وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

ترس گواردیولا از دیدارهاى خارج خانه، عامل ناکامى بایرن مونیخ

 

ترس پپ گواردیولا از دیدارهاى خارج از خانه لیگ قهرمانان اروپا بار دیگر سبب اتخاذ تدابیر محتاطانه اى از سوى این سرمربى اسپانیایى در بازى مقابل شاختار دونتسک شد که در نهایت به ضرر بایرن مونیخ به اتمام رسید.

بسیارى از تیم ها براى خود در بازى مقابل بایرن مونیخ در استادیوم آلیانس آره نا شانسى قائل نیستند، چون مونیخى ها در این فصل در استادیوم خانگى خود شکست ناپذیر بوده اند و تنها در یک بازى موفق به شکست حربف خود نشده اند، شاید به همین دلیل سران مونیخى با وجود عدم پیروزى در دیدار رفت مقابل شاختار دونتسک از مرحله یک هشتم نهایى لیگ قهرمانان اروپا، چندان نگران صعود تیم خود به مرحله بعد نیستند.

اما شاختار دونتسک مى تواند در بازى برگشت با به ثمر رساندن گلى زود هنگام، شرایط تیم پپ گواردیولا را بسیار دشوار نماید، لوچسکیو سرمربى نماینده اوکراین در دیدار رفت نیز چنین برنامه اى داشت و با در نظر گرفتن دفاعى چند لایه، تمرکز تیم خود را بیشتر بر روى گل زنى از روى ضد حملات سریع قرار داده بود. این سرمربى رومانیایى در کار خود بسیار موفق بود، چون مونیخى ها موفق به ایجاد خطرى خاص بر روى دروازه شاختار دونتسک نشدند با وجود اینکه مالکیت توپ و کنترل بازى در بیشتر مواقع در اختیار شاگردان پپ گواردیولا بود.

اقتدار با احتیاط

نحوه بازى بایرن مونیخ در اوکراین را مى توان به قول یکى از روزنامه هاى آلمانى به فوتبالى با ترمز دستى کشیده شده تشبیه نمود، در زمان یک سال و نیمه حضور گواردیولا در مونیخ دیدارهاى بسیار کمى از بایرن مونیخ دیده شده که با بحث و جنجالى به همراه نبوده باشد و اعتقاد این سرمربى اسپانیایى به ارائه فوتبالى مقتدرانه با احتیاط که بار دیگر در بازى مقابل شاختار دونتسک نمایان شد، بحث ها و جنجال ها شدیدى را به دنبال داشته است.

شاختار دونتسک در حال حاضر از شرایطى عادى برخوردار نیست، بازى هاى این تیم به دلیل شرایط جنگى و تخریب استادیوم خانگى در شهرى دیگر برگزار مى گردد، از حدود سه ماه پیش این تیم در هیچ بازى رسمى شرکت نکرده و لیگ داخلى اوکراین نیز در تعطیلات زمستانى به سر مى برد، به همین دلیل براى تیم پر مدعایى نظیر بایرن مونیخ کسب نتیجه تساوى مقابل چنین تیمى نمى تواند چندان راضى کننده باشد.

بایرن مونیخ، بارسلوناى بدون مسى

بایرن مونیخ در این دیدار تنها موفق به ایجاد یک خطر جدى بر روى دروازه شاختار دونتسک شد و فوتبالى را ارائه داد که تنها از تیم هاى پپ گواردیولا قابل تصور است. در بارسلوناى پپ گواردیولا اما به طور معمول اعجوبه اى نظیر لیونل مسى وجود داشت که با حرکات انفرادى خود در مقابل تیم هاى مستحکم از لحاظ ساختار دفاعى پیروزى را براى کاتالان ها به ارمغان مى آورد، در مونیخ و در سیستم مورد نظر پپ گواردیولا اما کمبود ستاره اى با چنین کیفیت و مشخصاتى احساس مى شود.

صحنه هاى زیادى در طول یک دیدار از بایرن مونیخ دیده مى شود که در لحظات تعیین کننده بعد از حرکتى ترکیبى، توپ از دست مى رود و بیشتر موقعیت هاى خطرناک مونیخى ها زمانى رخ مى دهد که آرین روبن از سمت را به محوطه جریمه حریف نزدیک مى شود. نتیجه تساوى با توجه به شرایط بیان شده کاملا به نفع شاختار دونتسک مى تواند تمام شود. بعد از کسب تساوى 0:0 در اوکراین بیلان پپ گواردیولا در بازى هاى خارج از خانه مرحله حذفى از رقابت هاى لیگ قهرمانان باز هم تیره تر شد. پپ گواردیولا در شانزده دیدار خارج از خانه لیگ قهرمانان، تنها در چهار دیدار به پیروزى رسیده که هیچ یک از آنها با بایرن مونیخ اتفاق نیفتاده است. نیمى از تمامى دیدارهاى تیم هاى پپ گواردیولا در  بازى هاى خارج از خانه از دور حذفى رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا نیز با نتیجه تساوى به پایان رسیده است.

فرصت هاى از دست رفته

پپ گواردیولا در دیدارهاى خارج از خانه اغلب احترام خاصى براى میزبان قائل است، احترامى که تدابیر محتاطانه را در سیستم بایرن مونیخ به همراه داشته است. این سرمربى بایرن مونیخ همواره تیم هاى خود را در چنین دیدارهایى بر اساس گمانه زنى هاى خود براى برنامه هاى احتمالى حریف آماده مى سازد. البته حریفى همانند شاختار دونتسک از چنین کیفیتى برخوردار نبوده است که بتواند مشکلى براى مونیخى ها به وجود آورد و شاگردان پپ گواردیولا مى توانستند با نتیجه قابل قبول ترى اوکراین را ترک نمایند.

عدم اخراج داگلاس کاستا بازیکن تیم شاختار دونتسک از سوى داور اسپانیایى دیدار نیز به نفع نماینده اوکراین شد، چون در صورت ده نفره شدن تیم بایرن مونیخ مى توانست با بى رحمى هر چه تمام تر از این موضوع استفاده نماید. اما براى تیم مدعى قهرمانى بهره گیرى از چنین روش هایى براى پیروزى چندان خوشایند نمى باشد. پپ گواردیولا مى بایست راهى پیدا نماید تا بتواند اقتدار بایرن مونیخ را در اروپا نیز به نمایش گذارد، اگر چنین اتفاقى نیفتد ممکن است بایرن مونیخ مجبور شود با نمایشى ضعیف در خاک اوکراین و بدشانسى در بازى برگشت، خیلى زود رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا را ترک نماید.

عدم وجود مهاجمى واقعى

یکى از مشکلات پپ گواردیولا اتخاذ تصمیمات اشتباه در چیدمان و تاکتیک تیمى بوده است. در بازى مقابل شاختار دونتسک این سرمربى اسپانیایى بار دیگر ترکیبى بدون مهاجم براى بایرن مونیخ در نظر گرفت. روبرت لواندوفسکى که سابقه به ثمر رساندن نوزده گل در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه خود دارد، در پانزده دقیقه پایانى و زمانى که ماریو گوتسه نتوانست انتظارات گوادریولا را در زمین برآورده سازد، به زمین فراخواند. توماس مولر و ماریو گوتسه به صورت متناوب به عنوان مهاجم کاذب در زمین حاضر مى شدند که این مسئله تنها براى بالا بردن میزان آمار تملک توپ در میانه میدان براى مونیخى ها مفید بود، اما موفقیتى براى ایجاد خطرى واقعى در محوطه جریمه حریف براى آنها در بر نداشت.

بایرن مونیخ در این دیدار مقتدرانه اما بدون خلاقیت در فاز تهاجمى ظاهر شد و معلوم نبود که بازیکنان مونیخى نتوانسته اند تصورات و برنامه هاى سرمربى خود را در زمین اجرا نمایند یا اینکه تدابیر بسیار محتاطانه پپ گواردیولا تاثیرى منفى بر روند بازى بایرن مونیخ گذاشته بود. اگر هر دوى این فرضیات به طور هم زمان در نمایش ضعیف بایرن مونیخ در اوکراین نقش داشته باشند، آن گاه باید سران باشگاه نگران جدى آینده تیم خود باشند.

 

به قلم پتر اشتونتون از وب سایت گل 

منبع

نظرات 20 + ارسال نظر
بایرن سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 02:24

بی خیال .

اگر بایرن قهرمان نشد هر دوست داشتین به من بگین.

بابا اینم بگم اخر بد شانسیم هستیم اخه امار مصدمارو نگاه کنین.

اخریشم سباستین روده .

علیرصا حیدریان سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 04:06

پپ و بایرن به همه منتقدین ثابت خواهند کرد که امسال سال سال آنهاست فقط باید دوستان بدانند یوفا اصلا دوست ندارد بایرن موفق شود مثل توپ طلا.

باستین سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 07:45

عزیزان یکم منطقى واصولى فکر کنید هى خود جوش نظر ندید این یارو مربى خوبیه ولى سبکش به درد بایرن وتیم هاى المانى نمیخوره فقط به درد همون ولایت خودشون میخوره بایرن باید سرعتى وضدحمله اى بازى کنه مثل زمان هاینکس

issa سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 07:55

واسه من فقط لیگ قهرمانان مهمه،که با این دفاع ضعیف و عدم سانتر و عدم نفوذ از جناحین و پاسهای زیاد عرضی بعید میدونم به اون هم برسیم،در ضمن به قول هامان؛بایرن ستاره محور شده مثه ریال وبارسا!اگه روبن نباشه، بایرن گوزپیچ میشه،ببخشید از صراحت لهجه ام!

javid سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 11:23 http://footballi-pictures.mihanblog.com

Bastian shadidan bahat movafegham.pep bad nis vali be dard bayern nemikhore.az lahaze sabke bazi.ma almaniha sabke bazie almani ro dus darim,age mikhastim bazi spaniayi bebinim,miraftim tarafdat 7celona mishodim

هاینریش هیملر(اریایی) سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 11:38

با این که عاشق بایرنم ولی امیدوارم امشب دورتموند یووه رو شکست بده .به عنوان یه بایرنی برای دورتموند ارزوی موفقیت دارم.

Munchen سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 11:49

نوشته پپ گواردیولا در 16 دیدار خارج از خانه در مرحله ی حذفی فقط 4 بازی برنده بوده که هیچکدام با بایرن نبوده

اما بایرن با همین پپ پارسال آرسنال رو تو خونه ی خودش 2 بر صفر شکست داد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MERSAD33 سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 11:52

تیم نمیشه که همیشه برنده بازی باشه......
همین بارسلونا دو شب پیش تو زمین خودش از مالاگا باخت. رئال 4 تا 4 تا میخوره. همون اتلتیکویی که رئالو میبره جلوی بارسلونا دستو پا بستس. چلسی بازی 2-0 برده رو 4-2 میبازه. این اتفاقاتیه که تو فوتبال پیش میاد. حالا هرچقدر هم تیم با تفکر باشه و بازیکنای استثنایی داشته باشه.
دو سال پیش تو مرحله گروهی بایرن 3-1 از باته بوریسوف باخته بود درسته؟؟؟؟؟ بازی برگشت گرفت بردش.
تو مرحله گروهی (فک کنم همون سال بود ) بازی رفت بایرن 1-0 از بازل باخت درسته؟؟؟؟؟ بازی برگشت چیکارش کرد؟؟؟؟ 7-0 ترکوند...... بهترین نتیجه کل لیگ قهرمانان در مرحله حذفی!!!!! اون سال 2010 بازی رفت بایرن 2-1 منچستر یونایتدو برده بود با گل دقیقه 91 اولیچ. بازی برگشت سه تا خورد من اشکم داشت در میمد. ولی بازیکنا چیکار کردن؟؟؟؟ دو تا گل زدن با این که باختن ولی به یه باخت دلچسب تبدیل شد.
نمیخوام بگم از الان معلومه که شاختارو بردیم و یا بگم سبک پپ خوبه یا بد ولی به هرحال مربی بایرن مونیخه. مربیگری هم مثل PES یا FIFA نیست که یه مشت بازیکن بریزیم داخل زمین بازی کنیم فرتو فرت گل بزنیم. نقاط ضعفو قوت حریفو باید تو فوتبال واقعی در نظر گرفت. و این که کدوم بازیکنا به درد این مسابقه میخورن و.......
خوشبین باشین و امید به قهرمانی بایرن تو لیگ قهرمانان

Munchen سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 12:06

منظورم از خونه ی خودش
همون ورزشگاه اختصاصیه آرسناله
که 2_0 بردیم

سوپرمانو سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 13:09

این دتمار هامان کیه جدیدا خیلی داره وراجی و دوبه هم زنی میکنه

این خبرو از ورزش3گرفتم
هامان: بایرن یا جای پپ است یا لواندوفسکی
به گزارش "ورزش سه"، هامان که سابقه بازی در بایرن مونیخ را در کارنامه خود دارد، با اشاره به اینکه یکی از دو ‏نامبرده سال آینده مونیخ را ترک خواهند کرد، به "کیکر" گفت:" اگر هر دو آنها سال آینده هم در کنار هم فوتبال را ادامه ‏دهند، من از تعجب شاخ در می‌آورم."‏
لواندوفسکی آنطور که دلش می‌خواهد و توانش را دارد به بازی گرفته نمی‌شود. مسئله این است که سبک بازی این ‏بازیکن با مدل بازی بایرن همخوانی ندارد. آنطور که از سابقه گواردیولا می‌توان حدس زد، وی در تفکراتش جایی برای ‏این بازیکن شماره 9 ندارد؛ همانطور که نتوانست با زلاتان ابراهیموویچ و ساموئل اتوئو نتوانست کنار بیاید. گواردیولا ‏باید مواظب باشد این جوان را از دست ندهد. بایرن درمورد این بازیکن بهای گزافی را خواهد پرداخت، چراکه اگر آنها ‏بخواهند در چمپیونزلیگ قهرمان شوند باید از سد بارسلونا یا رئال مادرید بگذرند. شکست این دو تیم تنها با حضور ‏لواندوفسکی میسر است، بدون او بایرن قهرمان نخواهد شد. به نظر من لواندوفسکی بهترین مهاجم وسط دنیاست و من او ‏را به روبین فان پرسی، فالکائو یا سوارز ترجیح می‌دهم."‏

مکتب استقلال و آلمان کبیر. سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 13:35

بایرن مثل رئال و بارسا وابسته به یک ستاره و پول خارجی نیست
به عبارت کامل بایرن یک تیم کاملا مغرور آلمانیست

basti سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 14:10

این آقایی که نوشتن دیتمار هامان کیه نمیدونن یکی از بازیکنای بزرگ تاریخ فوتبال آلمان هس و میگن که وراجی میکنه

علی سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 14:14

با این مربی بنجل ما به جایی نمی رسیم این فصلم آخرین فصلشه امیدوارم فصل بعد یه مربی آلمانی رو نیمکت ببینم من خودم از طرفدارای پپ بودم ولی این مربی بسیار لجبازه وو از اشتباهاتش به هیچ عنوان درس نمی گیره لیگ و حذفی رو با یه مربی متوسط با این بازیکنا ونیمکت فوق العاده هم می تونستیم بگیریم جلوی شاختار حذف نشیم صلوات.اینقدر حرصم می گیره جای این همه بازیکن رو عوض میکنه که برنات و رافینیا حتما بازی کنن!حالا باز برنات بهتره ولی آلابا صد برابر بهتره هی می زارتش هافبک دفاعی یا دفاع وسط! همش آلونسو تیمو شوهر می ده البته به نظر من مشکل از آلونسو نیست سیستم تیم مشکل داره راحت ضد حمله می خوره بعد آلونسو مجور می شه بعضی مواقع با خطا جلوی ضد حمله رو بگیره نتیجه هم میشه همش 10 نفره بازی کردن!پپ برگرد همون بارسا یا لیگ جزیره یا هرجایی که دوست داری بازیکنای بنجلی هم که آوردی خصوصا اون تیاگو که 2 ساله داره مفت می خوره می خوابه ببر با خودت!من دوست دارم بایرن آلمانی بازی کنه قدرتی بازی کنه ضد حمله بزنه نه همش پاس کاری بی هدف کنه آخرشم یه نفر سوتی میده ضد حمله =گل ! دوباره بایرن پاس کاری دوباره سوتی بواتنگو بقیه ی مدافعان هم که تا محوطه ی جریمه ی تیم حریف اومدن جلو! دوباره ضد حمله و گل ! وتکرار فاجعه ی مونیخ جلوی ریال منتها ایندفعه جلوی چلسی من سیتی و یا حتی دوباره ریال ! تیمی که کابوسش بودیم ! مدیران بایرن دست مریزاد گند زدین این همه مربی خوب آلمانی مگه توچل چش بود!؟

سوپرمانو سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 14:19

ببخشیدبازیکنای قدیم آلمانو کامل نمیشناسم.بی احترامی شد. عذاب وجدان گرفتم
برزگ آلمانه و احترامش واجب
ولی اخه این چه حرفیه که میزنه
نباید واسه بایرن تشویش به وجود بیاره
چن وقت پیش هم به من سیتی گفته بود بیان لواندوفسکی رو بخرن
بایرن به اندازه کافی بااین کچل مشکل داره دیگه ایشون نباید به این مسائل دامن بزنن

issa سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 15:55

دتمار هامان بازیکن تیم ملی المان بود تو ۲۰۰۲، وسالهای بعدش،........سالهای متوالی تو لیورپول بود تو همون تیم هم بازنشسته شد،بازیکن خیلی خوبی بود،اما من با نظراتش موافقم چون المانی ها چرت وپرت حرف نمیزنن،اینکه بایرن ستاره محورشده و این که لواندوفسکی یه بازیکنه معمولی شده که توش شکی نیست!به هرحال امیدوارم بایرن موفق بشه دوست ندارم مثه سال قبل تحقیربشیم،من اونشب نزدیک بود سکته کنم!اون بازی با ریال منو یاد شکست پنج یک المان از انگلیس تو.مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲که فولر مربیمون بود انداخت،امیدوارم هیچوقت اینجور بازیا تکرار نشه،چون بایرن تمامی بازیکناش تقریبا تو یه سطح هستند یعنی بین نیمکت و بازیکنای داخل زمین تفاوت زیادی نیس مثله بارسلونا یا ریال که هزاران فرسنگ فاصله بین نیمکت وبازیکنای داخل زمینش هستش!به امید فتح اروپا

issa سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 15:58

ببخشید جام جهانی۹۸ هم دتمار هامان بود

سوپرمانو سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 19:40

دیدم سایت دوباره خوابه گفتم خودم چنتا خبر بزارم
1.تیاگو پا به توپ شد

2.تیری آنری: نویر انقلابی در پست دروازه بانی به پا کرده است
(تو سایتای دیگه این خبرو که گذاشتن اونقد حسود بود که دیگه داشت خندم میگرفت.....داشتن از حسادت میترکیدن .هرچی حسود بیشتر ارزش بالاتر)

3.سیمئونه: رئال،بارسا و بایرن شانس اول هستند

4.مدافع بایرن، تاج فوتبال اتریش (دیوید بهترین و محبوبترین فوتبالیست اتریش شد)

Payam سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 22:46

بچه ها،همین الآن بزنید شبکه سه و به لیگ آلمان رأی بدید.

babak سه‌شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 22:50

گواردیولا هم گفته بادشتوبر بهترین بازیکنی بوده که تا حالا داشته
انصافا اگه گواردیولا یکی رو دوس داشته باشه خیلی بهش بازی میده و باعث پیشرفتش میشه

محمد جواد پنج‌شنبه 7 اسفند 1393 ساعت 10:36

هوای سرد اوکراین و بازی بسته،سرد و البته و هوشمندانه تیم اوکراینی اجازه نداد تا بایرمونیخ برنامه هاشو پیاده کنه،البته خطاهای زیادی هم مرتکب شدن تا بازی رو از جریان بندازند و بدترین چیز برای بایرن هم همینه که ریتم بازی رو ازش بگیری، ولی در بازی برگشت دیگه این خبرا نیست،چون بازیکنا وجب به وجب الیانز ارنا رو می شناسن و چشم بسته وارد دروازه شاختار می شن و البته اگه شاخی هم داشته باشه اونم می شکنن!!
به امید درخشش روبن استثنایی و بقیه بایرنی ها و رفتن با بلیط یکسزه به بازی فینال!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد