وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بهترین دوران پپ گواردیولا در بایرن مونیخ!

 
بایرن مونیخ از شرایط ایده آلى بهره مى برد،‌ بازیکنان این تیم وردربرمن و رم را با اختلاف شش گل شکست داده اند. بردهایى که بیشتر ناشى از ایده ها و افکار سرمربى این تیم پپ گواردیولا است.

همواره سرمربیان تیم هاى فوتبال از اینکه در رسانه ها و مطبوعات تنها به نقاط ضعف و نکات منفى تیم شان پرداخته مى شود، شاکى هستند، اما بایرن مونیخ و سران این باشگاه این روزها با عکس این پدیده مواجه شده و در نبرد هستند. چون بردهاى پر گل بایرن مونیخ در مقابل وردربرمن (6:0) و رم (7:1) با تمجیدها و ستایش هاى فراوانى به همراه بوده است.

پپ گواردیولا پس از عهده دار شدن سمت سرمربى گرى بایرن مونیخ، این تیم را انعطاف پذیرتر نموده و سعى مى کند نقاط ضعف حریف را شناسایى نماید تا بر اساس آن و با کمک انعطاف پذیرى تیم خود، تاکتیکى مناسب را براى بایرن مونیخ در نظر گیرد. به همین دلیل براى بیشتر حریفان پیش بینى نحوه بازى قهرمان آلمان پیچیده و تقریبا غیر ممکن مى باشد.

اما پپ گواردیولا نیز همانند بازیکنان تیمش، در تصمیم هاى تاکتیکى خود فراز و فرودهاى زیادى داشته است، همانند شکست 4:0 مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان فصل گذشته، هنگامى که بعد از این بازى مجبور به اعتراف اشتباهات تاکتیکى خود شد. در حال حاضر اما گواردیولا یکى از بهترین فازهاى خود را، در زمینه شناخت ضعف هاى حریف، تجربه مى نماید که رم به تلخى هر چه تمام تر آن را تجربه نموده است.

در مقابل رم گواردیولا تیم خود را با ترکیب 1-2-4-3 به زمین فرستاد، آرین روبن هلندى نقش ویژه اى در این زمینه داست، او بر روى کاغذ مدافع نفوذى سمت راست بود، اما در عمل بسیار تهاجمى بود و بیشتر نقش یک هافبک نفوذى کنارى را بر عهده داشت. این موضوع سبب شده بود که بازى بایرن مونیخ در کناره ها نا متقارن به نظر رسد به نحوى که آرین روبن نسبت به خوان برنات جلوتر بازى مى نمود. خوان برناتى که در این دیدار بیشتر مدافع چپى کلاسیک در جلوى زنجیره دفاعى سه نفره تیم بود.  

 

با این روش پپ گواردیولا در نظر داشت با فضا دادن به آرین روبن از نقاط ضعف دفاعى رمى ها کمال استفاده را بنماید. لوئیز گارسیا نیز 3-3-4  نا متقارن را براى تیم خود براى نبرد با آلمان ها در نظر گرفته بود. جروینهو مهاجم سمت چپ تیم کمتر به امور دفاعى تیم توجه مى نمود و بیشتر منتظر حملات تیم خود بود. پشت سر او فضایى خالى وجود داشت که توسط هافبک هاى رمى می بایست پوشیده مى شد. در صور غفلت این هافبک ها، آرین روبن آزادى خوبى براى نفوذ از این منطقه پیدا مى نمود. به طورى همین اتفاق نیز افتاد و او از 22 ضربه بایرن مونیخ به سمت دروازه حریف در 11 ضربه، مشارکت مستقیم داشت.

نه تنها نقش آرین روبن در این دیدار براى استفاده از نقاط ضعف رم ایده آل بود، بلکه هافبک هاى بایرن مونیخ نیز مى دانستند که چطور ضعف هاى تیم رم را تشدید نمایند. مثلث میانى رم سایه به سایه هافبک هاى میانى بایرن مونیخ حرکت مى کردند، اما وجود فیلیپ لام در این منطقه سبب افزایش تعداد هافبک هاى مونیخى در این منطقه شده بود.

تغییر محسوس مونیخى ها در این دیدار نسبت به هفته هاى گذشته، بیشتر در بازى سازى مستقیم و عمودى تیممود پیدا کرده بود. ژابى آلونسو و ژروم بوآتینگ بیشتر در جستجوى پیدا کردن منفذى براى حرکت به جلو بودند و پاس هاى خود را یا به صورت کوتاه و عمودى به سمت جلو و یا به صورت بلند و دقیق براى بال هاى کنارى ارسال مى نمودند. با چنین شرایطى داوید آلابا که در حقیقت یکى از مدافعین تیم بود، مى توانست بیشتر حالت نفوذى داشته باشد و به مالکیت توپ امنیت بیشترى بخشد.

به این ترتیب مونیخى ها توانستند با حفظ مالکیت توپ، پرسینگ بالا را نیز به اجرا درآورند و در همان نیمه اول پنج گل به ثمر رساندند. در نیمه دوم پپ گواردیولا چیدمان 1-3-2-4 را براى تیم خود در نظر گرفت تا بتواند اقتدار تیم خود را در بازى حفظ نماید وحتى شانسى را براى بازى نیمکت نشینان خود نظیر ریبرى و شکیرى قاثل شود.

توماس مولر پس از دیدار گفت:"سرمربى دقیقا به ما نشان داده بود که نقاط ضعف رم کجا هستند." به هر حال آثار تصمیمات و تغییرات تاکتیکى گواردیولا در این روزها در موثرتر و زیباتر شدن بازى بایرن مونیخ کاملا نمایان است.

 

By Die Welt Deutschland

نظرات 9 + ارسال نظر
محمد شنبه 3 آبان 1393 ساعت 09:11

خب خداراشکر
تیم ما تو انتقام گیری از حریفاش همیشه عالی بوده، از منچستر گرفته تا یووه و چلسی و بارسا و ...
فقط فقط مونده رئال ک مطمئنم اگه مصدوما برسن و ب رئال بخوریم انتقام سختی از رئال و آنجلوتی میگیریم ...
باید نابودشون کنیم ...
آنجلوتیم باید شاخش شکسته شه...
البته میلان رو هم به موقعش پرپر میکنیم ...
هر کی موافقه لایکو بیاد ...

امیر مونیخی شنبه 3 آبان 1393 ساعت 09:54

جام توی دستای ماست
قهرمانی از ان ماست

pankiller شنبه 3 آبان 1393 ساعت 10:22

سلام.چه قدر از پپ بد گفتید حتی توهین کردیم الان روزای خوشمونه بیایم اگر تیم نتیجه نگرفتم باهاش باشیم>ممنون

ARAA شنبه 3 آبان 1393 ساعت 11:25

خیلی خوشحالم که داریم اینجور نتیجه میگیریم
همیشه گفتم بازم میگم این گروه مرگ واسه جلادی مثل بایرن مونیخه گکه شده گروه مرگ
امیدوارم باز با نتیجه های بهتر جواب بگیریم

سعید شنبه 3 آبان 1393 ساعت 11:51

من فقط میخوام به رئال بخوریم. بردن رئال برام به اندازه ی قهرمانی چمپیونز لیگ مهمه. حتی تو این شرایط به قهرمانی ترجیح میدم. فقط رئالو بزنید دیگه هیچی نمیخوام

مجید شنبه 3 آبان 1393 ساعت 13:06

محمد جان میلان رو خدا زده دیگه نمی خواد ما بزنیمش بچه زدن نداره
فعلا همون رئال مهمتره

محمد شنبه 3 آبان 1393 ساعت 13:54

مجید خان میدونم ک الان رئال مهمتره، ولی ی روزی نوبت میلان هم میشه که نابودش کنیم . . .

محمد شنبه 3 آبان 1393 ساعت 17:18

مرسی پپ.روزی از اینکه نابغه ی تاریخ مربیگری در تیم ما بود به خود خواهیم بالید.آقایون تیم الان در بهترین شرایط هست.یعنی بعد از جام جهانی و با اون همه مصدوم هیچکس فکرشم نمیکرد تیم به اینجا برسه چون پپ رو نشناخته بودن.تو رنکینگ جدید هم در رتبه ی اول تیم های باشگاهی دنیا هستیم.پس فقط حمایت کنید و بس کنید انتقاد هارو.

غریبه یکشنبه 4 آبان 1393 ساعت 01:46

فقط دوست دارم به رئال بخوریم و جوانمرادنه شکست قشنگی بهشون بدیم تا این داستان 4_0 رو هی تکرار نکنند

آخه وقتی دوست و همکار قدیمی آدم فوت کنه خب هر کسی باشه نمیتونه تمرکز کنه و سیستم خوب بچینه، یعنی توی اون لحظه اصلا مغز ادم کار نمیکنه

ولی در حالت عادی شما نگاه کنید بازی های بایرن رو. در همه زمینه ای معمولا از حریف ها سر هست، چه مالکیت توپ چه موقعیت های خطرناک و چه گل

در حال حاظر فقط دوست دارم یه 5 تا به چلسی بزنیم یه 5 تا به رنال

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد