وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

رومنیگه: به دنبال حضور در فینال لیگ قهرمانان سال آینده هستیم

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ کارل هاینس رومنیگه مدیر بایرن مونیخ٬ امروز گفت‌وگویی با نشریه کیکر انجام داده که در ادامه میخوانید.

آقای رومنیگه به بایرن در فصل 2011 -2010 چه نمره‌ای می‌دهید؟  

من که معلم نیستم. ولی این نکته که ما در جنگ بر سر قهرمانی نقشی نداشتیم، کلا ربط به 7 بازیکن نخست داشت. بایرن فصلی بدون عنوان را تجربه کرد که متاسفانه آن را باید قبول کنیم.

چه زمانی فهمیدید اگر فصل را با لویی ونگال به عنوان سرمربی به‌پایان برید، کار مشکل‌تر خواهد شد؟
در دور برگشت به سرعت متوجه دشواری کار شدیم. تصمیماتی مثل شروع بازی با توماس کرافت تا قضیه فان‌بومل و خیلی‌ چیزهای دیگر در چنین تصمیمی نقش داشتند. در چنین حالتی باید خیلی دقت شود چون بعد همه دنبال موفقیت هستند. از نظر من، دلیل این که او شکست خورد، مربوط به‌عنوان مربی نبود. بلکه ربط به ماهیت انسانی‌اش داشت. او انسانی نیست که حتی یک درصد سازش و انعطاف داشته باشد.

بایرن چرا گذاشت مارک فان‌بومل، کاپیتانش برود؟  

بایرن می‌توانست روی کاغذ مارک را نگه دارد، ولی این بازیکن تصمیم به ترک بایرن داشت و خیلی تلاش کرد مربی متوجه شود در میانه میدان در پست اصلی خود در کنار شواین ‌اشتایگر و تونی کروس بازی کند. اگر می‌ماند مشکل حادتر می‌شد.

ولی یوپ هاینکس هم جانشینی نیست که به همه یک‌جور حق بازی بدهد؟  

این نکته که تصور کنیم با وجود او جانشینی مسن‌تر داریم که اینجا دنبال شور و شعف کمتری است، نیز اشتباه است.

هاینکس خواستار حضور آرتورو ویدال شده. وی این بازیکن را به بایرن می‌آورد؟  

من هم مرتب نام این بازیکن را شنیده‌ام. گویا تا یک سال دیگر قرارداد دارد. از ولفگانگ هولس‌هویزر شنیدم گفته وقتی قرارداد بازیکنش را تمدید نکرده، یعنی که آماده گفت‌وگو است. پس باید صبر کنیم ببینیم وضع چه خواهد شد.

هیات رئیسه شالکه رقم درخواستی برای انتقال مانوئل نویر را بالاخره تایید کرد؟  

خیر. امکان دارد این موضوع یک هفته طول بکشد. ما با همکاران شالکه‌ای گفت‌وگو صادقانه داشتیم که به رقمی رسیدیم که مورد پذیرش طرفین بوده.

بایرن گزینه‌ایی موقت نداشت که بگذارد یک سال قرارداد باقیمانده نویر با شالکه سال بعد تمام شود و او را بدون پرداخت هیچ رقمی به آبی‌ها، جذب کند؟
امکان انجام این کار بود. البته اگر رقمی توافق‌شده را نمی‌داشتیم. از طرفی دیگر برای سال بعد اهداف بزرگی داریم. فکر می‌کنیم با وجود نویر راحت‌تر به این اهداف خواهیم رسید.

بایرن از این که نگذاشت ماریو گومز به لیورپول برود، خوشحال است؟  

ببینید ماریو فصلی درجه یک را پشت سر گذاشت. اوایل از حمایت مربی برخوردار نبود. لیورپول هم در عمل نشان داد بسیار علاقمند است. البته آنها ابتدا می‌خواستند وی را قرض بگیرند و بعد قرارداد قطعی منعقد کنند. در عمل نشان دادند آمادگی پرداخت رقمی قابل توجه هم دارند، البته آن رقم با آنچه که ما بابت انتقالش از اشتوتگارت دادیم، متفاوت بود. ولی فاصله زیادی هم نداشت.

فکر نمی‌کنید برتری دفاعی، فاکتور تعیین‌کننده‌ای بود که منجر به قهرمانی بروسیا دورتموند شد؟  

به نظرم کل دورتموند، اعم از باشگاه، مربی مثل کلوپ، میشائیل سورک و واتسکه و دیگران، همه کار خارق‌العاده‌ای در قبال بروسیا انجام دادند که قهرمانی برای این تیم حاصل شد.

به بروسیادورتموند به چشم رقیبی که فصل بعد هم برای قهرمانی می‌آید، می‌نگرید؟  

نمی‌توان کتمان کرد که دورتموندی‌ها تیمی گریزپا بودند. انتظار دارم دورتموند در سال‌‌های بعدی یک رقیب بزرگ بماند.

آنوقت بایرن چه اهدافی دارد؟  

انتظار کسب مجدد قهرمانی را داریم. قهرمانی بوندسلیگا به منزله خوراک روزانه‌مان است. این که 34 هفته در بالای جدول باشیم. اگر بتوانیم از مرحله انتخابی لیگ قهرمانان اروپا بگذریم، چون مونیخ را به عنوان برگزار کننده بازی نهایی داریم، مشتاقانه دنبال حضور در بازی نهایی آن جام خواهیم بود.

شما از زمان برگزاری مسابقات دوستانه تیم ملی به شدت انتقاد کردید. دیگر باشگاه‌ها چه زمانی مثل شما واکنش نشان خواهند داد؟
از جنبه آماری هیچگاه به اندازه امروز بازی ملی وجود نداشته است. دوم این که فیفا سیاسی‌کاری می‌کند و از یک انحصارطلبی آشکار سو استفاده دارد. به فیفا فقط هشدار می‌دهم از این راه دست بردارد و باور نکند باشگاه‌ها بازهم به تماشا خواهند نشست. فیفا باید به جای خودخواهی ، آزادانه‌تر عمل کند و آزادی ببخشد.

در این قضیه واقعاً دنبال دسترسی به چه چیزی هستید؟  

نباید اینگونه باشد که فیفا تقویم را ببندند و باشگاه‌ها فقط مطیع باشند. خیلی ساده مایلیم به جایی برسیم که ما باشگاه‌ها در تمام تصمیم‌‌گیری‌ها که مربوط به فوتبال باشگاهی است و ربط به فیفا دارد، ما نیز حاضر باشیم. چیزی که اصلا در شرایط کنونی وجود ندارد.

چه زمانی امکان اجرای قانون جدید بیمه ورزشی است؟  

تا جایی که امکان دارد خیلی سریع. حداکثر در جام ملت‌های 2012 اروپا.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد_13 سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390 ساعت 14:11

( فکر نمی‌کنید برتری دفاعی، فاکتور تعیین‌کننده‌ای بود که منجر به قهرمانی بروسیا دورتموند شد؟

به نظرم کل دورتموند، اعم از باشگاه، مربی مثل کلوپ، میشائیل سورک و واتسکه و دیگران، همه کار خارق‌العاده‌ای در قبال بروسیا انجام دادند که قهرمانی برای این تیم حاصل شد. )

دقیقآ خبرنگار با این سوال زد وسط خال. که رومینیگه با زیرسیبیلی و با یک جواب کلیشه ای ردش کرد. یعنی واقعآ اینا از این همه گندکاری تو دفاع درس نگرفتن؟! نویر تنها نمی تونه کاری بکنه. باید یک سروسامانی به این خط دفاع بدن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد