وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

9 نگاه متفاوت به 9 بازی هفته سی و یکم بوندسلیگا

در این مقاله نگاهی متفاوت به 9 بازی هفته سی و یکم بوندسلیگا خواهیم داشت.   

 

نگاه اول (هامبورگ 2-1 برمن): شاگردان لابادیا در شبی که نمایش خوبی داشتند، پس از مدت ها شاهد درخشش پیر-میشل لازوگا بودند. لازوگا پس از مدت ها نیمکت نشینی، در چند هفته اخیر دوباره به ترکیب اصلی هامبورگ برگشته بود و در این بازی توانست دو گل در نیمه اول بزند. تنها گل برمن توسط آنتونی اوجا در نیمه دوم به ثمر رسید در حالی که چند دقیقه قبل از گل اوجا، زوج وی در خط حمله یعنی کلودیو پیزارو افسانه ای یک پنالتی را از دست داد. حضور کلبر، آرون هانت و گویکو کاچار روی نیمکت هامبورگ جالب توجه بود در حالی که گیدئون یونگ در ترکیب اصلی قرار گرفته بود. برمن هم که آنتونی اوجا را روی نیمکت داشت ولی این مهاجم نیجریه ای تنها 6 دقیقه پس از حضور در زمین، گلزنی کرد. هامبورگ در 3 بازی اخیری که از یاروسلاو دروبنی به جای رنه آدلر در درون دروازه استفاده کرده بود، چاره ای جز پذیرفتن شکست نداشت ولی با پیروزی مقابل برمن در این هفته و با حضور دروبنی در درون دروازه، این طلسم شکست. دروبنی در این بازی یک پنالتی هم از کلودیو پیزارو گرفت تا شایستگی هایش را اثبات نماید. دروبنی در 6 پنالتی اخیر در جریان بازی، فقط 2 بار مغلوب بازیکن حریف شده و از روی نقطه پنالتی گل خورده است!کلودیو پیزارو برای سیصدمین بار در بوندس لیگا به میدان رفت.وردربرمن تا اینجای فصل نتوانسته در هیچ بازی دروازه اش را بسته نگهدارد. یک فصل و صفر کلین شیت! بی دلیل نیست که حالا شاگردان اسکریپنیک دغدغه سقوط دارند.


نگاه دوم (شالکه 2-3 لورکوزن): بدون شک جذاب ترین بازی هفته در گلزنکرشن برگزار شد. در دقیقه 5 کلاس یان هونتلار یک ضربه پنالتی را از دست داد ولی 9 دقیقه بعد شوپو-موتینگ گل اول را زد و لروی سانه نیز در همان نیمه اول برای دومین بار دروازه لورکوزن را گشود. نیمه اول این بازی با برتری مطلق شالکه به پایان رسید اما در نیمه دوم تیم لورکوزن جریان بازی را در دست گرفت و حضور اشتفان کیسلینگ درون زمین باعث شد تا یکی از تاریخی ترین کامبک های لورکوزن رقم بخورد. یولیان برنت، کریم بلعربی و چیچاریتو سه گل برای لورکوزن طی 6 دقیقه زدند تا این بازگشت رؤیایی رقم بخورد. اشتباهات عجیب رالف فرمن دروازه بان شالکه روی این گل ها جنجال ساز شد. بازگشت هوودس از مصدومیت و حضور چند دقیقه ای او در زمین، نیمکت نشینی گورتزکا و حضور کولاشیناچ در ترکیب اصلی آبی ها از مهم ترین وقایع این بازی بود. همچنین لورکوزن هم هاکان چالانوغلو را 90 دقیقه روی نیمکت داشت ولی چارلز آرانگیز در ترکیب اصلی شیرها بازی می کرد.برانت با زدن یک گل و دادن پاس گل پیروزی بخش لورکوزن، بهترین بازیکن میدان بود تا لورکوزن به ششمین پیروزی متوالی خود در بوندس لیگا رسیده و با ایجاد فاصله 4 امتیازی با تیم چهارم جدول یعنی هرتا، تا حدودی کسب سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان اروپا را برای خود قطعی نماید. برانت برای پنجمین بازی متوالی در بوندس لیگا گلزنی کرد. برند لنو قهرمان این بازی بود که یک ضربه پنالتی را مهار کرد و جریان بازی را تغییر داد. بیش از دو سال از آخرین پنالتی گیری برند لنو می گذشت. او برای نهمین بار در عمر حرفه ای خود توانست یک ضربه پنالتی را مهار کند.آخرین باری که شالکه یک بازی 2-0 بُرده در نیمه اول را با باخت در نیمه دوم عوض کرد، به فوریه 1976 باز می گردد.


نگاه سوم (وولفسبورگ 0-2 آگزبورگ): باز هم شاگردان دیتر هکینگ یک نمایش متزلزل آن هم در خانه را نشان دادند و با درخشش دوباره آلفرد فین بوگاسون  ایسلندی و گلزنی وی، تسلیم میهمان خود یعنی آگزبورگ شدند. آگزبورگ در تنیمه دوم هم توانست یک گل دیگر توسط هلیل آلتینتاپ زده و کار را برای گرگ های زخمی تمام کند. حضور باس دوست و مکس کروزه در خط حمله وولفسبورگ و همچنین هلیل آلتینتاپ و دانیل اوپاره در ترکیب اصلی آگزبورگ از نکات بارز این بازی بود. جالب اینجاست که رائول بوبادیا 90 دقیقه روی نیمکت نشست ولی بدترین خبر برای هواداران آگزبورگ، مصدومیت کاپیتان پل فرهاخ و تمام شدن فصل برای او بود. هلیل آلتینتاپ زننده گل دوم آگزبورگ مقابل وولفسبورگ بود. پای او پس از 1881 دقیقه به گلزنی باز شد. فکرشو بکنید که 1881 دقیقه میشه 31 ساعت! یعنی اگر زمان یک مسابقه فوتبال 24 ساعت بود، باز هم هلیل برای گل زدن نیاز به 7 ساعت وقت اضافه داشت!

نگاه چهارم (اشتوتگارت 0-3 دورتموند): شاگردان توخل باز هم یک پیروزی پر گل و قاطع را با ارائه یک بازی دلپذیر به دست آوردند. جشنواره گل های دورتموند با گلزنی شینجی کاگاوا در نیمه اول آغاز شد ولی در نیمه دوم، باز هم کریستین پولیسیچ پدیده 17 ساله دورتموند توانست در دومین بازی متوالی بوندس لیگا برای تیمش گلزنی کرده و تبدیل به جوان ترین بازیکن تاریخ بوندس لیگا شود که توانسته در دو بازی پیاپی گل بزند. همچنین پولیسیچ چهارمین گلزن جوان تاریخ بوندس لیگا می باشد. مخیتاریان در این بازی، هم برای دورتموند گلزنی کرد و هم یک پاس گل داد تا همچنان مؤثر ترین بازیکن تیمش در این فصل باشد. بازگشت جرج نیدرمایر و تونی سانیچ به نیمکت ذخیره اشتوتگارت و حضور فدریکو باربا برای اولین بار در ترکیب اصلی تیمش را باید از نکات بارز این بازی پیرامون تیم اشتوتگارت دانست. همچنین حضور پولیسیچ، دورم، کاگاوا، وایگل، سوکراتیس و گینتر در ترکیب اصلی دورتموند جالب توجه بود. متس هوملز کاپیتان دورتموند که شاید به زودی راهی بایرن مونیخ شود، در این بازی در کنار گونزالو کاسترو روی نیمکت نشست. جالب اینجاست که نوری شاهین جوان ترین گلزن تاریخ بوندس لیگا دقایقی را کنار کریستین پولیسیچ چهارمین گلزن جوان بوندس لیگا بازی کرد.هنریخ مخیتاریان توانسته در این فصل بوندس لیگا، 11 گل بزند و 13 پاس گل بدهد. دورتموند در 20 بازی بوندس لیگایی طی فصل جاری، هر گاه که مخیتاریان گل زده، نباخته است.


نگاه پنجم (اینگولشتات 2-2 هانوفر): این بازی نیز همچون جدال شالکه-لورکوزن، دو نیمه متفاوت و یک کامبک به یاد ماندنی داشت هر چند که این کامبک هانوفر و تبدیل باخت 2-0 به تساوی 2-2، در پایان بازی با خبر سقوط این تیم به دسته پایین، باعث تلخکامی هواداران هانوفر شد. آلفردو مورالز در همان دقایق نخستین بازی، گل اول اینگولشتات را زد ولی رومن برگری مدافع فرانسوی اینگولشتات در دقیقه 21 با دریافت کارت قرمز، تیم خود را ده نفره کرد. بر خلاف انتظارات، گل بعدی هم توسط تیم ده نفره اینگولشتات زده شد. موریتز هارتمن مهاجم آماده این روزهای اینگولشتات توانست گل دوم تیمش را فقط 4 دقیقه پس از اخراج برگری بزند. هانوفر در نیمه دوم به خود آمد و در حالی که می دانست باخت به معنای سقوط قطعی این تیم خواهد بود، یک کامبک کاملاً ژاپنی را رقم زد. هیروکی ساکای و هیروشی کیوتاکه دو یار ژاپنی هانوفر در نیمه دوم با گلزنی های خود، بازی را به تساوی کشاندند ولی سایر نتایج این هفته به گونه ای رقم خورد که سقوط هانوفر به دسته پایین قطعی گردید. حضور نیلاند دروازه بان نروژی به جای اوزجان درون دروازه اینگلوشتات جالب توجه بود. دانیل اشتیندل مربی جدید هانوفر ترجیح داد که تغییرات وسیعی را در ترکیب تیمش ایجاد نماید و بازیکنان گمنامی همچون والدمار آنتون و نوآح-یوئل سارنرن-بازه را در ترکیب اصلی این تیم قرار داد. هانوفر از سال 2002 در بوندس لیگا حضور دارد و طی این مدت، به مقام چهارم بوندس لیگا در سال 2011 رسیده و دو بار در جام یوفا حضور یافته است.دانیل اشتیندل مربی هانوفر با نباختن در این بازی، به رکورد سومین بازی متوالی بدون باخت روی نیمکت این تیم دست یافت . در حالی که اینگولشتات در 15 دقیقه نخست هیچ کدام از بازی های نیم فصل اول نتوانست گل بزند، اما در نیم فصل دوم موفق شده طی 4 بازی و از جمله در همین بازی، در 15 دقیقه ابتدای مسابقه، دروازه حریف را بگشاید.موریتز هارتمن مهاجم اینگولشتات با گلزنی در این بازی، به رکورد 10 گل زده طی این فصل دست یافت. 8 گل از 10 گل وی در بازی های خانگی بوده و او در هر 4 بازی خانگی اخیر دی شانتزر (لقب اینگولشتات)، گلزنی کرده است.

نگاه ششم (هرتا برلین 0-2 بایرن مونیخ): بزرگ ترین بازی هفته روی کاغذ بدون شک در پایتخت برگزار شد و بایرن مونیخ توانست با درخشش آرتورو ویدال، 3 امتیاز حیاتی را از برلین به مونیخ سوغاتی ببرد. ویدال و داگلاس کاستا در نیمه دوم هر دو گل بایرن را وارد دروازه حریف نمودند. ثبت شدن پاس گل به نام های ماریو گوتزه و مهدی بن عطیه دو بازیکن غالباً نیمکت نشین بایرن در این فصل، از نکات مهم این بازی بود. تقابل توماس کرافت و میشل وایزر با تیم سابق خود، نیمکت نشینی سالامون کالو در هرتا و ریبری، خاوی مارتینز، چابی آلونسو، کومان و آلابا در بایرن مونیخ قابل ذکر بود. پپ به اغلب بازیکنان کلیدی خود استراحت داد تا آماده بازی حساس مقابل اتلتیکو مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شوند.  4 گل از 7 گلی که ویدال به عنوان گل برتری بایرن زده است، گل های 1-0 می باشد.ماکسیمیلیان میتلشتات هافبک هرتا توانست برای اولین بار در بوندس لیگا به میدان برود. اولین بازی در بوندس لیگا آن هم در ترکیب اصلی تیم و آن هم مقابل بایرن. دیگه بهتر از این نمی شد. پپ اگر یک ویژگی بارز داشته باشد، علاقه به تغییر دادن ترکیب اصلی بایرن مونیخ در هر بازی می باشد ولی او در این هفته رکورد زد و 7 بازیکن بایرن در ترکیب اصلی را در مقایسه با آخرین بازی باواریایی ها (بازی مقابل برمن در جام حذفی) تغییر داد. پپ همین یک رکورد را کم داشت که به آن هم رسید!بایرن در کل بازی فقط 6 ضربه به سمت چارچوب هرتا زد که هر 6 ضربه در داخل چارچوب بود و 2 تای آن گل شد. هرتا در کل بازی فقط 3 ضربه به سمت دروازه بایرن زد که هر 3 ضربه خارج چارچوب بود.


نگاه هفتم (کلن 4-1 دارمشتات): شاگردان اشمیت در ادامه روند رؤیایی هفته های اخیر، این بار در ورزشگاه راین انرگی شهر کلن، با درخشش آنتونی مودست و مارسل ریسه به پیروزی خیره کننده ای مقابل دارمشتات دست یافتند. مودست دو گل را در نیمه اول و ریسه دو گل را در نیمه دوم به ثمر رساندند. یروم گوندورف تک گل دارمشتات را وارد دروازه کلن کرد. حضور فیلیپ ملادنوویچ در ترکیب اصلی کلن و تعویض او در بین دو نیمه و مالکیت توپ 60 درصدی به نفع کلن از نکات مهم این بازی بود.ریسه تا قبل از گلزنی در دو بازی اخیر کلن، حدود 11 ماه نتوانسته بود دروازه حریفان را بگشاید.بزهای نر (لقب کلن) در 2 بازی اخیر، 6 امتیاز و 7 گل زده را به نام خود ثبت نمودند تا برای سومین فصل متوالی در بوندس لیگا باقی بمانند و لقب آسانسور بوندس لیگا از کنار نام تیم راین-وستفالیای شمالی پاکشود.آنتونی مودست مهاجم فرانسوی کلن با زدن دو گل در این هفته، تبدیل به دومین گلزن فرانسوی تاریخ بوندس لیگا با 32 گل زده پس از فرانک ریبری (70 گل) شد. پس از لوکاس پودولسکی، هیچ بازیکنی از تیم کلن نتوانسته بود طی یک فصل، بیش از 10 گل بزند که مودست پس از 4 سال و با زدن دو گل به دارمشتات، اینرکوردرابهخوداختصاص داد.کلن در 4 بازی خانگی اخیر تا پیش از این بازی، با 4 باخت خانگی متوالی رو به رو شده بود ولی پیروزی مقابل اینگولشتات اجازه نداد که رکورد 5 باخت خانگی متوالی کلن برای اولین بار از فصل 02-2001 تکرار شود.

نگاه هشتم (گلادباخ 3-1 هوفنهایم): گلادباخ که این روزها نمایش های پر فراز و نشیبی دارد، این بار توانست در خانه یک پیروزی مهم و کلیدی را مقابل هوفنهایم اوج گرفته ارائه دهد. گل اول بازی توسط یرمی تولیان مدافع هوفنهایم به اشتباه وارد دروازه خودی شد تا گلادباخ پیش بیفتد. دریافت این گل زودهنگام باعث بر هم ریختن تمرکز بازیکنان هوفنهایم شد و در اواخر نیمه اول، محمود داهود توانست بازی درخشان خود را با زدن گل دوم تیمش تکمیل نماید. آندره هان نیز گل سوم گلادباخ را زد. هان و داهود علاوه بر زدن یک گل، هر کدام یک پاس گل هم دادند تا ستاره های بی بدیل این بازی باشند. جالب اینجاست که باز هم آندری کراماریچ خرید زمستانی هوفنهایم از لستر سیتی، برای تیمش گلزنی کرد و تک گل این تیم را روی پاس کوین فولاند به ثمر رساند. حضور فابین جانسون و پاتریک هرمان روی نیمکت و آندره هان در ترکیب اصلی گلادباخ را می توان از تصمیمات جالب آندره شوبرت مربی گلادباخ در این بازی دانست. ناگلزمن هم ترجیح داده بود تا ادواردو وارگاس و پاول کادرابک را روی نیمکت قرار دهد.  ناراحتی قلبی و جدایی هوب استیونس و حضور ناگلزمن باعث شد که هوفنهایم از 10 بازی اخیر 20 امتیاز بگیرد و با سرعت، فانوس را به دست رقیبان سپرده و از منطقه سقوط فاصله بگیرد. داهود 5 گل را در اولین فصل حضورش در بوندس لیگا به ثمر رساند در حالی که گرانیت شاکا کاپیتان گلادباخ در چهارمین فصل حضورش در بوندس لیگا، فقط 4 گل زده است.گلادباخ برای هفتمین بار در این فصل، طی 15 دقیقه نخست بازی گلزنی کرد و در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل هوفنهایم، به این مهم نائل گردید.گل اول بازی برای گلادباخ به عنوان یک گل به خودی ثبت شد تا سومین گل به خودی هوفنهایم در این فصل باشد.


نگاه نهم (آینتراخت فرانکفورت 2-1 ماینتس): عقاب های شهر فرانکفورت که روزهای بسیار بحرانی و سختی را سپری می کنند، در این بازی خانگی به یک پیروزی احتیاج داشتند و در نهایت هم توانستند تیم قدرتمند ماینتس را شکست دهند. جالی اینجاست که همچون هفته قبل، تیم ماینتس باز هم از حریف خود پیش افتاد ولی بازی بُرده را در نهایت به حریف واگذار نمود البته با این تفاوت که ماینتس در هفته گذشته، برد 2-0 را با باخت 2-3 عوض کرد ولی در این هفته، برد 1-0 را با باخت 2-1 به تیم آینتراخت فرانکفورت تقدیم نمود. دانیل بروسینسکی گل اول بازی را برای ماینتس زد ولی ده دقیقه بعد، مارکو روس توانست بازی را به تساوی بکشاند و نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید. اوج بدشانسی ماینتس آنجا بود که در دقیقه 85 و با گل به خودی اشتفان بل، بازی را واگذار کرد. نیکو کواچ مربی آینتراخت فرانکفورت چند تغییر را در ترکیب اصلی تیمش ایجاد نمود و از چهره هایی همچون گاچینوویچ، رگازل، هوشتی و سفروویچ در ترکیب اصلی استفاده کرد تا زامبرانو و کاتانیوس نیمکت نشین شوند. حضور سوات سردار و جولیو دوناتی در ترکیب اصلی ماینتس جالب توجه بود. اشتفان آیگنر هم در نیمه اول به علت مصدومیت مجبور به ترک زمین شد تا سونی کیتل جای او را در ترکیب آینتراخت فرانکفورت بگیرد.تک گل تیم ماینتس توسط دانیل بروسینسکی به ثمر رسید. او پس از 7 سال در بوندس لیگا گلزنی کرد.مارکو روس مدافع فرانکفورت اولین بازیکن خط دفاعی عقاب ها بود که در این فصل برای تیمش در بوندس لیگا گلزنی کرد. تا پیش از این هفته، تنها تیمی که هیچ کدام از مدافعانش در بوندس لیگا گلزنی نکرده بودند، همین فرانکفورت بود که البته به لطف گل حساس مارکو روس، این طلسم هم شکست.

گردآورنده: محمد رضا شعاعی

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد