وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

رومنیگه: باشگاه ها باید علیه فساد در فیفا قیام کنند

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ رئیس اتحادیه باشگاه های فوتبال اروپا (ECA) از اعضای این اتحادیه خواست علیه فساد در فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به پا خیزند و قیام کنند.

''کارل هاینس رومنیگه'' رییس این اتحادیه از منتقدان قدیمی فیفا است که چندی پیش هم از نارضایتی باشگاه های اروپا از نحوه اداره فوتبال صحبت کرده بود.
وی اکنون یک گام فراتر گذشته و از 200 باشگاه عضو اتحادیه خود خواسته است برای تغییر در سازمان فاسد فیفا وارد عمل شوند.
رومنیگه گفت: ''سپ بلاتر'' رئیس فیفا می گوید در حال پاک کردن فیفا است اما هیچکس حرف او را باور نمی کند. من خوشبین نیستم چون فیفا یک ماشین پولسازی است. برپایی پی در پی جامهای جهانی، این برای آنها بسیار مهمتر از اداره جدی و پاک فدراسیون است.
 وی افزود: جام جهانی زیبا است اما تصمیمات آن را افراد فاسدی می گیرند. من نمی توانم چنین سیستمی را بپذیرم و البته در این عقیده تنها نیستم. من خواستار شفافیت، تعادل و دموکراسی در نهادهایی چون فیفا و یوفا هستم. دیگر نمی توانم حضور افراد ناپاک را در چنین مکان هایی تحمل کنم. اکنون زمان مداخله فرا رسیده است چون علم به اشتباه بودن یک چیز، تلاش برای تغییر را الزامی می کند.
 رومنیگه تأکید کرد: اتحادیه باشگاه های اروپا 200 عضو دارد که همگی از روند اداره فوتبال در فیفا ناراضی هستند. باشگاه ها ریشه فوتبال هستند اما هیچکدام در روند تصمیم گیری ها در فیفا و یوفا دخالت ندارند.
او از تعداد مسابقات ملی در تقویم رقابت ها نیز انتقاد کرد و گفت: در سال 1980 هشت تیم در فینال جام ملت های اروپا بازی می کردند. این تعداد تا سال 2016 سه برابر خواهد شد. در جام جهانی هم 16 تیم حضور داشتند که اکنون به 32 تیم رسیده است. باشگاه ها هزینه آموزش بازیکنان را می پردازند اما نقشی در تصمیم گیری ها ندارد. 75 درصد از بازیکنان جام جهانی 2010 متعلق به باشگاه های اروپایی بودند. از این رو هر باشگاه حداقل 10 میلیون یورو از دست داد اما ما این را به خاطر بازیکنان پذیرفتیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد