وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

برای متس هوملس؛ بکن باوئر جدید فوتبال آلمان

باهوش، محکم و متعصب مانند متس هوملس! 

 

بدون شک اگر بخواهیم مدافعان برتر چند سال اخیر اروپا را انتخاب کنیم، نمی توانیم اسم مدافع مستحکم ژرمن ها را از قلم بیندازیم. او آن قدر خوب است که حالا دوستاران فوتبال آلمان از او به عنوان جانشین بکن بائر بزرگ یاد می کنند. حالا ژرمن ها بالاخره بعد از سالیان، جرات گفتن جمله "جانشین شایسته بکن باوئر" را پیدا کرده اند.

تنها جای آلمان که از او نفرتی نمادین دارند، بدون شک داخل زمین دورتموند است. در وستفالن او را یک خائن می نامند اما به جرات می توان گفت هیچ کس نمی تواند منکر کیفیت خوب او شود. تکل هایش، استحکامش، پاس های بلندش و صد البته قدرت سرزنی و گلزنش اش، مثال زدنی است. هوملس حالا به یکی از بهترین های آلمان در خط دفاع تبدیل شده است و تا وقتی که هست، می توانی به قول نویر، خیالت از مدافعان تیمت راحت باشد.

هوملس، 16 دسامبر 1988 در برگیش شهر گلادباخ به دنیا آمد. او در تیم های پایه شروع به کار کرد و بعد ها در سال 95 به تیم تیم های پایه بایرن مونیخ پیوست و به آکادمی این باشگاه، راه یافت. هوملس تا ساب 2006 در تیم های جوانان و پایه بایرن مونیخ بازی کرد و سپس اولین بازی خود را در سال 2006 برای تیم دوم بایرن مونیخ انجام داد. او طی 42 بازی توانست 5 گل را نیز به ثمر برساند. به قول خودش، او را در بایرن مونیخ نخواستند! هوملس طی فصل 2007/08 تنها یک بازی رسمی را برای بایرن مونیخ انجام داد و در سال 2008 به صورت قرضی به خانه دشمن رفت! به بروسیا دورتموند، رقیب دیرینه! او سال بعد قراردادش را دائمی کرد. هوملس خیلی زود در دورتموند به محبوبیت رسید. باواریایی ها هیچ وقت فکرش را هم نمی کردند که روزی به خاطر از دست دادن بازیکنی که نسبت به آن بی اهمیت بودند، پشیمان شوند.

خودش در سال 2014 در این باره گفت:

اگر بایرن مونیخ در سال 2007 با پرداخت 12 میلیون یورو، برنو را جذب نمی کرد، من حالا بازیکن بایرن مونیخ  می بودم. این اتفاقات گاهی اوقات در فوتبال رخ می دهند، راستش را بخواهید من عملا و به زور به سمت خوشحالی هدایت شدم. برای حرفه من این بهترین چیزی بود که اتفاق افتاد.

به هر حال هوملس حالا در خانه دشمن بود. او طی این سال ها 2 بار قهرمان بوندس لیگا شد و توانست همراه تیمش به فینال لیگ قهرمانان اروپا هم راه یابد. سال 2013 و بعد از نائب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، هم تیمی او یعنی ماریو گوتسه به بایرن مونیخ پیوست. او در مصاحبه ای اذعان داشت که تصمیم هم وطنش را درک نمی کند و از همه جالب تر این بود که او این تصمیم را اشتباه می دانست. متس هوملس رفته رفته در وستفالن از همه محبوب تر شد و به کاپیتان و رهبر تیمش تبدیل شد.

هوملس سال 2014 به جام جهانی رفت تا رویا پردازی را آن جا دنبال کند؛ از همان بازی اول و به ثمر رساندن گل دوم تیمش به پرتغال، همه می دانستند این مدافع چقدر در کنار نویر و بواتنگ می تواند به کشورش کمک کند. حالا او بخشی از بهترین خط دفاعی جام جهانی 2014 برزیل بود. برای این که تاثیر هوملس را حس کنید باید نگاهی به بازی آلمان برابر الجزایر بیندازید. آن بازی را همه به لطف واکنش ها و خروج های فوق العاده نویر که جور مدافعان تیمش را می کشید، به یاد می آورند اما این همه موقعیت دادن به حریفی مانند الجزایر می توانست ریشه در مشکلات خط دفاعی ای باشد که هوملس را نداشتند. متس هوملس در آن بازی به دلیل مصدومیت در دسترس نبود و به جای او از مصطفی استفاده شد که هیچ وقت نمی توانست جای هوملس را پر کند. البته هوملس را در جام جهانی به دلیل گلزنی و حذف فرانسه، به یاد می آورند. ضربه سر استادانه او در دقایقه ابتدایی نیمه اول، باعث شد شاگردان دشام با جام خداحافظی کنند. تاثیر مثبت او روی عملکرد تیم یواخیم لوو که کلمه " کار تیمی" را به بهترین شکل ممکن درک کرده بودند را نیز نمی توان انکار کرد. او در نهایت همراه تیم ملی کشورش قهرمان جام جهانی شد.

هوملس سال بعد از جام جهانی را نیز در دورتموند گذراند اما موفقیت های سال های پیش را نداشت. حالا هوملسی که می گفت تصمیم گوتسه و لواندوفسکی را که دورتموند را ترک کرده اند، درک نمی کند. کم کم احساس کرد که باید وستفالن را ترک کند. زمزمه هایی از رسانه های آلمانی به گوش می رسید که هوملس می خواهد دورتموند را ترک کند. تصور کردن این موضوع اما برای دورتموندی ها سخت بود. آن ها باور نمی کردند، کاپیتان تیمشان آن ها را ترک کند. هواداران دیوار زرد تا به خودشان آمدند، دیدند هوملس، کاپیتان محبوبشان می خواهد به مونیخ بازگردد. در آلیانز آرنا از این انتقال حمایت می کردند و می گفتند که هوملس باید به خانه برگردد اما عجله نکنید، کدام خانه؟ هواداران دورتموند در وستفالن در جواب به این بنره ها نوشتند " همان خانه ای که او را از آن بیرون انداختید؟"

در هر صورت کم کم قضیه انتقال هوملس به بایرن مونیخ، جدی تر شد و هواداران دورتموند، ناامید تر از همیشه باز هم قصه تکراری چند سال اخیر را می دیدند. این بار باواریایی ها دست گذاشته بودند روی نقطه ضعف آن ها! هواداران عصبانی دورتموند با آورند بنری با مضمون "کاپیتان باید کشتی را ترک کند، هر چه زود تر بهتر" ادعا می کردند که برایشان اهمیتی ندارد که هوملس از تیم برود. اما همه دنیا می دانستند که از دست دادن هوملس و رفتن آن به بایرن مونیخ چقدر می تواند دورتموند را ضعیف و بایرن مونیخ را قوی کند. به هر حال هوملس به خانه بازگشت و در سال 2016 به باواریایی ها پیوست. پرونده هوملس در دورتموند با انجام 225 بازی و به ثمر رساند 19 گل، به پایان رسید.

حالا او در بایرن مونیخ بود، در یورو 2016، درخشش هایش ادامه داشت. او در این جام هم فوق العاده ظاهر شد. جالب تر از همه آمار ها در این جام، این موضوع بود که تیم ملی آلمان در دور گروهی، یک چهارم و یک هشتم نهایی فقط یک گل را دریافت کرد ولی در نیمه نهایی و برابر فرانسه ای که در جام جهانی پیشین با ضربه سر هوملس حذف شده بودند، دو گل را دریافت کردند. هنگامی که به ترکیب آن بازی نگاه می کنیم، متوجه غیبت یک اسم بزرگ می شویم " متس هوملس ". البته این موضوع کمی اغراق است و به دلایلی مانند قوی تر بودن فرانسه از رقیبان دیگر آلمان یا مصدومیت بد موقع بواتنگ در نیمه دوم بازی را نیز می توان از دلایل حذف آلمان دانست اما همه می دانند که غیبت هوملس نیز چقدر در این ماجرا، نقش داشته است.

هوملس در بایرن مونیخ به بازی کردن ادامه داد و فصل گذشته (2016/17)، توانست همراه تیمش قهرمان بوندس لیگا شود. بسیاری از این می گفتند که هوملس تعصبی که روی دورتموند را داشت را نمی تواند روی بایرن مونیخ هم داشته باشد و به همین دلیل گاهی وقت ها مورد انتقاد قرار می گرفت اما هنگامی که با وجود مصدومیتی که برابر رئال مادرید در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا داشت، 120 دقیقه شجاعانه برای تیمش مبارزه کرد، همه این انتقادات مسخره هم تمام شدند. در اواخر بازی همه هوملس را دیدند که به حدی حالش بد بود که تا مرز بی هوش شدن نیز رفته بود. همان جا بود که در اوج ناامیدی باواریایی ها و عصبانیت شدید از تصمیمات بحث بر انگیز داوری، کسی را دیدند که می توانستند با تعصب بزرگانی مانند بکن باوئر مقایسه کنند. بله آن ها در چهره شکسته و خسته هوملس بکن باوئر کبیر را می دیدند!

متس هوملس حالا به یکی از بهترین های بایرن مونیخ تبدیل شده است. او در سال منتهی به جام جهانی می خواهد میان بهترین ها باشد. در عصری هستیم که مدافعان میانی خوب زیادی را دیده ایم. از راموس، کاپیتان متعصب کهشکانی ها گرفته تا کیه لینی یوونتوس، با این حال هیچ کس نمی تواند منکر کیفیت بالای مرد مستحکم ژرمن ها شود. هوملس نمونه یک مدافع کامل است. شاید روزی بیاید که نام او به آسانی کنار نام بزرگانی چون بکن باوئر بیاورند. خودش می گوید از این که او را با قیصر فوتبال آلمان مقایسه می کنند خوشش می آید اما به قول گزارشگران آلمانی، برای بکن باوئر شدن باید با کتف شکسته بازی کنی! (اشاره به بازی برابر ایتالیا در جام جهانی 1970، مکزیک). ولی همین حالا که او 29 سال هم سن دارد، نشان داده چقدر می تواند در آینده به این القاب نزدیک شود. کسی چه می داند شاید اگر با همین فرمان پیش برود موفق شود نامش را به عنوان قیصر جدید، به دنیا معرفی کرد. او همیشه مانند یک سرباز برا تیمش و کشورش می جگیده است.

 

تولدت مبارک متس هوملس!

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
Hamed Bayern دوشنبه 27 آذر 1396 ساعت 20:17

دوستان متن به این قشنگی که با احساس سرشاری به یک مونیخی نوشته شده رو هیچکس لایک نکرده بود تا یکم خستگی کسی که نوشته یا همینجا گذاشته در بره؟!!:|

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد