وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

10 سال در خانه جدید

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، روز 31 می 2005 با بازی دوستانه تیم ملی آلمان در مقابل بایرن مونیخ، استادیوم خانگی جدید باشگاه بایرن رسما افتتاح شد. به بهانه گذشت 10 سال از این روز با امکانات و ویژگی های این شگفتی معماری نوین جهان بیشتر آشنا می شویم.

پس از گرونوالد و سپس المپیک مونیخ، استادیوم خیره کننده آلیانس در شمال مونیخ، سومین و جذاب ترین استادیوم خانگی بایرنی ها شد. مدرن ترین استادیوم اروپا با گنجایش بیش از 70,000 تماشاگر در زمان کوتاهی میزبان عده زیادی از هواداران فوتبال از سراسر جهان بوده است.
بازدیدکنندگان همچنان با دیدن 2760 قطعه لوزی شکل که سطح 66,500 متر مربعی دیوار خارجی استادیوم را پوشانده است شگفت زده می شوند. حتی اگر اولین بار نباشد که به آلیانس می آیید، باور کردن زیبایی آنچه با چشمان خود می بینید دشوار است. زمانی که در تاریکی شب کل ورزشگاه به رنگ قرمز در می آید دیدن آن از بیرون بسیار حیرت آور است. دیوارهای آکوستیک می توانند به سرعت استادیوم را به دیگ جوشان پر سر و صدایی تبدیل کنند که در بازی های بزرگ تحمل آن برای رقیبان بسیار دشوار خواهد بود.
جای تعجب ندارد که آلیانس آرنا همیشه پر از جمعیت است. در طول یک فصل حدود 2 میلیون نفر برای دیدن بازی های بایرن به ان استادیوم می آیند. 71,000 بلیط برای هر بازی خانگی بایرن در بوندس لیگا کامل به فروش می رسد. رکورد فوق العاده بایرن شامل فروش تمام 68,000 بلیط صندلی ها برای بازی های اروپایی نیز می شود. چرا که در بازی های اروپایی به علت عدم وجود جایگاه های ایستاده 3,000 نفر از ظرفیت استادیوم کم می شود. این در آلمان همانند یک قانون شده که مدت کوتاهی پس از اعلام برنامه بازی های لیگ در ابتدای فصل، بلیط تماشای بیش از نیمی از بازی های خانگی بایرن به اتمام می رسد.
چه چیزی می تواند ده ها هزار هوادار را به استادیوم بیاورد؟ البته ستاره های بایرن نقش قابل توجهی در جلب توجه هواداران خود دارند، اما نمی توان در این میان از آسودگی خاطر و خدمات مناسب استادیوم قبل و بعد از بازی به سادگی گذشت. 6,000 متر مربع فضای پذیرایی برای رفع نیازهای خورد و خوراک میهمانان فراهم شده است. همچنین بزرگترین پارکینگ طبقاتی اروپا با ظرفیت نزدیک به 10,000 فضای پارک برای بازدید کنندگان فراهم شده است.
از ماه می 2012 دلیل دیگری برای حضور هواداران و خانواده ها در آلیانس آرنا فراهم شده است. "سرزمین شگفتی ها" نامی است که بر موزه بایرن گذاشته اند. اگر از مونیخ بازدید می کنید، این موزه با بیش از 5 میلیون بازدید در سال، در رده آثاری که حتما باید ببینید قرار می گیرد. موزه بزرگترین باشگاه فوتبال آلمان در فضایی به مساحت 3000 متر مربع داستان هایی از شکل گیری باشگاه تا کسب افتحارات را برای هواداران تداعی می کند.علاوه بر نمایش جام ها و افتخارات کسب شده، تعداد بی شماری از لباس ها و کفش های بازیکنان و شخصیت ها بزرگ باشگاه در طول تاریخ، در این موزه به نمایش گذاشته شده است.
تاریخ 115 ساله یکی از برزگ ترین و موفق ترین باشگاه های اروپا و جهان به شیوه های مدرن و بیان حقایق با استفاده از فن آوری های زیبا برای هواداران علاقمند و عاشقان ورزش جذابیت های فراوانی دارد.
پس از عبور از موزه، هواداران بایرن می توانند وارد فروشگاه بزرگ و مدرن محصولات هواداری باشگاه شوند که در مساحت 1000 متر مربع بیش از 500 آیتم محصولات هواداری مخصوص باشگاه را برای هواداران عرضه می کند.
نکته مثبت بزرگ آلیانس آرنا تامین نیازهای طیف گسترده ای از علاقمندان باشگاه در کنار هم می باشد. 13,500 جایگاه ایستاده با قیمتی معقول و به صرفه، به همراه 2200 جایگاه ویژه، همچنین 106 جایگاه اجرایی در مجموع به ظرفیت 1374 صندلی که محیطی کامل و سرگرم کننده برای لذت بردن از بازی را برای همه فراهم می کند. و البته همه چیز برای ورود با ویلچر به داخل استادیوم به خوبی فراهم شده است.
آلیانس آرنا که یکی از عجایب معماری جهان است توسط ژاک هرتزوک و پیر دمورون طراحی و ساخته شده است و این بنا در بین مردم مونیخ بسیار محبوب است. در رای گیری که در سال 2001 به عمل آمد 65.8% از شهروندان مونیخ به ساخت این سازه رای مثبت دادند. ساخت فونداسیون این استادیوم در 21 اکتبر 2002 در مونیخ آغاز شد و در زمانی کمتر از 3 سال بعد، در 31 می 2005 در بازی دوستانه بین بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان رسما افتتاح شد.
در پی مشکلات مالی باشگاه تی اس وی مونیخ 1860 و واگذاری سهم این باشگاه از استادیوم به بایرن مونیخ، حالا قرمزهای باواریا تنها مالک این استادیوم زیبا هستند. بر طبق نظرسنجی برگزار شده توسط سیسرو ژورنال، آلیانس آرنا تنها 3 سال پس از ساخته شدن به محبوبترین استادیوم ورزشی در آلمان و یکی از 10 منطقه مورد علاقه بازدیدکنندگان در این کشور تبدیل گشته است.  

 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد