وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن مونیخ - سلتیک؛ آمار و ارقام

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، بعد از شروعی خوب در لیگ با یوپ هینکس، باواریایی ها اکنون بدنبال تکرار دیدرا با شکوه با فرایبورگ در لیگ قهرمانان و در برابر سلتیک هستند. 

 
بایرن و سلتیک هر دو 3 امتیاز یهستند و بر حسب تفاضل گل در رتبه های دوم و سوم گروه جای دارند.بایرن بعد از برد 3-0 اندرلخت در دیدر دوم با همین نتیجه مغلوب پاری سن ژرمن شد و سلتیک نیز بعد از شمست 5-0 برابر پاریسی ها در دیدار دووم اندرلخت را از یپش رو برداشت.

گفتنیست بایرن و هینکس نمی توانند امروز از مارتینز استفاده کنند ولی آرتور ویدال توانسته به شرایط بازی بازگردد.

آمار:

بایرن تنها 2 بار با سلتیک دیدار کرده که به دور گروهی 2003-4 باز می گردد. بازی رفت در ورزشگاه قدیمی بایرن 2-1 به نفع باواریایی ها(ماکای 2 بار/تامپسون)، و دیدار برگشت در اسکاتلند 0-0 تمام شد. حمیدزیچ و سانیول، مدیر ورزشی و کمک مربی فعلی بایرن در آن سال در تیم بایرن توپ می زدند.آن سال پورتو قهرمان اروپا شد.

بایرن در مجموع 19 بار برابر تیم های اسکاتلندی در تورنومنتهای مختلف اروپا دیدار کرده است که 9 برد و 3 شکست حاصلش بوده است.بایرن در این دیدارها 26 گل زده و 15 گل دریافت کرده است.

در مونیخ بایرن تا کنون 9 بار با تیم های اسکاتلندی دیدار داشته است که 6 برد و 3 تساوی حاصلش بوده است(بایرن در خانه برابر تیم های اسکاتلندی نباخته است). بایرن در این دیدارها 14 گل زده  5 گل نیز دریافت کرده است. بایرن یک بار هم در فینال جام برندگان جام در آلمان و در نورنبرگ با گلاسکو دیدار کرد که 1-0 پیروز شد.

سلتیک نیز تا کنون 18 بار با تیم های آلمانی دیدار داشته است که 3 برد و 11 شکست حاصلش بوده است.سلتیک در این دیدارها 13 گل زده و 23 گل خورده است.

در خاک آلمان سلتیک تا کنون 9 بار به میدان رفته است که 6 باخت و 3 مساوی حاصلش بوده است(سلتیک در آلمان موفق به شکست تیم های آلمانی نشده است).سلتیک در این دیدارها 4 گل زده و 13 گل خورده است.

آخرین مصاف بایرن برابر تیمی از اسکاتلند به سال 2007-8 و مرحله ی یک شانزدهم نهایی جام یوفای سابق و دیدار با آبردین باز می گردد. بایرن در آن سال ابتدا در اسکاتلند با تساوی 2-2 متوقف شد(واکر، آلوکو/آلتین تاپ، کلوزه) و سپس 5-1 در مونیخ(لوسیو، فن بویتن، پودولسکی 2 بار، فن بومل/لاول) این حریف را شکست داد و به مرحله ی بعد رسید.

آخرین مصاف سلتیک با تیم های آلمانی نیز به فصل قبل لیگ قهرمانان و دیدار با گلادباخ در دور گروهی باز می گردد. در این دیدار سلتیک ابتدا در خانه با 2 گل (استیندل، هان)مغلوب این تیم شد و سپس در دور برگشت در خاک آلمان 1-1 (اسیتندل/دمبله) مساوی کرد.

سلتیک تا کنون10 بار در دور گروهی لیگ قهرمانان حاضر شده است و هیچ گاه نتوانسته از مرحله ی یک هشتم فراتر برود. این تیم در دو حضور قبلی اش در لیگ قهرمانان با 3 امتیاز قعر نشین گروهش شد.

بایرن و سلتیک رکورد دار افتخار در کشورهای خود هستند.بایرن بیشترین قهرمانی در لیگ و جام حذفی کشور خود را دارد و در آن سو سلتیک نیز بیشترین قهرمانی در لیگ و بیشترین نایب قهرمانی د رجام حذفی کشورش را دارست. بایرن در 5 فصل اخیر موفق به قهرمانی بوندس لیگا شده و سلتیک ای افتخار را برای 6 سال متوالی تکرار کرده است.

بعد از شکست 3-2 برابر منچستر سیتی در دسامبر 2013، بایرن دیگر در دیدارهای گروهی خانگی اش نباخته است و هر 10 دیدار را با برد پشت سر گذاشته و در ان ها 33 گل زده و تنها 2 گل خورده است.در آن سو برد 3-0 خارج خانه ی سلتیک برابر اندلخت، دومین پیروزی این باشگاه در سطح رقابت های اروپایی در خارج خانه بوده است.

یپرمرد سرخ نیمکت بایرن آماری جالب و عجیب در لیگ قهرمانان دارد. وی تا کنون 3 بار در این رقابت ها حاضر شده و هر 3 بار به فینال رسیده است.در سال 1998 ی با رئال قهرمان آن رقابت ها شد.در سال 2012 با بایرن در فینال خانگی شسکت خورد و ولی ی سال بعد توانست ضمن قهرمانی در اروپا سه گانه را نیز با بایرن ازآن خود کند. هینکس همچنین امشب رکورد پیرترین مربی حاضر در لیگ قهرمانان را نیز خواهد شکست.در حال حاضر Raymond Goethals مربی بلژیکی که در سال 1993 با مارسی قهرمان اروپا شد با 71 سال و 231 روز این عنوان را در اختیار دارد که توسط یوپ هینکس با 72 سال و 5 ماه و 9 روز شکسته می شود.

Sergei Karasev برای نخستین بار دیدار بایرن را در بازی امشب قضاوت می کند.این داور 38 ساله پیش تر 17 بار در لیگ قهرمانان قضاوت کرده است. این داور روس پیش تر یک بار برای سلتیک قضاوت کرده است که در سال 2013 آن ها 6-1 برابر بارسلونا مغلوب شدند.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد