وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

سامر: باید به سختی تلاش کنیم

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، دوحه در میان صحرا واقع شده اما روز دوشنبه آنجا باران بارید. البته هوا تاثیری روی تمرینات آماده سازی بایرن در کمپ فولکس واگن قطر نداشت و همه با انگیزه و پر انرژی به کار خود ادامه می دهند. ماتیاس سامر اوضاع بایرن را به خوبی زیر نظر دارد و در مصاحبه ای از شرایط تیم سخن گفته است.

 

تعطیلات شما چطور بود؟من از گذراندن زمان با خانواده ام لذت بردم. ما مثل همیشه به اتریش رفتیم. من گوشی خود را خاموش کردم. البته مسائل خاص کاری همیشه پیش می آیند. من می توانم کارم را با تلفن انجام دهم. این قسمتی از زندگی من است اما من زمان کارم را در تعطیلات بسیار محدود کردم. در هر صورت من عاشق کارم هستم و هرگز کارم مزاحمتی برای من ایجاد نمی کند و می توانم از تعطیلاتم لذت ببرم.

 

تعطیلات برای شما و البته همه با خبر انتقال لواندوفسکی پایان یافت.حضور لواندوفسکی انتقال بزرگی برای بایرن است. ما از پیوستن او به بایرن بسیار خوشحال هستیم. اما من معتقدم به اندازه کافی در این باره صحبت شده است. رابرت لواندوفسکی در حال حاضر بازیکن بروسیا دورتموند است و باید روی باشگاهش تمرکز داشته باشد. من در این مورد حرفی نخواهم زد. لواندوفسکی تابستان آینده به مونیخ خواهد آمد و ما درباره او صحبت خواهیم کرد.

 

ما در کمپ تمرین در قطر هستیم. شما در زمانی که بازیکن بودید از کمپ های تمرینی لذت می بردید؟نه به اندازه ای که اکنون لذت می برم. (با خنده) من اینجا مجبور نیستم تمرینات سخت انجام دهم... تمرینات نیم فصل در گذشته بسیار سخت بود. چون در فاصله بین بازی ها فرصت استراحت بیشتری بود و در نیم فصل تیم ها فشرده تمرین می کردند. ما از ابزار متفاوتی برای افزایش توانایی و دانش ورزشی استفاده می کردیم. من به یاد می آورم که زمانی در دینامو درسدن در این فصل از سال ما در روز 4 جلسه تمرین داشتیم و این برنامه 2 هفته بی وقفه ادامه داشت. به نظر من امروزه کمپ ها خیلی خوشایند تر هستند.

 

در چند هفته باقی مانده تا شروع مجدد بازی ها چه انتظاری از بازیکنان دارید؟اول از همه امیدوارم مصدومیت جدیدی برای بازیکنان پیش نیاید و اینکه باستین شواینشتایگر به تمرینات تیمی بازگردد. باستین کمی زودتر از آرین روبن می تواند به تمرینات تیم برسد. اما باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقاتی رخ می دهد. برای بقیه بازیکنان امیدوارم انگیزه، تمرکز و نظم را از آنها ببینیم و همچنین علاقه و لذت. داستان ساده است. از 8 بازی ابتدای نیم فصل دوم ما 6 بازی خارج از خانه خواهیم داشت و باید از نظر فیزیکی و فکری به خوبی برای آنها آماده شویم.

 

در ماه دسامبر پپ گواردیولا گفت که از نتایج تیم بسیار راضی است و تیم در مسیر خوبی قرار گرفته است. آیا شما هم از شرایط به همین مقدار رضایت دارید؟
پس از موفقیت های بزرگ فصل گذشته ما نباید انتظار داشته باشیم لزوما بتوانیم خیلی عالی باشیم. اما در نیم فصل اول ما نمایش بسیار خوبی از تیم و مربی دیدیم. از سوی دیگر ما در شرایطی جدید قرار گرفته بودیم و می خواستیم موفقیت های خود را تکرار کنیم. ما می دانستیم که باید از ابتدای فصل به خوبی حمله کنیم و همیشه در حال پیشرفت باشیم تا بتوانیم موفق شویم. اگر شما ثابت بمانید می بینید که رو به عقب حرکت کرده اید.

 

پیش از تعطیلات مربی شما تذکر داد که تیمش هنوز کار بسیار سختی پیش رو دارد. گواردیولا چقدر در کارش پیشرفت داشته و بازیکنان تا چه حد دیدگاه های او را درک کرده اند؟
پیشرفت همچنان ادامه دارد. ما همه می دانیم که فلسفه بازی یک مربی نمی تواند یک شبه در زمین پیاده شود. در این مسیر نتایج کسب شده بسیار مهم هستند. ما باید ابتدا زیرساخت های لازم را درست پیاده کنیم و پس از آن روی جزئیات تمرکز کنیم. به مرور زمان می توانیم با دقت بیشتری جزئیات را درک کنیم و آنها را بهبود ببخشیم. کمپ های آماده سازی هم برای همین منظور خوب هستند.

 

سه بازیکن جوان از تیم دوم به همراه تیم به قطر سفر کرده اند. توصیه شما برای یولیان گرین، الساندرو شپ و ییل سالاهی چیست؟
اول از همه این نشانه ای از طرف مربی و باشگاه است که ما به دو گروه اعتقاد داریم در یک سو بازیکنان حرفه ای و در سوی دیگر جوانان با استعداد باشگاه. این سه نفر خودشان را به خوبی نشان داده اند و مسیر پیشرفت را به خوبی طی می کنند. ما به آنها اعتقاد داریم. حالا به خود آنها بستگی دارد که بتوانند خودشان را ثابت کنند و البته باید بسیار تلاش کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
mary چهارشنبه 18 دی 1392 ساعت 07:10

یولیان گرین رو به چهره میشناسم ولی از السارو شپ و ییل سالاهی رو نمیشناسم.
اگه ازشون عکس دارین لطف کنین بذارین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد