وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

برنامه هاى گورادیولا براى تکامل بیشتر بایرن مونیخ

 

بایرن مونیخ اردوى آمادگى نیم فصل خود را در قطر برگزار نمود، پپ گواردیولا در دوحه برنامه جدید تمرینى براى تیم خود در نظر گرفته بود که هرگز خبر خوبى براى سایر رقباى بوندسلیگایى محسوب نمى شود.

اردوى نیم فصل بایرن مونیخ در قطر با حضور چهارده ساعته این تیم در ریاض و بازى مقابل تیم الاهلال عربستان که با پیروزى 4:1 به نفع مونیخى ها همراه بود به پایان رسید، تنها خبر خوب براى پپ گواردیولا در این دیدار بازگشت داوید آلابا به میادین و حضور نیم ساعته و موثر این بازیکن در ترکیب تیم بوده است، پپ گواردیولا سرمربى مصلحت گرایى است و با برنامه هاى درآمدزا و تجارى باشگاه مشکلى ندارد، هر چند که دیدار مقابل الهلال انتقادات بسیار زیادى را در مطبوعات آلمانى در بر داشته است :"باشگاه تصمیم گرفته است که به ریاض برویم، پس به آنجا خواهیم رفت." این سرمربى اسپانیایى از آغاز این اردوى تمرینى با برنامه هاى خود و آزادى که براى بازیکنان خود در نظر گرفته، بارها آنها را شگفت زده نموده است.

گواردیولا در رابطه با شرایط تمرینى در قطر گفت:"من از کیفیت بالاى تمرینات تیم بسیار راضى هستم." و با اظهارات توماس مولر مهاجم تیم مخالفت نمود، این مهاجم آلمانى پیش از این گفته بود که"بیشتر اوقات بازى مقابل تیم دوم و تمرینى بایرن مونیخ و بردن آن بسیار دشوارتر از پیروزى مقابل تیمى از بوندسلیگا است." ، پپ گواردیولا ضمن رد اظهارت مولر گفت:"نه کاملا برعکس، ما در داخل تیم به خوبى یکدیگر را مى شناسیم و به همین دلیل پیروزى در بازى هاى درون تیمى بسیار دشوار مى شود، در بازى در سطوح بالا اما این طریقه فکر کردن بازیکنان است که تفاوت ها را رقم مى زند."

پپ گواردیولا علاوه بر آمادگى بدنى بازیکنان خواهان آمادگى فکرى و روحى شاگردان خود نیز مى باشد، او از بازیکنان خود مى خواهد که با فکر بازى کنند و حتى در صحنه ها و زمان هاى حساس بتوانند با فکر خود درست تصمیم گیرى نمایند. این سرمربى اسپانیایى در دوحه سعى به افزایش اعتماد به نفس بازیکنان خود داشته است که خود قدمى به سمت تکامل بیشتر تیم مى باشد.

بازیکنان مى بایست بتوانند در فضاهاى کم، هنگامى که تحت فشار هستند، راه حل مناسب را پیدا نمایند، این موضوع مى بایست در تغییر فاز بازى تیم از تدافعى به تهاجمى و بالعکس نیز صدق نماید. براى رسیدن به چنین هدفى و با توجه به بازیکنان آماده اى که در اختیار داشته است، او بیشتر مایل به استفاده از یک دفاع زنجیرى و یک خط تهاجمى چهار نفره مى باشد، بین این دو خط باید دو بازیکن استراتژیست و باهوش حضور داشته باشندکه بتوانند به بازى در هر دو فاز تدافعى و تهاجمى سرعت دهند. در فلسفه بازى پپ گواردیولا دو موضوع توپ و زمان براى تصمیم گیرى هرگز نباید در اختیار حریف قرار گرفته شود. این سرمربى اسپانیایى سیستم هاى متغیرى براى بایرن مونیخ در نظر مى گیرد که این مسئله تیم را غیر قابل پیش بینى تر مى نماید که براى سایر رقباى بوندسلیگایى هرگز خبر خوبى به نظر نمى رسد.

داوید آلابا و هولگر بداشتوبر بار دیگر به تمرینات تیمى اضافه شده اند، باستین شواین اشتایگر و ژابى آلونسو دو استراتژیست تیم بر خلاف تمرینات پیش فصل تابستان، همه تمرینات بایرن مونیخ در قطر را به طور کامل به صورت مشترک پشت سر گذاشته اند. در ماه مارس کاپیتان فیلیپ لام با پایان دوران آسیب دیدگى خود به تیم اضافه خواد شد و از ماه آپریل نیز خاوى مارتینز شرایط بازى را پیدا خواهد نمود و پپ گواردیولا از آن زمان به بعد مى تواند خط دفاعى ایده آل سه نفره خود بر محوریت خاوى مارتینز را در تیم بنا نماید.

خط دفاعى ایده آلى متشکل از مارتینز، بن عطیه و بوآتینگ خواهد بود. در دوحه پپ گواردیولا هر روز با مارتینز به صورت خصوصى صحبت مى نمود و امیدوار است که بتواند در دو ماه پایانى فصل از او در ترکیب بایرن مونیخ استفاده نماید. در ماه هاى آپریل و مى که بازى هاى حساس فصل در مراحل پایانى رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا و فینال DFB Pokal برگزار خواهد شد، پپ گواردیولا خواهد توانست بر روى حضور خاوى مارتینز حساب کند، البته در نظر گرفتن چیدمان خط دفاعى با محوریت خاوى مارتینز در ماه هاى انتهایى فصل تصمیمى پر ریسک به نظر مى رسد.

اما اگر کسى بخواهد بر ایده هاى پپ گواردیولا تردید وارد نماید، احتمالا این سرمربى اسپانیایى را به خوبى نشناخته است، توماس مولر در خصوص نحوه کار گواردیولا مى گوید:"از نظر گواردیولا پتانسیل پیشرفت بیشتر تیم در جزئیات نهفته است. البته این پتانسیل به این معنا نیست که ما نتایج بهترى کسب کنیم، در این مورد بایرن مونیخ در نیم فصل تقریب بى نقص بود، بلکه پیشرفت تیم را مى توان در آسان تر گل زدن و امنیت بیشترى در بازى داشتن، دانست."

در سى ام ژانویه بازى هاى دور برگشت با دیدار مقابل وولفسبورگ براى مونیخى ها آغاز خواهد شد و چهار روز بعد بایرن مونیخ به مصاف شالکه خواهد رفت، از نظر پپ گواردیولا شالکه و وولفسبورگ" حریفان قدر و بسیار خوب هستند و در صورت غفلت در مقابل آنها امتیازات مهمى را از دست خواهیم داد."

 

به قلم پاتریک اشتراسر از وب سایت روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ آلمان 

منبع

نظرات 11 + ارسال نظر
باستین جمعه 3 بهمن 1393 ساعت 08:16

حق با توماس مولره تیم دوم بایرن از تیم هاى مثله وردربرمن .کلن و...... قدرتمند تره

ریبرو جمعه 3 بهمن 1393 ساعت 09:52

تولد شاه ارین روبن بر همه ی باواریها مبارک روبن وارد سن 31 سالگی شد

M.H.P Super Bayern جمعه 3 بهمن 1393 ساعت 12:01

تولد آرین روبن که مصادف شده با تولد خودم(سوم بهمن) بر تمام بایرن دوستان مبارک!!
روبن سه سال تموم از من کوچیکتره
به امید سه گانه امسال انشاا...

ریبرو جمعه 3 بهمن 1393 ساعت 13:38

وای وای کی بازی ایران عراق رو دید ای خدا اشکم درومد بازی بود همراه با جیغ و شادی و ناراحتی لعنت بر اون داور مسابقه ای خداااااااا

محمد مشهد جمعه 3 بهمن 1393 ساعت 13:50

تولد آرین روبن مبارک روبن هم مثل من بهمنی هس البته تولد من همیشه ولنتاین دوست دارم روبن

افسانه ای به نام گردمولر جمعه 3 بهمن 1393 ساعت 13:59

وای.باخت غم انگیزی بود.واقعا بدجوری ناراحتم.

bayern 84 جمعه 3 بهمن 1393 ساعت 14:06

متاسفم از باخت ایران . خداییش داور الکی پولادی رو اخراج کرد.
به امید فتح سه گانه توسط بایرن .

محمد مشهد جمعه 3 بهمن 1393 ساعت 14:12

درگذشت ابراهیم فهد رو به ملت ایران تبریک عرض میکنم هورا ولی پسرش جانشینش شده حیف

فاطمه جمعه 3 بهمن 1393 ساعت 15:14

پولادی مگه چی کار کرد اصن؟!
اون دروازه بان وحشی بود که هلش داد...
واقعا برای ویلیامز متاسفم...
به قول کیروش میتونه امشب راحت بخوابه؟!

sajjad شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 00:47

سلام دوستان عزیز
منم مثله شما ناراحتم ک ایران حذف شده
ولی ی خرده منطق داشته باشیم بد نیست
آقای پولادی آماتور بودن خودش رو ثابت کرد، ایشون با اینکه یک کارت زرد داشت، با اون حرکت قصد فریب دادن داور رو داشت که داور ب خاطر تمارض بهش اخطار رو داد و 100 درصد اخراج درست بود
هل دادن پولادی اونجوری نبود که دراز بکشه و از جا بلند نشه
به جای فحش دادن به داور باید به آقای پولادی گفت لطفا حرفه ای باش..
در فوتبال تمارض کارت زرد داره و پولادی کاملا مشخص بود که تمارض کرده،
عراق جنگ زده وقتی ایران رو شکست بده همون بهتر که حذف شدیم، امیدوارم بعداً جبران کنند

فاطمه شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 22:11

با ژاپن همدردیم!!!!!!!!!!!!!!!
کی فکر میکرد ژاپن حذف بشه؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد