وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چگونه ریسک پپ، برای مونیخی ها به فاجعه تبدیل شد؟

 

پپ گواردیولا با بازگشت به نیوکمپ با اتخاذ تصمیماتی پر ریسک شگفتی ساز شد تا بایرن مونیخ شکستی سنگین را متحمل شود و شانسی برای تجربه فینال برلین نداشته باشد.

گاهی اوقات نباید به پپ گواردیولا حق داد، چون پیش از بازی رفت بایرن مونیخ با بارسلونا در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، هنگامی که از سرمربی بایرن مونیخ پرسیده شد که چه برنامه ای برای مهار لیونل کسی در نظر گرفته است، وی تنها با تکان داد سر گفت:"مسی غیر قابل مهار است."، از چنین جملاتی این طور برداشت می شود که او برای مهار لیونل مسی در این دیدار هیچ برنامه ای نداشته است. در بازی چهارشنبه شب مونیخی ها مدت زمان زیادی دروازه خود را بسته نگه داشته بودند، اما در نهایت با سه گل شکست سنگینی را پذیرا شدند، چون مسی در پانزده دقیقه پایانی بازی با کمک خط دفاعی آشفته مونیخی ها موفق به زدن دو گل شد و در اواخر دیدار نیز با ارسال پاسی رویایی، نیمار را در موقعیت گل زنی قرار داد.

پپ گواردیولا در بازگشت به نیوکمپ با تصمیم خود مبنی بر استفاده از دفاع زنجیری سه نفره برای مقابله با مثلث جادوی MSN، شگفتی ساز شده بود. در واقع بهره گیری از ژروم بوآتینگ، مهدی بن عطیه و رافینیا در مقابل مثلث زهر داری شامل مسی، سوارز و نیمار که 108 گل از 159 گل این فصل بارسلون را به ثمر رسانده اند، ایده ای بسیار پر ریسک بوده که در پایان بازی نیز کاملا مشخص شد.

دلیل استفاده از از سیستم 2-5-3 توسط گواردیولا برای رویارویی با بارسلونا را می توان این گونه توجیه نمود. این سرمربی اسپانیایی در نظر داشته با این روش از بازیکنان کافی در میانه میدان برای جلوگیری از بازی با تملک بالای توپ کاتالان ها جلوگیری نماید و شاگردان لوئیز انریکه را در میانه زمینه خودی به نوعی محبوس نماید. در پانزده دقیقه ابتدای بازی این شیوه تا حدودی با موفقیت همراه بود و مارک تراستگن سنگربان آلمانی بارسا مجبور بود برای شروع مجدد بازی از توپ های بلند بهره گیرد که مونیخی ها به خوبی می توانستند چنین صحنه هایی را دفاع نمایند، اما یکی از این پاس های بلند در همان پانزده دقیقه اول با تاثیر گذاری یکی از هافبک های بارسا، لوئیز سوارز را در موقعیت تک به تک با مانوئل نویر قرار داد، که نویر با واکنشی فوق العاده مانع از فروپاشی مونیخی ها شد.

این اتفاق در واقع سیگنالی برای پپ گواردیولا بود و او بلافاصله برنات را به عقب زمین فرا خواند تا بایرن مونیخ ادامه دیدار را با چهار مدافع پی گیری نماید. از این لحظه به بعد در خط میانی مونیخی ها یک لوزی تشکیل شد که آلونسو در انتهای آن وظایف دفاعی را بر عهده داشت، فیلیپ لام و شواین اشتایگر در کناره ها قرار گرفتند و آلکانتارا نیز پشت سر مولر و لواندوفسکی دو مهاجم تیم، در نوک این لوزی قرار گرفت.

دو تیم در فاز تهاجمی بسیار متغیر و غیر قابل پیش بینی ظاهر شدند که نشان از کیفیت بالای آنها داشت، آنالیز و تجزیه عملکرد دو تیم در این دیدار نشان می دهد که هر دو تیم به میزانی مشابه از میانه و کناره های میدان برای نزدیک شدن به دروازه یکدیگر بهره می بردند. در نیمه دوم کاتالان ها بیشتر حمله های خود را از سمت چپ میدان پایه ریزی می نمودند، اما هر دو گل آنها از سمت راست زمین به ثمر رسید و سومین گل نیز توسط مسی از میانه میدان پایه ریزی شد. با توجه به اینکه مسی و نیمار در گوشه های زمین بارسا بسیار تهاجمی در زمین حضور داشتند، در پشت سر آنها همواره فضاهای خوبی جهت نفوذ بازیکنان کناری مونیخی نظیر رافینیا و برنات به وجود می آمد که البته هرگز موفق به استفاده از آن نشدند.

در طول بازی تقریبا تشابه خاصی بین عملکرد هر دو تیم برقرار بود، اما پانزده دقیقه پایانی بازی در رقم خورد شکست 3:0 مونیخی ها بسیار تاثیرگذار بود. پانزده دقیقه ای که در بازی های اخیر نیز مشکلات مونیخی ها در آن نمایان شده بود، برای نمونه حتی در پیرزوی 6:1 مقابل پورتو نیز بایرن مونیخ در یک سوم پایانی از نیمه دوم ضعیف ظاهر شده بودند و در بازی مقابل دورتموند نیز در همین فاصله زمانی گل تساوی را دریافت نموده بودند.

پیش از این دیدار بحث های فراوانی در زمینه این که کدام تیم در نیوکمپ تصاحب توپ بیشتری خواهد داشت، در مطبوعات اروپایی دیده شده بود. دو تیم تا اواخر دیدار از آماری کاملا برابر در تصاحب توپ برخوردار بودند، اما در پایان مونیخی ها با 54.4 درصد در این زمینه اندکی برتر از حریف خود بودند. اما آمار دو تیم در زمینه پیروزی در نبردهای دو نفره بسیار قابل توجه تر است. برتری بدنی و فیزیکی کاتالان ها در این دیدار کاملا واضح بود، این موضوع با اشتباهات فردی مونیخی ها که منجر به گل زنی شاگردان لوئیز انریکه شد، به بزرگترین اختلاف دو تیم بدل گردید. بازیکنان بارسلونا در دیدار چهارشنبه شب بیش از شصت درصد از دوئل های میانه میدان را به نفع خود خاتمه دادند، آمار باستین شواین اشتایگر در بین بازیکنان مونیخی در این زمینه در مقایسه با دیگران فاجعه بارتر بود، چون وی چهارشنبه شب تنها موفق به پیروزی در دودوئل از شانزده دوئل خود با بازیکنان بارسلونا بود.

مقایسه و آنالیز تاکتیکی این بازی نشان می دهد بیش از همه کیفیت و کلاس بازی انفرادی بیش از هر موضوعی تعیین کننده بوده است، از طرفی روبرت لواندوفسکی در نیمه اول این بازی موقعیت بسیار مناسبی برای گل زنی را از دست می دهد که این صحنه، هشتمین شانس مسلم گل زنی این مهاجم لهستانی در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان بوده که وی از دست می دهد. اما در سوی دیگر میدان، لیونل مسی به خوبی از اشتباه خوان برنات برای به ثمر رساندن گل اول خود استفاده کرد، در صحنه گل دوم این ابر ستاره آرژانتینی بوآتینگ مدافع مونیخی را اسیر اعجاب خود نمود و با پاسی منحصر به فرد به نیمار در اواخر یازی زمینه ساز گل سوم تیم خود شد.

پپ گواردیولا که در ابتدای دیدار چهارشنبه شب با استفاده از یک زنجیره دفاعی سه نفره شگفتی ساز شده بود، حال برای صعود به فینال برلین به اتفاقی فراتر از معجزه نیاز دارد. برای رسیدن به این هدف این سرمربی اسپانیایی بازهم دست به ریسک خواهد زد، چون وی برای شکست عشق قدیمی خود به استفاده از فاز تهاجمی حداکثری و دفاعی حداقلی خواهد داشت با توجه به قدرت تهاجمی بارسا و تجربه تلخ و دردناک بازی چهارشنبه شب، تصمیمی پر خطر خواهد بود. 

 

به قلم توبیاس راب از وب سایت روزنامه آلمانی Frankfurter Allgemiene Zeitung
 

منبع

نظرات 19 + ارسال نظر
mojtaba شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 12:09

یعنی حتی فکر کردن به اینکه باید یکسال دیگه اینو تحملش کنیم عذاب بزرگیه...یعنی میشه اخر فصل اخراج بشه...

shabah شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 13:37

برخی از هواداران وقتی بازیکنانی مثل روبن ، ریبری ، آلابا و .... مصدوم میشن دعا میکنن که هر چی زودتر خوب بشن و به تیم برگردن یعنی اینقدر به تاثیرگذاری اونا اعتقاد دارند ولی جالبه همین افراد توقع دارند بایرن بدور حضور اونا همه تیمهارو ببره و در تمام جامها قهرمان بشه!!! در اینصورت دیگه بود و نبود اونا فرقی نداره!!! و این توقعی نادرسته که برخی هواداران از بایرن و پپ دارند

pankiller شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 14:04

بابا طرف بد شانس هم بوده در مناسب ترین زمان فصل بهتریناشو از دست داده

narcis13 شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 14:07

ریسک نکرد .....
یه کار دیگه کرد !!!!

F-BAVARIA شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 14:10

پپ یه مربیه که یا خوب میبره یا خوب میبازه ،،،،،مربی نیست که بتونه بحران رو رهبری کنه ،،وقتی یه گل میخوره تیم از هم میپاشه ...

narcis13 شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 14:19

مصدومیت که نشد دلیل .. مربی باید وقتی دستش خالیه تیمو قهرمان کنه و خودشو نشون بده
با اون همه ستاره منم مربی بایرن بودم قهرمانش میکردم خسته نباشه
تازه به رئال هم اونجوری نمیباختم!
من یا هر کدوم از ما .. اصن اون تیم نیاز به مربی نداشت از بس یوپ کبیر همه چیو به بازیکنا یاد داده بود
مگه همین فولاد خودمون نبود همه بازیکناشو از دست داد ولی عالی نتیجه گرفت
عیار مربی همین جا ها مشخص میشه

بایرن شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 14:30

خوشم میاد اکثر کارشناس میگن و گفتن بایرن به نبوغ یکی دو بازیکن بارسا باخت. وگرنه با این همه مصدوم خوب بازی کردن.

بارون سرخ شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 14:38

برای اونایی که هنوز با استدلالهای صد من یه غاز از این اقا و افکار مسخرش دفاع میکنن متاسفم

بچه بایرنی شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 14:46

شما حرفهای دکتر صدرو قبول دارید؟اگه یه نفر تو ایران فوتبال حالیش باشه و بی طرف باشه دکتر صدره حرف که میزنه از رو اصوله
اونم گفت تمامش تقصیر پپ بود گفت تاکتیکش بد بود
پس دیگه حرفی نیست....

بارسایی شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 15:21

این چه حرفی بود زدی ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یعنی دکتر صدر از پپ تو مربیگری بهتره. اگه بهتره چرا تیم آفتابه و شیلنگ خورموج رو ندادن مربیگری کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ این حرفو نزن همه مسخرت میکنن.

بچه بایرنی شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 15:28

بارسایی دوست عزیز..............
شما اگه از فوتبال سر در میوردی باید میدونستی که دکتر صدر پژوهشگرو منتقد فوتباله نه مربی که تیم آفتابه . شیلنگ بهش بدن...پس جلو کسی نگو مسخرت میکنن..........
شمام زحمتت میشه هی میای تو سایت ما برو تو فن سایت خودتون از پپ حمایت کن......شاید برگشت بارسلونا..

بارسایی شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 15:39

1-این بدبخت چند سال تو آلمان دنبال مدرک مربیگری بود وقتی بهش ندادن رفت منتقد شد. 2-این بدبخت اگه خیلی ادعاش میشه بیاد یک تیم دسته 2 تو لیگه خودمونو مربیگری کنه تا اگه خوب بود بیاریمش دسته یک.3- منتقد و پژوهشگر باید نظرشو بگه نه اینکه بگه فلان مربی باید اینکارو بکنه 4- کسی میتونه منتقد یا پژوهشگر باشه که یا خودش تجربه بازی یا مربیگری رو داشته باشه . نه اینکه بهترین مربی جهان که تو 4 سال 14جام گرفته رو نقد کنه . میدونی مثل چیه ؟ من برم دانشگاه مدرک بگیرم بعد بیام مسی رو نقد کنم . مرسی.

hamid شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 17:28

واقعا وا سه هوادا ای تیم محبوبم بایر ن متاسفم با این نظراتتون . انقد به پپ گیر ندین . پشت تیمو و مربیتون باشین بابا. چرا نمیخواید بفهمید عامل اصلی ناکامی تو این فصل مصدومیت بازیکنای اصلیمون بود . اگر تو بازی با بارسلونا روبری تو بازی بو ن فکر میکنید بارسلونا انقدر راحت میتونست حمله کنه . راحت حمله میکردن چون میدونستن روبری نیست تد با سرعتش ضد حمله بزنه بناب این با تعداد نفرات زیاد حمله میکردن .. لوا هم که از ترس صو تش اصلا تو با زی گم بود . بعدشم امیدوا باشین زه خدا میتونیم حداقل سه تا ی نیم به بارسا فقط کافیه تو دقایق اول بازی گلب یز نیم . تو بازی رفت ما بقط یکی دو تا حمله کر یم همون یکی و تا هم موقعیت خطر ناکی شد چون دفاع بارسا ضعیفه

ghadimi شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 18:35

فقط امیدوارم این دوران زودتر تمام بشه

ghadimi شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 18:55

سلام
38 سالمه (1977) از 1984 هوادار بایرنم ، بچه بودم رومنینگه واسه بایرن بازی میکرد من عاشقش بودم طرفدار بایرن شدم .دورانای خیلی بدتر از این رو هم از بایرن دیدم این دوران هم میگذره ولی دو سه سالی طول میکشه تا تیم اون تیم قبلی بشه . باید تحمل کرد . فکر نمیکنم گواردیولا توی بایرن کار خاصی انجام بده . شاید شاید شاید سال بعد هم تو بوندس لیگا قهرمان بشه ولی بازم تو بازیهای مهم میبازه چون دیگه بایرن شخصیت اون تیمه قهرمان رو نداره ، با بازیکنای جدید هم اوضاع درست نمیشه چون مشکل جای دیگست . رومنینگه پپ رو نگه میداره چون دوست داره مثل هوینس تاریخ ساز بشه ولی فکر میکنم بایرن این وسط ضرر کنه . پپ و بایرن هر دو خوبن مشکلی هم به خودی خود ندارن ولی حقیقت اینه که به درد هم نمیخورن . این از اون ازدواجایی هست که دو طرف خیلی خوب و معقول هستن ولی همدیگه رو نمیفهمن و با ناراحتی و از دست دادن یه دوره از هم جدا میشن

melo شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 20:09

لعنت به تو پپ

farid 10 شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 20:24

علت اصلی باخت هامون مصدوم هان.ربطی به پپ نداره یادتونه نیم فصل اول که مصدوم فقط شوانی بود ما تنها 4 گل خورده بودیمو تو چامپیون لیگ یکه تازی میکردیم.
حالا ی سوال ازتون داشتم اگه لوا پاس مولر رو تو بازی بارسا گل میکرد الانم میگفتین پپ اله بله
بعد اون گل ی دفاع 4 نفره و نتیجه رم حفط میکردیم
بعدشم تا اونجا که من یادم میاد دکتر صدر همیشه افکار پپ رو تایید میکنه

محسن شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 23:34

با سلام منم بیست ساله طرفدار دو اتیشه بایرنم و کلا طرفدار آلمان هستم البته آرژانتینم دوس دارم میدونین مشکل پپ چیه یا اصلا فرقش با مربیایی مثل مورینیو چیه اینه که به شرایط مسابقه و وضعیت مصدوماش غیره اصلا بی اعتنا هست خب امسال میگیم مصدوم زیاد داشتیم قبول سال قبل چی بود با رئال منکه فقط طرفدارم میدونم رئال فقط ضد حملش خوبه با توجه به سرعت بازیکناش خوب پس طبیعی هست یه فکری به ضد حمله کنم ولی برعکس یه کاری میکنه که نقطه قوت اونا نقطه ضعف ما میشه بابا به کی بگم تو که میدونی مصدوم زیاد داری خب اتوبوس پارک کن نخواستیم مالکیت توپ داشته باشیم حداقل یه نتیجه ای بگیریم اونجا که واسه برگشت امید داشته باشیم . همش با کاراش حال میکنه ما هم فقط حرص میخوریم تقصیر مدیرای تیمم هست هاینکس دو سه سالم باید حفظ میکردن ممنون

بایرن مونیخ یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 06:50

دلیل مصدومیت های زیاد بازیکن های بایرن هم به خاطر نوع تمرین های مزخرفیه که این کله پوک میده!
من یه ورزشکار حرفه ای تو ورزش کشتی هستم و خوب میدونم که تمرین غلط و فشار آوردن بی اندازه و زیادچقدر میتونه مضر باشه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد