وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

میرو کلوزه، هدیه اى براى مانشافت

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، شاید در دنیاى فوتیال به سختى بتوان بازیکنى بى حاشیه تر و متواضع تر از میرو کلوزه یافت. بازیکنى که تکرار دوران فوتبالى اش به نظر غیر ممکن مى رسد، او بازیکنى بود که از لیگ دسته هفتم آلمان به اوج دنیاى فوتبال رسید و هدیه اى براى مانشافت بود.


دلایل فیلیپ لام براى کناره گیرى از بازى هاى ملى، واکنش هاى مثبتى به همراه داشته است، حال کناره گیرى میروسلاو کلوزه مى تواند حتى با بازتاب هایى بسیار بهتر، مثبت تر و کامل ترى از خداحافظى کاپیتان مانشافت مواجه شود. کسى که با 36 سال سن، قهرمان جام جهانى فوتبال شود و بتواند رکورد تعداد گل زده در این رقابت ها را نیز از آن خود نماید، مى تواند با خیالى راحت و وجدانى آسوده، از تیم ملى کشورش کناره گیرى نماید. کناره گیرى کلوزه از فوتبال حتى مى بایست با واکنش و قضاوت سخت فرانتس بکن باوئر نیز همراه نشود، چون قیصر فوتبال آلمان بعد از خداحافظى فیلیپ لام از تیم ملى گفته بود:"لام قهرمان جهان شده، اما این دلیلى براى کناره گیرى از تیم ملى نمى تواند باشد."

میورسلاو کلوزه علاوه بر فتح جام جهانى 2014 اما از دلایل قانع کننده اى براى کناره گیرى از فوتبال برخوردار بوده است، البته براى او این امکان نیز همچنان وجود داشت که با 38 سال سن رقابت هاى یورو  2016 را فتح نماید و یا بتواند رکورد لوتار ماتئوس در تعداد بازى هاى تیم ملى آلمان را از آن خود نماید. اما او در دوران حرفه اى خود به عناوین زیادى رسیده که مى تواند بعد از پایان دوران فوتبالش به آنها افتخار نماید.

شاید به سختى بتوان مهاجم و یا حتى بازیکنى بى حاشیه تر و متواضع تر از میرو کلوزه در دنیاى فوتبال یافت. بازیکنى که شادى هاى بعد از گل خود در عرصه ملى را به نمایشى جالب از حرکت سالتو تبدیل مى کرد و هنگامى که به علت بالا رفتن سن انجام چنین حرکتى براى او کمى دشوار شد،‌ صادقانه به آن اعتراف کرد.

براى سنجیدن این که دوران فوتبال چه بازیکنى به پایان رسیده است،‌کافى است نگاهى به عملکرد قابل قبول و موثر میرو کلوزه در جام جهانى 2014، در سایه ستاره اى همچون نیمار و یا نابغه هایى همچون لئو مسى و یا کریس رونالدو بیاندازیم. بازیکنى که از لحاظ تاریخى نیز با زدن 16 گل زده در چهار دوره از رقابت هاى جام جهانى با پشت سر گذاردن اسطوره هایى همچون رونالدوى برزیلى، گرد مولر و پله براى همیشه جاودان و ماندگار خواهد ماند.

اگر بازیکنى امروزه بخواهد شانسى براى حضور در تیمى ملى نظیر آلمان را داشته باشد، باید سال هاى زیادى را در باشگاه هاى بزرگ فوتبال با موفقیت و در خشش گذرانده باشد،‌اما دوران فوتبال میرو کلوزه و تکرار نحوه رسیدن او به مانشافت تقریبا غیرممکن به نظر مى رسد، چون میرو کلوزه تا 20 سالگى و قبل از اینکه دوران پیشرفت افسانه وارش در فوتبال و تیم ملى آلمان شروع شود، در تیم گمنام بلاوباخ-دیدلکوپف از لیگ دسته هفتم آلمان حضور داشته است.

براى تیم ملى فوتبال آلمان نبود میرو کلوزه، با توجه به عدم حضور مهاجمى در سطح جهانى همانند وى فقدانى بزرگ خواهد بود و پیدا کردن جانشینى مناسب براى او نیز دشوار به نظر مى رسد، چون مهاجمى نظیر میرو کلوزه را نمى توان پدید آورد و یا ساخت،‌بلکه تنها با شانس مى توان چنین مهاجمى را همانند هدیه اى دریافت نمود. 

 

By Uwe Marx / Frankfurter Allgemeine Zeitung

نظرات 4 + ارسال نظر
آلمان پادشاه فوتبال چهارشنبه 22 مرداد 1393 ساعت 14:59

ممنون میرو به خاطر گلهات و شخصیتت

mohammad چهارشنبه 22 مرداد 1393 ساعت 15:06 http://bayern.blogsky.com

از صمیم قلب دوستت دارم به خاطر لحظات خوشی که برای ما طرفداران آلمان و بایرن به وجود آوردی. زنده باد بهترین گلزن تمام ادوار جام های جهانی.

Mannschaft چهارشنبه 22 مرداد 1393 ساعت 21:02

میروی عزیز، ای همیشه جاوید، تو غیر قابل وصفی به ازای هر یک از گل هایت صدها گل تقدیم تو باد. لحظه لحظه زندگیت سرشار از گل. بدرود ای اسطوره اخلاق و ای آقای گل همه ادوار تاریخ جام های جهانی

b یکشنبه 26 مرداد 1393 ساعت 23:34

دوست دارم تورو اندازه دریاها دوست دارم تورو به قدر دنیا.............

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد