وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

ستاره های شیشه ای دردسر بزرگ بایرن

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ زوج روبری یکی از خطرناکترین زوج های هجومی جهان است. حضور همزمان آنها در ترکیب بایرن می تواند قدرت هجومی باواریایی ها را چندین برابر کند. اما یک مشکل اصلی بر سر راه قرار دارد و آن هم مصدومیت های پیاپی است.  

سوپراستارهای بایرن از لحظه ورود به مونیخ با انواع مختلف مصدومیت مواجه شده اند تا رخصت حضور همزمان آنها در ترکیب بایرن به همین راحتی داده نشود.

روبن و ریبری به قول بسیاری از کارشناسان بهترین وینگر های حال حاضر جهان هستند و حضور آنها در ترکیب بایرن یکی از خوشبختی های باواریایی ها محسوب می شود اما این خوشبختی هیچ گاه نتوانست کام بایرن را شیرین کند. زهزدارترین زوج هجومی اروپا در طول دو فصل حضور در بایرن به ندرت فرصت رهایی از بند مصدومیت های پی در پی را پیدا کردند تا هواداران برای در کنار هم قرار گرفتن این دو ستاره هفته ها و ماه ها انتظار بکشند تا بلکه در طول یک فصل چند بازی از بایرن با حضور این زوج رویایی شاهد باشند.

یوپ هاینکس سر مربی 66 ساله بایرن پیش از دیدار روز دوشنبه در جام حذفی مقابل اینتراخت برانشویگ گفت: "احتمالا باید به دنبال جایگزین هایی برای روبن و ریبری باشیم."

 

حضور روبن و ریبری در شروع فصل، هرگز...

سال 2009 اولین دیدار فصل مقابل هوفنهایم: ریبری اولین دیدار بایرن را به دلیل التهاب تاندون زانو از دست داد. روبن که آخرین خرید بایرن در آن فصل بود با تاخیر از مادرید به مونیخ آمد و از دیدار چهارم بایرن در آن فصل به باواریایی ها ملحق شد.

سال 2010 اولین دیدار فصل مقابل وولفسبورگ: روبن که با عنوان نائب قهرمانی در جام جهانی به مونیخ بازگشته بود سوغاتی به جزء مصدومیت شدید برای باواریایی ها بهمراه نیاورد. او نه تنها اولین دیدار فصل گذشته بایرن را از دست داد بلکه بایرن برای به خدمت گرفتن وی تا نیم فصل دوم صبر کرد.

 

و این بار آیا هر دوی آنها در اولین دیدار فصل غایب خواهند بود؟

آرین روبن 27 ساله ستاره هلندی باشگاه بایرن از مصدومیت ناحیه مچ پای راست رنج می برد. او به همین دلیل آخرین دیدار بایرن در روز چهارشنبه مقابل بارسلونا را در خانه تماشا کرد. با این حال آسیب دیدگی ستاره هلندی هر چند کوچک به شمار می آید ولی با توجه به سبقه نه چندان رضایت بخش می توان انتظار داشت که این آسیب دیدگی کمی طولانی تر از آنچه پیش بینی شده است زمان نیاز داشته باشد.

فرانک ریبری 28 ساله دیگر ستاره و بال هجومی باشگاه بایرن در آستانه رقابت های آئودی کاپ دچار مصدومیت شد. او دیدار مقابل بارسلونا را از جایگاه ویژه و در حالی نظاره گر بود که پای مصدوم خود را درون گچ و بر روی صندلی مقابل قرار داده بود. به گفته پزشکان گچ پای ریبری به زودی باز خواهد شد اما سوالی که به جای می ماند این است آیا او در اولین دیدار بایرن مقابل گلادباخ حاضر خواهد بود؟

یوپ هاینکس سرمربی جدید بایرن باید خود را برای مشکلاتی از این دست آماده کند. ستاره های شکننده بایرن مطمئنا آخرین مصدومیت های فصل پیش رو را طی نمی کنند. بایرن بارها و بارها در زمانهای سرنوشت ساز از حضور این دو نقطه قوت بی بهره مانده است. مصدومیت روبن در دیدار مقابل اینتر و خروج وی از زمین یکی از دلایل حذف زودهنگام باواریایی ها در لیگ قهرمانان فصل گذشته بود. هاینکس فصل سختی پیش رو خواهد داشت و علاوه بر تقابل با حریفان باید با مصدومیت های پیاپی دو بال هجومی تیم نیز مقابله کند شرایطی که به نظر پیش از شروع فصل دامان باواریایی ها را گرفته است.

هاینکس هرگز نمی تواند برنامه های تاکتیکی خود را با محوریت وینگر های گرانقیمت بایرن طرح ریزی کند. به نظر او در دیدار جام حذفی از ترکیب مولر در سمت چپ، آلابا در سمت راست، کروس در پشت مهاجم و گومز به عنوان مهاجم نوک استفاده کند.

مصدومیت های پیاپی و عدم حضور توامان ریبری و روبن در ترکیب بایرن بیش از 70 درصد قدرت هجومی بایرن را کاهش می دهد و نتایج ضعیف بایرن در فصل گذشته را می توان شاهد این مدعا دانست. بازیکنان کلاس بالا بخش قابل توجهی از قدرت تیم را در اختیار دارند مسی و ژاوی در بارسلونا، رونالدو و اوزیل در رئال مادرید، رونی در منچستر و مثال هایی از این قبیل به خوبی می تواند ارتباط بین آمادگی و ثبات ستاره ها و کسب موفقیت را نشان دهد. این در حالیست که بایرن بیش از نیمی از فصل را بدون حضور وینگر های کلاس بالای خود طی می کند.

بایرن برای کسب عناوین مختلف در فصل جدید علاوه بر تاکتیک های مدرن و درک بالای کادر فنی باید ستاره های شیشه ای خود را به ترکیبات ضد گلوله مجهز کند تا حداقل در مواقع اضطرار با تمام قوا مقابل حریفان اروپایی قرار گیرد. بایرن هیچ گاه زوج روبری آماده را در اختیار نداشت. شاید اگر این دو به روزهای خوب و با ثبات نزدیک شوند بایرن بتواند اقتدار بارسلونا در اروپا را تحت تاثیر قرار دهد.

نظرات 1 + ارسال نظر
۸۸ جمعه 7 مرداد 1390 ساعت 15:12

اینم از بدشانسی بایرنه.ندیدیم یه بار این جور مصیبتها گریبانگیر بارسا بشه.این آلاباهم بدجور حضورش رو اعصاب آدم راه میره.کاش اوسامی چپ باشه مولر راست.آلابا تو اتریش چپ بازی میکنه.اما تو هوفنهایم وسط بود.سیاه زنگی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد