وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

گواردیولاى بى رحم و وداع با دانته!

 

عملکرد ضعیف دانته در بازى مقابل هانوفر بحث هاى شدیدى را در مطبوعات آلمانى به همراه داشته است و بسیارى معتقدند که وى در تابستان پیش رو از بایرن مونیخ جدا خواهد شد.

 

بعد از گذشت تنها سى دقیقه از جریان بازى با هانوفر، پپ گواردیولا، دانته را از زمین مسابقه خارج نمود،‌تعویضى که بیشتر از آنکه دلایلى تاکتیکى داشته باشد، نشان از نارضایتى سرمربى تیم از عملکرد این مدافع برزیلى داشته است.

چون دانته در دقیقه هفده بازى مقابل هانوفر دچار اشتباهى وحشتناک شد تا هولگر بداشتوبر دیگر مدافع مونیخى مجبور شود با واکنشى مناسب، دروازه مانوئل نویر را نجات دهد، در صحنه دریافت گل اما اشتباه دوباره دانته در جاى گیرى بدون پیامد باقى نماند تا دروازه مونیخى ها در این دیدار باز شود.

پپ گواردیولا پس از پایان دیدار  از "دلایل تاکتیکى" به عنوان تعویض نا بهنگام دانته نام برد و اعلام نمود:"اتفاقاتى که در اواسط نیمه اول در زمین مسابقه روى داد، براى من قابل قبول نبود."، اشتفان افن برگ کاپیتان سابق بایرن مونیخ اما مى گوید این تعویض کاملا به دلیل نارضایتى پپ گواردیولا از دانته بوده و معتقد است که دوران حضور دانته در بایرن مونیخ در تابستان روبرو به پایان خواهد رسید.

پایانى درام براى مدافعى دوست داشتنى نظیر دانته که پیش از این کیفیت و کلاس بالاى بازى خود را به اثبات رسانده بود، کیفیتى که که او را از مونشن گلادباخ به بایرن مونیخ کشانده است، به تیمى که او به خوبى در آن جاى خالى مدافعینى نظیر هولگر بداشتوبر و خاوى مارتینز را به صورت شگفت انگیزى پر نمود و خود را از  بازیکنى جانشین، به زوج ژروم بوآتینگ در قلب خط دفاعى بایرن مونیخ تبدیل نمود. تا حدى که در سال 2013 و در فتح سه گانه وى یکى از ستون هاى دفاعى بایرن مونیخ به حساب مى آمد.

پاداش عملکرد درخشان دانته در بایرن مونیخ حضور وى در ترکیب تیم برزیل در جام جهانى خانگى بود، اما این موضوع با توجه به شکست سنگین و تاریخى برزیل مقابل آلمان به فاجعه اى براى دانته بدل گردید که به ادعاى برخى مطبوعات آلمانى بر عملکرد او در بایرن مونیخ نیز تاثیر گذار بوده است. دانته با 31 سال سن دیگر استعدادى شکل پذیر محسوب نمى شود که بتوان بر روى وى سرمایه گذارى و یا از اشتباهات وى چشم پوشى نمود. از طرفى هولگر بداشتوبر نیز به ترکیب تیم اضافه شده و با وجود غیبتى طولانى مدت، کیفیت سابق خود در بخش دفاعى و بازى سازى را از دست نداده است.

پپ گواردیولا سرمربى بایرن مونیخ نیز خود از هواداران بداشتوبر محسوب مى شود و در گذشته نیز تاکید نموده بود که هرگز با چنین مدافع میانى با کیفیتى کار نکرده است و با توجه به شرایط موجود به نظر مى رسد با وجود یک بداشتوبر آماده، دانته از شانس زیادى براى حضور در ترکیب اصلى مونیخى ها برخوردار نباشد.

دانته اما هنگام خروج از میدان در هنگام تعویض بسیار شوکه به نظر مى رسید و حتى حاضر به نگاه کردن به پپ گواردیولا نیز نبود، گواردیولا نیز در این صحنه با وى گفتگو و برخورد گرمى نداشت ، مسئله اى که در تعویض هاى تاکتیکى هرگز دیده نشده است. میل به موفقیت این سرمربى اسپانیایى سیرى ناپذیر است و به همین دلیل وى در مقابل چنین اشتباهات فردى که ممکن است موفقیت تیم را به مخاطره بیندازد، بى رحم است.

دانته نیز بعد از اتمام بازى نسبت به عملکرد ضعیف خود در این دیدار معترف بود و خروج خود از زمین را موضوعى تاکتیکى ارزیابى نکرد:"من تصمیم سرمربى را درک مى نمایم و طبیعتا از خروج زود هنگام خود از زمین ناراحت بودم."البته دانته در پایان صحبت هاى خود پیروزى بایرن مونیخ در بازى با هانوفر را مهم ترین موضوع مى داند:"بنابرای من هم امروز برنده هستم." 

حال همان ور که اشتفان افن برگ پیش بینى نموده، خروج دانته از بایرن مونیخ در تابستان پیش رو با وجود باقى ماندن یک سال از قرارداد وى موضوعى غیر قابل تغییر است و به نظر مى رسد بازگشت او به مونشن گلادباخ یکى از گزینه هاى اصلى پیش روى وى باشد.

 
به قلم میشائیل وولنى از وب سایت یورو اسپرت آلمان 

 

منبع

نظرات 4 + ارسال نظر
مکتب استقلال و آلمان کبیر. سه‌شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 23:19

حامد کروس و issa اینجا هم بیا و اسممو جعل کن

reza چهارشنبه 20 اسفند 1393 ساعت 01:22

مکتب ول کن داداش .خوشت میاد هی بهشون میگی بیاین اینجا

باستین چهارشنبه 20 اسفند 1393 ساعت 07:40

دانته باید بره

آلمان پادشاه فوتبال چهارشنبه 20 اسفند 1393 ساعت 08:10

دانته بره شاله از ماتیپ بهتره این ماتیپ فاجعست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد