وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بارسلون، مادرید، مونیخ مثلث قدرت فوتبال اروپا، اما....

لیگ برتر جزیره متمول ترین لیگ فوتبال دنیا محسوب مى گردد، با این وجود بیشتر ستاره هاى دنیاى فوتبال در تیم هایى خارج از فوتبال جزیره حضور دارند و شصت درصد از آنها فقط در سه تیم خارج از این رقابت ها متمرکز شده اند.  

حدود بیست و پنج هزار بازیکن حرفه اى فوتبال در نظر سنجى مشترک اتحادیه بازیکنان حرفه اى این رشته ورزشى Fifpro و فدرسیون جهانى فوتبال Fifa براى انتخاب جذاب ترین و برترین بازیکنان دنیاى فوتبال در سال 2015 شرکت نمودند. نتیجه این نظرسنجى نشان مى دهد که از نظر بازیکنان حرفه اى، بهترین بازیکنان فوتبال جهان در شهر هاى مادرید، مونیخ و بارسلون حضور دارند و تیم هاى این سه شهر با فاصله زیادى بهترین هاى فوتبال را در اختیار گرفته اند.

هفته گذشته پنجاه و پنج بازیکن برتر دنیا برای انتخاب تیم منتخب فیفا بر اساس همین نظر سنجى معرفى شدند که از بین آنها تیم رویایى سال 2015 فوتبال جهان یا به اصطلاح “World XI” برگزیده خواهند شد. از بین این بازیکنان معرفى شده سى دو بازیکن از تیم هاى رئال مادرید (دوازده بازیکن)، بایرن مونیخ (یازده بازیکن) و بارسلونا (نه بازیکن) دیده مى شوند که به این ترتیب در حدود شصت درصد از بازیکنان برتر دنیاى فوتبال در سال 2015 در این سه تیم حضور دارند، سه تیمى که در پنج سال گذشته قهرمانى در رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا را نیز بین خود تقسیم نموده اند و تنها در سال 2012 چلسى موفق شد با شکست یکى از این تیم ها در فینال مونیخ، به قهرمانى در این رقابت ها دست یابد.

تیم هاى بایرن مونیخ، رئال مادرید و بارسلونا هر کدام حتى نسبت به تیم ملى آلمان، تیم فاتح جام جهانى 2014 نیز از نمایندگان بیشترى در این  لیست پنجاه و پنج نفرى برخوردار هستند. از مانشافت تنها شش بازیکن به نام هاى مانوئل نویر، ژروم بوآتینگ، تونى کروس، متس هوملس، توماس مولر و هچنین کاپیتان سابق آن فیلیپ لام در چنین لیستى دیده مى شوند. با توجه به چنین انتخابى حال این پرسش مطرح مى شود که جذاب ترین فوتبال در کدام رقابت هاى بین المللى به نمایش گذاشته مى شود، جام جهانى، جام ملت هاى اروپا و یا لیگ قهرمانان اروپا؟

نتایج این نظر سنجى همچنان نشان داد که لیگ برتر جزیره با وجود قدرت مالى فراوان همچنان نسبت به لالیگا در زمینه جذب ستاره هاى جذاب دنیاى فوتبال در رده پایین ترى قرار مى گیرد. از رقابت هاى لالیگا بیست و سه بازیکن در این لیست و پنجاه و پنج نفرى حضور دارند، در حالى که از لیگ برتر جزیره ده بازیکن در چنین لیستى دیده مى شوند و بوندسلیگا نیز به لطف بایرن مونیخ و متس هوملس با در اختیار داشتن دوازده بازیکن در لیست برترین بازیکنان سال، از رده بهترى نسبت به لیگ برتر جزیره برخوردار شده است. ده بازیکن برتر لیگ جزیره اما میان چهار تیم چلسى، منچستریونایتد، آرسنال و منچسترسیتى تقسیم شده اند که این موضوع نقش بسیار مهمى در متعادل شدن، جذابیت بیشتر و غیر قابل پیش بینى شدن این رقابت دارد.

جذابیت و هیجان رقابت هاى لیگ برتر جزیره در حقیقت همانند بوندسلیگا فداى قدرت و مونوپول بایرن مونیخ و یا همانند لالیگا  فداى اقتدار بى چون چراى دو غول بارسلونا و رئال مادرید نشده است. با این وجود نمایندگان انگلیس در مرحله گروهى رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپاى فصل جارى براى صعود با چالش بیشترى نسبت به سه تیم بزرگ از اسپانیا و آلمان روبرو بوده اند که با کسب بیشترین امتیازات (بارسلونا و رئال ماردید هر یک با سیزده و بایرن مونیخ با دوازده امتیاز) یک هفته مانده به پایان رقابت هاى مرحله گروهى جواز حضور خود در مرحله یک هشتم نهایى را قطعى نموده اند. در حقیقت مى توان مدعى شد که سه باشگاه بارسلونا، رئال مادرید و بایرن مونیخ خود را به جایگاهى رسانده اند که هنوز باشگاه هاى انگلیسى با وجود برخوردارى از قدرت مالى خوب توان دستیابى به آن را پیدا نکرده اند.

به قلم Michael Horeniاز وب سایت روزنامه آلمانى Frankfurter Allgemeine

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
من فقط بایرنیم دوشنبه 9 آذر 1394 ساعت 11:20

مثلث ن فقط ی قطب داره فوتبال الان دنیا اونم بایرنه.من فقط بایرنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد