وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

پنج دلیل برای شروع قدرتمندانه بایرن

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ باواریایی ها پس از پشت سر گذاشتن فصلی ناموفق، شروعی جدید را آغاز کردند. آنها در ابتدای فصل و در اولین دیدار خانگی مقابل گلادباخ شکست خوردند تا هواداران کمی ناامیدانه فصل را دنبال کنند. اما پیروزی های پیاپی بایرن و رکورد خوب آنها در بسته نگاه داشتن دروازه منجر شد تا بایرن پس از 476 روز انتظار به صدر جدول بوندسلیگا باز گردد.

آخرین حضور بایرن در صدر جدول بوندسلیگا به 8ام می 2010 باز می گشت. پیروزی های بایرن در اروپا نیز ادامه یافت. آنها در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان در دو بازی رفت و برگشت مقابل زوریخ سوئیس به پیروزی دست یافتند و پس از قرعه کشی مرحله گروهی در اولین دیدار خود در گروه اول مسابقات موفق شدند ویارئال را در خاک اسپانیا با حساب 2 بر 0 شکست داده تا علاوه بر حفظ روند پیروزی های خود در این فصل رکورد خوبی نیز در خط دفاعی از خود برجای گذارند. بایرنی ها در 8 دیدار اخیر خود موفق به بسته نگاه داشتن دروازه شدند.
سایت رسمی باشگاه بایرن پنج دلیل اصلی که منجر به موفقیت بایرن در آغاز این فصل شده را مورد بررسی قرار می دهد:


خط دفاعی مستحکم

دریافت تنها یک گل، و بسته نگاه داشتن دروازه در هشت دیدار اخیر به خوبی حکایت از استحکام این خط دفاعی دارد. یوپ هاینکس سرمربی باواریایی ها با اذعان به عملکرد فوق العاده بازیکنان در تاکتیک های دفاعی می گوید: "عملکرد تیم در تبدیل تاکتیک هجومی به تدافعی بسیار خوب است. فیلیپ لام و همبازی هایش به ندرت اجازه عبور توپ از خط دفاع را می دهند و فرانک ریبری و سایر بازیکنان هجومی بایرن نیز به خوبی تیم حریف را تا نیمه های زمین تحت فشار قرار می دهند. این عملکرد و تاکتیک های اتخاذ شده منجر شد تا در هفت بازی اخیر بایرن در این فصل تنها هفت شوت به سمت دروازه بایرن نواخته شود که این آمار نسبت به فصل گذشته در همین تاریخ میانگین چهار شوت به سمت دروازه در هر مسابقه را بهبود بخشیده است.

 


قابلیت جانشینی 

یوپ هاینکس از سیستم چرخشی برای انتخاب بازیکن در ترکیب استفاده می کند. تیموشوک و لوئیس گوستاوو هر دو هافبک دفاعی بایرن و دانیل فن بویتن و جروم بواتنگ در مرکز خط دفاع تقریبا به صورت چرخشی در ترکیب بایرن قرار می گیرند. به طور کلی تیم در این فصل قابلیت تعویض و جایگزین کردن بازیکنان در ترکیب اولیه را دارد. یوپ هاینکس در مورد این خصوصیت می گوید: "بطورکلی تیم بسیار هماهنگی در اختیار داریم. حتی زمانیکه من برای هر دیدار سه بازیکن جدید به ترکیب وارد می کنم هماهنگی بین خطوط از بین نمی رود." بایرن در فصل نقل و انتقالات تابستانی سه بازیکن خوب نویر، بواتنگ و رافینیا را برای ترکیب اصلی به خدمت گرفت. نیلس پترسن را به عنوان جانشین برای گومز از انرژی کوتبوس خرید که هم اکنون بسیار باانگیزه در تمرینات ظاهر می شود و تهدیدی برای بازیکنان اصلی بایرن است. تاکاشی اوسامی دیگر خرید بایرن نیز از پتانسیل بالایی برخوردار است و تمامی این تفاسیر این امکان را به هاینکس می دهد که در صورت غیبت سوپراستاری مانند روبن بدون هیچ نوسانی به کار تیمی خود ادامه دهد.

 

مهاجمان گلزن 

بایرن مونیخ فصل گذشته 81 گل به ثمر رساند که این آماری فوق العاده برای باواریایی ها و در 23 سال اخیر بی سابقه بود. فونداسیون این خط هجومی بایرن برای این فصل نیز بدون تغییر باقی ماند. روبن، ریبری، مولر و گومز یک مربع هجومی در کلاس جهانی را تشکیل می دهند درحالیکه هاینکس گزینه هایی همچون تونی کروس، نیلس پترسن، اویکا اولیچ، دیوید آلابا و تاکاشی اوسامی را برای تقویت این مربع جهانی در اختیار دارد. اگرچه مهاجم کروات به دلیل مصدومیت چهارهفته ای دور از بایرن بوده است. فن بویتن در اظهار نظری جالب پیرامون خط حمله بایرن می گوید: "ما همیشه برای گلزنی آماده هستیم."

 

 

روحیه تیمی 

بایرن یک تیم هماهنگ و همدل را در این فصل در اختیار دارد. برای اثبات این مدعا به دیدار بایرن مقابل کایزرسلاترن در هفته چهارم میتوان اشاره کرد. در این دیدار گومز هر سه گل بایرن را به ثمر رساند و اولین هتریک خود در این فصل را جشن گرفت. او پس از این بازی در مصاحبه با روزنامه ها اینگونه گفت: "به جای آنکه در مورد من تیتر بزنید روی عملکرد تیم تمرکز کنید. من نمی خواهم با خط بزرگ بخوانم که "گومز کایزرسلاترن را درهم کوبید" زیرا این اتفاق رخ نداده است. ما به عنوان یک تیم بسیار سخت تلاش کردیم تا این موفقیت بدست آمد." هاینکس نیز می گوید: "بازیکنان من هم در داخل زمین و هم بیرون آن بسیار خوب هستند."

 

 

بدنسازی بسیارعالی پیش از شروع فصل

بدون شک عدم وجود هیچ تورنمنت مهمی در تابستان 2011 موجب شد تا بایرن بازیکنان خود را به خوبی در اختیار داشته باشد. عکس آنچه که در تابستان گذشته رخ داده بود و بایرن به دلیل حضور بسیاری از بازیکنانش در مراحل پایانی جام جهانی 2010 بازیکنانی بدون انرژی و خسته را پیش از شروع فصل در اختیار داشت. این امر موجب شد تا هاینکس بازیکنان خود را با انگیزه بالا برای درخشش در ترکیب بایرن و حضور در یورو 2012 که در انتهای این فصل برگزار می شود گرد هم جمع کند. شرایطی که در فصل پیش هرگز اتفاق نیفتاد و بایرن بازیکنان ملی پوش خود را تنها پنج روز مانده به اولین بازی فصل به تیم بازگرداند.

نظرات 3 + ارسال نظر
farshad چهارشنبه 30 شهریور 1390 ساعت 14:06

عالی بود

acmilannews چهارشنبه 30 شهریور 1390 ساعت 15:46 http://www.acmilannews.blogfa.com

لینک شدی

علی چهارشنبه 30 شهریور 1390 ساعت 18:59 http://www.muteam.blogfa.com

باسلام.اگرموافق به تبادل لینک بامابودی.مارابااسم وبلاگ هواداران منچستریونایتددرایران لینک کن ماشمارالینک کردیم.
موفق باشید.آدرس وبلاگ ما:www.muteam.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد