وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آمار و ارقام نیم فصل اول بوندسلیگا

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ نیم فصل اول رقابتهای بوندسلیگا به پایان رسید و تیمها وارد دوران به نسبت طولانی تعطیلات زمستانی شدند. فرصتی مناسب برای بازگردانی توان و تقویت تیمها هر چند که به ندرت شاهد نقل و انتقالی بزرگ در ژانویه هستیم اما مطمئنا تیمها از این موقعیت برای برطرف کردن نقاط ضعف خود استفاده میکنند.

نیم فصل اول بوندسلیگا با شگفتی آغاز شد. در همان هفته نخست بود که بایرن مونیخ با همه ستارگان خود در ورزشگاه آلیانس آرنا مغلوب تیم گلادباخی شد که در فصل گذشته به زحمت و به لطف مرحله پلی آف توانسته بود در بوندسلیگا بماند. هرچند که همین تیم گلادباخ در ادامه هم شگفتی های دیگری خلق کرد تا نشان دهد تیم متفاوتی نسبت به سال گذشته دارد.
نیم فصل اول پر از فراز و نشیب بود هم در پایین جدول هم در بالای آن علاقه مندان تا هفته ها تیم هامبورگ را در قعر میدیدند و هیچکس فکر نمیکرد که بایرن بعد از شکست مقابل ماینتس و سقوط به رده سوم جدول در پایان هفته چهاردهم در پایان نیم فصل قاطعانه به صدر جدول تکیه بزند. البته آمار و ارقام هم حکم به برتری قاطع باواریایی ها میدهد.
بایرنی ها در نیم فصل اول 43 بار دروازه حریفان را گشودند تا بهترین خط حمله بوندسلیگا باشند. بعد از بایرنی ها تیم شالکه بهترین خط حمله آلمان را دارد. آبی های سلطنتی فقط 5 گل از بایرن کمتر زده اند.
اما چیزی که دو تیم را متفاوت کرده خط دفاعی است. بایرن در این فصل تنها 10 بار دروازه اش را باز شده دیده و مانوئل نویر در 10 مسابقه این فصل هم دروازه اش را بسته نگه داشته است. بعد از بایرن تیم شگفتی ساز این فصل گلادباخ با 11 گل خورده بهترین خط دفاع است.
تیم کایزرسلاترن در خط حمله دچار مشکل است آنها فقط 13 گل به ثمر رسانده اند تا عنوان ضعیف ترین خط حمله را به خود اختصاص دهند اما ضعیف ترین خط دفاع متعلق به فرایبورگ است آنها 3 برابر گلهای زده لاترن گل دریافت کرده اند. تیم فرایبورگ 39 بار در این فصل گل خورده است که همین امر این تیم را در قعر جدول بوندسلیگا جای داده است.
در جدول بهترین گلزنان بوندسلیگا ماریو گومز با 16 گل در صدر قرار گرفته تا از این حیث هم بایرن برتری خود را نشان دهد. بعد از او هونتلار با 15 گل قرار دارد. و لوکاس پودولسکی که بیش از نیمی از گلهای تیمش را به تنهایی به ثمر رسانده با 14 گل در مکان سوم است.
در جدول بهترین پاسور ها هم بایرن در صدر است در این جدول فرانک ریبری از بایرن رافائل از هرتا برلین و آرانگو از مونشن گلادباخ هر سه با 6 پاس گل در صدر قرار دارند.
تنها عنوانی که در نیم فصل اول به بایرن نمیرسد کمترین تعداد باخت است که این عنوان با تنها 3شکست به مدافع عنوان قهرمانی دورتمند میرسد اما از سوی دیگر بایرن با 12 برد بیشترین برد را در این فصل کسب کرده است. در 153 بازی نیم فصل اول بوندسلیگا 438 بار توپ از خط دروازه ها گذشت که به طور میانگین 2/86 گل در هر مسابقه میباشد.
میانگین تعداد تماشاگر در هر مسابقه در نیم فصل اول 45/176 نفر بوده که بازیهای خانگی تیم دورتموند با80/720 نفر تماشاگر پرتماشاگرترین و دیدار تیم فرایبورگ مقابل هانوفر با 20000 تماشاگر کم بیننده ترین بازی های فصل بوده است.
بهترین پیروزی نیم فصل اول برتری 7 بر صفر بایرن مقابل فرایبورگ و پرگل ترین بازی برتری 5 بر 3 وردربرمن برابر فرایبورگ بوده است. بایرن 6 پیروزی متوالی را بدست آورد بروسیا دورتموند در 11 بازی متوالی شکست نخورد و هامبورگ 4 مسابقه پشت سر هم را واگذار کرد تا هر کدام در نوع خود رکورد دار باشند.
تیم بروسیا دورتموند در این فصل تنها در مسابقه موفق به گلزنی نشده و کایزرسلاترن تنها در یک مسابقه دروازه خود را بسته نگه داشته است.
مطمئنا با شروع دوباره بوندسلیگا این آمار دست خوش تغییراتی خواهد شد تغییراتی که در نهایت تکلیف این فصل بوندسلیگا را مشخص خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید که آیا بایرن میتواند صدر نشینی خود را حفظ کند؟ آیا گلادباخ به روند صعودی خود ادمه میدهد؟ آیا دورتموند میتواند تهدیدی جدی برای بایرن باشد؟ و آیا تیمهای کایزرسلاترن فرایبورگ و آگسبورگ میتوانند خود را از سقوط نجات دهند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد