وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مرورى بر دور رفت از رقابت هاى بوندسلیگا؛ برنده ها و بازنده ها

 

بوندسلیگا در حال حاضر در تعطبلات زمستانى به سر مى برد و بیشتر تیم ها در حال برگزارى اردوهاى آمادگى خود در خارج از آلمان مى باشند. در این یادداشت مرورى بر پنجاه و دومین نیم فصل تاریخ بوندسلیگا و برنده و بازنده هاى این رقابت ها خواهد شد. 

برنده ها

 

بایرن مونیخ: اقتداری متدوام

بعد از پایان دیدارهاى دور ر فت، بایرن مونیخ همانطور که انتظار مى رفت صدر جدول این رقابت ها را به خود اختصاص داده است. اما چرا باید این تیم را از برنده هاى نیم فصل اخیر به حساب آورد؟ بایرن مونیخ موفق شد یازده امتیاز اختلاف نسبت به وولفسبورگ نزدیک ترین تعقیب کننده خود و هفده امتیاز اختلاف نسبت به بایرلورکوزن سومین تیم جدول رده بندى ایجاد نمایند، مونیخى ها به چنین اختلاف امتیازى با کسب چهارده پیروزى و سه تساوى دست پیدا نموده اند.

اگر دور برگشت نیز با همین روال ادامه یابد، بایرن مونیخ بى تردید به یک قهرمانى زود هنگام دیگر در بوندسلیگا خواهد رسید. در بازى هاى دور رفت مونیخى ها به طور میانگین در هر بازى 71 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند و 87 درصد از پاس هاى بازیکنان این تیم نیز به مقصد رسیده است. ژابى آلونسو در میانه میدان در اکثر دیدارها کارگردان تیم بوده و نحوه بازى مونیخى ها بر طبق ایده هاى پپ گواردیولا سرمربى تیم و بر اساس پاس هاى کوتاه و سریع استوار بوده است. داشتن کادرى قوى و در نظر گرفتن سیستم چرخشى کارآمد از دیگر نقاط قوت بایرن مونیخ در این فصل با وجود مصدومان فراوان بوده است.

پر گل ترین برد بایرن مونیخ در این نیم فصل با پیروزى پر گل 6:0 مقابل وردربرمن حاصل شده است و تیم هاى شالکه، بایرن مونیخ و مونشن گلادباخ تنها موفق به توقف شاگردان گواردیولا در هفده بازى گذشته شده اند. این تیم در این هفده دیدار تنها چهار گل دریافت نموده و آرین روبن با ده گل زده بهترین گل زن بایرن مونیخ بوده است، به همین دلیل بایرن مونیخ شایسته ایستادن در رده اول برنده هاى دور رفت رقابت هاى بوندسلیگا است.

 

وولفسبورگ: مهمترین تعقیب کننده بایرن مونیخ

گرگ ها با وجود اختلاف یازده امتیازى با بایرن مونیخ، خود را به مهمترین شکارچى بایرن مونیخ تبدیل نموده اند، این تیم توانسته در تابستان 2014 با خرید بازیکنانى نظیر هونت،‌یونگ و بنتنر کادر خود را به خوبى تقویت نماید. از نظر دیترهکینگ سرمربى تیم با توجه به شرایط جدول رده بندى جذب بازیکنان جدید در فرصت نقل و انتقالات زمستانى ضرورى به نظر نمى رسد. این تیم در نیم فصل اخیر با کسب ده پیروزى، چهار تساوى و سه شکست و با کسب 34 امتیاز در رده دوم جدول رده بندى قرار گرفته است.

بیشتر حملات این تیم از کناره ها برنامه ریزى مى شود و کوین دى بروین بلژیکى با ارسال ده پاس منجر به گل در این زمینه رکورددار بوندسلیگا است. در ضربات ایستگاهى و کرنر نیز با وجود رودریگوئز و نالدوى سرزن وولفسبورگ براى همه حریفان خطرناک به نظر مى رسد. این تیم در نیم فصل اخیر 33 گل به ثمر رسانده که ایویکا اولیچ با 35 سال سن، پنج گل را به نام خود ثبت نموده است. در زمینه دفاعى گرگ ها در نیم فصل اخیر هفده گل دریافت نموده اند و نفوذ حریفان از کناره ها از مهمترین نقاط ضعف این تیم به حساب مى آید. کسب قهرمانى بوندسلیگا در این فصل براى گرگ ها کمى دور از دسترس به نظر مى رسد، اما ایستادن در رده دوم بوندسلیگا در پایان فصل کاملا سزاوار این تیم مى باشد.

 

آوگسبورگ: تیمى مستعد و فراتر از انتظار

در ابتداى فصل همه چیز براى آوگسبورگى ها مطابق برنامه پیش نرفت، بعد از حذف از رقابت هاى DFB Pokal با قبول شکست مقابل تیم نه چتدان مطرح مگدبورگ و کسب دو شکست متوالى در دو بازى ابتداى فصل، کمتر کسى فصل خوبى براى این تیم در بوندسلیگا پیش بینى مى نمود. اما در پایان نیم فصل این تیم با کسب 27 امتیاز رده ششم جدول رده بندى را به خود اختصاص داده است، در واقع چنین نتایج قابل قبولى با توجه به جدایى آندره هان و برخى دیگر از مهره هاى کلیدى این تیم در فصل گذشته تا حدودى غیر قابل انتظار بوده است.

درخط حمله این تیم با وجود ورنر و بابا خطرناک ظاهر شده و در مجموع در هفده بازى موفق به ثمر رساندن 22 گل و دریافت 21 گل شده اند. سیستم دفاعى مورد نظر مارکوس واینتسیرل سرمربى این تیم بر مبناى دفاع از زمین خودى است و در درون دروازه آلکس مانینگر اتریشى، عملکرد قابل قبولى از خود به نمایش گذاشته است. از نکات بارز آوگسبورگ در این فصل، پیروزى در دیدارهایى است که این تیم گل اول را در آنها به ثمر سانده  و تغییر نتیجه در بیشتر دیدارهایى است که این تیم از حریف خود عقب مانده است.

پر گل ترین پیروزى این تیم با برد 3:0 مقابل پادربورن به ثبت رسیده و سنگین شکست را این تیم با قبول نتیجه0:4 مقابل بایرن مونیخ تجربه نموده است. پاول فرهائگ با زدن پنج گل از روى نقطه پنالتى موفق ترین گل زن این تیم به حساب مى آید و این تیم با کسب نه پیروزى، بدون تساوى و قبول هشت شکست رده ششم جدول بوندسلیگا را به خود اختصاص داده و با توجه به داشته هاى آوگسبورگ، این یکى از برندگان نیم فصل اخیر بوندسلیگا به حساب مى آید.

 

پادربورن: شگفتى سازى از  بوندسلیگا دو

هنگامى که پادربورن به بوندسلیگا صعود نمود، شاید کمتر کسى این احتمال را مى داد که پادربورن بتواند خود را از منطقه خطر دور نگه دارد و بسیارى از کارشناسان این تیم را از شانس هاى اصلى سقوط به بوندسلیگاى دو مى دانستند، در حالى که پادربورن در پایان نیم فصل اخیر با کسب 19 امتیاز در رده دهم جدول رده بندى قرار گرفته است.

بیشتر حملات این تیم بر روى پاس هاى بلندى که به ویژه از سمت راست ارسال مى گردد، شکل مى گیرد.از گل هاى فراموش نشدنى این تیم در نیم فصل اخیر مى توان به گل موریتس اشتوپل کمپ بازیکن این تیم به هانوفر از محوطه جریمه خودى یاد نمود. عملکرد این تیم در زمینه دفاعى نیز قابل قبول بوده و این تیم با دریافت 26 گل خورده از وضعیت مناسبى برخوردار است. در زمینه تهاجمى اما این تیم با 21 گل زده همچنان نیاز به تقویت دارد. پادربورن در هر بازى به طور میانگین 14.1 ضربه به سمت دروازه حریفان ارسال داشته است اما مهاجمین این تیم از موقعیت هاى به دست آمده، به خوبى استفاده نمى نمایند. با این وجود در رقابت هاى هفته پنجم این تیم حتى به طور موقتى صدرنشین بوندسلیگا شد، از پادربورن تیمى که در این فصل به بوندسلیگا صعود نموده با کسب چهار پیروزى، هفت تساوى و شش باخت و با قرار گرفتن در رده دهم جدول رده بندى مى بایست علاوه بر تیم شگفتى ساز بوندسلیگا به عنوان یکى از برندگان نیم فصل نیز یاد نمود.

 

بازنده ها

 

هامبورگ: بحران پشت بحران

فصل مایوس کننده 2013/14 در نیم فصل اخیر نیز ادامه پیدا نموده است و هامبورگ با وجود سرمیاه گذارى فراوان در تابستان گذشته و خرید بازیکنانى نظیر لوئیز هولتبى، نیکولاى مولر و والون بهرامى نتوانسته خود را همچنان از بحران نجات دهد. شاگردان سین باوئر سرمربى هامبورگ با مالکیت توپ 51 درصدى در این نیم فصل و دقت پاس هاى 71 درصدى، عملکردى ضعیف از خود بر جاى گذاشته اند، اما از لحاظ دفاعى این تیم با دریافت 19 گل خورده عملکردى قابل قبول داشته است، هر چند که این عملکرد بیشتر مدیون درخشش یاروسلاو دروبنى سنگربان این تیم است.

در خط حمله اما هامبورگى ها تنها با به ثمر رساندن نه گل ضعبف ترین تیم بوندسلیگایى به حساب مى آیند و رافائل فن در فارت هلندى با زدن سه گل بهترین گل زن تیم بوده است. بازیکنان هامبورگ به طور میانگین در هر بازى دوازرده ضربه به سوى دروازه حریفان ارسال داشته اند که تنها سه ضربه از آنها درون چارچوپ دروازه بوده است. هامبورگ با کسب هفده امتیاز و تفاضل گل منفى ده، در رده چهاردهم جدول رده بندى قرار گرفته و همانند فصل گذشته یکى از کاندیداهاى سقوط به دسته پایین تر به حساب مى آید و بى تردید از بازنده هاى دور رفت به حساب مى آید.

 

اشتوتگارت: به دنبال موفقیت سال 2007

قهرمانى در سال 2007 بى تردید همچنان در ذهن همه هواداران اشتوتگارت باقى مانده است. هنگامى که در تابستان گذشته اعلام شد که آرمین فه سرمربى آن زمان تیم بار دیگر هدایت اشتوتگارت را بر عهده خواهد گرفت، براى بسیارى از هواداران این تیم علاوه بر زنده شدن خاطرات قهرمانى، امیدها براى درخششى دوباره نیز احیا شد، اما هرگز چنین اتفاقى رخ نداد. اولین نا آرامى در تیم هنگامى که هواداران خواستار اخراج فردى بوبیچ مدیر ورزشى تیم شدند، به چشم خورد. چون از نظر هواداران، وى مسئول ناکامى اشتوتگارت در فصل نقل و انتقالات تابستانى این تیم بوده است. در انتهاى سپتامبر باشگاه اشتوتگارت قطع همکارى خود با بوبیچ را به صورت رسمى اعلام نمود و با توجه به عدم موفقیت تیم، آرمین فه نیز از سمت خود استعفا داد.

هوب استیونز ناجى اشتوتگارت در فصل گذشته بار دیگر هدایت اشتوتگارت را عهده دار شد. با این وجود تغییر خاصى در روند موفقیت این تیم حاصل نشده است و اشتوتگارت در پایان دور رفت با کسب چهار پیروزى، پنج تساوى و هشت شکست با اختلاف گل بهتر در رده پانزدهم جدول رده بندى قرار گرفته است. این تیم تنها موفق به ثمر رساندن 20 گل شده که مارتین هارنیک اتریشى با به ثمر رساندن پنج گل بهترین گل زن تیم بوده است، در خط دفاعى اما عملکرد این تیم با دریافت 32 گل فاجعه بار بوده است و در چندین مقطع دروازه بان هاى این تیم در طول نیم فصل اخیر تغییر یافته اند. هواداران اشتوتگارت تصور بهتر و انتظار بیشترى از عملکرد تیم خود در این فصل داشته اند و بى تردید این تیم یکى از بازندگان اصلى نیم فصل اخیر بوندسلیگا به حساب مى آید. حال باید دید در دور برگشت با توجه به اضافه شدن روبین دوت به عنوان مدیر ورزشى تیم، تغییرى در روند نتیجه گیرى اشتوتگارت حاصل مى گردد.

 

وردربرمن: به دنبال پایدارى

وردربرمن نیز همانند هامبورگ دیگر تیم شمالى آلمان، نتوانسته خود را از بحران جند فصل اخیر نجات دهد. در نیم فصل اخیر این تیم به طور میانگین در هر دیدار 2.3 گل دریافت نموده است که آمارى بسیار ضعیف به حساب مى آید. در خط دفاعى هنوز کادر مربى گرى تیم به چیدمان دلخواه دست پیدا نکرده، به طورى که در این هفده بازى ده بازیکن مختلف در خط دفاعى به کار گرفته شده اند. اما در خط حمله تیم با حضور فرانکو دى سانتو جاى امیدوارى زیادى وجود دارد و او توانسته به خوبى جاى خالى آرون هونت که به وولفسبورگ پیوسته را پر نماید. علاوه بر این وردربرمن از حضور داوى زلکه بازیکن جوان و مستعدى برخوردار است که در تیم ملى جوانان آلمان نیز عضویت داشته و با به ثمر رساندن چهار گل و ارسال دو پاس گل عملکردى امیدوار کننده داشته است. از حضور زلکه مى توان به عنوان ستاره درخشانى در آسمان تیره و تار وردربرمن نام برد.

زلاتکو یونوزویچ از دیگر بازیکنان موثر وردربرمن در نیم فصل اخیر بوده است که تخصص فوق العاده اى در ارسال ضربات ایستگاهى دارد. بیشتر حملات وردربرمن از سمت چپ تیم پایه گذرى مى شود و آنها معمولا براى نزدیک شدن به دروزاه حریف از توپ هاى بلند نیز استفاده مى نماید. اما بزرگترین مشکل این تیم همانطور که اشاره شد در خط دفاعى مى باشد، حتى تغییر سرمربى تیم نیز چندان بهبودى در وضعیت تیم نداشته و حضور حضور ویکتور اسکریپنیک با کمک تورستن فرینگز تنها باعث عملکردى خوب مقطعى در وردربرمن شده است. این تیم در پایان دور رفت با کسب چهار پیروزى، پنج تساوى و هشت شکست در رتبه شانزدهم جدول رده بندى قرار دارد و از بازنده هاى نیم فصل بوندسلیگا محسوب مى شود.

 

دروتموند: نیم فصلى ناخوشایند و مایوس کننده

انتظار مى رفت که دورتموند نایب قهرمان فصل گذشته در این فصل نیز حداقل به موفقیتى مشابه دست یابد که انتظارات در این خصوص هرگز برآورده نشده است. این تیم در تابستان براى پر کردن جاى خالى روبرت لواندوفسکى، چیرو ایموبیله بهترین گل زن سرى آ و آدریان راموس از هرتابرلین را جذب نمود، اما این دو نیز هرگز درخشش و یا عملکرد قابل قبولى در تیم نداشته اند. دورتموند در انتهاى نیم فصل اخیر با کسب پانزده امتیاز از هفده بازى و تنها به لطف تفاضل گل بهتر در رده هفدهم قرار گرفته است و با شرایطى بحرانى سال جدید میلادى را آغاز نموده است.

بزرگترین مشکل یورگن کلوپ سرمربى تیم موج بالاى مصدومین این تیم بوده که سبب شده است در بیشتر بازى ها این سرمربى بازیکنان کلیدى و موثر خود را در اختیار نداشته باشد. اشتباهات فردى به دلیل عدم تمرکز و عصبى بودن بازیکنان تیم از دیگر نکات منفى تیم به حساب مى آید که علاوه بر تضعیف عملکرد دفاعى تیم در نحوه بازى سازى تیم نیز تاثیر منفى داشته است.

بازیکنان دورتموند چنین شرایط سختى را تا کنون تجربه نکرده اند و در نبرد براى بقا در بوندسلیگا یورگن کلوپ با توجه به تجربه اى که در این خصوص با تیم ماینتس کسب نموده، نقشى مهم بر عهده خواهد داشت. در هفده بازى گذشته این تیم تنها موفق به کسب چهار پیروزى، سه تساوى شده و ده بازى باقى مانده را به حریفان واگذار نموده است، که سبب شده بدترین و ضعیف ترین دور رفت بوندسلیگا در تاریخ دورتموند به ثبت رسد.

در خط حمله این تیم تنها موفق به ثمر رساندن 18 گل شده که پیر امریک آوبامیانگ با زدن پنچ گل بهترین عملکرد را در این زمینه داشته است. در خط دفاعى نیز عملکرد این تیم با دریافت 26 گل چندان قابل قبول نمى باشد، مسئله اى که نیمکت نشینى رومان وایدنفلر در اواخر نیم فصل را نیز به همراه داشته است. دورتموند براى نجات از چنین وضعیتى به انقلابى بزرگ نیاز دارد، چون وجود یک دورتموند قدرتمند از نظر بین المللى نیز براى بوندسلیگا بسیار حائز اهمیت است.

 

از وب سایت کیکر 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد