وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بودو ایلگنر: نویر باید برای پیشرفت به بایرن برود

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال آلمان معتقد است مانوئل نویر برای پیشرفت باید به تیم بایرن‌مونیخ برود.

بودو ایلگنر که در جام‌جهانی 1990 ایتالیا همراه با ستارگانی نظیر لوتار ماتئوس، آندریاس برمه، یورگن کلینزمن به مقام قهرمانی جهان رسید، اظهار داشت: بایرن در قالب یک باشگاه می‌تواند به نویر ثبات و اطمینان ببخشد که در پیکارهای بین‌الملی بدرخشد. شالکه چنین فضایی را نمی‌تواند در اختیارش بگذارد.

وی در گفت‌‌وگویی با نشریه هفتگی اشپورت‌بیلد که روز چهارشنبه (دیروز) منتشر شد،‌ افزود: البته انتقال به باشگاهی جدید‌، هیچگاه امری سهل نیست. آن موقع که من به رئال مادرید رفتم، در آنجا با وجود پاکو بویو و سانتیاگو کانیزارس، دو دروازه‌بان ملی‌پوش اسپانیایی که سخت مورد علاقه هواداران نیز بودند این انتخاب را انجام دادم و با ارائه بهترین کیفیت، توانستم هم‌تیمی‌ها، باشگاه و هواداران را متقاعد کنم که از من حمایت کنند.
در این مصاحبه سنگربان پیشین ژرمن‌ها که در سال 1993 همراه با اف.ث.کلن به تهران برای انجام دیداری دوستانه مقابل ایران نیز سفر کرده است، در مصاحبه‌ای که امروز با اشپورت بیلد داشته است به نکات دیگری نیز اشاره کرده که به‌‌شرح زیر است:

خیلی‌ها درباره مانوئل نویر حرف می‌زنند، شما چطور؟  

من هم همینطورم. هرچند رنه آدلر قبل از جام جهانی 2010 تا حدی از او جلوتر بود و آن‌موقع پخته‌تر از نویر بود ولی نویر از مصدومیت آدلر و فرصتی که زمان در اختیارش گذاشت، ‌نهایت استفاده را برد.

نویر شالکه را ترک می‌کند. فکر می‌کنید تصمیمش درست است؟  

تصمیم درستی است. وقتی بازیکنی مثل نویر در رده بزرگان است،‌ آن وقت می‌خواهد خودش را همپای بهترین‌ها بسنجد. بهترین راه برای این منظور آن است که سال به سال در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند.

آیا حضور در بایرن‌مونیخ انتخاب صحیحی است آن هم در شرایطی که خیلی از هوادارانش تمایلی به او ندارند؟
درست است. اما بایرن در قالب یک باشگاه می‌تواند به او ثبات و اطمینان ببخشد که در پیکارهای بین‌الملی بدرخشد. شالکه چنین فضایی را متاسفانه نمی‌تواند در اختیارش بگذارد. از طرفی انتقال به باشگاهی جدید، هیچگاه امری سهل نیست. خودم آن موقع که به رئال مادرید رفتم، در آنجا پاکو بویو و سانتیاگو کانیزارس، دو دروازه‌بان ملی‌پوش اسپانیایی بودند که سخت مورد علاقه هواداران بودند، اما با ارائه بهترین کیفیت کار توانستم هم‌تیمی‌ها، باشگاه و هواداران را متقاعد کنم که از من حمایت کنند.

آیا نویر الان بهترین دروازه‌بان جهان است؟  

بطور قطع او جزو بهترین‌ سنگربانان جهان است. ولی از نظر من الان، ایکر کاسیاس از رئال مادرید بهترین دروازه‌بان جهان است. در شرایطی که او در سن 30 سالگی، به عناوین قابل توجهی رسیده که در راه کسب آنان، سهم بسزایی داشته است. ایکر هفته به هفته نشان می‌دهد چه اهمیت فراوانی برای رئال دارد.

پنج دروازه‌بان برتر بوندسلیگای آلمان از نظر شما چه کسانی هستند؟  

نویر،‌آدلر، ویسه، وایدن‌فالر و بوت. همچنین تر‌اشتگن از بروسیامونشن‌گلادباخ دروازه‌بانی جوان و جالب است که بازی‌اش ارزش دیدن دارد.

می‌توانید بگویید چرا آلمان از جنبه دروازه‌بانی،‌ رتبه اول جهان است؟  

از آنجایی که آلمان همیشه دروازه‌بانان خوبی داشته، ‌برای کودکان و جوانان همیشه الگوهای خوبی وجود داشته که جا در پای آنان بگذارند. برای من ابتدا سپ مایر الگو بود و بعد هارولدتونی شوماخر. الگوی شوماخر، تونی تورک بوده و برای نسل جوان امروزی‌،‌ من،‌ کوپکه،‌کان و لمان الگو هستند. در آینده هم نویر و آدلر، الگوی بقیه می‌شوند.

از یک سال قبل همراه با خانواده‌ در بوکا راتون فلوریدا آمریکا اقامت دارید. چرا اسپانیا را ترک کردید؟  

ما 13 سال در اسپانیا زندگی کردیم که خیلی خوب بود. از آمریکا در اوقاتیکه برای تعطیلات می‌آمدیم، شناخت داشتم و در دسامبر سال 2009 خیلی سریع چنین تصمیمی گرفتیم. ولی سال بعد به اسپانیا بازخواهم گشت تا فرزندمان‌مان بتوانند در آنجا به ادامه تحصیل بپردازند.

پیگیری مستمر فوتبال آلمان و اسپانیا توسط شما تا چه حد است؟  

فوتبال این دو کشور را مرتب از طریق اینترنت و تلویزیون پیگیری می‌کنم.

آخرین مرتبه‌ای که در آلمان یک بازی را زنده و از نزدیک تماشا کردید، چه وقت بود؟  

فصل 2008-2007 و بازی اف.ث.کلن مقابل ماینتس. یک بازی سرنوشت‌ساز برای صعود به بوندسلیگا که تیم سابقم یعنی اف.ث.کلن موفق شد.

آیا تیم ملی آلمان مقابل اسپانیا قهرمان اروپا و جهان شانسی برای کسب مقام در یک دوره مشخص دارد؟
تصور می‌کنم از چنین بختی برخوردار است. خوشبختانه در مقطع زمانی کنونی مجدداً نسلی تازه از بازیکنان قدرتمند در آلمان در حال شکوفایی است. اسپانیا هم که همیشه بازیکنان خوب و تیم‌های برجسته‌ایی دارد، به انتظار خواهد ماند تا عناوین را درو کند. باور من این است که تیم‌های باشگاهی این کشور از سال‌ها قبل در بالاترین سطح باشگاهی بین‌المللی حضور دارند که باعث آمادگی و پختگی تک‌تک اعضای‌ این تیم می‌شود. علاوه بر این نفرات رئال و بارسا با وجود رقابت متقابلی که با هم دارند، نسبت به سالیان گذشته، اکنون با هم در قالب تیم‌ملی اسپانیا، هماهنگ‌تر هستند.

به لحاظ شغلی چه فعالیتی دارید؟  

با کمک دوستم در حال برنامه‌ریزی برای یک سمینار در فلوریدا در زمینه مدیریت زمان هستیم. از این طریق می‌‌گوییم چگونه می‌توان در کنار خانواده، شغل، سلامت و آمادگی جسمانی فعالیت کرد و همه این‌ها را باهم بطور مطلوب داشت. می‌خواهیم این نکته را منتقل کنیم چگونه انسان می‌تواند سالم و آماده باشد. همسر من از چند سال قبل روی اختلالات عصبی کار می‌کند. از این رو در بخش سلامت این اجلاس را برعهده خواهد داشت. من هم به امور ورزشی به اضافه روش‌های ایجاد انگیزه خواهم پرداخت.

در فلوریدا زندگی را چگونه می‌گذرانید؟  

از تمام زمانیکه در اینجا به عنوان خانواده در کنار هم هستیم، ‌لذت می‌بریم. برای کسب آمادگی بسیار ورزش می‌کنم. به دوچرخه‌سواری می‌پردازم، می دوم، تنیس بازی می‌کنم و سرانجام با خیلی از آدم‌های جالب ملاقات دارم.

مثلا چه کسانی؟  

مثلا با خانواده لانگر. چقدر آدم‌های مهربان و آماده کمکی هستند. برنارد که حتی ما را برای بازی گلف دعوت کرد.

در این میان بازی کردن به‌عنوان بازیکن سابق دیگر برایتان مهم نیست؟  

چرا. برخی رسانه‌ها در مورد من مطالبی نوشتند. به برخی تیم‌های جوانان و امیدها مشاوره می‌دهم و آنان را تمرین می‌دهم. با آنها در زمینه سیستم بازی، انگیزش و تجربیات شخصی همکاری دارم. بدیهی است در مورد دروازه‌بانی نیز کمک می‌کنم.

با دوستان و تیم‌های سابق در تماس نیستید؟  

چرا. در اسپانیا در چند نوبت و در بازی‌های دوستانه و خیریه برای رئال بازی کردم. با چندو، مدیر تیم رئال مرتب در تبادل نظر هستم. همچنین با آلوفنس هیگل، هم‌تیمی سابقم در اف.ث.کلن قرار ملاقات دارم.

تا چه اندازا اتفاقات تیم آلمانی سابق‌تان یعنی اف.ث.کلن را تعقیب می‌کنید؟  

اف.ث.کلن جایی است که من در آن رشد کردم. تیمی که بازی برای آن برایم اعتمادبه‌نفس زیادی را به ارمغان آورد. بدیهی است که به‌دقت تمامی آنچه را که در آنجا روی می‌دهد را زیر نظر دارم.

امکان این است روزی به حیطه فوتبال حرفه‌ای بازگردید؟ مدرک مربیگری دارید؟  

مدرک مربیگری ندارم آن هم به یک دلیل ساده چون هیچگاه نخواستم مربی شوم. از این جهت امکان این که بیشتر به عنوان مدیر ورزشی فعالیت کنم، وجود دارد.

قبلا برای چنین پستی پیشنهاد داشته‌اید؟  

خیر. من تا این لحظه روی چنین مساله جدی کار نکرده‌ام.

می‌توانید شرح دهید چرا پس از خاتمه دوران ورزشی‌تان به کلی از صحنه فوتبال کنار رفتید؟  

پس از 16 سال فوتبال حرفه‌ای با آن همه سفر و اقامت در هتل، خیلی راحت می‌خواستم سر به بالین خود بگذارم و اوقاتم را با خانواده‌ام سپری کنم. به این ترتیب همراه با خانواده‌ام سفر تفریحی زیادی کردم و خیلی‌ جاها را دیدم. ضمن اینکه من کلا از فوتبال دور نشدم. چون چند بار در برنامه‌های تلویزیونی به‌عنوان کارشناس حضور یافتم.

چه زمانی دنیای فوتبال می‌تواند شاهد بازگشت مجدد شما باشد؟  

بعنوان کارشناس فوتبال و مفسر تلویزیون من همیشه در دسترس هستم. در غیر از این باید دید چه پیش خواهد آمد. همان جمله‌ای که همیشه تکیه کلام فرانتس بکن باوئر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد