وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آینده نا معلوم ماتیاس سامر در مونیخ

 

ماتیاس سامر مدیر ورزشى بایرن مونیخ به نظر در حال ترک بایرن مونیخ است، قرارداد او در تابستان آینده با باشگاه بایرن مونیخ به اتمام مى رسد و هنوز گفتگویى بر سر تمدید آن صورت نگرفته است و از طرفى شایعاتى در خصوص مذاکره پپ گواردیولا با یکى از هم وطنان خود براى جایگزینى سامر به گوش مى رسد.

در فصل گذشته یورگن کلوپ سرمربى دورتموند یکى از منتقدین و مخالفین سر سخت ماتیاس سامر بود:"بایرن مونیخ بدون سامر نیز همین مقدار امتیاز داشت. بسیار مهم است که انسان در زندگى خود قدر شانسى را که به او رو کرده است بداند. اگر من به جاى ماتیاس سامر بودم هر روز صبح پیش از این که به محل باشگاه بایرن مونیخ بروم از خدا تشکر مى کردم که به ذهن سران باشگاه مونیخى انداخته است که من را استخدام نمایند."

جملات واضحى از یورگن کلوپ که به خوبى تاثیر و اهمیت ماتیاس سامر و یا پست مدیر ورزشى را در یک باشگاه فوتبال نشان مى دهد. اگر با دقت بیشترى به وظایف مدیر ورزشى نگاه شود مى توان بهتر صحبت هاى یورگن کلوپ را درک نمود. او در قبال شرایط باشگاه هیچ مسئولیتى ندارد و تنها وظیفه او در نقل وانتقالات مى باشد. اگر در دو فصل اخیر به خوبى در نقل و انتقالات باشگاه بایرن مونیخ دقت شود، آشکار خواهد شد که تمام تلاش ماتیاس سامر تا کنون بر سر جذب دو بازیکن نتیجه بخش بوده است. یان کریشهوف از ماینتس و سباستین روده از  آینتراخت فرانکفورت تنها دو شکار او براى بایرن مونیخ بوده اند در صورتى که خرید هاى بزرگ باشگاه در دو فصل اخیر نظیر خاوى مارتینز، تیاگو، ماریو گوتزه، ژابى آلونسو و مهدى بن عطیه بدون دخالت ماتیاس سامر مدیر ورزشى باشگاه صورت گرفته است.

حال پرسشى که مطرح مى شود این است که دلیل جذب ماتیاس سامر توسط بایرن مونیخ چه بوده است؟ در پاسخ به این پرسش تا کنون گمانه زنى هاى زیادى صورت گرفته است. بایرن مونیخ در حقیقت همانند ماشینى منظم و دقیق مى ماند که توسط دو نفر بازسازى و هدایت شده است، اولى هوینس و کارل هاینتس رومنیگه. بى تردید موفقیت و اقتدار این روزهاى بایرن مونیخ مدیون افکار و فلسفه کارى این دو شخص است. شخصى همانند ماتیاس سامر در بایرن مونیخ بیشتر وظایف موقتى و مشروط را بر عهده دارد، براى مثال ماتیاس سامر در این روزها بیشتر مسئول وجهه و تصویرى است که از بایرن مونیخ در مطبوعات و افکار عمومى انتشار مى یابد.

ماتیاس سامر البته نقش اخزار دهنده را نیز در بایرن مونیخ داشته است، ‌به خصوص هنگامى که بازى تیم حتى با وجود کسب پیروزى، موثر و با تمرکز نبوده و تیم عملکرد قابل قبولى نداشته است، سامر اولین کسى است که زنگ هاى هشدار را به صدا در مى آورد.

 سامر حتى در جشن قهرمانى بایرن مونیخ نسبت بازى و حریف بعدى تیم اخطار و هشدار داده است. وى در حقیقت منعکس کننده اقتدار و جایگاه بلند بایرن مونیخ در افکار عمومى و مطبوعات است که این تیم در مقایسه با سایر تیم هاى بوندسلیگایى دارد

ماتیاس سامر به بایرن مونیخ چهره جدیدى بخشیده است که شاید با چهره و تصور قبلى از این تیم متفاوت باشد. اقتدار قدرتمندى و غرورى که این روزها از این تیم مونیخى به تصویر کشیده مى شود مدیون عملکرد ماتیاس سامر است و به همین دلیل اولى هوینس رئیس سابق باشگاه وى را در تابستان 2012 جذب نموده است. در آن سال و بعد از پشت سر گذاشته شدن دو فصل بى عنوان،‌ ماتیاس سامر توسط هوینس جایگزین کریستین نرلینگر شد و دست او را در جذب بازیکنان جدید، تعویض سرمربى و چیدمان ساختار جدید تیمى باز گذاشت و همچنین براى او نقشى هشدار دهنده در نظر گرفت.

بعد از اولین فصل حضور سامر در مونیخ،‌ این تیم به موفقیتى تاریخى در کسب سه گانه رسید و فرانتس بکن باوئر رئیس افتخارى باشگاه بایرن مونیخ نقش ماتیاس سامر در این موفقیت بى نظیر را بسیار پررنگ دانست:"ماتیاس سامر نقش مهمى در کسب این افتخارات جدید دشاته است و شاید بدون حضور او چنین موفقیتى قابل دسترسى نبود."

حال قرارداد ماتیاس سامر در حال اتمام است،‌ ماتیاس سامر در خصوص تمدید قرارداد خود مى گوید:"تمدید قرارداد عملى نیست ولى هنوز هیچ صحبتى در این خصوص نشده است." در این خصوص در ماه نوامبر و جلسه مجمع عمومى اعضا باشگاه تصمیم گیرى خواهد شد.

اما به نظر مى رسد پپ گواردیولا با شخص دیگرى براى عهده دار شدن این پست در بایرن مونیخ وارد صحبت شده است. رامون رودریگز وردخوى اسپانیایى، مدیر ورزشى باشگاه سویا شخص مورد نظر گواردیولا سرمربى بایرن مونیخ براى پست مذیر ورزشى مى باشد. وى مایل به ترک باشگاه در انتهاى این فصل و جستجوى چالشى جدید مى باشد. به جزء بایرن مونیخ باشگاه هاى بارسلونا و رئال مادرید نیز براى جذب او علاقه مند هستند. با اینکه چنین شایعاتى به سرعت از سوى سران مونیخى تکذیب مى شود، اما هیچ کس نمى تواند از آینده حدسى داشته باشد.

در ماه نوامبر همه چیز مشخص خواهد شد. آیا قرارداد سامر تمدید خواهد شد؟ آیا اسپانیایى دیگرى به مونیخ اضافه خواهد شد؟ پرسش هایى که تنها آینده و خود ماتیاس سامر مى توانند پاسخگوى آن باشند.

 

By Oscar Nolte / Ftbpro Deutschland 

منبع

نظرات 7 + ارسال نظر
reza سه‌شنبه 29 مهر 1393 ساعت 08:17

یا خدا بازم یه گاوچرون دیگه[:S022:
سامر که تا اینجا خوب کار کرده ایشالا تمدید میکنه

مصطفی سه‌شنبه 29 مهر 1393 ساعت 10:03

به نظر من اینا شایعست چون این پست مدیر ورزشی فقط با دستور مدیر تیم انتخاب میشه و ربطی به پپ نداره ولی فکر نکنم سامر بره شاید تنها مانع مسایل مالی باشه وگرنه هیچ دلیلی نداره که بره

ایوان سه‌شنبه 29 مهر 1393 ساعت 10:48

ماتیاس سامر هم وقتی بازیکن بوده کارنامش معلومه هم وقتی تو این پست بوده . بسیار خوبه امیدوارم بمونه . آقا فکر کنم اینجوری پیش بره 2 یا 3 فصل دیگه تو لالیگا بازی میکنیم جای بوندسلیگا . با این همه اسپانیایی چرا آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رامین سه‌شنبه 29 مهر 1393 ساعت 11:49

شایعه بیش نیست ، قرارداد سامر شک نکنید تمدید میشود

ARAA سه‌شنبه 29 مهر 1393 ساعت 12:00

با نظر رامین موافقم
پپ داره تیمو اسپانیایی میکنه. انگار نژآد پرسته یا اینکه داره کمک بچه محلاش میکنه که تو یه همچین تیم بزرگی راه پیا کنن
نه اینکه ما بریم توم لالیگا. شاید اگه کاتالونیا از اسپانیا جدا شد بارسا بیاد تو بوندس لیگا. کسی چه میدونه. اونموقعس که همیشه بارسا رو آبکش می کنیم کنیم نیم یم م

klose11 سه‌شنبه 29 مهر 1393 ساعت 20:44

man chand vaght pish khondam to varzesh3 ke sammer ta 2018 tamdid karde

کار درست چهارشنبه 30 مهر 1393 ساعت 03:35

دمش گرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد