وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

متس یولیان هوملس؛ از کاپیتان محبوب وستفالن تا یهودای بروسین ها

تصمیمش هرچه که باشد، دیگر متس یولیان هوملس آن کاپیتان محبوب وستفالن نیست. محبوبیتی که طی سال ها در دورتموند اندوخته بود لحظه به لحظه با کامنت های یهودا و خائن در صفحات اجتماعی متس یولیان از بین می رود. 

 

خبرها از راه رسیدند، سرعت اخبار به مانند باد پاییزی بود و حجم آن ها همچون برگ هایی که از درختان رها می شوند. اولین شایعه از سوی بیلد آمد، رسانه ای نزدیک به باشگاه مونیخی؛ کاپیتان بروسیا دورتموند به بایرن برود!؟ شاید اولین واکنش بروسین ها خنده به این خبر بود و شاید خشم آن ها از بیلد

-باز به آخر فصل رسیدیم و حاشیه سازی بیلد شروع شد!

بروسین ها حق داشتند، باور انتقال متس یولیان به بایرن غیرممکن بود. بازیکن آکادمی باواریا که تنها در یک بازی برای بایرن به میدان رفته بود. بایرن مونیخ اعتقادی به او نداشت، او را نمی خواست همانطور که پدرش را نخواستند. یکی از دلایل ناراحتی و شاید بتوان گفت نفرت متس یولیان نسبت به بایرن رفتاری بود که مدیریت باشگاه با هرمان هوملس داشت.

متس هوملس در سال 2008 با قراردادی قرضی به رقیب سنتی بایرن مونیخ پیوست، بروسیا دورتموند. تیمی که وقتی رودرروی بایرن مونیخ قرار می گیرد، هر فوتبالدوست آلمانی آزرده از بایرن طرفدارش می شود، از هواداران مونیخ 1860 تا بایرلورکوزن. متس یولیان نیز از بایرن آزرده بود، هم او و هم پدرش از مونیخ طرد شده بودند. یک سال بعد قرارداد متس دائمی شد؛ متس احساس رهایی می کرد، حال گویی دو بال برای پرواز در مستطیل سبز دارد.

متس در اکتبر 2014، پس از تمدید قراردادش با دورتموند از این انتقال به عنوان بهترین اتفاق یاد کرده بود:

“اگر بایرن مونیخ در سال 2007 با پرداخت 12 میلیون یورو برنو را نمی خرید من اکنون بازیکن این باشگاه می بودم. از این اتفاقات گاهی اوقات در فوتبال رخ می دهد، من عملا و به زور به سمت خوشحالی هدایت شدم. برای حرفه من این بهترین چیزی بود که اتفاق افتاد.
 

صحبت های هوملس با رسانه ها تنها مربوط به خوشحالی او در بروسیا دورتموند نمی شد. او بسیاری اوقات تیم سابقش را هدف می گرفت. در مصاحبه هایی جنجالی متس رسیدن به تیم ملی را برای بازیکنان بایرن مونیخ آسان تر از سایر تیم ها دانست و همچنین معتقد بود تیم های بوندس لیگایی با ترس مقابل بایرن مونیخ قرار می گیرند.

پیوستن ماریو گوتسه به بایرن مونیخ واکنشی دیگر از سمت هوملس به همراه داشت؛ او باشگاه سابقش را متهم به تضعیف رقیبانش کرد.

“باواریایی ها برای سال هاست که با ما مشکل دارند. در بازی همیشه شما به دنبال این هستید که حریف را ضعیف کنید و از اشتباهات آن ها استفاده کنید. بایرنی ها این کار را به صورت جدی دنبال می کنند و در مسئله افشاء بند خروج مارکو رویس توسط رومنیگه می توان این مسئله را دید.
 

هوملس در همین مصاحبه اعلام کرد که خود او مخالف وجود بند خروج در قراردادش با بی فائو بی بوده است. این صحبت ها تنها واکنش متس یولیان نسبت به جدایی گوتسه نبود. در مصاحبه ای دیگر هوملس جدایی ماریو گوتسه را به دلایل غیر ورزشی دانست.

“من تصمیم گوتسه را درک نمی کنم و فقط می توانم بگویم که همه در دورتموند شگفت زده شدند! همه می بینند که تیم ما چگونه در حال پیشرفت است. من به این سادگی باور نمی کنم که وی برای ترک کردن دورتموند دلایل ورزشی داشته باشد.به راحتی می توان دید که تیم ما به سوی جلو حرکت می کند و ماریو نیز با همه ما به خوبی هماهنگ و همراه شده بود. این که چرا وی رفته، مرا اذیت می کند.
 

دلایل مالی یا خانوادگی؟ منظور متس یکی از این دو بوده اما آنچه واضح است، ترک دورتموند توسط گوتسه، متس یولیان را آزار داده. متس کماکان از هر فرصتی برای کنایه به بایرن مونیخ استفاده می کرد.

“همه تیم ها می توانند با 25 تا سوپر استار همه جام ها را به دست بیاورند. قهرمان شدن با دورتموند کار سختی است ولی هیچ چیز غیر ممکن نیست، وقتی قهرمان می شوید حس باور نکردنی به شما دست می دهد.
 

 جدا از صحبت های هوملس علیه بایرن آنچه که هر روز او را نزد بروسین ها محبوب و محبوب تر می کرد وفاداری او نسبت به باشگاهش بود. با درخشش های هوملس در ترکیب بروسیا و تیم ملی آلمان، شایعات نقل و انتقالاتی هر فصل پیرامون او افزایش می یافت. از علاقه بارسلونا و بایرن مونیخ تا منچستریونایتد برای به خدمت گرفتن او. هر بار پاسخ هوملس به این شایعات قاطع بود.

“من کسب یک قهرمانی با دورتموند را به گرفتن شش عنوان قهرمانی با هر تیم دیگری چه آلمانی و چه غیرآلمانی ترجیح می دهم.
 

“به شخصه می‌خواهم در زندگی‌ فوتبالی ام کاری خاص کرده باشم و از حضور در دورتموند بسیار راضی ام، به همین دلیل هرگز به ترک باشگاهم فکر نمی کنم.
 

“وقتی برای دومین بار در سال 2012 قهرمان بوندسلیگا شدیم ، هر کدام از ما می توانستیم به تیم های قدرتمتد تر دیگری برویم ولی با خودم فکر کردم و تصمیم گرفتم در این جا بمانم و از تصمیم خودم پشیمان نیستم.
 

“تا حالا به ترک این تیم فکر نکرده ام و نمی خواهم این تیم را ترک کنم هر چند پیشنهاد داشتن از تیم های بزرگی همچون بارسلونا و منچستر یونایتد حس بسیار خوبی به انسان دست می دهد.
 

سرانجام بازوبند کاپیتانی زرد و مشکی ها به متس هوملس رسید. هم برای وفاداری که او نسبت به باشگاه نشان داده بود، هم برای تلنگری از سوی بی فائو بی به یواخیم لوو که او را کاپیتان تیم ملی کند و هم این که خیال جدایی از تیم را نداشته باشد. خوب او پیش تر گفته بود در دورتموند خوشحال است، به خاطر پول جدا نخواهد شد، اسطوره هایی چون جرارد و مالدینی را مثال زد که باشگاه خود را ترک نکردند. اما یک جمله در خصوص جرارد اضافه کرد، شاید این جمله کلید جدایی متس از دورتموند باشد:

“خوشحال می شوم اگر ببینم جرارد قهرمانی لیگ را با لیورپول به دست آورد.
 

حتی فصل کابوس وار 2014/15 نیز باعث نشد هوملس به جدایی از بروسیا فکر کند. نیم فصل اول به پایان رسید و بی فائو بی در رتبه هفدهم جدول هجده تیمی بوندس لیگا جای گرفته بود. در آغاز فصل زنبورها رویای قهرمانی داشتند، اما در نیم فصل آن ها به فکر فرار از منطقه سقوط بودند.

“من به عنوان یک بازیکن کلیدی نیازی ندارم که حتما در لیگ قهرمانان بازی کنم تا خوشحال و راضی باشم. وقتی من در سال 2008 از بایرن به دورتموند آمدم بازی در لیگ قهرمانان خیلی دور از دسترس بود و وقتی در سال 2009 تصمیم گرفتم تا قراردادم را دائمی کنم حضور در لیگ قهرمانان موضوع تعیین کننده نبود.
 

با رسیدن فصل 2015/16 لحن مصاحبه های هوملس تغییر کرد. می توان گفت که او یکی در میان هواداران را ناامید و امیدوار می کرد. در یک مصاحبه از تاثیر توخل بر خودش و بروسیا دورتموند می گفت، در مصاحبه ای دیگر از احتمال جدایی از تیم. می توان مصاحبه حدود یک ماه قبل هوملس را روشن ترین صحبت های او در تشریح وضعیت اش دانست.

“من تا سال 2017 با تیم قرارداد دارم، ولی کارهای زیادی هستند که مایلم آنها را انجام دهم؛ که یکی از آنها این است که مدتی دیگر در دورتموند بمانم و مسیر درستی که اکنون با توخل در آن قرار گرفته ایم را به سرانجام برسانیم. ولی از طرفی دیگر تجربه های دیگری نیز وجود دارد که می خواهم آنها را هم تجربه کنم؛ ولی جوان بیست ساله ای نیستم که قراردادم را با تیم تمدید کنم و بدانم در انتهای قراردادم، فرصت زیادی برای ادامه کار خواهم داشت؛ احتمال دارد هر اتفاقی بیفتد، ولی قطعا اگر قراردادم را تمدید کنم، آخرین قراردادم با دورتموند خواهد بود!
 

متس یولیان هوملس، جوانی که از مشهورترین باشگاه آلمان به زور رانده شد تا راه پیشرفت را در باشگاه رقیب طی کند، به قول خودش بهترین اتفاق برای زندگی حرفه ای او. بازیکنی که در مستطیل سبز با تمام قدرتش مقابل بایرن می ایستاد، حال خواهان بازگشت به مونیخ است.

به قول خودش دیگر آن جوان بیست ساله نیست که سالها وقت برای افتخار آفرینی داشته باشد. به او لقب قیصر جدید فوتبال آلمان دادند اما آنطور که باید با این لقب شناخته نشد، با خداحافظی لام و مصدومیت های پیاپی شواین اشتایگر، بیش از هر کس دیگری شخصیت کاپیتانی در مانشافت را دارد اما بازوبند به او نرسید، شاید به قول خودش در بایرن رسیدن به این ها آسان تر باشد.

 

کارشناسان فوتبال آلمان افتخار آفرینی و کسب جام با بایرن مونیخ را راحت تر میدانند، شاید این دلیل کوچ متس هوملس باشد. از آن سو خانواده اش، هم واتسکه گفت و هم خبرنگاران، متس هوملس و تمام خانواده او مونیخی هستند. متس یولیان گفت که تصمیمش مدت هاست خواب را از چشم او گرفته است.

تصمیمش هرچه که باشد، حتی اگر او تا پایان قراردادش در دورتموند بماند، دیگر متس یولیان هوملس آن کاپیتان محبوب وستفالن نیست. محبوبیتی که طی سال ها در دورتموند اندوخته بود لحظه به لحظه با کامنت های یهودا و خائن در صفحات اجتماعی متس یولیان از بین می رود و با خشم همراه می شود. خشم زمانی می آید که یک باواریایی کامنت می گذارد:

"به خانه خوش آمدی"

و سینه چاک دورتموند در آن لحظه خیال فریاد دارد:

"همان خانه ای که او را از آن بیرون انداختید!؟"

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد شنبه 11 اردیبهشت 1395 ساعت 00:39

هوملس بعد از گذشت زمان فهمید که چه اشتباهی کرده وچه مصاحبه هایی انجام داده وحالا قصد جبران داره پسر به خونت خوش اومدی این بایرن فرق داره با اون موقع

ali شنبه 11 اردیبهشت 1395 ساعت 09:17

هوملس اگه بیاد بایرن خودشو کوچیک کرده به عنوان طرفدار فوتبال آلمان امیدوارم به هرتیمی میخواد بره بره فقط بایرن نیاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد