وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

تحلیل: بد شانسی و شکست دردناک بایرن ، در شطرنجی بر روی چمن


به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، صحنۀ پس از سوت پایان بازی بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند ، به شدت یادآور حوادث نه ماه قبل در استادیوم آلیانز آرنا بود.

شادی بازیکنان بوروسیا دورتموند پس از پیروزی دیشب 1 بر 0 مقابل بایرن مونیخ ، درست همانگونه ای بود که آنها در تاریخ 26 فوریه سال 2011 بر پا کردند. اما شباهت تنها تصویری بود. در آن زمان ، دورتموند پایه های قهرمانی را برای فصل 2011 – 2010 چیده بود. اما نتیجۀ پیروزی شنبه شب ، تنها برای جلوگیری از حرکت رو به جلوی بزرگترین باشگاه آلمان بود ، که در صدر جدول بوندسلیگا قرار دارد.

کارل هاینز رومنیگه بعد از این دیدار گفت: "تفاوت های زیادی برای مقایسۀ این بازی با بازی فصل گذشته دارد. در فصل گذشته ما 13 امتیاز کمتر از آنها داشتیم ، اما با وجود این شکست ما با اختلاف دو امتیاز در صدر جدول قرار داریم. ما در یک موقعیت قوی قرار داریم ، و به دنبال حفظ صدرنشینی هستیم. چند ماه قبل شما باید به ما می گفتید که آنها به ما درس فوتبال دادند ، اما شکست امروز به خاطر بخت تیرۀ ما بود."

تیم بایرن پس از 5 بازی درخشان خانگی در بوندسلیگا با 23 گلزده و بدون گل خورده ، روز شنبه یک دیدار پایاپای با دورتموند در آلیانز آرنا برگزار کرد. مسابقه ای سفت و سخت ، پر تنش ، تاکتیکی و با کیفیت بالا که هنر دو تیم را به نمایش گذاشت ، و باعث شد تا مانوئل نویر از این مسابقه به عنوان "شطرنج بر روی چمن" یاد کند. یوپ هاینکس هم در خصوص این دیدار گفت: "به طور طبیعی این نوعی از بازی بود که تا پایان گلی در آن به ثمر نمی رسد."

دلیل اینکه دورتموندی ها یکبار دیگر در آلیانز آرنا جشن به پا کرده بودن ، دلیلی نداشت جز گل دقیقۀ 65 ماریو گوتزه. رومنیگه در مورد گوتزه و دورتموند گفت: "این گل اعتباری برای او بود ، و بدون شک کلاس خود را نشان داد. همچنین احترام زیادی برای یورگن کلوپ قائلم. دورتموند در فصل گذشته به طور شانسی قهرمان نشده است. آنها یک تیم بسیار خوب هستند ، همانگونه که امشب مشاهده کردیم."

درست از همان آغاز دیدار بازیکنان دورتموند بسیار مشتاق به نظر می رسیدند و بازیکنان مونیخی را سخت تحت فشار و پرس قرار دادند. آنها صبورانه در خط دفاعی توپ را در اختیار می گرفتند و با ارسال پاس های بلند ، هولگر بادشتوبر و سایر مدافعین بایرن را تحت فشار قرار می دادند. کریستین نرلینگر در پایان این دیدار گفت: "ما قطعاً چیز کاملاً متفاوتی برای دیدار امروز پیش بینی می کردیم. به طور کلی ، ما هرگز بازی را به نمایش نگذاشتیم که همیشه در خانه انجام می دادیم. دورتموند بسیار موفق بود ، و ما هرگز نتوانستیم راه حل مناسبی برای فتح دروازۀ آنها پیدا کنیم."

هاینکس هم تا حد زیادی با نرلینگر موافق است و می گوید: "ما هرگز موفق نشدیم سرعت بالای خود را حفظ کنیم ، و آنها را تحت فشار قرار دهیم. اینگونه بازی کردن مقال دورتموند آسان نیست ، آنها بسیار باهوش هستند و اغلب با دو بازیکن ما را تحت فشار قرار می دادند. همچنین ، ما در هنگامی که توپ را در اختیار نداشتیم خوب نبودیم. ما چندان هجومی نبودیم ، و نتوانستیم با تحت فشار قرار دادن آنها ، باعث شویم آنها اشتباه کنند."

سه شنبه شب در مقابل ویارئال

اکنون هاینکس 66 ساله و مردانش ، خودشان را برای دیدار سه شنبه شب مقابل ویارئال ، از سری رقابت های لیگ قهرمانان اروپا می کنند.

هاینکس در مورد بازی سه شنبه گفت: "من فکر می کنم ما بازی بسیار متفاوتی را در سه شنبه شب نمایش خواهیم داد." رومنیگه هم می خواهد که این شکست دردناک در اسرع وقت به تاریخ بپیوندد و گفت: "کار ما این است سه شنبه پیروز شویم. راهی که ما را به جمع شانزده تیم پایانی می رساند ، و این امر برای واجب و حیاتی است."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد