وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن - شالکه؛ 10 نکته خواندنی از رویارویی سرخابی‌های ژرمن

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ مصاف بایرن و شالکه در حالی از هفته بیست و سوم بوندسلیگا انجام می‌شود که آبی‌پوشان بیشترین باخت خود را در تمام ادوار لیگ از بایرن مونیخ متحمل شده‌اند.

مصاف تیم‌های بزرگ لیگ آلمان همیشه جذاب، دیدنی و مملو از حاشیه‌های فراوانی بوده است. از زمانی که این دو حریف قدرتمند در این پیکارها حضور یافته‌‌اند، بارها مقابل هم نتایج متفاوتی کسب کرده‌ و حواشی زیادی نیز بوجود آورده‌اند. 

اکنون در آستانه جدال دیگر این دو تیم نکاتی از رویارویی‌های قبلی به شرح زیر آمده است:

 

نکته ۱:

آبی‌پوشان شالکه در تمام ادوار حضور در رقابت‌های لیگ آلمان (بوندسلیگا) بیشترین تعداد شکست را مقابل بایرنی‌ها متحمل شده‌اند. مطابق آمار این تیم تاکنون ۴۰ باخت از سرخ‌پوشان باوارایی‌ را تحمل کرده است.

 

نکته ۲:

در کنار کسب بیشترین باخت از بایرن، شالکه بیشترین تعداد گل را از میان رقبای دسته اولی، تاکنون از گلزنان بایرن مونیخ دریافت کرده است. در این ارتباط آمار و ارقام می‌گویند از بدو شروع رقابت‌های این دو قدرت بوندسلیگا، بایرنی‌ها ۱۶۸ مرتبه دروازه تیم شالکه را فروریخته‌اند.

 

نکته ۳:

پس از دو نکته اول و دوم که به لحاظ روانی، به سود آبی‌پوشان نیست، شاید این نکته که اکنون باعث افزایش توان روحی مردان هوب استیوونس در جدال بزرگ با تیم تحت رهبری یوپ هاینکس شود. چرا که در ۵ بازی اخیری که «میهمانان مصاف فردا» در ورزشگاه بایرن، یعنی «آلیانس آرنا »‌انجام داده‌اند، تنها یک بار بازنده از زمین خارج شده‌اند. مطابق آمار موجود حتی دو بار نیز پیروز میدان شده و ۲ تساوی نیز کسب کرده‌اند.  نکته جالب در این میان آن که فصل قبل و نزد بایرن پیروزی پر گل ۴ بر یک را کسب کردند.

 

نکته ۴:

بهترین برد شالکه در خانه بایرنی‌ها البته مربوط به پیروزی ۴ بر یک فصل قبل نیست. زیرا فصل ۱۹۷۷-۱۹۷۶ زمانی که شالکه از ستارگانی همچون کلاوس فیشر، رودیگر آبرامژیک، رولف روسمان، ویم سوربیر و ... بهره می‌گرفت، آن‌ها توانستند مقابل ستارگان آن زمان بایرن مثل بکن باوئر، رومنیگه، گرد مولر، سپ مایر و ... ۷ بر صفر پیروز شوند. این نتیجه البته سنگین‌ترین شکست تاریخ حیات بایرن در بوندسلیگا بوده است.

 

نکته ۵:

در تاریخ ۲۵ آوریل سال ۲۰۰۹ اولین برد شالکه در آلیانس آرنا به دست آمد. در آن هنگام تیم شهر گیلزن‌کرشن یک بر صفر برنده شد و دوران مربیگری یورگن کلینزمن با بایرن به انتها رسید.

 

نکته ۶:

بایرن در بازی‌هایی که پس از شروع دور برگشت بوندسلیگا انجام داده درخشش خیره‌کننده دور رفت را نداشته است. اما آمار و ارقام می‌گوید مونیخی‌ها از ۱۰ بازی خانگی اخیر خود در فصل جاری تنها یک بار تسلیم شده‌اند.

 

نکته ۷:

شالکه در شرایطی قدم به ورزشگاه آلیانس آرنا می‌گذارد که صاحب قوی‌ترین خط حمله لیگ است. آبی‌پوشان تاکنون در فصل جاری ۵۰ گل زده اند. در حالیکه بایرن با یک گل زده کمتر صاحب رده دوم بهترین خطوط حمله لیگ ژرمن ها است.

 

نکته‌ ۸:

در شرایطی که توان تهاجمی دو تیم بسیار بالا است، مصاف این دو حریف صحنه رقابتی میان مهاجمین شاخص دو تیم است. بر این اساس ماریو گومز از بایرن با کلاس یان هونتلار از شالکه رقابتی دیدنی خواهد داشت. گومز اکنون با ۱۸گل زده در رده نخست بهترین گلزنان لیگ قراردارد و هونتلار با همین تعداد  گل زده صاحب رده مشترک است.

 

نکته ۹:

یوپ هاینکس ، سرمربی تیم بایرن که خود را عمدتا یک مونیخی اصیل می‌داند، سابقه کار در تیم شالکه را داشته است. این مربی ۶۶ ساله در سال ۲۰۰۳ زمام امور آبی‌پوشان را برعهده گرفت و تا سپتامبر سال ۲۰۰۴ آن را در اختیار داشت. مانوئل نویر، سنگربان ملی پوش فصل جاری بایرن نیز ذاتا یک شالکه‌ای است. او از سال ۱۹۹۱ تا تابستان سال جاری عضو آبی‌پوشان بود. حتی رافینیا، مدافع برزیلی کنونی بایرن در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ برای تیم حریف بازی کرده است. در نقطه مقابل آلکساندر بائوم یوهان که اکنون در کادر بازیکنان تیم آبی‌پوش است، درسال ‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ عضو باوارایی‌ها بوده است.


نکته ۱۰:

هوب استیوونس، مربی هلندی فصل جاری شالکه از بایرن زیاد خاطره خوشی ندارد. او در دسامبر سال ۲۰۰۳ زمانی که برای نخستین مرتبه هدایت تیم گیلزن‌کرشنی را در اختیار داشت، به دنبال باخت ۳ بر یک از بایرن‌، از کار برکنار شد. استیونس چه در دوران نخست حضورش و چه فصل جاری، توانسته از شالکه تیمی درست کند که در بوندسلیگا ۲۹۹ گل زند.

نظرات 3 + ارسال نظر
سروش یکشنبه 7 اسفند 1390 ساعت 12:01

هفت بر صفر ؟
اونم مقابل بکنبایر و مولر و رومنیگه ؟
سپ مایر هفتا گل خورده ؟
شالکه دهنت صافه
هفتاااااااااااااااااااااااااااا

milad یکشنبه 7 اسفند 1390 ساعت 15:16

ببخشید فصل قبل که بایرن 4.1 شالکه رو برد برعکس گفتید انگار عمو جان

b دوشنبه 8 اسفند 1390 ساعت 14:10

واه شالکه عجب تیم پررویی.بیچاره کلینزی که به خاطر اینا رفت. حیف بود برای بایرن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد