وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

یادداشت ویژه: صدای مرگ تیکی تاکا!

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، دیشب بایرن مونیخ در ورزشگاه آلیانس آرنا با نتیجه دور از ذهن 4 بر 0 برابر رئال مادرید شکست خورد تا به بدترین شکل ممکن از لیگ قهرمانان اروپا سال 2013-14 کنار برود.

مربی سابق بارسلونا قصد داشت از فلسفه اش دفاع کند اما حالا در آتش انتقادات می سوزد، او در دو دیدار رفت و برگشت شکست فاجعه بار 5-0 را متحمل شد.

پپ بعد از بازی گفت شب سختی برای من و بازیکنانم است، ما باید بیشتر با توپ بازی می کردیم. او می گوید کنترل خوبی بر روی توپ نداشتیم و نتیجه این وضعیت شکست در برابر تیم بزرگی برابر رئال مادرید است.

می خواهم واضح بگویم کسانی که اصرار به پایان سبک در اختیار داشتن توپ، با همان برند معروف تیکی تاکا داشتند، دیشب با قاطعیت کامل در برابر موافقین ایستادگی کردند.
این درست است، بایرن به دست رئال مادرید محو شد، اشتباهات گسترده در خط دفاع مجموعه ای بی رحم به بار آورد تا بایرن در برابر چشمان هوادارانش شکسته شود.

به نظر خیلی ها قهرمانی زود هنگام بایرن در لیگ آلمان یک عیب بود، آن ها پس از آن قهرمانی دیگر خوب بازی نمی کردند، شش بازی را به بدترین شکل ممکن پشت سر گذاشتند، این در حالی بود که رقیبشان رئال مادرید روز به روز در حال شکوفایی و بزرگ شدن بود. شاید تفاوت دو لیگ در این اپیزود و این قسمت مشخص و مبرهن باشد.
درهای لیسبون به روی رئال مادرید باز شد و آن ها منتظر می مانند تا ببیند که آیا حریفشان مورینیو خواهد بود یا سیمئونه. بایرن نیز نتوانست از تریبل یا همان سه گانه خود دفاع کند، آن ها یک شانس دیگر در جام حذفی المان خواهند داشت.

آیا آن ها فقط برای رقبای داخلی خود غول هستند؟ آیا پپ گواردیولا به عنوان یک مربی می تواند هم چنان سبک خود را حفظ کند و در برابر سایر رقبا ایستادگی کند؟

شاید پپ باید بداند؛ تیکی تاکا به کمک اینیستا + ژاوی + مسی کامل می شود، همان طور که ضد حمله با کریس رونالدو + گرت بیل وحشت آور.
این کیفیت و کارآیی بازکنان است که به تاکتیک اتخاذ شده قدرت می دهد و باعث پیروزی یا شکست می شود، دیشب پپ ناچار به مغلوب شدن بود.
بایرن 71 % از مالکیت توپ را در اختیار داشت، اما 100% به آن چه که باید می رسید، نرسید.
خط دفاع بایرن به طوری ضعیف بود که هوشیاری مانوئل نویر را هم از او گرفته بود، آن ها سر هر ضد حمله در هم شکسته می شدند و اگر مردان مادرید کمی دقتشان بیشتر بود نتیجه از این هم بد تر می شد! سوالی که پیش می آید این است، پپ گواردیولا چقدربرای استحکام خط دفاعی وقت می گذارد؟ او برای محقق شدن این مهم چه می کند؟

برای همه شگفت آور و تعجب بر انگیز بود که قهرمان اروپا در حال سلاخی شدن است.
کارل هاینس رومنیگه، آلیانس آرنا را به یک جهنم تشبیه کرده بود، اما شعله های آن به زودی خاموش شد، پرواز راموس در دقیقه 16 شوک را به همه وارد کرد.
اما در مقابل بایرن هیچ واکنشی به پنچ گلی که دریافت کرد نداشت. شواهد و علت های زیادی وجود دارد که با صدای بلند فریاد می زند تیکی تاکای ماورایی پپ گواردیولا در حال مرگ است.
در واقع همه چیز به شکل معکوس پیش می رفت، بایرن با تیکی تاکا توپ را به حرکت در می آورد اما توپ از خط دروازه خودشان عبور می کرد.
جای تعجب داشت، آرین روبن و فرانک ریبری عملا هیچ کاری نمی کردند، اما یک بار نیز جای آن ها با هم تغییر نکرد، شگفتی آور این بود که مانزوکیچ بیرون آمد و مارتینز وارد زمین شد، این حرکت یک پارادوکس احمقانه بود. بایرنی که به پنچ گل نیاز داشت؛ باید خیلی روشن بگویم، پپ تو شکست خوردی!

آیا کسانی که اصرار به شکست خوردن تیکی تاکا داشتند در این جنگ تفکراتی پیروز شدند؟

به گفته یکی از دوستان مرگ تیکی تاکا با حذف اسپانیا از جام جهانی 2014 کامل خواهد شد؛ نظر شما چیست؟

نظرات 13 + ارسال نظر
MERSAD33 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 ساعت 18:07

تیکی تاکااااااا!!!! اون تیکه از متن که میگه (((تیکی تاکا به کمک اینیستا + ژاوی + مسی کامل می شود، همان طور که ضد حمله با کریس رونالدو + گرت بیل وحشت آور.))) واقعا منو به فکر فرو برد تو این چندساله سبک بازی رئال عوض نشده اما بایرن امسال عوض شده... اونم همین امسال..... روحیه جبران پذیری تیم پایین اومده. کجاست اون بازی تاریخی با منچستر یونایتد؟؟؟ بازی رفت گل دقیقه 91 اولیچ؟؟ بازی برگشت سه بر صفر تیم عقب بوئ! اشکم داشت در میومد اما دو گل اولیچو و روبن بازی رو از رو به اون رو کرد. من در حدی نیستم که از پپ ایراد بگیرم اما یه مربی باید سبک خودشو عوض کنه... نه که بیاد سک تیمو از این رو به اون رو کنه

amir چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 ساعت 18:13

یک مشت اراجیف بود.... پپ کبیر با اون کارنامه درخشان مونده که امثال تو به سخره و نقدش بگیرن.برو دهنتو آب بکش...طرفدارای واقعی بایرن عاشق پپ کبیرن.دوست داریم پپ...با آرزوی فتح 3 گانه سال بعد با پپ کبیر و به کونسوزی برخی دوستان

M.S.G چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 ساعت 18:24

بازی دیشب واقعا افتضاح بود درسته گواردیولا مربی خوبیه و نتایح خوبی هم تا فتح بوندسلگا کسب کرد و اولین فصل حضورشه اما قبول کنید تو 2تا بازی ما حتی 1 گل هم به رئال نزدیم تاکتیک پپ باید عوض بشه و گرنه هرتیمی که 1 بازیکن سرعتی داشته باشه بایرن رو میبره 11 نفر میاد تو دفاع بعد تو یه ضد حمله گل میزنن اون وقت بایرن تا جلو دروازه باید پاسکاری بکنه و چون باید زیاد پاسکاری بکنن اصلا نمیتونن ضد حمله بزنن(مثل رئال)-راستی پارسال جلو بارسا، بایرن30%توپ داشت4تا گل زد اما امسال برعکس شد دقیقا ...
الانم همه تیم ها بلدن چطور درمقابل بایرن بازی بکنن مطمئن باشید اگه با همین سبک بازی بکنن جام حذفی هم تقدیم دورتموند شده از الان ...
البته ما باهر نتیجه ای بازم طرفدار بایرن هستیم و میمونیم به امید روزهای خیلی بهتر و قهرمانی آلمان تو جام جهانی
در ضمن بابت مطالب هم ممنون زیبا بود

mj1989 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 ساعت 18:26

واقعا همین طوره.شاید لازم نباشه منتظر موند تا اسپانیا هم حذف بشه.تیکی تاکا سال 2009 مقابل چلسی به سختی پیروز شد و این اولین تهدید براش بحساب میومد.سال 2010 مقابل اینتر میلان شکسته شد و در نهایت سال 2013 توسط خود بایرن نابود شد.نمیدونم چرا بایرن به سراغ سبکی رفت که سال قبلش خودش اون سبک رو خورد و نابود کرده بود.مگه فوتبال آلمانی چه مشکلی داشت که باید میرفتیم سراغ فوتبال اسپانیا...پپ قطعا مربیه بزرگیه ولی این لجبازیش و پافشاریش آخر کار دستش میده.متاسفانه دیشب هم کار دستش داد.اونم موقعی که تیم ما در دستش بود...نمیدونم..الان هم مون عصبی هستیم..آشفته و کلافه..اما امیدوارم فصل بعد یا پپ نباشه (که البته بعیده) و یا اگر هست سبکش رو عوض کنه...به امید روزهای خوش بایرن
MIA SAN MIA

seedosi چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 ساعت 19:26

che chaki zad ribery hal kardam bayad mizadan realia ro kotlet mikardan in kachale key mire

فرهاد چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 ساعت 20:57

به نظر من ربطی به تیکی تا کا نداره بیشتر مشکل شناخت از حریفه انجلوتی بایرن بیشتر میشناخت تا پپ رئالو همونجور که کلوپ رئال کاملا میشناخت و دیدین تو بازی برگشت دورتموند جهنم ساخته بود برا مادرید

علی چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 ساعت 21:10

پپ و تیکی تا کاش برن گمشن.... بهتره هاینکس بیاد و به بایرن کمک کند

googooli چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 ساعت 21:55

متن خوبی بود. مشکل پپ اینه که فکر میکنه همه مربیای جهان نشستن تا اقای نابغه به روش 5سال پیش همه جامارو بگیره.فوتبال هر ساله کلی تغییر میکنه و اگه پپ بخواد در برابر تیمای بزرگ نتیجه بگیره به ناچار باید تغییر کنه و اگه میخواد تو بایرن موفق باشه حتما باید از نظرات بزرگان بایرن استفاده کنه امیدوارم سال بعد در باد پیروزی پر گل مقابل تیمای معمولیه بوندسلیگا نخوابه و بفهمه که هیچ تیمی بدون یه سیستم دفاعی خوب نمیتونه قهرمان شه

علیرضا چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 ساعت 22:28

یه عده خودشون را مسخره کردن دلشون خوشو به چی؟ به گذشته پپ؟ به ما چه که داره حال ما را به باد میده توانایی ما را نابود کرده هنوز24ساعت از بدترین تحقیرمون نگذشته که شما از پپ حمایت میکنی سال99وقتی داشتم بازی بایرنو نگاه میکردم تو 3دقیقه 2تا گل خوردیم وتا حالا این شکست ملکه ذهنم بود اونم جلوی اون منچستر با 11تا فوق ستاره زمان خودش حلا چی؟با این شکست دیگه اصلا اونو فراموش کردم حال شما بیا از پپ طرفداری کن

قهرمانی بایرن تو بوندس لیگا برای من کافی نیست المان(بایرن) باید تو جهان قهرمان باشه

افن برگ چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 ساعت 23:17

seedosi jan kash ribery ye chak ham be pepe mizad

شاهرخ پنج‌شنبه 11 اردیبهشت 1393 ساعت 00:53

میگم بچه ها این سرمربی اتلتیکو گزینه ی عالیه برای بایرن سبکشم خیلی به سبک هاینکس می خوره(دفاع خوب-جنگنده گی)

عادل پنج‌شنبه 11 اردیبهشت 1393 ساعت 11:31

چند روز دیگه ، توی فینال جام حذفی ، وقتی بایرن با 85% مالکیت توپ ، 3-4 تا از دورتموند گل خورد، همه بیشتر متوجه میشن که پپ کارش تمومه .... قسم میخورم یورگن کلوپ اگه یک سوم بازیکنای بایرن رو داشت ، قهرمان میشد.... پپ فقط جلوی وردربرمن یا نورنبرگ نابغه است.... شایدم از عمد این کارو میکنه... فقط امیدوارم یواخیم لو توی جام جهانی دیگه اشک مارو در نیاره....

رضا چشمی پنج‌شنبه 11 اردیبهشت 1393 ساعت 21:44

قطعا این اتفاق با حذف اسپانیا به وقوع می پیونده.
اگه هوشیار نباشیم برزیل ششمین جام رو هم تصاحب میکنه.
با 33 سال سابقه طرفداری از المان و بایرن برای اوین بار هیچ امیدی به قهرمانی به تیم ملی ندارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد