وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

گزارش؛ جزئیات برگزاری لیگ ملت های اروپا

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، قرار است از سال دیگر مسابقاتی تحت عنوان "لیگ ملت های اروپا" در سرتاسر قاره سبز برگزار شود. 

 

در 11 اکتبر 2017 یوفا ساختار و جزئیات برگزاری لیگ ملی اروپا را تصویب و منتشر کرد. یوفا تصمیم گرفت تا بازیهای دوستانه در سطح اروپا را در قالب یک جام جدید برگزار کند که 4 سهمیه حضور در جام ملتهای اروپا 2020 نیز از این رقابت ها به دست می آید. حال نگاهی بیندازیم به چگونگی برگزاری این مسابقات.

 

چگونگی برگزاری لیگ ملی اروپا

همانطور که از نام آن بر می آید این مسابقات در قالب لیگ و بین 55 عضو یوفا برگزار میشود. این رقابت ها در چهار سطح یا لیگ انجام می شود. در اولین دوره­‌ی این رقابت ها رنکینگ یوفا تعیین کننده جایگاه ها تیم ها در هر سطح است. 12 تیم اول رنکینگ در لیگ A ،رتبه های 13 تا 24 در لیگ B ، 15 تیم بعدی رنکینگ در لیگ C و 16 تیم آخر در لیگ  D قرار می­ گیرند.

 

گروه بندی این مسابقات اینگونه است:

 

گروه اول: آلمان، پرتغال، بلژیک، اسپانیا، فرانسه، انگلستان، سوئیس، ایتالیا، لهستان، ایسلند، کرواسی، هلند

 

گروه دوم: اتریش، ولز، روسیه، اسلواکی، سوئد، اوکراین، جمهوری ایرلند، بوسنی و هرزگوین، ایرلند شمالی، دانمارک، جمهوری چک، ترکیه

 

گروه سوم: مجارستان، رومانی، اسکاتلند، اسلوونی، یونان، صربستانو آلبانی، نروژ، مونته نگرو، بلغارستان، فنلاند، قبرس، استونی، لیتوانی

 

گروه چهارم: آذربایجان، مقدونیه، بلاروس، گرجستان، ارمنستان، لتونی، جزایر فارو، لوکزامبورگ، قزاقستان، مولداوی، لیختن اشتاین، مالت، آندورا، کوزوو، سن مارینو، جبل الطارق

 

 

 

 

در لیگ های و B چهار گروه سه تیمی قرار گرفته اند. در لیگ C یک گروه سه تیمی و سه گروه چهار تیمی حضور دارند و در لیگ D تیمها در چهار گروه 4 تیمی به رقابت می­پردازند. مرحله‌­ی اول بازی‌ها شامل بازیهای گروهی به صورت رفت و برگشت می‌­شود که در ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر2018 در روزهای رسمی فیفا انجام می­شود. چهار تیم اول گروهای لیگ A در ژوئن 2019 در مسابقات نهایی(final four) در کشوری بی طرف به صورت تک حذفی با یکدیگر رقابت میکنند. برنده ی این تورنمنت به عنوان قهرمان اولین دوره لیگ ملی اروپا معرفی می شود.


تیم هایی که در پایان مرحله گروهی در لیگ های A,B,C در گروهشان در رتبه آخر قرار بگیرند به لیگ پایین تر سقوط میکنند و در لیگ های B,C,D تیم هایی که در گروهشان مقام اول را کسب کنند به لیگ بالاتر صعود میکنند.

 

 

 

 

لیگ ملی اروپا چه تاثیری بر مقدماتی جام ملتهای اروپا 2020 میگذارد؟

مقدماتی جام ملتهای اروپا در10 گروه برگزار می شود که از هر گروه دو تیم اول به جام ملتهای اروپا صعود می کنند. با این حساب 20 تیم از 24 تیم حاضر در جام ملتهای اروپا از طریق این رقابت ها انتخاب می شوند. سهمیه 4 تیم باقی مانده را لیگ ملی اروپا مشخص می کند. به این صورت که هر لیگ A,B,C,D یک سهمیه جام ملتهای اروپا دارد. چهار تیم برتر مرحله گروهی در هر لیگ مسابقاتی را در کشور بی طرف و به صورت تک حذفی برگزار می کنند و برنده ی این تورنمنت به جام ملتهای اروپا 2020 صعود می کند. با این روش، حتی تیمهای حاضر در لیگ D مانند جبل الطارق، آندورا، جزایر فارو، مولداوی و ... قادر به کسب سهمیه در جام ملتهای اروپا هستند.

 

این امکان وجود دارد که تیمهایی در گروهشان رتبه اول را کسب کنند و در مقدماتی جام ملتهای اروپا هم موفق به کسب سهمیه شوند، در این صورت بهترین تیم بعدی در همان لیگ برای کسب سهمیه جام ملتهای اروپا با دیگر تیمهای اول گروه‌ها رقابت می کند.

 

در حالت دیگر ممکن است تعداد تیم‌های صعود نکرده به جام ملتهای اروپا در لیگی به عدد 4 نرسد ( این امکان برای لیگ A بسیار محتمل است) در این صورت تیم یا تیمهایی از لیگ پایین تر به تیم‌های صعود نکرده در لیگ بالاتر اضافه مشوند و برای کسب سهمیه رقابت میکنند.

 

به طور مثال اگر فقط 3 تیم صعود نکرده به جام ملتهای اروپا در لیگ A وجود داشته باشد، پنجمین تیم برتر صعود نکرده در لیگ B به سه تیم دیگر لیگA  اضافه می شوند و مسابقات حذفی را برای کسب سهمیه جام ملتهای اروپا برگزار می کنند.

 

 

 

نویسنده: محمد حسین هاشمی

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد