وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

توماس مولر؛ فراتر از یک گلزن

در این یادداشت صدق داشت به آن بخش از بازی مولر که کمتر به چشممان می آید بپردازیم.  

توماس مولر، مهاجم بایرن مونیخ، احتمالا برخلاف فصول قبل در امر گلزنی چندان موفق عمل نکرده اما بی شک هنوز هم از اکران اصلی موفقیت و از بدنه اصلی تیم به حساب می آید.

اما چرا؟ بهترین نمونه آن در دقیقه 42 بازی شنبه شب بایرن مقابل هامبورگ اتفاق افتاد. زمانی که مهاجم ملی پوش آلمانی اقدام به تعقیب توپی کرد که توپی از دست رفته به نظر می رسید. در حالی که  تمام مهاجمان بایرن از آن طول بلند قطع امید کرده بودند مولر با تلاش خود توپ را در زمین نگه داشته و با پاسش برای کوستا زمینه گل بایرن را فراهم میکند. کوستا توپ را از دست میدهد ولی لواندوفسکی توپ را گل میکند.

مولر نه گل زده نه پاس گلی به اسمش ثبت شده اما او عامل اصلی این گل بوده است. به علاوه او بیش از 11 کیلو متر دوید بیش از تمام هم تیمی های خود. به علاوه 2 پاس گل و گرفتن یک پنالتی عملکرد فوق العاده او را کامل میکند و کارلو آنچلوتی را مجبور میسازد که در مصاحبه پس از بازی خود مولر را بهترین بازیکن زمین معرفی کند:

” او بهترین بازیکن ذر زمین بود حتی اگر گلی نزده باشد. او مرد کلیدی این پیروزی بود.
 “

کارل هاینز زومینیگه هم مجذوب این مهاجم شده و پس از بازی نظری مشابه کارلتو بیان می کند با اینکه مهاجم تیمش فصل گذشته 20 گل زده و این فصل تنها وتنها یک گل. مولر هم چندان از خود ناراضی نیست. مولر پس از بازی با لبخندی بر لب بیان کرد:

” متاسفانه دوباره نتوانستم توپی را به گل تبدیل کنم اما میتوانم با این موضوع کنار بیایم.
 “

 این نکته را نباید نادیده گرفت که وقتی در یک بازی این تعداد گل زده میشود تمام توجهات معطوف گلزنان خواهد شد و سهم بازیکنی مانند مولر در این برد نادیده گرفته می شود. او در سه گل اول بایرن نقش  داشت. ابتدا پاس گل را برای ویدال فراهم کرد. سپس یک پنالتی تقدیم لواندوفسکی کرد و نهایتا زمینه گل سوم را فراهم کرد.

شاهکار او پاس گل دوم او بود. نمونه ای از آنچه در ابتدا بیان کردیم. او در موقعیت تک به تک با آدلر قرار میگیرد. بهترین فرصت برای گلزنی ولی او آلابا را سمت راست خود می بیند. توپ را به او می رساند تا آلابا دروازه خالی را بازی کند. مولر در مورد این گل گفت:

” گلزنی همه چیز نیست. به خصوص وقتی یکی از هم تیمی هایم در موقعیت گلزنی بهتری قرار دارد.
 “

او این کار را بار ها و بار ها این فصل انجام داده که آمار او را در این فصل توجیه میکند. او اکنون بهترین پاسور بایرن است.(11 پاس گل)

” توماس همیشه برای تیم اهمیت دارد حتی زمانی که گلزنی نمی کند یا حتی زمانی که توپ را در اختیار ندارد. او برای من و لوا فضا ایجاد می کند.
 “

این ها سخنان گوشه ای از مصاحبه اخیر روبن بودند.

علاوه بر این او را میتوان برای عملکردش در خارج از زمین نیز ستود. لام در مورد مولر می گوید:

” هیچکس در مورد توانایی تاکتیکی او شکی ندارد. او طی این سال ها خود را ثابت کرده است. اما انگیزه ای که دارد و انگیزه ای که به هم تیمی هایش می دهد باور کردنی نیست. زمان های پیش می آید که شرایط برای او خوب پیش نمی رود اما او نا امید نمی شود، سخت تلاش می کند و وضع را بهبود می بخشد
 “

اکنون به مقاطع پایانی فصل نزدیک می شویم و باید دید آیا مولر نقش کلیدی خود را برای بایرن ایفا خواهند کرد یا خیر.

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد دوشنبه 9 اسفند 1395 ساعت 21:22

مولر بازیکن کلیدی ومهمی است امیدوارم که سالهای زیادی برای بایرن وآلمان افتخارآفرینی کند

Ali سه‌شنبه 10 اسفند 1395 ساعت 15:16

پاس گل به الابا توی بازی هامبورگ .نویسنده مثلا طرفدار بایرن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد