وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چهار آلمانى در نبرد با روبن و رونالدو بر سر کسب توپ طلا

 

آیا در سال جام جهانى مى بایست بازیکنى از تیم فاتح این رقابت ها به عنوان برترین بازیکن سال فوتبال جهان انتخاب گردد؟ در این یادداشت به بررسى شش بازیکنى که از بخت و شایستگى بیشترى براى کسب این عنوان برخوردار هستند،‌ پرداخته مى شود.

سرانجام فیفا اسامى بیست و سه کاندیداى مورد نظر خود براى کسب عنوان برترین بازیکن سال 2014 را اعلام نمود و گمانه زنى ها و بحث هاى فراوانى در این زمینه آغاز شده است که تا دوازدهم ژانویه 2015 و زمان معرفى جانشین کریستیانو رونالدو به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال ادامه خواهد داشت.

آیا در سال برگزارى جام جهانى بازیکنى از تیم فاتح جاین رقابت ها مى بایست بازیکنى به عنوان برترین بازیکن سال انتخاب گردد؟ تا سال 2010 همواره چنین رویه اى برقرار بوده است، اما در سال 2010 با انتخاب لیونل مسى به جاى بازیکنى از اسپانیا فاتح جام جهانى، این روند دچار تغییر شد.

در این یادداشت نگاهى کوتاه به بررسى شش کاندیداى مدعى کسب عنوان بهترین بازیکن فوتبال سال 2014 انداخته خواهد شد.

 

1-مانوئل نویر:

 از لحاظ بسیارى از کارشناسان مانوئل نویر یکى از بخت هاى اصلى کسب توپ طلاى فوتبال جهان است، چون هیچ دروازه بانى نتوانسته است تا کنون چنین تاثیر بى نظیرى همانند مانوئل نویر در رقابت هاى جام جهانى داشته باشد. وى در سال 2014 خود را به عنوان سنگربانى مدرن مطرح نمود و تعریفى جدید از نقش یک دروازه بان با عملکرد خود ارائه داد، نویر بى تردید به عنوان اولین دروازه بان تاریخ فوتبال، شایسته کسب چنین عنوانى است.

 

2- آرین روبن:

آرین روبن هلندى یکى از موثرترین بازیکنان فوتبال جهان در یک سال اخیر بوده است. از هنگامى که او با بایرن مونیخ موفق به کسب سه گانه شد، به بازیکنى مسئولیت پذیرتر و با کیفیت ترى تبدیل شده است. او به تنهایى تیم ملى هلند را به مقام سومى رقابت هاى جام جهانى 2014 رساند و بایرن مونیخ یکى از بهترین تیم هاى حال حاضر فوتبال جهان بدون حضور او در زمین با مشکل مواجه مى شود. بى تردید دنیاى فوتبال در سال 2014 بهترین آرین روبن ممکن را تجربه نموده است.

 

3- تونى کروس:

تونى کروس در طول جام جهانى 2014 مغز متفکر مانشافت فاتح رقابت ها بود، هر چند که در فینال ماراکانا موفق به درخشش مورد انتظار نشد، اما او یکى از نفرات شایسته انتخاب به عنوان بهترین بازیکن سال مى باشد. این بازیکن 24 ساله با بایرن مونیخ نیز موفق به فتح بوندسلیگا و DFB Pokal شده است. پیشرفت کروس از بازیکنى مسئولیت ناپذیر و بى تجربه در رقابت هاى یورو 2012 به بازیکنى موثر وقابل اعتماد در جام جهانى 2014 کاملا محسوس بوده است. بعد از پیوستن به رئال مادرید نیز او نه تنها همواره در ترکیب اصلى تیم حضور داشته است بلکه خود را به یکى از محورى ترین بازیکنان این تیم نیز تبدیل کرده است.

 

4- باستین شواین اشتایگر:

سال 2014 براى شواین اشتایگر در زمینه باشگاهى چندان سال موفقیت آمیزى نبود، چون او به دلیل مصدومیت اکثر دیدارهاى بایرن مونیخ را از دست داد و در بازى نیمه نهایى لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید نیز عدم آمادگى کامل او واضح بود. اما یوگى لوو سرمربى مانشافت براى جام جهانى به وى اعتماد نمود و در طول این رقابت ها وى به تدریج به شرایط ایده آل خود رسید تا در فینال ماراکانا بهترین عملکرد همه دوران فوتبال خود را به نمایش گذاشت. در حقیقت در بازى هاى بزرگ تنها بازیکنان بزرگ اختلاف ها را رقم مى زنند و درخشش در معبد فوتبال برزیل، شواینى را کاملا سزاوار کسب چنین عنوانى مى نماید.

 

5- کریستیانو رونالدو:

انتخاب بازیکنى از تیم فاتح جام جهانى به عنوان برترین بازیکن جهان تصمیمى منطقى به نظر مى رسد، اما انتخاب بازیکنى از تیم آلمان براى اهداى چنین عنوانى، با توجه به کارکرد فوق العاده تیمى مانشافت،  بسیار دشوار مى باشد. براى انتخاب بهترین بازیکن فوتبال سال جهان، کریس رونالدو بهترین گرینه مى باشد،‌ بهترین گل زن لیگ قهرمانان، بازیکنى با حرکات فردى منحصر به فرد و فاتح لیگ قهرمانان اروپا که تاثیر خود در بازى تیمى را نیز به اثبات رسانده است. عملکرد او شاید براى فتح جام جهانى کافى نبوده است، اما براى کسب مجدد عنوان بهترین بازیکن سال جهان وى از همه فاکتورهاى لازم برخوردار است.

 

6- توماس مولر:

در سال هاى اخیر تعداد گل هاى زده شده و کسب عناوین کسب شده از مهم ترین عوامل براى انتخاب شدن یک بازیکن به عنوان بهترین بازیکن سال بوده است. توماس مولر در سال گذشته از هر دوى این عوامل به اندازه کافى برخوردار بوده است. 26 گل براى بایرن مونیخ و پنج گل در جام جهانى براى مانشافت در راه فتح این رقابت ها. مولر با 25 سال سن در رده هشتم بهترین گل زنان تاریخ جام جهانى قرار گرفته است و به عنوان دومین بازیکن برتر و دومین گل زن برتر جام جهانى 2014 نیز انتخاب شده است، آیا دلایلى بیشتر از این براى اهداى توپ طلاى سال  به 2014 به وى مى توان قابل تصور بود.

 

By Sport1.de 

منبع

نظرات 7 + ارسال نظر
باقر شنبه 10 آبان 1393 ساعت 00:00

آرین روبن تو بهترین چه با توپ طلا چه بدون توپ طلا عشقی

علی بایرنی شنبه 10 آبان 1393 ساعت 08:33

منطق میگه باید نویر بشه

ARAA شنبه 10 آبان 1393 ساعت 11:01

مانوئل نویر لیاقتشو داره

آیدا شنبه 10 آبان 1393 ساعت 11:58

شوانی هم خدایی حقشهههههههههه که توپ طلا بگیره

Valentina شنبه 10 آبان 1393 ساعت 13:12

امیدوارم به نویر بدنش ولی اگه اون نشد به یه المانی بدن.)البته روبنم خوبه.

بایرن کبیر ودیگرهیچ شنبه 10 آبان 1393 ساعت 21:54

توپ طلا بایدبه یک آلمانی وترجیحا بایرنی برسه نه پنالتیانو پنالدو.این پسرک مغرور وعقده ای به جز پنالتی ودروازه خالی هیچ چیزی بلدنیست.این اگه بازیکن بود تیم ملی پرتغال مقابل مانشافت 4تایی نمیشد.من خودم از مسی هم خیلی خوشم نمیاد ولی انصافا از پنالدو بهتره.

ss germany یکشنبه 11 آبان 1393 ساعت 16:06

فقط باریکنای تیم ملی آلمان
روبن رو دوست دارم. ولی وقتی بحث توپ طلا باشه شیش تا بازیکن آلمانی هم توش باشن
باید یکی از اونا باشه
عشقه آلمانیای خودمون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد