وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

به نبرد ادامه بده میشائیل!

 

یک سال از وقوع حادثه تلخ براى میشائیل شوماخر در پیست اسکى مى گذرد، حادثه اى که زندگى یکى از بزرگترین ورزشکار سال هاى اخیر دنیا را به صورت دراماتیکى دچار تغییر نموده است، حادثه اى که باعث شد او چهار ماه تمام را در کما به سر برد و حتى نزدیک بود به مرگ این قهرمان محبوب نیز منجر شود.

میشائیل شوماخر سال گذشته همانند اغلب سال ها براى گذراندن تعطیلات سال نوى میلادى و جشن گرفتن تولد چهل و پنج سالگى خود در سوم ژانویه، به کوه هاى آلپ در جنوب فرانسه سفر نموده بود، اما در 29 دسامبر سال 2013 زندگى قهرمان هفت دوره از رقابت هاى اتومبیل رانى فرمول یک به صورت دراماتیکى دچار تغییر شد. حدود ساعت 11 صبح میشائیل شوماخر در حین اسکى کنترل خود را از دست داد و با سرعت بسیار کمى به صخره هاى کنار پیست برخورد نمود و از ناحیه سر دچار مصدوم شد.

در دقایق ابتدایى بعد از این حادثه شوماخر همچنان از قدرت تکلم برخوردار بود، با اینکه اندکى سردرگم به نظر مى رسید، گروه هاى امداد حاضر در پیست خیلى سریع به معالجه وى پرداختند و شوماخر را براى تکمیل درمان به کلینیکى در جنوب فرانسه منتقل کردند.

روز بعد از حادثه اما شدت مصدمیت شوماخر و اینکه او نیاز به انجام عمل جراحى فورى دارد مشخص گردید، پزشکان معالج با توجه به گستردگى مصدومیت از ناحیه سر وضعیت سلامتى وى را "فوق العاده جدى" ارزیابى نمودند. حتى آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز از اتفاق چنین حادثه تلخى تحت تاثیر قرار گرفته بود،"همانند میلیون ها آلمانى، صدراعظم آلمان و سایر اعضاى دولت هنگامى که از حادثه سخت اسکى میشائیل شوماخر خبردار شدند، بسیار متاثر و ناراحت هستند." بیانیه اى بود که از سوى سخنگوى دولت آلمان منتشر گردید.

خبر این حادثه به سرعت در همه دنیا منتشر شد و در سوم ژانویه، روز تولد چهل و پنج سالگى وى صدها تن از هواداران شوماخر  و فرارى به بیمارستان محل بسترى وى در فرانسه شتافتند تا همدردى خود را با اسطوره شان و خانواده اش ابراز نمایند. “Kämfe weiter, Keep fighting, Michael” (به نبرد ادامه بده میشائیل) شعار همه طرفدارات و د وستان شوماخر براى حمایت از او بود.

چنین اتفاقى همچنین به شدت مورد توجه رسانه ها قرار رگرفت و تقریبا یک هفته بعد از آن کورینا شوماخر همسر میشائیل از رسانه ها خواست تا محل کیلینک را براى حفظ آرامش خانواده شوماخر ترک نمایند، چون همسر وى همچنان در نبردى سخت براى ادامه حیات بود. همکاران و رقباى سابق شوماخر در رقابت هاى فرمول یک نیز از رخ دادن چنین حادثه اى بسیار شوکه بودند، سباستین فتل در این زمینه گفت:"ما همه دعا مى کنیم، آرزو داریم و امیدواریم که معجزه اى اتفاق افتد و شوماخر از کما بیدار شود و به همان انسان قبل از حادثه تبدیل گردد."

یک ماه بعد از حادثه سرانجام اولین اخبار مثبت در زمینه وضعیت سلامتى شوماخر به گوش رسید، زابینه کم مدیر برنامه هاى شوماخر تایید نمود که میزان تزریق داروهاى بیهوشى به شوماخر کاهش یافته تا " پروسه بیدارى وى از کما که مدت زیادى است به طول انجامیده، تسریع یابد.". در این میان تحقیقات در زمینه چگونگى وقوع این حادثه نیز به پایان رسید و مشخص شد که شوماخر در هنگام وقوع حادثه با سرعت زیاد در پیست اسکى در حال حرکت نبوده است و همچنین هیچ عاملى خارجى در بروز آن نقشى نداشته است.

اواسط ماه ژوئن اولین اطالاعات دقیق در خصوص وضعیت سلامتى شوماخر منتشر شد، زمانى که مدیر برنامه هاى وى اعلام نمود که شوماخر دیگر در کما قرار ندارد و درمان وى در لوزان سوئیس ادامه خواهد یافت. در ماه سپتامبر سرانجام شوماخر از بیمارستان به خانه شخصى خود منتقل شد و تا امروز وى در آنجا تحت معالجه پزشکان قرار گرفته است.

هواداران وى اما همچنان با ارسال نامه یا پیام هایى براى وى آرزوى سلامتى مى کنند، در وب سایت شخصى شوماخر نیز روزانه صدها پیام به چشم مى خورد، در مسابقات فرمول یک نیز شوماخر که سابقه پیروزى در 91 دور از این مسابقات را دارد، همچنان در یادها مانده است، دیتر زتچه رئیس شرکت دایملر که در سال 2014 با لوئیز همیلتون موفق به کسب قهرمانى رقابت هاى فرمول یک شد، در این باره معتقد است:"ما نباید سهم میشائیل شوماخر را در این موفقیت فراموش کنیم." میشائیل شوماخر از سال 2010 عضو این تیم آلمانى بوده است و همانند زمان حضور خود در فرارى تاثیر به سزایى در موفقیت هاى آتى این تیم داشته است.

تقریبا ده ماه بعد از این حادثه و بیست سال بعد از اولین قهرمانى وى در رقابت هاى فرمول یک، از شوماخر با اهداى جایزه Bambi (جایزه رسانه ای آلمان) تقدیر به عمل آمد، سباستین فتل که به نمایندگى از جانب شوماخر چنین جایزه اى را دریافت مى نمود، در سخنانى تاثیر برانگیز در تمجید از وىر گفت:"من به خاطر سابقه دوستى که با میشائیل دارم بسیار خوشحالم و به آن افتخار مى کنم، اما بسیار ناراحت هم هستم، چون آرزو مى کردم که میشائیل خود چنین جایزه اى را شخصا دریافت مى نمود."

تنها برخى از نزدیکان شوماخر از وضعیت سلامتى وى در حال حاضر خبردار هستند، هیچ جزئیاتى در این خصوص منتشر نشده و نخواهد شد، موضوعى که خانواده شوماخر خود خواهان آن بوده است. اینکه شوماخر زمانى بتواند بار دیگر از نزدیک شاهد رقابتى در فرمول یک باشد، جاى پرسش دارد، در این زمینه تنها مى بایست به قول مدیر برنامه هاى وى بسنده کرد:" پیش روى وى همچنان راهى سخت و طولانى وجود دارد." در این شرایط داشتن اطلاعى موثق در خصوص روند و پروسه سلامتى شوماخر "غیر ممکن" به نظر مى رسد.

 

از وب سایت دویچه وله آلمان 

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
باستین دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 22:04

شوماخر بهترین راننده جهان قوى باش مرد با ارزوى بهبودیت قهرمان

MERSAD33 سه‌شنبه 9 دی 1393 ساعت 12:01

ایشالا بهبودی کاملتو ببینیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد