وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

ژرمنها و سودای قهرمانی دوباره بعد از ۱۶ سال

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران٬ بازیکنان تیم ملی آلمان که به رهبری 'یواخیم لو' که این روزها اردوی آماده سازی خود را در یکی از مناطق خوش آب و هوای فرانسه برپا کرده اند، سخت تلاش می کنند تا بعد از گذشت 16 سال با تکرار قهرمانی خود برای چهارمین بار، بر سکوی نخست فوتبال اروپا قرار گیرند.

ژرمنها در سال 1996 با هدایت برتی فوکس در ورزشگاه ویمبلی لندن در بازی فینال با گل طلایی اولیور بیرهوف مهاجم زهردار آن سال و مدیر ورزشی امروز تیم ملی، جمهوری چک را با نتیجه 2 بر 1 شکست داده و سومین قهرمانی خود در اروپا را جشن گرفتند.

آلمان در سالهای 72، 80 و 96 جام ملت های اروپا را به خانه برده و درسالهای 76، 92 و 2008 ناکام بزرگ در دیدار فینال این رقابت ها بوده است.

این کارنامه درخشان و 6 بار حضور در فینال جام ملت های اروپا که از آن با نام جام جهانی کوچک یاد می شود، آلمان را به عنوان یکی از قدرت های بلامنازع فوتبال اروپا معرفی کرده است.

در دو رویداد بزرگ بین المللی فوتبال طی سالهای گذشته (جام ملت های 2008 و جام جهانی 2010) آلمان با شکستی تلخ در مقابل اسپانیا از دستیابی به جام محروم مانده است و در نتیجه یواخیم لو که برای ثبت نام خود در فهرست نام آوران فوتبال آلمان حساب ویژه ای بازکرده، در یورو 2012 برنامه ریزی خاصی برای رویارویی با ماتادورها تدارک دیده تا هم انتقام دو شکست قبلی را بگیرد و هم با کسب چهارمین قهرمانی برای آلمان نام خود را در ذهن فوتبال دوستان متعصب آلمان برای همیشه به یادگار گذارد.

از دید بازیکنان تیم ملی فوتبال آلمان نیز این تنها قهرمانی است که آنها را راضی می کند و به چیزی جز بالابردن جام قهرمانی یورو 2012 روی سر، رضایت نمی دهند.

'سامی خدیرا' هافبک دفاعی تیم ملی آلمان و بازیکن کلیدی باشگاه رئال مادرید اسپانیا، معتقد است که بازیکنان جوان تیم ملی آلمان نسبت به جام جهانی 2010 از تجربه بیشتری برخودارند و بسیاری از بازیکنان میتوانند در مقابل فشار سنگین مسابقات، تحمل بیشتری از خودنشان دهند، به همین دلیل امکان موفقیت سفید پوشان آلمانی در این جام بسیار بالاست.

یواخیم لو؛ سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان نیز نظراتی مشابه با خدیرا دارد و معتقد است نه فقط او بلکه بسیاری از بازیکنان آلمان تشنه این هستند که فاتح جام یورو 2012 باشند.

وی می گوید: درست مانند جام جهانی سال 2010 بازیکنان جوانی داریم، اما تفاوت ما با مسابقات آن سال در این است که بسیاری از بازیکنان جوان امروز با روش بازی تیم کاملا آشنا هستند و در عین جوانی از تجربه خوبی هم برخوردارند.

یواخیم لو می افزاید: ما به اندازه کافی اعتماد به نفس داریم که بگوییم در این رقابت ها موفق خواهیم شد. بازیکنان ما قادر هستند با فشارهای سنگین مقابله کنند و تا فتح جام با قدرت ادامه دهند.

اما باید گفت که آلمان از همان ابتدا برای پروژه بردن جام قهرمانی اروپا کار بسیار سخت و سنگینی در پیش خواهند داشت زیرا حداقل 5 تیم فرانسه، انگلیس، ایتالیا و هلند، پرتغال که با آلمان در یک گروه قرار دارند در کنار اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی این جام، سخت بدنبال قهرمانی هستند.

یواخیم لو 52 ساله، سومین تجربه بزرگ مربیگری در یک رویداد بین المللی فوتبال را به عنوان سرمربی تیم ملی در پیش روی خود دارد و با نگاهی به سابقه مربیان قبلی تیم ملی فوتبال آلمان از دهه 50 تاکنون، می بینیم که 5 نفر از آنها توانسته اند حداقل یکی از دو جام اروپایی و جهانی را برای آلمان به ارمغان آوردند.

' هلموت شون' تنها مربی آلمانی بوده که توانسته با تیم ملی آلمان هر دو جام اروپایی و جهانی را کسب کند و یواخیم لو هم به گفته خود در این اندیشه است تا نامش را در فهرست تاریخ سازان فوتبال آلمان به ثبت برساند.

با نگاهی به ترکیب اولیه تیم ملی آلمان، شاهد حضور بازیکنان جوان و آینده داری در این تیم هستیم.

بازیکنانی همچون 'یولیان دراکسلر' 18 ساله از تیم شالکه، دروازه بان 20 ساله تیم مونشن گلادباخ ' مارک آندره' که با پشت سرگذاشتن،مانول نویر دروازه بان اصلی تیم ملی و باشگاه بایرن مونیخ، به عنوان بهترین دروازه بان فصل جاری بوندسلیگا شناخته شد در حالی که هیچ سابقه بازی در تیم ملی ندارد، نشان از توجه سرمربی تیم فوتبال آلمان به جوانان با آتیه است.

از دیگر دعوت شدگان به تیم ملی که انتظار می رود در رقابت های یورو 2012 خبرساز شوند، دو بازیکن از تیم دورتموند به عنوان قهرمان بوندسلیگا و جام حذفی آلمان، به نام های ' 'ماتس هوملس' مدافع و 'ماریو گوتزه' هافبک این تیم و همچنین 'مارکو رئوس' هافبک تکنیکی تیم فوتبال مونشن گلادباخ را می توان نام برد.

'باستین شواین اشتایگر' هافبک تیم ملی فوتبال آلمان که از سال 2004 به عضویت تیم ملی در آمده در ارزیابی از این تیم در رقابت های یورو 2012، گفت: مجموعه فعلی بهترین تیمی است که تاکنون من در آن بازی کرده ام.

اشتایگر که این روزها بخاطر از دست دادن پنالتی حساس بایرن مونیخ در فینال جام باشگاه های اروپا که موجب شکست این تیم و قهرمانی چلسی شد، در وضعیت روحی مناسبی نیست، افزود: همه انتظار قهرمانی از ما دارند و ما نیز بطور طبیعی همین انتظار را از خودمان داریم .

آنچه انتظارات از تیم ملی آلمان را افزایش داده موفقیت های این تیم در بازی های مقدماتی این جام بود که در گروه خود 10 پیروزی را ثبت کرد و موفقیت هایی است که در مسابقات دوستانه از جمله پیروزی 3 بر 2 در مقابل برزیل و همچنین پیروزی قاطع 3 بر صفر درمقابل هلند به عنوان نایب قهرمان مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی بدست آورد.

به گفته 'مسوت اوزیل' هافبک بازیساز تیم ملی فوتبال آلمان و باشگاه رئال مادرید، این پیروزیها نشان داد که تیم ملی آلمان این روزها از پتانسیل بسیار بالایی برای قهرمانی در اروپا برخودار است.

قهرمانی درجام ملت های اروپا علاوه بر اینکه افتخار ورزشی بسیار بزرگی برای آلمان ها است، این پیروزی میتواند از نظر اقتصادی نیز فواید فراوانی برای این کشور به همراه داشته باشد.

فدراسیون فوتبال آلمان برای هر کدام از 23 بازیکن تیم ملی در صورت قهرمانی، 300 هزار یورو پاداش در نظر گرفته است، این پاداش در سال 2006 که آلمان میزبان جام ملتها بود نیز قرار بود درصورت قهرمانی به بازیکنان پرداخت شود.

تیم ملی فوتبال آلمان درمرحله مقدماتی رقابت های یورو 2012 که براساس برنامه از 8 ژوئن تا اول ژوئیه بطور مشترک در اوکراین و لهستان برگزار خواهد شد، در گروه B این رقابت ها که به گروه مرگ شهرت یافته، با تیمهای پرتغال، هلند و دانمارک همگروه است و مسابقات این تیم به ترتیب در روزهای 9، 13و 17 با این کشورها برگزار می شود.

سفید پوشان آلمان تا آغاز مسابقات جام ملت ها و در روزهای باقی مانده، برای کسب آمادگی بیشتر دو دیدار تدارکاتی با تیم های فوتبال سوئیس و رژیم صهیونیستی برگزار می کنند.

مسابقات تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله مقدماتی در ورزشگاه های اوکراین برگزار می شود.

نظرات 6 + ارسال نظر
مهسا جمعه 5 خرداد 1391 ساعت 22:04

امیرجان این عکسو چندبار گذاشتی....یه عکس جدیدتر میذاشتی!!!
ان شاا...قهرمانیم...

محسن اشتایگر شنبه 6 خرداد 1391 ساعت 00:42

اى مادیگه عادت کردیم به دومى و سومى اینم مثل بایرن در عین شایستگى قهرمان نمیشه اى روزگار

heinz شنبه 6 خرداد 1391 ساعت 00:57


لام. نویر. اشتایگر. کلوزه
اگه آلمان قهرمان نشه خودمو می کشم

احسان شنبه 6 خرداد 1391 ساعت 01:02

من میدونم قهرمان نمیشیم ...من میدونم.....

علی شنبه 6 خرداد 1391 ساعت 02:06

درود امیر جان
من در بالاترین فعالیت میکنم، مدتیه از وبلاگ شما خبرهای مربوط به بایرن و تیم ملی آلمان رو میزارم در سایت من در اونجا فقط فعالیت ورزشی دارم
الان هم دو تا دعوت نامه دارم میخواستم بدونم اگر میخوای آدرست رو اینجا بزار تا برات بفرستم
اگه خواستی ایمیل خودت و یکی دیگه از دوستان رو بزار تا براتون بفرستم
زنده باد بایرن و آلمان

b شنبه 6 خرداد 1391 ساعت 17:48

اگر همه چیز روند عادی داشته باشه ما قهرمان میشیم.مگه دوباره یکی بیاد وحقمون رو بخوره کوفت بخوره ه ه ه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد