وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

توپ طلا، تنها توپی که مانوئل نویر موفق به مهار آن نخواهد شد

 

مانوئل نویر به شایستگی از سوی فیفا در بین سه کاندیدای نهایی کسب عنوان بهترین بازیکن فوتبال سال جهان قرار داده شده است. اما اینکه او در رقابت با مسی و رونالدو بر سر کسب توپ طلای 2014 شانسی داشته باشد، بسیار بعید به نظر می رسد.

به نظر فدراسیون جهانی فوتبال لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و مانوئل نویر سه بازیکن برتر فوتبال جهان در سال 2014 بوده اند که برای کسب توپ طلای فوتبال از سوی فیفا نامزد شده اند، نکته مورد توجه در این ایست حضور بازیکنی از فوتبال آلمان در جمع سه بازیکن برتر سال پس از دوازده سال است، چون آخرین مرتبه الیور کان در سال 2002 و با درخشش در جام جهانی آن سال، از شانس دریافت توپ طلا برخوردار شده بود.

در انتخابات دوازده سال پیش الیور کان ملقب به Titan رقابت بر سر کسب این جایزه را به رونالدوی برزیلی واگذار نمود، چون این ستاره برزیلی یا El Fenomeno (پدیده) دنیای فوتبال نقش مهمی در قهرمانی برزیل در جام جهانی داشت و در فینال نیز دو مرتبه الیور کان را مغلوب ضربات خود کرده بود.

این بار اما شرایط اندکی متفاوت است، مانوئل نویر سنگربان تیم ملی آلمان بر خلاف الیور کان در فینال جام جهانی نیز بدون اشتباه بود و در قهرمانی آلمان در این رقابت ها نقش بسیار پررنگ و تعیین کننده ای را بر عهده داشته است. به همین دلیل او به شایستگی از سوی فیفا نامزد کسب توپ طلای فوتبال 2014 شده است و می تواند بعد از لوتار ماتئوس دومین آلمانی باشد که به چنین عنوانی دست می یابد، اما این مسئله هرگز تضمین شده نیست و برعکس شانس نویر در انتخاب به عنوان برترین بازیکن سال بسیار کم به نظر می رسد. چون در سال های اخیر چنین جایزه ای بیشتر به بهترین بازیکن از لحاظ فردی تعلق گرفته است و افتخارات تیمی و کار گروهی نقشی در کسب چنین عنوانی نداشته اند، زمینه ای که بی تردید نویر در آن از برتری خاصی نسبت به دو رقیب دیگر خود برخوردار است.

سال 2010 لیونل مسی برای کسب چنین عنوانی انتخاب شد، با وجود اینکه این ابر ستاره آرژانتینی در آن سال نه با بارسلونا و نه با تیم ملی آرژانتین به عنوان یا موفقیتی دست یافته بود، سال گذشته نیز چنین جایزه ای به کریستیانو رونالدو تعلق گرفت در حالی که این ابر ستاره نیز به موفقیتی با رئال مادرید و تیم ملی پرتغال نرسیده بود.

در حال حاضر مسی و رونالدو که از سال 2008 تا کنون توپ طلای فوتبال را بین خود تقسیم نموده اند، در حال شکستن متوالی رکورد های گل زنی در لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا و حتی بازی های انتخابی رقابت های یورو هستند. برای نمونه لیونل مسی در روزهای اخیر علاوه بر جابه جا کردن رکورد بیشترین گل زده در لالیگا، رکورد بیشترین گل زده در لیگ قهرمانان اروپا را نیز به نام خود به ثبت رسانده است و کریس رونالدو نیز در دوازده بازی ابتدایی از رقابت های این فصل لالیگا موفق به ثمر رساندن بیست گل شده است.

به همین دلیل مانوئل نویر در این رابطه هرگز توان رقابت با مسی و رونالدو را نخواهد داشت، چون او تنها در ضربات پنالتی دیدار فینال لیگ قهرمانان سال 2012 بین تیم های بایرن مونیخ و چلسی موفق به گل زنی شده است. با این وجود رسیدن چنین عنوانی به مانوئل نویر می تواند پاداشی برای شیوه مدرن دروازه بانی و قابلیت های غیر قابل باور او و همچنین فتح چهارمین مرتبه جام جهانی توسط آلمان باشد.

اما به این مسئله که آیا سرمربیان، کاپیتان های تیم های ملی فوتبال و خبرنگاران انتخاب شده از همه 209 کشور عضو فیفا از آندورا گرفته تا پاناما، نسبت به این انتخابات چنین دیدی دارند، باید با تردید نگریست.

 

به قلم مارتین فولکمار از وب سایت آلمانی اشپرت آینس 

منبع

نظرات 7 + ارسال نظر
امیر مونیخی شنبه 15 آذر 1393 ساعت 23:05

فوق ستاره هس خدایی
همه چیش رو فرمه
توپ طلا رو میخاد چیکار
خودش از طلا هم با ارزش تره

issa شنبه 15 آذر 1393 ساعت 23:21

خب طبیعیه به یه دروازه بان ندن که البته من معتقد هستم که توپ طلا رو بهش نمیدن چون رونالدو واقعا عالی بوده وکمتر میشه به یه دروازه بان این توپ را بدن!درسته نویر فوق العاده است ولی قبول باید کرد که به رونالدو توپ رو میدن و واس من وشما هم نبایدمهم باشه ولی ای کاش بتونیم امسال با درخشش نویر قهرمان اروپا بشیم تا تلافیه این عدم کسب توپ طلا جبران بشه!

حمید یکشنبه 16 آذر 1393 ساعت 07:50

اول فکر میکردم فقط اینجا باند بازیه بعدش فهمیدم اشتباه میکنم وقتی جام راحت به قطر میدم اونم با رشوه به بعضی از بازیکنانی که موقع بازیشون ذوق زده میشدیم وقتی تو جام جهانی امسال توپ میدن به مسی که کار خاصی واسه ارژانتینی که اکثر بازی هاش به زور میبرد یا به رونالدو که هیچ افتخاری در سال ۲۰۱۳ نداشت معلومه امسال به نویر نمیدن که کمتر مثل رونالدو یا مسی تو تلویزیون و برنامه های تبلیغاتی نشون داده میشم. حالا اضافه کنید که مربی افغانستان و اندورا... بخان نظر بدن الان بچه کوچولوها هم عشق مسی و رونالدو هستن

داریوش یکشنبه 16 آذر 1393 ساعت 13:56

به نظر من شانس مسی صفره چون هنوز مسئولان اهدای توپ طلای جام2014 به ایشون هنوز زیر تیغ انتقادن.میمونه نویر و کریس.کریس تنها در رئال موثر بوده و این بخش اعظمی ازش برمیگرده به توانایی و همکاری سایر بازیکنان رئال و در تیم ملی در سال در طی سال جاری خصوصا جام جهانی چندان موفق نبوده.ولی نویر در تمام تورنومنتها عالی و موثر بوده.گمان کنم هرکدام موفق به دریافت بشن با اختلاف آرا جزئی خواهد بود.
میدونم همه آلمانی هستین لطفا بیطرفانه نظر بدین......و اینکه قهرمانی در لیگ قهرمانان بسیار با ارزش تر خواهد بود اگه موفق بشیم

germany یکشنبه 16 آذر 1393 ساعت 17:58

اقا به نظر من نویر این توپ با یه واکنش خوب میگیره خخخخخخخخخخخخخ

stefan effenberg دوشنبه 17 آذر 1393 ساعت 19:07

اگه قهرمانی تو باشگاههای اروپا با ارزش تره پس چرا پارسال توپ طلا رو به ریبری ندادن؟ اینا فقط گل زده رو ملاک قرار میدن همین.

b دوشنبه 17 آذر 1393 ساعت 22:36

خاک تو سر اون بچه ها ونسل جوونی که این دوتا موجود مبتذل رو الگو قرار بدند....ایییییییی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد