وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چرا شانس نویر برای دریافت توپ طلا پایین است؟

 

مانوئل نویر خود را در رقابت بر سر کسب عنوان بهترین بازیکن سال 2014 چندان مدعى و صاحب شانس نمى داند. آیا مى توان یک دروازه بان در فوتبال مدرن را شایسته کسب چنین عنوانى دانست؟

لئو یاشین روسى تا به امروز تنها سنگربانى است که توانسته جایزه Ballon d’Or (توپ طلا) سال فوتبال جهان را از مجله تخصصى France Football دریافت نماید، عنوانى که معادل با انتخاب بهترین بازیکن سال فوتبال اروپا بوده است. لئو یاشین بى تردید مى توانست عنوان بهترین بازیکن فوتبال دنیا در سال 1963 را نیز کسب نماید، اما چنین عنوانى در آن زمان در فوتبال دنیا مطرح نبوده است. حال مانوئل نویر از چنین شانسى برخوردار است که در چند روز آینده براى اولین بار به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال دنیا انتخاب گردد.

سال 1991 فیفا براى اولین بار تصمیم به معرفى بهترین بازیکن سال فوتبال دنیا بر طبق قوانین و دیسیپلین هاى تعریف شده در این سازمان گرفت و از آن زمان به بعد بیشتر بازیکنان تهاجمى و گل زن نظیر رونالدو، زیدان، کاکا، رونالدینیو، کریستیانو رونالدو و مسى به چنین عنوانى دست پیدا نموده اند. سال 2002 الیور کان با درخشش در جام جهانى به عنوان اولین سنگربان توانست به عنوان دومین بازیکن برتر سال فوتبال دنیا معرفى گردد، مسئله اى که در آن زمان بسیار مهم و غیر معمول به نظر مى رسید.

لئو یاشین در زمان خود انقلابى در پست دروازه بانى به وجود آورد و به عنوان دروازه بانى که در بازى تیمى مشارکت مى کند، موفق به مطرح نمودن خود شد، مانوئل نویر اما علاوه بر ظاهر شدن در نقش "لیبرو"، موقعیت هاى خطرناک بر روى دروازه خودى را پیش بینى مى نماید و کمتر کسى همانند او در ناکام گذاشتن موقعیت هاى حریف موفق بوده است. دوئل هاى او بر سر توپ با مهجامین حریف هر چند خطرناک و پر ریسک مى باشند، اما وى در برخى از صحنه ها با چنین واکنش هاى پرریسکى دروزاه تیم ملى آلمان و بایرن مونیخ نجات داده است. در بایرن مونیخ حتى او در بازى سازى در انتهاى زمین خودى نیز مشارکت مى نماید.

در هنگام برگزارى رقابت هاى جام جهانى، به نظر هاله اى افسانه اى مانوئل نویر را در بر گرفته بود، چون مهاجمین حریف از نزدیک شدن به این سنگربان با دست هایى اختاپوس گونه واهمه داشتند. حضور مطمئن نویر درون دوازه مانشافت، ضریب اطمینان خط دفاعى تیم یوگى لوو را به شدت افزایش داده بود. واکنش هاى نجات دهنده اعجاب آور او در بازى مقابل الجزایر، مهار ضربه هولناک کریم بنزما در بازى مقابل فرانسه تنها با یک دست و واکنش شجاعانه او در فینال ماراکانا در تقابل با هیگواین، براى مدت طولانى در ذهن دوستداران فوتبال باقى خواهد ماند.

تا کنون به جزء سال 2010 که مسى به عنوان برترین بازیکن سال فوتبال دنیا برگزیده شد، همه دریافت کنندگان عنوان برترین بازیکن در سال هاى برگزارى جام جهانى، از بازیکنان فاتح جام جهانى بوده اند که این مسئله خود مزیتى براى مانوئل نویر حساب مى آید. این سنگربان اما در رقابت با مسى و رونالدو خود را هرگز مدعى نمى داند و مارک ها و برندهاى جهانى را که در این مسئله نافع هستند را مخالف انتخاب خود به عنوان برترین بازیکن سال 2014 مى داند. با وجود اینکه لیونل مسى جام جهانى متوسط و کریس رونالدو جام جهانى ضعیفى را در برزیل پشت سرگذاشته اند، این موضوع چندان به ضرر آنها تمام نخواهد شد، چون هر یک آز آنها در باشگاه هاى خود خوب درخشیده اند و در تمام دنیا چهره هایى بسیار شناخته شده به حساب مى آیند.

البته عدم انتخاب سایر بازیکنان موثر در تیم فاتح جام جهانى نظیر کروس،‌مولر، لام یا شواین اشتایگر از سوى فیفا در لیست سه نفره نهایی، طعنه آمیز نیست. چون آلمان و دروازه بانانش همواره داراى داستانى خاص بوده اند و از لحاظ شدن مانوئل نویر در لیست سه نفره پایانى از سوى فبفا مى بایست به عنوان تصمیمى شجاعانه و تاییدى بر عملکرد این سنگربان یاد نمود. اما با همه این تفاسیر انتخاب یک دروازه بان به عنوان بهترین بازیکن سال رشته ای ورزشی که فلسفه آن بر اساس هنر کار با پا می باشد، صحیح هست؟

 

از وب سایت رونامه تگز سایتونگ آلمان 

منبع

نظرات 9 + ارسال نظر
امیر مونیخی چهارشنبه 17 دی 1393 ساعت 22:39

چرا شانس نویر برای دریافت توپ طلا پایین است؟
چون نویر آرایش نمیکنه.
چون نویر کارای تبلیغاتی نمیکنه.
چون نویر با شورت عکس نداره.
چون نویر همکار فیفا و یوفا نیست.
چون بغیه دروازه بانا ب نویر حسادت میکنم.
و........
خوشم میاد توپ طلا واسه نویر ارزش آنچنانی نداره و کار
تیمی براش مهم تره

امیر مونیخی چهارشنبه 17 دی 1393 ساعت 22:40

چون بقیه ی دروازه بانا ب نویر حسادت میکنن
شرمنده اشتباه تایپی بود

hitler پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 01:43

ای بابا حقشو میخورن حالا ببینید

باستین پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 08:04

نامه فیفا به نویر سلام اقاى نویر شما در سال2014سالى موفق داشته اید وحق شما میباشد که ب رنده جایزه بهترین بازیکبشوید بشوید ودلایل دلاینمیتوانیمتجایزه رایزهراا به شما بدهیم 1.شما هم جنس باز نیستید 2.شما مافیا نیستید 3.شما براى هر کارى لخت نمیشید وعکس نمى اندازید وازهمه مهم تر اینکه ما خودمون قبلا برنده رو مشخص کرده بودیم با ارزوى موفقیت براى شما

فرانک پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 10:01

ایول بچه ها نظرات باحالی بود شاد شدم کلی خندیدم

بایرنننن پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 10:40

توپ طلانصف حق نویرهم نیستتتتتتت

mkz پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 15:33

المانی و طرفداریای المان نه فقط رو فوتبال رو همه چی المان غیرت دارن..بخوای حساب سر انگشتی کنی نه مسی نه رونالدو نباید در کنار نویر واسه بالن دور باشن..مهم اینه که ما خودمون میدونیم چه خبره!!!!!!!!!جام جهانی واسه نویر بقیه جام های شخصی واسه رونالدو و مسی

دوست رویس پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 16:21

عکس امروز رو خوب انداخت نویر واسه رای جمع کردن خوبه

استقلالی ام پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 21:09

امیر مونیخی درست میگه . و بقیه . حق نویر خورده میشه اگه توپ طلا رو بدن به مسی و رونالدو . نویر از همشون یه سر و گردن نه ده سر و گردن بالا تره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد