وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

پپ گواردیولا و ترجیح به برخوردارى از کادرى کوچک تر

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، ژردان شکیرى و پیر امیل هویبیرگ بایرن مونیخ را ترک کرده اند، این دو بازیکن هر دو مى خواستند که زمان هاى بیشترى براى بازى و قرار گرفتن در ترکیب به آنها داده شود و تمایلى به نشان دادن صبر و تحمل در این زمینه نداشتند.  ژردان شکیرى در حقیقت براى قرار گرفتن در ترکیب اصلى با موانع بسیار بزرگى روبرو بوده است، آرین روبن، فرانک ریبرى، توماس مولر و ماریو گوتسه که همگى بازیکنانى با کیفیت تر از وى هستند و در سطحى بالاتر نسبت به این هافبک سوئیسى قرار دارند مهم ترین مانع شکیرى براى قرار گرفتن در ترکیب اصلى تیم بوده است. شکیرى البته در فصل گذشته با مشکل مصدومیت شدیدى مواجه شد و هفده بازى فصل بایرن مونیخ را نیز از دست داده بود که این مسئله خود دلیلى بر تعداد بازى هاى کم این ملى پوش سوئیسى در مونیخ است.

البته شاید چنین مصدومیتى بى تردید بر عملکرد او در بایرن مونیخ چه هنگامى که او در ترکیب اصلى قرار مى گرفت و چه هنگامى که به عنوان بازیکن جانشین به زمین فرا خوانده مى شده، تاثیر منفى داشته است و نمى توان عملکرد نه چندان قابل قبول وى را به ترکیب بایرن مونیخ و ایده هاى پپ گواردیولا نسبت داد. مى توان ادعا نمود که شکیرى نتوانست خود را حداقل بعد از پایان دوران آسیب دیدگى اش با سطح تیم و هم بازى هاى خود تطبیق دهد و بى تردید ترک مونیخ و پیوستن به اینتر بهترین تصمیم براى هر دو طرف بوده است.

هویبیرگ اما در دو فینال اخیر بایرن مونیخ در DFB Pokal و همچنین سوپر کاپ آلمان که هر دو در مقابل دورتموند برگزار شده بود، در ترکیب اصلى تیم قرار گرفته بود، چنین اعتمادى از جانب پپ گواردیولا براى این ستاره نوزده ساله دانمارکى مى توانست نشانه اى بسیار مثبت باشد، اما هویبیرگ بسیار جاه طلب تر بود و حضور موقتى در ترکیب اصلى براى او هرگز راضى کننده نبود، اما واگذارى وى به صورت بازیکنى قرضى به آوگزبورگ را مى توان مثبت ارزیابى نمود؟ بى تردید او زیر نظر مارکوس واینسیرل سرمربى آوگزیورگ زمان هاى بیشترى براى بازى پیدا خواهد نمود، اما هویبیرگ مى توانست با ماندن در بایرن مونیخ و حضور مرتب در تمرینات این تیم زیر نظر سرمربى همانند پپ گواردیولا به تجربیات خوبى دست یابد. چنین انتقالى با ابهامات زیادى به همراه است، شاید همه طرفین از قبال چنین تصمیمى برنده شوند و شاید چنین تصمیمى اثارى منفى به همراه داشته باشد.

با وجود جدایى این دو بازیکن، پپ گواردیولا همچنان کادرى با حضور بیست بازیکن در اختیار دارد، این سرمربى اسپانیایى همواره خواهان داشتن کادرى با بازیکنان کمترى بوده است که با دروازه بانان به بیست نفر برسند که چهارده الى پانزده نفر از این بازیکنان از نفرات اصلى هستند و مابقى کادر را بازیکنان ذخیره تشکیل مى دهند. در واقع پپ گواردیولا کار کردن با کادرى کوچک تر را بیشتر ترجیح مى دهد، چون به این ترتیب وى کار راحت ترى براى قرار دادن بازیکنانى که در همه تمرینات شرکت مى نمایند، بر روى نیمکت ذخیره ها پیش رو دارد و به مى تواند حواشى را تا حد زیادى از تیم دور نماید.

در نیم فصل اول سران بایرن مونیخ براى کم کردن ریسک ناشى از فشارهاى پس از جام جهانى و مصدومان احتمالى، مایل به داشتن کادرى با تعداد بازیکنان بیشتر بوده اند که حال در نیم فصل با توجه به کم شدن احتمال چنین خطرهایى، سران باشگاه با کوچک تر شدن کادر تیم به بیست بازیکن مطابق خواسته پپ گواردیولا موافقت نموده اند.

البته خواسته پپ گواردیولا با ریسک به همراه خواهد بود، چون بعضى از مصدومیت ها و محرومیت هاى ناگهانى ممکن است براى تیم به خصوص در مرحله هاى بالایى لیگ قهرمانان به تهدید بدل شود، این سرمربى اسپانیایى البته از داشتن کادرى کوچک در بارسلونا نیز تجربیات مثبتى داشته است و به همین دلیل با در کنار هم گذاشتن چنین مسائلى وى باز هم ترجیح مى دهد که کادر کوچک ترى در اختیار داشته باشد.

با در نظر نگرفتن مانوئل نویر، په په رینا و تام اشتارکه، پپ گواردیولا در نیم فصل دوم نوزده بازیکن در اختیار خواهد داشت که سه نفر از آنها به نام هاى جیانلوگکا گائودینو، سینان کورت و میشل وایزر از بازیکنان بسیار جوان به حساب مى آیند که شاید با رفع مصدومیت بازیکنانى نظیر فیلیپ لام، خاوى مارتینز و تیاگو آلکانتارا، بازى هاى زیادى به آنها نرسد. به این ترتیب پپ گواردیولا با کادرى متشکل از بیست بازیکن نیم فصل دوم را آغاز خواهد نمود که پانزده نفر از آنها از بازیکنان اصلى تیم به حساب مى آیند که با سیستم گردشى منطقى مورد نظر سرمربى به بازى گرفته خواهند شد و سایر بازیکنان از نفرات تکمیلى به حساب خواهند آمد، با چنین روشى پپ گواردیولا بازیکنان آماده بیشترى در اختیار دارد و بهتر مى تواند تیم را با وجود مصدومان زیاد به موفقیت برساند که مثال بارز آن پیروزى در فینال DFB Pokal فصل گذشته، با وجود برخى سختى ها و تعدد بالاى مصدومان مى باشد.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد