وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

نامزدهای عنوان بهترین سرمربی جهان در کلام دیگران: یواخیم لوو

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، جام جهانی 2014 در برزیل، جنبه های مختلفی از شخصیت یواخیم لوو برای طرفداران فوتبال، آشکار کرد.

 او مردی نشان داد که معمولا تمرکزش را از دست نمی دهد و همیشه آماده است، اغلب اوقات آرام است، گاهی اوقات بازیکنانش را به چالش می کشد و رفته رفته احساساتی هم جلوه می کند. در پایان جام جهانی و با رسیدن به عنوان قهرمانی جهان هم تماشاگران، حرکات سرشار از شادی از وی دیدند که قبلا خیلی کم مشاهده شده بود.

یواخیم لوو روز دوشنبه آینده در مراسم سالانه انتخاب بهترین های دنیای فوتبال از سوی فیفا، دوباره توجهات را به خود جلب خواهد کرد. او به همراه کارلو آنچلوتی و دیگو سیمئونه، نامزد دریافت جایزه بهترین مربی سال 2014 است. در استقبال از این مراسم، که در زوریخ سوئیس انجام خواهد شد، وبسایت رسمی فیفا اقدام به مصاحبه با شخصیت های مشهور دنیای فوتبال پرداخته و نظرات آنها را در مورد ویژگی ها و گفتنی های جالب توجه 3 فینالیست آلمانی-ایتالیایی-آرژانتینی، جویا شده است.

فدراسیون جهانی فوتبال از مصاحبه شوندگان پرسیده ویژگی خاص فرد مورد نظر چیست؟ چه نکته ای آنها را به عنوان یک سرمربی، برجسته می کند؟ و اینکه این فردا جرا شایسته دریافت این جایزه است؟ نفر اولی که از کلام دیگران تشریح شده، یواخیم لوو، سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان قهرمان جهان است:

یورگن کلینزمن

مهاجم سابق مانشافت و قهرمان جام جهانی 1990، یواخیم لوو را در سال 2004 به عنوان دستیار اول خود در مسند هدایت تیم ملی، برگزید. آنها در کنار هم، تیم شکیل تر و هجومی تری تشکیل دادند و در خانه، به مقام سومی جام جهانی 2006 دست پیدا کردند. بعد از آن، لوو جانشین کلیزمن شد؛ کلینزمنی که خود اکنون سرمربی تیم ملی آمریکا است:

"یوگی مربی ای با اراده و روراست بوده که همیشه به جزئیات هم توجه دارد. همواره واضح و راحت با بقیه ارتباط برقرار می کند و با همه با احترام رفتار می کند. طی سالیان گذشته، آلمان را ذره ذره بهتر کرده و بدون شک به خاطر زحمات بلند مدتش، شایسته کسب این جایزه است. بزرگتر از قهرمانی در جهان، موفقیتی وجود ندارد.

"هر کسی طی زمان رشد می کند که شامل هر دو جنبه کاری و شخصی می شود. او به عنوان یک مربی، به بلوغ بالایی رسیده است. در سال های اخیر، شخصیت مربیگری اش را واقعا ارتقا داده و علاوه براین، چگونگی مقابله با لحظات بحرانی را فرا گرفته است. دیدن تکامل او واقعا لذت بخش است.

"ویژگی های برجسته اش، تواضع و صداقت بوده و وقتی به لحظات حساس می رسد، با آرامش و خونسردی برخورد می کند که از جنبه های رفتاری اهالی منطقه تولدش، بادن ووتمبرگ، به شمار می رود. سرمربی بسیار دقیقی است، ولی هرگز از دقت به کلیات هم وانمی ماند. در کنار همه این ها، همیشه برای خوردن یک فنجان قهوه با شما، وقت آزاد پیدا می کند."

برند اشنایدر

ملی پوش 81 باره تیم ملی آلمان، به عنوان یکی از خلاق ترین بازیکنان ترکیب مانشافت طی سال های 2002 تا 2006، در کنار کلینزمن و لوو بوده است. یوگی لوو او را بعد از جام جهانی 2006، پس از میشاییل بالاک، به عنوان کاپیتان دوم تیم برگزید:

"عنوانی بالاتر از قهرمانی جهان وجود ندارد و او بدون شک شایسته کسب جایزه بهترین مربی سال است. بعد از جام جهانی 2006، به طور مستمر نتایج خوبی گرفته و تیم را به دو فینال یورو 2008 و جام جهانی 2014 رسانده و در نهایت به قهرمانی جهان رسیده است. این قهرمانی تا مدت ها در اذهان باقی خواهد ماند. یک فوتبالیست نمی تواند آرزوی بزرگ تری از قهرمانی در جام جهانی داشته باشد.

"از یوگی فقط خاطرات خوش به یاد دارم. یکی از دقیق ترین مربیانی است که دیده ام و همیشه تا کوچک ترین مسائل را حلاجی و تحلیل می کند. همیشه برای بازی برنامه دارد و وظایف هر کس در زمین را به طور واضح شرح می دهد. همان زمانی هم که من بازی می کردم، سرمربی فوق العاده ای بود. او و کلینزمن کارها را بین شان تقسیم کرده بودند، ولی در عین حال خیلی باهم مشورت می کردند. این طور نبود که کلینزمن فقط به تهییج ما بپردازد و وظایف لوو به تحلیل و طراحی تاکیتک خلاصه شود."

تونی کروس

هافبک 25 ساله رئال مادرید تحت نظر یواخیم لوو از جوانی آینده دار، به یکی از ارکان تیم ملی آلمان بدل شده است. او در جام جهانی 2014 برزیل، یکی از مهم ترین سلاح های یوگی لوو برای فتح تورنمنت بود:

"از وقتی سرمربی تیم ملی شده، همواره باعث پیشرفت تیم شده است. فوتبال بسیار بسیار خوبی انجام می دهیم و می تواند اثرانگشت او در حرکات مان را ببینید. می خواهد واقعا فوتبال کنیم و می توانید این موضوع را در جام جهانی مشاهده کنید. او یکی از قهرمان های جهان است و فکر می کنم همین مساله شانسش برای کسب عنوان مربی سال را افزایش دهد."

شکوردان موستافی

موستافی، که قبل از جام جهانی تجربه ملی چندانی نداشت، در روزهای آخر و با مصدومیت مارکو رویس به اردوی تیم ملی آلمان فراخوانده شد. او در نهایت قهرمان جهان شد و اکنون هم به عنوان یکی از یاران ثابت والنسیا به دوران ورزشی اش ادامه می دهد:

"به نظرم لوو فردی است که واقعا می داند برای ساختن تیمی موفق، باید چه نوع بازیکنان و همکارانی کنار هم گرداوری کند. هر کسی که مسابقات جام جهانی را تماشا کرده باشد، می داند که تیم واقعا هماهنگ بود. مهم نبود چه کسی بازی می کند و چه کسی روی نیمکت نشسته است. یک تیم کنار هم جمع شده بود و همان تیم جام را به خانه آورد. می تواند در تک تک لحظات جام، این موضوع را حس کنید.

"هر مربی ای که قهرمان جهان شده باشد، شایسته کسب عنوان مربی سال است. هنگام انتخاب اعضای تیم ملی، انتقاد بسیاری از لوو شد و همه می گفتند تیمی از جوان ها و بی تجربه ها را با خود به برزیل برده، ولی او روی حرف خود ایستاد. تمام تصمیمات را خودش گرفت و می دانست به دنبال چه چیزی است. همین هم جام جهانی را برایمان به ارمغان آورد."  
 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد