وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

پپ گواردیولا بر سر دو راهى ماندن یا رفتن؟

 

بایرن مونیخ براى فتح مجدد لیگ قهرمانان به ستاره هاى جدیدى نیاز دارد، چنین کمبودى در نیوکمپ به خوبى به اثبات رسید. اما آیا پپ گواردیولا رهبر درستى براى اجراى چنین انقلابى در مونیخ است؟ این سرمربى دو راه پیش رو دارد، تمدید قرارداد یا ترک مونیخ به عنوان بازنده.

طرفداری-شکست 3:0 مقابل بارسلونا در بازى رفت از مرحله نیمه نهایى رقابت هى لیگ قهرمانان اثبات نمود که پپ گواردیولا حتى در صورت صعود معجزه آمیز بایرن مونیخ به فینال برلین، در فصل آتى از تیمى خارق العاده حتى با وجود عدم مصدومیت بازیکنانى نظیر آرین روبن، فرانک ریبرى و داوید الابا برخوردار نخواهد بود. این مسئله چهارشنبه شب در رویارویى با مسى و یارانش به طور روشنى مشخص شد.

خیلى از بازیکنان کادر فعلى بایرن مونیخ نظیر آلونسو، لام، شواین اشتایگر، روبن و ریبرى به دوران اوج خود رسیده و یا حتى آن را پشت سر نهاده اند، در تابستان پیش رو انقلابى بزرگ و سخت در باشگاه بایرن مونیخ پیامد منطقى نتایج این فصل تیم و از ضروریات مى باشد. حال تنها این پرسش مطرح مى شود که این تغییرات بزرگ به چه شکل و قیمتى مى بایست انجام پذیرند؟

بى تردید بایرن مونیخ از پول کافى براى خرید ستارگان گران قیمت برخوردار است، موضوع اصلى اما در خرید بازیکنان جدید این است که چه کسى باید در این زمینه تصمیم گیرى نماید و بایرن مونیخ جدید چه شکل و شمایلى باید داشته باشد. برنامه سران مونیخى البته باید در خصوص بازیکنان جدید تنها محدود به یک فصل نشود و آنها باید بازیکنانى را جذب نمایند که بتوانند به صورت بلند مدت به بایرن مونیخ کمک نمایند.

پپ گواردیولا تنها یک فصل دیگر و تا سال 2016 با بایرن مونیخ قرارداد دارد، مشکل اصلى اما در این نکته نهفته است که آیا سران باشگاه باید اختیار چنین تغییراتى را در اختیار سرمربى اى قرار دهند که به احتمال زیاد در فصل آینده مونیخ را ترک خواهد نمود؟ این پرسش تعین کننده اى است که باید هر چه سریع تر تکلیف آن مشخص شود. به احتمال فراوان پپ گواردیولا تا انتهاى زمان قرارداد خود در مونیخ خواهد ماند، چون ماموریت او هنوز در این باشگاه به پایان نرسیده است، او براى اینکه به بایرن مونیخ چهره اى دیگر ببخشد به آلمان آورده شد و اگر نتواند سه گانه اى را براى بایرن مونیخ به ارمغان آورد، خود را در این تیم بازنده خواهد دید و جهان فوتبال نیز چنین نظرى در خصوص وى خواهد داشت.

شاید ایده آل ترین زمان ممکن براى اعلام تمایل پپ گواردیولا براى تمدید قرارداد با بایرن مونیخ قبل از بازى برگشت مقابل بارسلونا باشد، این سرمربى اسپانیایى از این طریق مى تواند سیگنالى واضح به باشگاه و همچنین بازیکنانش ارسال نماید. وى به این ترتیب مى تواند خود را در بایرن مونیخ مسئول و پاسخگو نشان دهد و خود هدایت تغییرات گسترده پیش رو را در دست گیرد و به این ترتیب مى تواند جایگاه مستحکم ترى در مونیخ براى خود دست و پا کند.

اما اگر پپ گواردیولا در چند روز آینده اعلام نماید که تمایلى براى تمدید قرارداد خود بعد از سال 2016 ندارد، آیا باز هم سران مونیخى باید قدرت نامحدودى براى او در نقل و انتقال بازیکن قائل شوند؟ بازیکنانى که شاید چندان با سلیقه و فلسفه کارى سرمربى آتى بایرن مونیخ همخوانى نداشته باشند؟

پپ گواردیولا از همان ابتداى فعالیت خود در مونیخ از آزاد عمل گسترده اى برخوردار بوده تا بتواند تیمى مطابق نظر و ایده هاى خود تشکیل دهد. گواردیولا اما در خریدهاى زیاد و بى ثمر خود براى بایرن مونیخ تنها به فکر اهداف کوتاه مدت و یا به عبارت دیگر موفقیت هاى شخصى خود بوده است. خرید بازیکن پا به سن گذاشته اى نظیر ژابى آلونسو بى تردید با برنامه هاى بلند مدت باشگاه بایرن مونیخ هیچ تطابقى نداشته، موضوعى که به نظر براى پپ گواردیولا از اهمیت چندانى برخوردار نبوده، چون وى تنها در مونیخ به فکر موفقیت هاى شخصى خود بوده است.

در این دو سال اثبات رسیده که برنامه هاى پپ گواردیولا در بایرن مونیخ هرگز با موفقیتى همراه نبوده است، چون او در دومین سال حضور خود در بایرن مونیخ عنوان ویژه اى به افتخار بایرن مونیخ افزوده نکرده، چون شهرت اعجاب انگیز او در معرض خطر قرار گرفته، چون هیچ بازیکنى از تیم جوانان بایرن مونیخ به صورت بلند مدت در کادر اصلى پپ گواردیولا جایى نداشته اند، چون استعدادهاى فوق العاده اى نظیر گوتسه و مولر زیر نظر پپ گواردیولا به دلیل عدم اعتماد وى به آنها به رشد و پیشرفت مورد انتظار نرسیده اند. چون بازیکنانى نظیر لام، شواین اشتایگر و ریبرى با هدایت گواردیولا به بازیکنان بهتر و کامل ترى تبدیل نشده اند و تنها مسن تر گشته اند، چون خوان برنات تنها کشف پپ گواردیولا در دو سال اخیر بوده، چون بازیکنانى نظیر تونى کروس و ماریو ماندژوکیچ تنها به دلیل نظر پپ گواردیولا مجبور به ترک باشگاه شده اند، چون رومنیگه رئیس باشگاه بایرن مونیخ خود را به پپ گواردیولا وابسته نموده و شکست این سرمربى اسپانیایى، شکست وى نیز خواهد بود.

بنابراین به طور خلاصه مى توان این گونه نتیجه گیرى نمود، اگر پپ گواردیولا قرارداد خود با بایرن مونیخ را تمدید ننماید و در تشکیل تیم جدید بایرن مونیخ دخالتى نداشته باشد، او در بایرن مونیخ از یک مربى خلاق و تاثیر گذار به یک مربى موقتى در تاریخ این باشگاه بدل خواهد شد و نه تنها خاطراتى خوش از او در بین هواداران بایرن موینخ باقى نخواهد ماند، بلکه شهرت افسانه اى او نیز با خطر مواجه خواهد شد. 

 

به قلم دانیل مارتینز از وب سایت هفته نامه آلمانى Focus
 

منبع

نظرات 33 + ارسال نظر
پپ گوآردیولا یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 23:31

هرکسی نظر خودشو داره ولی ب نظر من پپ باید بمونه ایشالا ک بمونه

Tirdad یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 23:38

بره به سلامت . تو بایرن جواب نمیده . تیم خون تازه میخواد .

muller یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 23:50

من نه از پپ بدم میاد نه دشمنی باهاش دارم ولی معتقدم که سبکش اصلا به درد بایرن نمیخوره باید برگرده به همون بارسلون خودش تو اونجا میتونه موفق باشه ولی ما به یه مربی آلمانی نیاز داریم

mojtaba یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 23:54

هیتسفیلد با یانکر و زیکلر قهرمان چمپیونز لیگ شد.
ماگات با علی کریمی تو 2 سال 2 تا بوندس و 2 تا حذفی گرفت.
هاینکس تو 2 سال 2 تا فینال چمپیونزو رفت و یکیش قهرمان شد.
بعد این آقا تیمی که 3 گانه گرفته بود و تحویل گرفت.سال اول ک اون ابروریزی جلو رئال (همون بازیکنا رفتن تو برزیل قهرمان جهان شدن) بعد بازیکنای قهرمان جهان اینین که میبینی.
قهرمانی چمپیونز با این بازیکنا کمترین کاریه ک یه مربی با ادعا میتونه انجام بده
خدایا پپ رو از ما بگی

امیر مونیخی دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 00:01

هه
آخه چرا نظرارو ثبت نمیکنید

M.S.G دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 00:40

خواهشا لینک فیلم بازی بارسا بایرن 2013 رو بذارین یه کم بخندیم این کثافت ها خیلی پررو شدن تیم دوم بایرن رو بردن....

Führer دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 00:41

اگه بمونه سال بعد آتلتیکو و دوسال بعد دیپورتیوو و ختافه و .... بایرن رو حذف میکنن..این مربی اصلآ حالیش نیست داره چه رکوردهای منفی رو برای بایرن به ارمغان میاره..

EHSAN دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 00:54

بچه ها یکم واقع بین باشیم بد نیستا
اگه مصدومایی که الان بایرن داره تو هر سالی داشت حتی زمان هاینکس کبیر بازم اینجوری میشد

پپ گوآردیولا دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 01:01

اگه اینقد مصدوم نداشتیم قطعا شرایط تیم اینجوری نمیشد.خودتون فک کنید اگه ریالو بارسا رونالدو با مسی رو نداشتن چ بلایی سرشون میومد

محمد دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 01:12

برو فقط برو نه لیگ اروپا را میخوام نه دیگه هیچی فقط برو ...
بخدا قسم مایه ننگه ...مایه نحس و شوم بروووووووو

rezaoli دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 01:13

به سلامت

Ali-Ballack دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 01:25

من موندم این بارسایی ها به چی مینازن
آخه تیم بدون مربی بردن داره؟

بایرن مونیخ دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 01:57

میگن میلان میخوادش...اولش ک اومد خوشال شدم ولی بعد ی فصل شده،،پپ شده بود کابوسم...ای خدا بره اییین.....بایرن یکی مثل کارلتو یا خود یوپ هاینکس رو لازم داره خداوکیلی

hamid دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 07:22

آخه مگه سه گانه گرفتن الکیه . که بایرن هر سال باید سه گانه بگیره خیلی از باشگاهای بزرگ دنیا هنوز نتونستن سه گانه بگیرن بایرنم فقط یه بار سه گانه گرفته منطقی باشین این فصل با این همه مصدوم نمیتونستیم سه گانه بگیریم حتی اگه هاینکس بود . بازیکن الان نداریم روبری و آلابا که نیستن لوا هم که فقط حضور فیزیکی تو زمین داره با اون ماسکش و ترس از مصدومیت اصلا تو بازیا محوه و اگر ماسک نداشت من مطمینم بازی با بارسا اون موقعیت تک به تکش رو گل میکرد خوب دیگه با یکنی نمیمونه آخه با امثال برنات و دانته و الونسو میشه سه گانه گرفت . در ضمن هنوز که همه چیز تموم نشده ما تو بازی برگشت میتونیم حداقل سه تا به بارسا بزنیم اگر بتونیم تو دقایق اول گل بزنیم

فرهاد دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 08:34

لطفا اینقدر مصدوم مصدوم نکنین زمان هاینکس اول بازی با یونتوس کروس که تو اوج بود و زمین و زمان ازش تعریف میکردن آسیب دید جاش ریبری از رو نیمکت اومد جاشو گرفت بابا این مربی برا بازیکنا انگیزه نزاشته هیچکی وظیفه خودشو تو زمین نمیدونه به قول یکی از بچه ها یبار دیدی نویرم فرستاد خط حمله اگه تو تیم ثبات باشه هیچوقت با مصدومیت شاید جام نبره اما از حیثیت نمیفته بایرن داره از ابرو میفته همین تیم ملی آلمان تو اغاز جام جهانی بهترین بازیکن بوندس لیگا (مارکو رویس) مصدوم شد آیا به مشکل خورد؟ تو فینال برزیل دوتا مصدوم همون نیمه اول دادیم تیم ثباتش از بین رفت؟ بابا تیم ثبات نداره محل بازی بازیکنا معلوم نیست این باید اصلاح بشه

علی بایرنی دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 08:48

با وجودی که بایرن مصدوم داشت ولی بازیکنای خوبیم پپ در اختیار داشت با وجود این همه بازیکنای خوب ولی اقای پپ با افکار غلطش داره تیمو نابودمیکنه پارسال که همه بازیکنا در اختیار داشت چرا جلو رئال حذف شدیم و تحقیر شدیم به هرحال پپ بدرد ما نمیخوره باید از بایرن بره.

حسین بایرنی دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 09:00

یوپ هاینکس کجاست .نمیاد .اگه اون نمیاد کلوپ بهترین گزینه برای جانشینی گواردیولا است.

bayerni دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 09:23

با عرض سلام خدمتت دوستان عزیزم
یه چیزی که این چند روز بیشتر از باخت به بارسا ناراحتم کرد این بود چطور به خودمون اجازه توهین به دیگران میدیم ، من دو سال پیش که اعلام کردن هاینکس آخر فصل میخواد از مربیگری خداحافظی کنه یکی از آرزوهام این بود که گواردیولا رو به عنوان مربی انتخاب کنن (هر چند که هنوز بعضی از دوستان این تصور رو دارن که هاینکس اخراج شده اون فصل ) ولی الان که دو سال گذشته من هم انتقاداتی به نحوه بازی و چیدمان بازیکنا دارم ولی فقط در حد انتقاد و نظر نه بیشتر ، بعد یه چیزه دیگه ، دیروز کنجکاو شدم بدونم که نظر دوستان عزیزم بعد از باخت به چلسی تو بازی فینال لیگ قهرمانان چی بوده ، متاسافانه دیدم اونجا هم به روبن و هاینکس خیلی توهین شده ، بعد به این نتیجه رسیدم که فرقی نمیکنه بازیکن یا مربی کی باشه و کجایی باشه ، هر کس که باعث باخت تیممون بشه از نظر ما شایسته اینه که بهش توهین بشه . مگه اون زمان مربی آلمانی نداشتیم؟ مگه روبن اسپانیایی بود ؟
بیاید این عادت غلطمون رو کنار بذاریم ، من نمیگم انتقاد نشه ، میگم توهین نکنید
بازم در آخر میگم که به نظر من هم باید مربی عوض بشه و ترجیحا آلمانی باشه نه اینکه آلمانی بودنش فقط ملاک باشه ، منظورم اینه که بایرن با سبک فوتبال آلمانی امید رسیدن به جامش بیشتره
ببخشید که طولانی شد
اینم لینک نظرات بعد از بازی با چلسی
http://www.bayern.blogsky.com/1391/02/31/post-4489/
http://www.bayern.blogsky.com/1391/02/31/post-4492/
http://www.bayern.blogsky.com/1391/02/31/post-4494/
http://www.bayern.blogsky.com/1391/03/01/post-4499/

عقاب سفید دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 09:58

سلام ، تاکتیک مالکیت توپ و پاسهای مکرر با فوتبال آلمان سنخیتی ندارد ، در کلاسهای تئوری فوتبال ویا حتی غیر فوتبالی همیشه از سبک آلمانی اینگونه یاد میشود : مستقیم توی دروازه ولی در این دو سال ما فقط زجر کشیدیم تا توپ پس از 50 پاس به مرکز زمین برسد ، پس نه مصدومیت و نه بازیکنان در این عملکرد مقصرند.

mousa دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 11:01

دقیقا الان هوادارا چند دسته شدن

1- طرفدار پپ
2-مخالف پپ
3-مخالف اسپانیا
4-مخالف برنارت
5-مخالف ژاوی
6- مخالف گوتزه
7- مخالف لواندفسکی
8-مخالف دانته


چی به سر این تیم بی حاشیه اومد
اصلاً چرا باید این تعداد مصدوم داشته باشه منطقی نیست

برهود دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 11:23

به درد بایرن نمی خوره گند زده به تیم

narcis13 دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 11:38

اقا حمید این فصل بگیم مصدوما زیاد بودن
پارسال چمون بود ؟
3 گانه گرفتن واسه بقیه سخته واسه بایرن ، اونم بایرنی که تو اوج بود کاری نداره..
فقط کافی بود به بازیکنا بگه برید مثه پارسال بازی کنید !
خودشون بلد بودن دیگه
شخصا اون موقع که پپ تو بارسا بود انقدر ازش بدم نمیومد که این 2 سال بدم اومد
از روز اول که فهمیدم میخواد بیاد عزا گرفتم

Levandofski دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 11:52

پپ صد در صد فصل بعد هم همینجا میمونه.من حاضرم شرط ببندم.

Levandofski دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 11:57

حمید کاملا درست میگه.با وجود اینکه خودم طرفدار ده آتیشه بایرنم،ولی به نظرم شماها هم یکم زیادی دارین پیاز داغشو زیاد میکنین و از پپ بد میگین.به عقیده خیلی ها هم ناکامی های ما تا الان فقط بدشانسی و اشتباهات داوری بوده.

حافظ دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 13:16

دوستان عزیز
اصلا نگران نباشید
گواردیولا برای فردا نقشه های خوبی داره
اجازه داد که بارسلونا بازی رفت هرکاری میخواد بکنه تا کاملا تاکتیک های جدیدش رو بشناسه
ولی فردا قراره بارسلونا نابود شه
حالا وایسید ببینید چطوری مسی وسط زمین محو میشه فردا
این اولین باری نیست که این نقشه داره اجرا میشه
بازی پورتو هم اینطوری بود
گواردیولا خیلی زیرک تر از این حرفاست که بعضیا میان بش انتقاد میکنن
بچه نشید
فردا بارسلونا نابود میشه

سوپرمانو دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 13:22

ما به هیچوجه نمیگیم چون بایرن 3گانه نگرفته پپ باید باید بره
دردما سه بازی پیاپی گل نزدنه
دردما 4تازی پیاپی کلینشیت نکردنه
دردما اینه که حتی یه شوت تو چارچوب تو بازی با بارسا نداشتیم
درد ما عقاید مسخره پپ درباره پاسکاریهای بیخوده
دردما حمله بدون زهر و دفاع سوراخه(که علثش قطعا ارنجای مسخره پپه)
من بازهم میگم تیکی تاکا به همراه اسپانیا تو جام جهانی2014 رسمامرد.اعلامیه ش هم پخش
شد.فاتحه ش هم خونده شد ...حالا اینا هی میخوان مرده زنده کنن

بایرن مونیخ دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 13:22

اخه چرا بعضیاا مخالفه اینن ک پپ بره؟؟؟؟؟
عزیزای من اینجا بایرنهه...حداقل باید هر سال جام حذفی و لیگ رو بگگیرههه...حتما باید تو نیمه نهایی چمپیونز لیگ باشههههه.....و اینکه ب هیچ وجه‌جلوی تیمی تحقیییر نشه...هر کی طرفداره بایرنه حداقل خواسته هاش این چیزاس......فقط هینکس میفهمید این چیزارو

سوپرمانو دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 13:25

مسئولای عزیزو محترم ودوسداشتنی سایت
خواهشا بیخیال تایید کامنتا بشین
هرکی حرف بد بزنه خودم ادبش میکنم
تازه شمام بعد یه مدتی کامنتای مورد دار رو حذف میکنین
اخه شما 24ساعت انلاین نیستید که همون لحظه کامنتو تاییدکنید
من خودم دیروز ساعت 4یا 5 کامنت گذاشتم ساعت 7 نشونش دادین
به خدا سرعت تبادل نظرات خیلی پایینه
من به خاطر سرعت بالای ثبت نظر عضو این سایت شدم وگرنه وبلاگای طرفداری دیگه ای هم بودن.

دوستان اگه قبول دارید لایک کنید.....

مصطفی دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 13:31

این روزها همه فقط موج منفی میدن.... بخدا هیچکی از تیم حمایت نمیکنه
به نظرم بایرن به جای شما گه طرفدار نداشت راحت تر بود... بله شما به جای اینکه از تیم حمایت کنید فقط دارید موج منفی میدید، شماها یه مشت بازنده هستید شما قبل از اینکه بارسا بخواد مارو شکست بده شکست خوردید... منم میدونم گواردیولا اشتباه کرده اما شما یه دقیقاً مثل طرفدارهایی هستید که تواستادیوم های ایران هستن، یه روز طرفدارید و با یه شکست تیمو تنها میزارید... مطمئناً بایرن به چنین طرفداراهایی نیاز نداره، یه بار استادیوم های المانو نگاه کنید ببینید چه جوری از تیم حمایت می کنن؟؟؟؟؟؟؟ نیمه نهایی جام جهانی 2006 یادتون بیارید دقیقه 116 فینالو از دست دادیم تلخ ترین شکست تاریخ عمرم بود اما بعد بازی همه ی طرفدارها یک صدا از تیم حمایت می کردن....... مگه بایرن الان چی از اون بارسلونای داغون کم داره؟؟ اونها که پیرتر از ما هستن کی جوونه ژاوی یا اینیستا که خودتون بازیشو دیدین
دیگه حرفی ندارم
زنده باد بااااایرن،

علی غفاری دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 13:57 http://gravatar.com

گواردیولا حیا کن بایرنو رها کن

م مثل مولر دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 15:06

به نظر من گواردیولا مناسبترین مربى واسه بایرن مونیخه.
هرچند اشتباهات و نقطه ضعفهاى کوچکى داره ولى پیدا کردن شخصى هم اندازه او و در شأن بایرن مونیخ بسیار سخته.
او علاوه بر برخوردار بودن از سطح بالاى دانش مربیگرى، شخصیت بسیار برجسته و دوست داشتنى اى داره.
شخصاً امیدوارم بایرن او را به این زودى از دست نده.
هر چند خوشبختانه با سابقه اى که از تیمهاى آلمانى (چه ملى و چه باشگاهى) داریم، بعیده یک مربى را زودتر از موعد تعویض کنند.

ghadimi دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 16:43

بعضی از دوستان اصلا" حواسشون نیست . بابا این تیم روحیه نداره این بازیکنا بریدن مغزشون هنگ کرده چون کسی نمیدونه چکارس کسی نمیدونه برنامه تیم چیه ، اینا دارن حروم میشن . شرط میبندم اگر پپ بمونه سال دیگه مولر و شواینی میرن . با نظرات ایشون همه دارن افت میکنن ، همین لواندوفسکی رو نگاه کنین بنده خدا اینقدر داغونه که مثل موش شده انگار خجالت میکشه بازی کنه . بازیکنا امنیت ندارن واسه همینه که روحیه هم ندارن . آقای پپ خداست عالیه مثلش تا الان نیومده هر جا هم بره میترکونه ولی نه پپ بدرد بایرن میخوره نه بایرن بدرد پپ میخوره . باید جدا بشن اینجور دوتاشون نجات پیدا میکنن ، پپ اگر چیزی داشت باید تا الان به بایرن داده بود ، این رومنینگه هم سرش و کرده زیر برف بخدا

بایرن دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 19:24

bayerni

مرسی بابت لینکها

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد