وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آلونسو: در بهترین تیم‌های انگلیس‌، اسپانیا و آلمان بازی کردم

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، آلونسو آخرین بازی‌های دوران پرافتخار فوتبالش را تجربه می‌کند. 

 

ژابی آلونسو، هافبک اسپانیایی بایرن مونیخ که اخیرا اعلام کرده که در پایان فصل از میادین فوتبال خداحافظی خواهد کرد عنوان کرد در هرگز تصور نمی‌کرده در پایان فوتبالش چنین کارنامه باشکوهی از خود برجای بگذارد.

به گزارش mirror، آلونسو بدون شک یکی از بهترین هافبک‌های نسل خودش است. او در رئال سوسیداد کارش را آغاز کرد و سپس به لیورپول، رئال مادرید و بایرن مونیخ پیوست و در همه آنها نیز کلاس بالای بازی خود را به نمایش گذاشت. در سن 35 سالگی و پس از فتح تمامی افتخارات ممکن، فوتبال در پایان این فصل یکی دیگر از بهترین‌هایش را از دست خواهد داد. او اخیرا مصاحبه مفصلی با لیورپول اکو داشته که مهم‌ترین قسمت‌های آن را در ادامه می‌خوانید:

“لیورپول هنوز هم بخش بزرگی از زندگی من است و همیشه همین طور خواهد بود. اگرچه دیگر در لیورپول بازی نمی‌کنم اما هنوز هم علاقه و احساس وابستگی زیادی به این تیم دارم و بازی‌هایش را دنبال می‌کنم. رابطه‌ام با دوستانم در لیورپول را حفظ کرده‌ام. لیورپول یک باشگاه معمولی نیست. برای من که خیلی خاص و مهم است. بدون شک فصل آینده با پسرم به لیورپول خواهیم رفت.
 

“خیلی به بازگشت به لیورپول علاقه داریم. چیزهای فوق العاده‌ای درباره Main Stand (جایگاه جدید آنفیلد) شنیده‌ام. پسرم که متولد لیورپول است هم برای بازگشت بی قراری می‌کند. همیشه از من می‌پرسد:« بابا، کی قرار است به لیورپول برویم؟» من هم می‌گویم:« اوکی. ولی الان من آخر هفته‌های بسیار شلوغی دارم. می‌رویم. نگران نباش.»
 

“از همان ابتدا عاشق بازی در لیورپول بودم. انتظارات بالا بود اما این مسئله احساس من به تیم را عمیق‌تر می‌کرد. لذت پایین آمدن از پله‌های تونل آنفیلد، دست زدن روی آرم باشگاه و تماشای Kop  (جایگاه هواداران افراطی لیورپول) که می‌گفتند تو هرگز تنها قدم نخواهی زد. همین چیزها بود که باعث می‌شد داشتن چنین پیوند و تعهدی با باشگاه و هواداران راحت‌تر باشد.
 

“هیچ‌گاه نخواستم وانمود کنم کسی هستم که واقعا نبودم. همیشه تلاش می‌کنم معمولی باشم. شخصیت مردم لیورپول بسیار خاص است. آنها دوست دارند شما هم یکی از خودشان باشید. اگر جایی شمار را ببینند، یک نوشیدنی مهمانتان خواهند کرد. دوست دارند شما راحت باشید و احساس غریبی نکنید.. این را از همان ابتدای حضورم در لیورپول فهمیدم.
 

“بازی با رئال مادرید هیجان انگیز است. ماه آوریل بزرگی در پیش داریم. یا نابود می کنید یا نابود می‌شوید اما همیشه دوست دارید در چنین بازی‌هایی حضور داشته باشید. برای من این که ابتدا میزبان رئال مادرید باشیم و پس از آن به برنابئو برویم، واقعا ویژه است. هیجان چنین بازی‌هایی بهترین قسمت فوتبالیست بودن است.
 

“با یک ماه فکر تصمیم به خداحافظی نگرفتم. مدت‌ها بود که به آن فکر می‌کردم. همیشه پیش خودم فکر می‌کردم که می خواهم خداحافظی‌ام با تصمیم خودم باشد نه اینکه مجبور شوم از فوتبال خداحافظی کنم. البته که گرفتن چنین تصمیمی برای من که سال‌هاست توپ می‌زنم، آسان نیست. خداحافظی با فوتبال تغییر عمده ای در زندگی ام به وجود خواهد آورد. اما ترجیح می‌دادم حالا این تصمیم را بگیرم پیش از آنکه خیلی دیر شود.
 

“دوست داشتید در اوج خداحافظی کنید؟ بله. بله. البته. می خواستم تلاش کنم بتوانم در اوج کنار بکشم. من حالا 35 ساله هستم و خوشحالم که هنوز هم برای بایرن مونیخ بازی می‌کنم و برای فتح تمام عناوین قهرمانی مبارزه می‌کنم. تاکنون که همه‌چیز خوب پیش رفته و امیدوارم تا انتهای فصل هم خبرهای خوب دیگری در راه باشند.
 

“خیلی خوش‌شانس بودم که از ابتدا در باشگاه‌های بزرگی به میدان رفتم. از سوسیداد تا لیورپول و رئال مادرید و حالا بایرن مونیخ. به نظر خودم در بهترین تیم انگلیس، بهترین تیم اسپانیا و بهترین تیم آلمان بازی کرده‌ام و این دقیقا همان چیزی بود که می‌خواستم در پایان دوران حرفه‌ای خودم داشته باشم. با بازیکنان و مربیان بزرگی کار کردم و از همه‌شان چیزهای زیادی آموختم.
 

“خوش‌شانس بودم اما این شانس را به دست آوردم. در چندین نوبت در زمان مناسب در مکان مناسب قرار داشتم. البته هرگز در رویاهایم نیز داشتن چنین کارنامه‌ای را متصور نبودم. من فوتبال را دوست دارم و این (کارنامه‌اش) مسیر فوتبالی خوب و زیبایی به نظر می‌رسد.
 

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد شنبه 5 فروردین 1396 ساعت 02:12

امیدوارم بایک سه گانه شیرین از لام وآلونسو تقدیر کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد