وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بررسی توانایی های مانوئل نویر

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ دروازه بان پستی است که می تواند تعیین کننده روش و ساختار خط دفاعی یک تیم باشد.  

مدافعین تیم باید از توانایی ها و نقاط ضعف دروازه بان تیم خود آگاه باشند تا یک خط دفاعی محکم تشکیل شود. نویر قرار است سال ها شماره یک بایرن باشد. در این مقاله نگاهی دقیق خواهیم داشت به مردی که قرار است دروازه بایرن را در سال های آتی محافظت کند. 

کارشناسان سایت گل به طور کلی نویر را این گونه ارزیابی کرده اند:

 

حالا کمی دقیق تر:

بازی در هوا: نویر با قد 192 سانتیمتری از قامت مناسبی برای دروازه بانی برخوردار است. او به همان اندازه که قد بلند است سریع هم عمل میکند و به خوبی توپ های بلند روی دروازه اش را می تواند جمع کند.

تعداد اشتباه: یکی از نقاط ضعف خطرناک نویر اشتباهات هر از گاه اما خطرناک اوست. مثلاً در بازی شالکه با منچستر نویر بود که مانع از دو رقمی شدن شالکه شد اما توپی که از دستش لیز خورد و وارد گل شد اگر در یک بازی حساس و نزدیک اتفاق افتاده بود بسیار جنجالی میشد. در آخرین بازی تیم ملی هم در برابر اروگوئه یک ضربه ایستگاهی که به صورت سانتر ارسال شده بود و توپ ساده ای به نظر می رسید از دست نویر لیز خورد و وارد دروازه شد هر چند با خوش شانسی او توپ آفساید اعلام شد! به نظر می رسد نویر هنوز در لمس اولیه توپ های نرم کمی مشکل و جای کار دارد.

کنترل محوطه جریمه: وجود یک خط دفاع نامطمئن در شالکه جلوی نویر باعث شده او در این زمینه رشد کند. او به خوبی محوطه جریمه اش را می شناسد و خط دفاع را رهبری می کند و توپ هایی را می گیرد که بیشتر دروازه بانان دنیا نمی توانند.

خروج از دروازه: نمی توان نویر را دروازه بانی ضعیف در مصاف های تک به تک عنوان کرد. او به خوبی خودش را در مسیر توپ قرار می دهد و زاویه را تنگ میکند و تا به حال چندین بار به این ترتیب دروازه تیمش را نجات داده که شاید یکی از بهترین آنها در مسابقات اخیرش در برابر والنسیا و زمانی که بازی 1-1 بود اگر نویر گل میخورد شاید شالکه هرگز به نیمه نهایی نمی رسید. شاید تنها ضعف نویر در این قسمت قضاوت او برای انتخاب زمان صحیح خروج از دروازه و نحوه دفع توپ است مانند گل تماشایی که در بازی با اینتر باعث به وجود آمدنش شد.

بازی با پا و شروع مجدد: در این زمینه نویر از بهترین های دنیا است. شوت های محکم و بلند، پرتاب های دستی که تا نیمه زمین می رسد و سرعت عمل در دفع مناسب توپ از خصوصیات منحصر به فرد او است. کافی است به یاد بیاورید در جام جهانی و بازی با انگلیس چطور با شوت بلندش به کلوزه پاس گل داد! پرتاب های دست بلند و دقیق او در بایرن میتواند بازیکنان سریعی مثل روبن و ریبری را به سرعت در موقعیت ضد حمله خطرناک قرار دهد و بازی با توپ خوبش به مدافعین این امکان را می دهد تا با خیال راحت توپ را به او پاس بدهند.

پنالتی گیری: نویر پنالتی های زیادی را در جریان بازی نگرفته است اما وقتی صحبت پایان بازی میشود می توانیم بازی شالکه با پورتو در سال  2008 را به یاد بیاوریم که با هنرمندی نویر در ضربات پنالتی شالکه به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رسید.

رفلکس ها و شوت گیری: نویر مانند یک گربه انعطاف پذیر و سریع است. او بدون شک از بهترین شوت گیر های حال حاضر دنیا محسوب میشود. هر دروازه بانی در طول دوران بازیگری اش چند مهار خارق العاده دارد اما نویر به طور مداوم موفق به انجام این کار شده، چه از دور چه از نزدیک شوت ها را به خوبی می گیرد. بازی با دورتموند و بایرن در خانه حریف و بازی با منچستر در خانه اوج کار او در این فصل بودند.

نویر به طور کلی دروازه بانی سریع با رفلکس های عالی و توانایی های خوب در همه زمینه ها است اما هر از گاهی اشتباهات بدی هم دارد که فعلاً برای او دردسر ساز نشده اند و با توجه به اینکه هنوز 25 ساله است میتواند سال ها در رده چند دروازه بان اول دنیا باشد. نویر در اولین بازی ملی اش یک پاس به عقب را با شوتی محکم به کمر مهاجم حریف کوبید و توپ وارده دروازه اش شد! اما در همین فاصله کوتاه بازی با پایش آنقدر بهبود پیدا کرده که جزو بهترین های دنیا شده است بنابراین می توان امیدوار بود در سال های آتی بقیه نقاط ضعف اش را هم برطرف و به دروازه بانی کامل و افسانه ای تبدیل شود. مبلغ 25 میلیونی که در کل برای او پرداخت میشود مساوی با مبلغی است که برای خرید بوفون در دوران اوجش پرداخته شد و یک رکورد برای خرید دروازه بان محسوب میشود. نویر در بایرن با فشار و سطح جدیدی از توقعات روبرو خواهد شد. خودش از این امر استقبال کرده و میخواهد نشان دهد لقب بهترین دروازه بان جهان که هم اکنون هم برخی از کارشناسان به او لقب می دهند شایسته او است و میتواند سال ها آن را حفظ کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد