وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

شوچنکو: نویر فقط یک دروازه بان فوق العاده نیست بلکه او از هر نظر عالی است

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، آندره شوچنکو ستاره سابق میلان ایتالیا مانوئل نویر را شایسته توپ طلا می داند.

به نقل از وبسایت رسمی Fifa، شوچنکو دروازه بان شماره یک مانشافت و بایرن مونیخ را شایسته تر از رونالدو و مسی برای کسب توپ طلا می داند. مهاجم سابق تیم ملی اوکراین در مورد بهترین دروازه بان جهان گفت: "او فقط یک دروازه بان فوق العاده نیست بلکه او از هر نظر عالی است. او مانند یک دروازه بان سنتی نیست. نویر مثل یک مدافع آخر بازی می کند و در بازیسازی به کمک مدافعان تیمش می آید."

وی در پایان بیان داشت: "نویر قهرمان جهان شد. البته مسی و رونالدو هم بازیکنان خوبی هستند ولی من معتقدم توپ طلا حق نویر است زیرا که او سالی فوق العاده را سپری کرد."
 

منبع

نظرات 11 + ارسال نظر
افسانه ای به نام گردمولر دوشنبه 15 دی 1393 ساعت 22:08

یک مطلب جالب دارم.البته این بار درمورد گردمولر نیست بلکه راجع به ادولاتک مربی بایرن در دهه ی 70 میلادیه.خوندنش خالی ازلطف نیست.

از دیرباز بحث عدم توفیق گلزنان تیم های باشگاهی و ملی در فوتبال مطرح بوده و مربیان مختلف را با چالش های بزرگی رو به رو کرده است. این در حالی است که سال ها پیش و در دهه هفتاد میلادی «ادو لاتک»، سرمربی سابق بایرن مونیخ راه حل های جالبی برای این مشکل پیدا کرده بود.

داستان اول: در اوایل دهه هفتاد میلادی گرد مولر، بهترین گلزن بوندس لیگا و حتی دنیای فوتبال شمرده می شد که به دلیل زدن گل های فراوان و آسان به بمب افکن ژرمن ها مشهور شده بود و... اما همین مهاجم چارچوب شناس و گلزن مادرزاد در مقطعی از دهه هفتاد دچار بحران شد. او از گشودن دروازه حریفان عاجز بود و در شش دیدار متوالی بایرن مونیخ پایش به گل باز نشد. بر همین اساس «ادو لاتک» سرمربی بایرن تدبیر جالبی به کار برد و در بازی تمرینی تیمش، یک مدافع را درون دروازه تیمی قرار داد که باید روبه روی تیم گرد مولر بازی می کرد. «ادو لاتک» زیرک و باهوش طوری برنامه ریزی کرده بود که «گرد مولر» بتواند با زدن چند گل در دیدار تمرینی روحیه از دست رفته خود را باز یابد و احیا شود. از قضا در همان دیدار تمرینی، گرد مولر هفت، هشت گل به ثمر رساند و حسابی از لحاظ روحی و روانی احیا شد. این مهاجم ملی پوش که از طرف رسانه ها و مطبوعات تحت فشار بود، در اولین مسابقه رسمی بایرن مونیخ نیز درخشید و توانست هت تریک کند!

افسانه ای به نام گردمولر دوشنبه 15 دی 1393 ساعت 22:10

ادامه از قبل


داستان دوم: همه جا حرف از گرد مولر بود. او تنها نسخه شفابخش ژرمن ها به حساب می آمد که به سادگی آب خوردن دروازه حریفان را باز می کرد، اما همین مهاجم سرشناس برای بار دوم دچار بحران شد. شوت های گرد مولر راهی به دروازه پیدا نمی کرد و او هم دیگر نشانی از یک گلزن سیری ناپذیر نداشت و...
همه داشتند ناامید می شدند که بار دیگر «ادو لاتک» دست به کار شد. سرمربی کارکشته بایرن مونیخ این مرتبه تصمیم عجیبی گرفت. او یک هفته تمام در طول تمرینات از گرد مولر گلزن در دفاع میانی استفاده و این مهاجم را از دروازه حریف دور کرد!
هر چقدر گرد مولر اصرار کرد که در تمرینات به عنوان مهاجم بازی کند، ادو لاتک زیر بار نرفت که نرفت. پس از یک هفته بایرن مونیخ یک بازی حساس مقابل تیم مونشن گلادباخ داشت که از حساسیت خاصی برای باواریایی ها برخوردار بود و... اما جالب می شود وقتی بدانید آن دیدار یک ستاره بیشتر نداشت و آن هم گرد مولر بود که دو گل حیاتی برای بایرن مونیخ به ثمر رساند.
جالب تر آنکه پس از اتمام مسابقه، «ادو لاتک» در جواب خبرنگارانی که درباره استفاده از گرد مولر به عنوان مدافع میانی در تمرینات بایرن پرسیده بودند، گفت: «گرد مولر آنقدر گل زده بود که دیگر برایش تکراری شده بود. دیگر تور دروازه حریفان و لرزیدن آن او را به وجد نمی آورد. بنابراین هیچ اشتیاقی به گلزنی نداشت و این میل در او دیده نمی شد. تصمیم گرفتم برای یک هفته او را در خط دفاعی به بازی بگیرم تا به جای دروازه حریف به دروازه خودی نزدیک باشد. یعنی تور دروازه را ببیند، اما اجازه لرزاندن آن را نداشته باشد و تشنه گلزنی شود و... به همین راحتی میل گلزنی مجددا در وجودش بیدار شد و دیدید که چگونه دروازه مونشن گلادباخ را گشود.»

افسانه ای به نام گردمولر دوشنبه 15 دی 1393 ساعت 22:13

واقعا افتخارمی کنم که طرفدار باشگاهی هستم که علاوه بر اسطوره های تکرار نشدنیش مثل گردمولر سرمربی های بی نظیری هم داشته.از ادولاتک بگیر تا هاینکس کبیر.امیدوارم پپ هم راه این مربی های بی نظیر رو مثل همیشه باقدرت ادامه بده.

لقب ماباواریاست-پیروز شدن طبیعت ماست-قهرمانی درخون ماست.

mohammad دوشنبه 15 دی 1393 ساعت 22:39 http://bayern.blogsky.com

ای ول افسانه ای به نام گرد مولر

امیر مونیخی دوشنبه 15 دی 1393 ساعت 23:02

نویر فوق العادس

افن برگ دوشنبه 15 دی 1393 ساعت 23:17

مرسی شفچنکوی باشعور

هاینریش هیملر(اریایی) سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 01:05

دم افسانه ای به نام گرد مولر گرم مطالبتون عالی بود بله پیروزی و قهرمانی در خون ماست ما همیشه بهترینیم.واقعا با دیدن مستند مانشافت میشه به اقتدار و اتحاد و ....المان پی برد این فیلم جواب منتقدان می تونه بده.ما 1 2 ستاره نداریم مثل تیمای دیگه بلکه کل تیم ستاره هستن و می درخشن.امیداست نشستن ستاره ی 5 بر پیراهن المان بزرگ و منظم.

هاینریش هیملر(اریایی) سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 01:08

لو در اولین مصاحبه خود در سال جدید گفت:" هیچ کشوری در دنیا، توجهی که ما به جوانان داریم را ندارد. ما بیشتر از هر کشور دیگری به جوانگرایی اهمیت می دهیم. مهم نیست اهل کجای دنیا باشید، همه تا حدی به آلمان حسادت می کنند.
ما در مراکز فوتبال خود، حتی بازیکنانی با 11 سال سن در اختیار داریم و به خوبی نیز عملکرد و نحوه پیشرفت آنها را زیر نظر داریم.از بهترین مربیان نیز برای پروزش آنها استفاده می کنیم. اینکه برای جوانان و تیم های پایه ای باید از بهترین مربیان استفاده کرد، فقط یک حرف نیست، بلکه یک واقعیت است.از سال 2000، هر باشگاه آلمانی، موظف است تا تیم های پایه ای خود را داشته باشد."(ایول داره یا نه؟)

fc bayern سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 11:29

دیه‌گو مارادونا 54 ساله که زمانی شناسنامه تیم ملی آرژانتین محسوب می‌شد به رادیو هابانا گفت:" نه مسی و ‏نه رونالدو، بلکه نویر شایسته کسب توپ طلاست. دیگر وقت آن رسیده که مسی و رونالدو کنار بروند و جا را برای ‏سایرین باز کنند."‏

kjbayern سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 13:58

هه هه هه، این مرد چه "بینایی" خوبی داره.

لواندووسکی سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 22:49

افرین به شوا که واقعا فوتبال رو عمقی نگاه میکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد