قهرمانى به شدت افزایش پیدا خواهد نمود و از طرفى بوندسلیگا جذابیت خود را حداقل در نبرد بر سر قهرمانى از دست خواهد داد.

شاید بهتر بود که این دیدار دو هفته زودتر برگزار مى گردید، چون تا پایان هفته ششم از رقابت هاى بوندسلیگا دورتموند با پیروزى در همه دیدارهاى خود اقتدارى مشابه با بایرن مونیخ از خود به نمایش گذاشته بود و حتى شاگردان توماس توخل با به تسخیر در آوردن صدر جدول رقابت هاى بوندسلیگا، خود را به چالشى بزرگ و هیجانى براى پپ گواردیولا سرمربى بایرن مونیخ بدل نموده بودند. در این میان اما دورتموندى ها دچار یک بحرانى کوچک در امتیازگیرى شده اند، چون این تیم در دو بازى اخیر خود در رقابت هاى بوندسلیگا مقابل دو تیم هوفنهایم و دارمشتات به ترتیب به دو تساوى نا امید کننده 1:1 و 2:2 دست یافته و در رقابت هاى یورو لیگ نیز مقابل تیم سالونیکى نماینده یونان به نتیجه اى بهتر از یک تساوى دست نیافته است. تنها نتیجه اى که حال از دیدارهاى اخیر دورتموند حاصل مى شود این است که این تیم به عنوان  تیمى کاملا غیر مدعى براى بازى روز یکشنبه به مونیخ سفر خواهد کرد.

براى بوندسلیگا نیز این موضوع هرگز جالب و خوشایند نخواهد بود، در ابتداى این فصل بایرن مونیخ تا حدودى آسیب پذیر و حتى قابل شکست به نظر مى رسید و این مسئله با پیرزوى هاى تا حدودى از روى شانس و جنجالى این تیم مقابل تیم هاى هوفنهایم و آگزبورگ قابل مشاهده بود. اما در هفته هاى اخیر شرایط در مونیخ به کلى متفاوت شده و شاگردان پپ گواردیولا به اقتدار خاصى دست یافته اند. سیستم چرخشى مورد نظر این سرمربى اسپانیایى دیگر حاشیه ساز نیست و حتى بازیکنان بزرگى نظیر توماس مولر و روبرت لواندوفسکى نیز بدون اعتراض بر روى نیمکت ذخیره مى نشینند و بایرن مونیخ نشان داده که با هر ترکیب و چیدمانى مى تواند هر حریفى را با اختلاف گل قابل توجه از پیش رو بردارد که پیروزى هاى اخیر 5:1 این تیم مقابل وولفسبورگ، 3:0 مقابل ماینتس و 5:0 مقابل دینامو زاگرب به خوبى چنین ادعایى را به اثبات مى رساند.

اما چه تیمى در بوندسلیگا مى بایست این غول باواریا را متوقف نماید؟ مى توان در پاسخ به چنین پرسشى مدعى شد که هیچ تیمى در حال حاضر از قابلیت متوقف نمودن مونیخى ها برخوردار نیست، چون اقتدار مونیخى ها لطمه ناپذیر به نظر مى رسد و این تیم هرگز در مقابل تیم هاى کوچک حاضر به از دست دادن امتیازى نخواهد بود به طورى که نتیجه مساوى 2:2 مقابل دارمشتات براى مونیخى ها غیر قابل تصور است، در فصل گذشته بایرن مونیخ در مقابل تیم هاى بالا نشین بوندسلیگا وولفسبورگ (دوم)، مونشن گلادباخ (سوم)، بایرلورکوزن (چهارم)، آوگزبورگ (پنجم) و شالکه (ششم) از مجموع سى امتیاز ممکن تنها موفق به کسب دوازده امتیاز شدند، اما در رویارویى مقابل سایر تیم هاى بوندسلیگایى از 72 امتیاز ممکن، 67 امتیاز را از آن خود نمودند. در صورتى که سایر تیم هاى مدعى بوندسلیگا همانند بایرن مونیخ از چنین سیاست و یا شاید قدرتى برخوردار نیستند، علاوه بر تساوى هاى نا امید کننده دورتموند در دو بازى اخیر، تساوى هاى وولفسبورگ مقابل هانوفر و اینگول اشتات و یا شکست خانگى بایرلورکوزن مقابل اینگول اشتات نیز مثال هاى خوبى در این زمینه هستند.

همه این مباحث را مى توان به کیفیت بالاى بایرن مونیخ نسبت به سایر رقبا مربوط دانست، در این فصل دیگر همانند گذشته غیبت ستاره اى نظیر آرین روبن چندان به چشم نمى آید و کمتر کسى منتظر بازگشت فرانک ریبرى به کادر مونیخى ها است. در بوندسلیگا بایرن مونیخ غیر قابل توقف و شکست ناپذیر به نظر مى رسد در حالى که سایر مدعیان به راحتى امتیازهاى حساسى را مقابل تیم هاى کوچک تر از دست مى دهند و به همین دلیل رقابت در صدر جدول بوندسلیگا خسته کننده و کسالت آور شده است. با این وجود دیدار یکشنبه شب بین بایرن مونیخ و دورتموند را بیشتر باید نبردى بر سر پرستیژ و آبروى دو تیم دانست و این دیدار هیچ تاثیرى بر تعیین قهرمان بوندسلیگا نخواهد داشت، چون تکلیف قهرمانى این رقابت ها از مدت ها پیش مشخص شده است.

به قلم Jörg Leopoldاز وب سایت روزنامه آلمانى Tagesspiegel

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
داوود کان یکشنبه 12 مهر 1394 ساعت 02:32

جالب بود

بهنام یکشنبه 12 مهر 1394 ساعت 18:57 http://footballsat.blogsky.com

فوتبالهای زوز دنیا وکانالهای رایگان دراین وبلاگ .اینکخ چه فوتبالی ازچه شبکه ای پخش میشه
http://footballsat.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد